Ebay problemen...

Hier kun je alles over modelauto's kwijt dat met modelauto's te maken heeft maar niet over modelauto's gaat.
Gebruikersavatar
ferrari expert
Berichten: 215
Lid geworden op: do 17 feb 2005 17:04
Schaal: 1:18
Contacteer:

Bericht door ferrari expert »

he das wel mooi, weet ik dat ook weer
Ford Focus RS, de ultieme Hot Hatch :)

Nieuw BMW M3 GTR Carbon Black 1:18 & Subaru Impreza WRC 2006 Plain Body White 1:18

http://www.rallyspots.nl
Gebruikersavatar
jonnoT
Berichten: 6779
Lid geworden op: za 23 apr 2005 12:54
Schaal: 1:87
Locatie: sneek

Bericht door jonnoT »

Let vooral op 1 ding: WEES NIET TE GRETIG.... geduld wordt beloond.
je kunt met een bod wachten tot ongeveer 40 seconden voor einde. let wel op wat je intikt. Heb als is een koper gehad die in plaats van 15,00 ....1500 euro ingetikt had. Een bod is bindend en in tegenstelling tot marktplaats en zo moet je het kopen.
Gebruikersavatar
jonnoT
Berichten: 6779
Lid geworden op: za 23 apr 2005 12:54
Schaal: 1:87
Locatie: sneek

Bericht door jonnoT »

Als het om een transactie gaat van particulier naar particulier mag je van buiten de EU tot een bedrag van 45 euro invoeren zonder dat de Douane er aan te pas komt.
Koop je van een bedrijf buiten de EU dan is het 22 euro.

Zelf heb ik tot nu toe nog geen douane gezien en ik koop en verkoop geregeld op ebay 8) 8)
Gebruikersavatar
Peter Parker
Forumbestuur
Berichten: 8086
Lid geworden op: di 25 mei 2004 22:10
Locatie: Purmerend
Contacteer:

Bericht door Peter Parker »

Ja maar vergissingen die opvallen kunnen herstelt worden met toestemming van ebay.
Gebruikersavatar
jonnoT
Berichten: 6779
Lid geworden op: za 23 apr 2005 12:54
Schaal: 1:87
Locatie: sneek

Bericht door jonnoT »

Peter Parker schreef:Ja maar vergissingen die opvallen kunnen herstelt worden met toestemming van ebay.


Alleen als de verkoper daarmee instemd. Doet die dat niet ben jij de klos. Gezien het feit dat als een bod er tussen uitgetrokken wordt de prijs dramatisch naar beneden kan klappen, zijn verkopers niet erg welwillend om het te doen.
Gebruikersavatar
Maarten
Berichten: 161
Lid geworden op: do 27 nov 2003 17:20
Locatie: Wilp

Bericht door Maarten »

jonnoT schreef:
Peter Parker schreef:Ja maar vergissingen die opvallen kunnen herstelt worden met toestemming van ebay.


Alleen als de verkoper daarmee instemd. Doet die dat niet ben jij de klos. Gezien het feit dat als een bod er tussen uitgetrokken wordt de prijs dramatisch naar beneden kan klappen, zijn verkopers niet erg welwillend om het te doen.


Hier is een goed voorbeeld van hoe het niet moet, twee verkopers hebben een extreem hoog bod ingevoerd zodat ze het object zeker zouden kopen.

kijk maar naar de biedingshistorie

http://cgi.ebay.com/ws/eBayISAPI.dll?ViewItem&category=7313&item=6954967003&rd=1
Gebruikersavatar
jonnoT
Berichten: 6779
Lid geworden op: za 23 apr 2005 12:54
Schaal: 1:87
Locatie: sneek

Bericht door jonnoT »

:shock: :shock: :shock: voor dat geld kun je al bijna een GT40 Kitcar kopen.

Ik heb het zelf als koper mee gemaakt en als verkoper. Als koper ben ik genaaid, maar goed was mijn fout. Heb nu een dubbele set van SHell. ALs verkoper heb ik het bod ingetrokken waardoor het hoogste bod van 60 euro naar 11 euro daaldde. Was dus niet blij, maar hou er niet van iemand een leor te draaien
Tim
Berichten: 1356
Lid geworden op: di 04 nov 2003 20:52
Locatie: Charlotte, NC

Bericht door Tim »

jonnoT schreef:Heb als is een koper gehad die in plaats van 15,00 ....1500 euro ingetikt had.


Nou en? Zo lang er niemand anders richting de 1500 Euro gaat is er niks aan de hand.

jonnoT schreef:Alleen als de verkoper daarmee instemd. Doet die dat niet ben jij de klos. Gezien het feit dat als een bod er tussen uitgetrokken wordt de prijs dramatisch naar beneden kan klappen, zijn verkopers niet erg welwillend om het te doen.


Nogmaals nou en? Als koper hoef je je adresgegevens enz. niet in te vullen, dus Ebay kan niets/weinig doen tegen weigerende kopers. En Peter heeft gelijk, vergissingen met de punt en de komma worden tijdens een lopende veiling altijd gecorrigeerd. :wink:

jonnoT schreef: als je het model tegen een leuke prijs hebt gevonden, druk dan rechts op de knoop "object volgen". Zo komt deze op de lijst bij "Mijn Ebay"


Zul je je toch eerst moeten inschrijven.
None of us is as dumb as all of us...

