Ebay problemen...

Hier kun je alles over modelauto's kwijt dat met modelauto's te maken heeft maar niet over modelauto's gaat.
Gebruikersavatar
boerke04
Berichten: 1530
Lid geworden op: vr 30 jan 2004 15:46
Locatie: Banholt

Bericht door boerke04 »

- de verzendkosten zijn vrij laag (7 euro), maar via Deutsche Post Brief. Wie heeft hier ervaring mee? Betreft het dan toch een echt pakket (stevige doos), of gaat het dan om een dikke envelop? (de modellen zijn zonder doos aangeboden).
Ik weet niet of het een dikke envelop of een pakket is, ik weet wel dat 7 euro via Deutsche Post in ieder geval niet verzekerd is. Ik weet natuurlijk niet om hoeveel geld het gaat, maar ik zou voor de zekerheid vragen of hij 't verzekerd wil verzenden. Dit kost dan wel rond de 18 euro (dacht ik), maar je hebt er wel een stukje zekerheid voor terug :thump_up: .
Afbeelding
Gebruikersavatar
bigodino
Berichten: 486
Lid geworden op: do 30 okt 2003 21:38
Locatie: Eindhoven
Contacteer:

Bericht door bigodino »

Special Models schreef:
voor betaling was in de advertentie alleen Overschrijven opgegeven. De verkoper heeft mij nu gemaild dat Paypal ook mogelijk is. Deze optie is echter niet aanwezig via "Betaal nu". Dan zou ik dus rechtstreeks via Paypal (naar zijn email adres) moeten betalen. Kan dit kwaad?
Kan geen kwaad..
Als het fout gaat kun je zo een claim indienen bij PayPal.
Ik zou zeggen...geen probleem.
Ik heb het geprobeerd, maar liep tegen het probleem op, dat je maar voor 1 item tegelijk kunt betalen, dus dat werkte in dit geval niet. Ik heb het dus toch maar via overschrijving gedaan.

Toegevoegd na 2 minuten:
boerke04 schreef:
- de verzendkosten zijn vrij laag (7 euro), maar via Deutsche Post Brief. Wie heeft hier ervaring mee? Betreft het dan toch een echt pakket (stevige doos), of gaat het dan om een dikke envelop? (de modellen zijn zonder doos aangeboden).
Ik weet niet of het een dikke envelop of een pakket is, ik weet wel dat 7 euro via Deutsche Post in ieder geval niet verzekerd is. Ik weet natuurlijk niet om hoeveel geld het gaat, maar ik zou voor de zekerheid vragen of hij 't verzekerd wil verzenden. Dit kost dan wel rond de 18 euro (dacht ik), maar je hebt er wel een stukje zekerheid voor terug :thump_up: .
Het is niet zo'n hoog bedrag, waardoor 18 euro juist uit verhouding zou zijn (lees: onnodig duur). Normaal gesproken bij duurdere modellen wil ik inderdaad wel graag verzekerde verzending.
Groeten, Peter

zie de knop WWW voor mijn verzameling info
AudiFahrer
Berichten: 40
Lid geworden op: do 11 okt 2007 20:34

Bericht door AudiFahrer »

Hallo medeforummers,

Heb eind vorige maand op Ebay een model gekocht vand e nieuwste audi A4 van Minichamps. Ik heb een Duits postadres. ik moest € 5,00 betalen aan verzendkosten (onverzekerd). Na een erg lange levertijd krijg ik bericht van m'n Duitse postadres dat ie binnengekomen is. ik ben afgelopen vrijdag naar Duitsland toegegaan om me model optehalen. Toen ik het pakketje opende was het schrikken...

Orginele doos zwaar beschadigd.
Vintrine aan alle kanten gebarsten.
Model was van sokkel afgebroken en los komen te liggen in de box. Het gevolg daarvan is dat aan beide zijden de spiegels zijn afgebroken en er op diverse plaatsen lak-schade is.

Het model was verpakt in 2 erg dunne lagen van iets steviger papier van tijdschriften en een kalender. Verder niet. de doos lag los in de papieren verpakking.

ik heb betaald met 'overschrijven'.

Wat voor rechten heb ik? Kan ik mijn geld terug eisen.
Ik heb een positieve feedback gegeven (voordat ik het pakketje in me handen had) omdat uit ervaring alles tot nu perfekt is aangekomen. Kan ik deze feedback wijzigen of terug draaien?

Met vriendelijke groet,

Kevin Bakker
Porsche
Berichten: 4032
Lid geworden op: zo 13 mar 2005 19:39

Bericht door Porsche »

Onverzekerde verzending dus !gaat het verloren of gaat er iets mis heb je pech :?
Dus kan je alleen nog slechte feedback geven & waarschijnlijk slechte terug krijgen :cry:
In dit geval als je al feedback gegeven hebt ben je eraan voor de moeite
Dus geef feedback als de transactie geslaagd is en nooit eerder
Wat doet ebay voor you NIETS enkel als je iets verkoopt er nog wat geld voor vragen
Ebay is enkel en alleen advertetieruimte zoals in de krant maar dan wereldwijd
Dinky_Boy
Berichten: 123
Lid geworden op: wo 04 jan 2006 17:53
Locatie: Groningen
Contacteer:

Bericht door Dinky_Boy »

Jammer.

Ik raad je aan een foto van het model en de verpakking te maken, die naar de verkoper te mailen en om een oplossing te vragen. Vriendelijk blijven. Als je meteen 'in de aanval' gaat, wordt het zeker niks.

Succes.
Afbeelding
Gebruikersavatar
volvofiel
Berichten: 1896
Lid geworden op: zo 06 nov 2005 16:17
Schaal: 1:24
Locatie: Achterhoek

Bericht door volvofiel »

Dinky_Boy schreef:Jammer.

Ik raad je aan een foto van het model en de verpakking te maken, die naar de verkoper te mailen en om een oplossing te vragen. Vriendelijk blijven. Als je meteen 'in de aanval' gaat, wordt het zeker niks.

Succes.
Precies, ook ik raad je aan vriendelijk te blijven en ook zou ik zeggen dat je hoopt om samen met hem tot een goede oplossing te komen.
Wees voorzichtig met kritiek geven op hem wat betreft de verpakking van het model. Maar geef 'm ook zeker geen compliment :thump_up:
AudiFahrer
Berichten: 40
Lid geworden op: do 11 okt 2007 20:34

Bericht door AudiFahrer »

Hallo mede-forummers,

Het is opgelost. Ik krijg het volledige bedrag terugbetaald. Ik heb een geschil geopend + een email gestuurd naar ebay.nl en dit heeft geholpen.
Hij is hier erg van geschrokken.
Ik wil de verkoper dan ook bedanken dat nu opgelost is.
Met vriendelijke groet,

Kevin Bakker
Gebruikersavatar
ViperArry
Berichten: 1030
Lid geworden op: ma 24 apr 2006 12:37
Locatie: omg. Arnhem

Bericht door ViperArry »

Kevin,

Heb je voor het openen van het geschil wel contact gehad met de verkoper?
Wellicht dat het zelfs zonder geschil had kunnen worden opgelost.....
Plaats reactie