My life adds up to nothing.
Gebruikersavatar
jonnoT
Berichten: 6779
Lid geworden op: za 23 apr 2005 12:54
Schaal: 1:87
Locatie: sneek

Bericht door jonnoT »

Tim schreef:
jonnoT schreef:Heb als is een koper gehad die in plaats van 15,00 ....1500 euro ingetikt had.


Nou en? Zo lang er niemand anders richting de 1500 Euro gaat is er niks aan de hand.

jonnoT schreef:Alleen als de verkoper daarmee instemd. Doet die dat niet ben jij de klos. Gezien het feit dat als een bod er tussen uitgetrokken wordt de prijs dramatisch naar beneden kan klappen, zijn verkopers niet erg welwillend om het te doen.


Nogmaals nou en? Als koper hoef je je adresgegevens enz. niet in te vullen, dus Ebay kan niets/weinig doen tegen weigerende kopers. En Peter heeft gelijk, vergissingen met de punt en de komma worden tijdens een lopende veiling altijd gecorrigeerd. :wink:

jonnoT schreef: als je het model tegen een leuke prijs hebt gevonden, druk dan rechts op de knoop "object volgen". Zo komt deze op de lijst bij "Mijn Ebay"


Zul je je toch eerst moeten inschrijven.


Als 1500 in tikt in plaats van 15 euro en de prijs stijgt dan gaande weg naar 60 euro, ben je niet echt blij.
Niet betalers kunnen van Ebay uitgesloten worden.
Je zult moeten inschrijven op Ebay anders kun je niet beiden
En laten we eerlijk zijn.. Je gaan naar Ebay om een koopje op de kop te tikken.
Mijn laatste aanwinsten op Ebay zijn 6 modellen schaal 1/43, bestaande uit een Ferrari Dino 308 GT4, Lancia Fulvia Zagato, Alfa Carabo, Alfa Guilia GT, lancia Fulvia coupé HF en een Alfa 33 Ital Design.

no pic's, cardreader stuk
Gebruikersavatar
Herman
Berichten: 269
Lid geworden op: vr 10 okt 2003 13:03
Locatie: Reeuwijk
Contacteer:

Bericht door Herman »

Hier, koop een nieuwe:

http://cgi.ebay.nl/ws/eBayISAPI.dll?Vie ... 63028&rd=1

Toch snap ik iets niet helemaal in het geval van de GT40:

Het ding is max een dollar of 200 waard. Waarom biedt die ene gast 9999 dollar? Om achter het max bod van de ander te komen? En dan het bod weer intrekken? Lijkt me dat E-bay je op een gegeven moment wel zat is...
Gebruikersavatar
jonnoT
Berichten: 6779
Lid geworden op: za 23 apr 2005 12:54
Schaal: 1:87
Locatie: sneek

Bericht door jonnoT »

Nieuwe card reader is al onderweg :thump_up:

Ik ben al bijn a twee maand met een Engelsman in discussie over de betaling van een vrachtwagen, die ik op Ebay verkocht heb.
Heb nog steeds geen centen gezien.
Hij zegt het geld per post opgestuurd te hebben.
Heb mijn twijfels. Is wel opvallend dat tie de eerste maand op geen van mijn emailtjes reageerde. Zitten nu al weer bijna een maand in de geschillen-afhandeling. geef hem nog een week
Gebruikersavatar
fish88
Berichten: 3176
Lid geworden op: zo 30 jan 2005 19:59
Schaal: 1:43
Locatie: Achter mn computer, hoezo?

Bericht door fish88 »

jammer dat hij in Engeland woont want anders had je even een leuk bezoekje kunnen brengen :oops: . waarom heb je niet eerst gewacht op het geld en daarna pas gestuurd?
Afbeelding
Juan Pablo Montoya: "There are no prisoners. We're not taking any prisoners."
Gebruikersavatar
jonnoT
Berichten: 6779
Lid geworden op: za 23 apr 2005 12:54
Schaal: 1:87
Locatie: sneek

Bericht door jonnoT »

Eerst centen zien ..... dan pas opsturen :P :P
vrachtwagen staat nog hierro 8) 8)
Als ie neit betaald, wil ik van Ebay ook mijn centen terug (commisie en zo) :P
kwiebje
Berichten: 2579
Lid geworden op: di 21 okt 2003 20:26
Locatie: Leuk dorpje :D
Contacteer:

Bericht door kwiebje »

Als hij zegt dat ie betaald heeft vraag je toch gewoon om een afschrift of een bewijs. Heel simpel, geen geld geen wagen. Dit bewijs kun je dan ook bij ebay neerleggen. En natuurlijk dit lid een negatieve beoordeling geven. 8)
Afbeelding
Gebruikersavatar
jonnoT
Berichten: 6779
Lid geworden op: za 23 apr 2005 12:54
Schaal: 1:87
Locatie: sneek

Bericht door jonnoT »

Simpele jojo heeft het geld met de post gestuurd (zegt tie) . Maar ik heb nooit wat ontvangen.
Heb nog de email die ik hem gestuurd nagekeken, maar mijn adresgegevens klopten. Dus probleem ligt bij hem, als hij al een brief heb gestuurd.
Had hem mijn IBan en Bic gestuurd. Doet graag moeilijk, denk ik
Plaats reactie