Ebay problemen...

Hier kun je alles over modelauto's kwijt dat met modelauto's te maken heeft maar niet over modelauto's gaat.
Gebruikersavatar
Schumi28
Forumbestuur
Berichten: 5180
Lid geworden op: wo 08 okt 2003 17:11
Schaal: 1:43
Locatie: Noord-Holland
Contacteer:

Bericht door Schumi28 »

kwiebje schreef:Heb laatst geboden op een model, en toen na een half uur kreeg ik een meeltje dat mijn bod geannuleerd was. De reden die de verkoper gaf was dat hij alleen maar aan duitsers verkocht, en niet aan mensen buiten Duitsland Dit stond niet in de beschrijving. Het was nergens te zien. Kan dit zomaar :?: :?:


Als dit er nou staat:
Begintijd: 17-mei-05 21:14:27 CEST

Objectlocatie: Bayreuth
Duitsland

Wordt verzonden naar: Duitsland


&
Verzend- en betalingsgegevens
Beschikbare services
Zie de objectbeschrijving en betalingsinstructies of neem contact op met de verkoper voor meer informatie.
Wordt alleen verzonden binnen Duitsland


Dan heb je vette pech :shifty:
Afbeelding
Gebruikersavatar
jonnoT
Berichten: 6779
Lid geworden op: za 23 apr 2005 12:54
Schaal: 1:87
Locatie: sneek

Bericht door jonnoT »

Ik heb mijn geschilletje op Ebay gewonnen. Koper heeft een aanteking aan zijnbroek en ik mijn centen van Ebay terug.

Nu had ik onlangs een nieuw probleem. Ik betaalde via Paypal en deze betaling werd door de verkoper geweigerd om dat deze geen betaling van Paypal accepteert als deze met een creditkaart gedaan worden.
Betaling is nu via de bank onderweg.

Een tweede probleem met Ebay had ik deze week. Ik wilde in de bekende laatste minuut een bod doen op een Ferrari van een Italiaanse verkoper. Nadat ik op bod bevestiging had gedrukt kreeg ik dit:
"VERKOPER GEEFT AA N NIET MET KOPERS VAN NEDERLAND TE HANDELEN" of zoiets dergelijks. :nuts: Mijn hele bod naar de klote :angry_finger:
Meest idiote was nog wel dat ik al twee veilingkavels van hem gekocht had en dat de verkoper er zelf ook niks van snapt. Heb later een deal met hem gesloten.
Gebruikersavatar
Carfanatic
Berichten: 260
Lid geworden op: vr 30 apr 2004 17:01
Locatie: Leeuwarden
Contacteer:

Bericht door Carfanatic »

jonnoT schreef:Een tweede probleem met Ebay had ik deze week. Ik wilde in de bekende laatste minuut een bod doen op een Ferrari van een Italiaanse verkoper. Nadat ik op bod bevestiging had gedrukt kreeg ik dit:
"VERKOPER GEEFT AA N NIET MET KOPERS VAN NEDERLAND TE HANDELEN" of zoiets dergelijks. :nuts: Mijn hele bod naar de klote :angry_finger:



dat had ik gisteren nog :thump_down: . blijkbaar is het niet mogelijk om op een object van een buitenlandse verkoper te bieden als hij niet heeft aangegeven dat hij ook buiten zijn land verzend. lekker k**
Afbeelding
Gebruikersavatar
Schumi28
Forumbestuur
Berichten: 5180
Lid geworden op: wo 08 okt 2003 17:11
Schaal: 1:43
Locatie: Noord-Holland
Contacteer:

Bericht door Schumi28 »

Carfanatic schreef:dat had ik gisteren nog :thump_down: . blijkbaar is het niet mogelijk om op een object van een buitenlandse verkoper te bieden als hij niet heeft aangegeven dat hij ook buiten zijn land verzend. lekker k**


Als je als verkoper geen zin hebt in die romslomp met buitenlandse betalingen dan mag je die toch gewoon weigeren. Als hij het op de rommelmarkt bij hem in de buurt aanbiedt, kan je het ook niet kopen als je niet aanwezig bent, maar ook dan kan ie weigeren :mrgreen:
Afbeelding
Gebruikersavatar
Matt Modelautos
Erelid
Berichten: 1763
Lid geworden op: vr 28 nov 2003 17:56
Locatie: Weert
Contacteer:

Extra kosten PayPal

Bericht door Matt Modelautos »

Hoe zit het eigenlijk met extra kosten met PayPal betalingen op Ebay. ?
Ik heb een veiling gewonnen en het bedrag + verzendkosten enkele minuten laten al betaald via PayPal. De verzendkosten had ik van tevoren al aangevraagt, dus geen probleem. Eén dag later krijg ik een email van de verkoper dat ik ook nog PayPal kosten moet betalen.????
Ten eerste stond er niets over extra kosten in de advertentie en ten tweede staat in de Ebay/PayPal voorwaarden dat PayPal gratis is voor kopers.
Ik heb enkele maanden geleden van Ebay ook een email ontvangen waarin stond dat er géén extra kosten meer mochten worden gevraagt aan de kopers voor deze dienst. Helaas heb ik deze email niet meer. :wall:
Het is nu ook voor het eerst dat me deze extra kosten berekend worden. maar ben ik nu een mierenneuker, of sta ik in mijn recht.?
Het gaat niet om een gigantisch bedrag en ga er ook écht niet voor dwarsliggen, maar heeft iemand anders hier ervaring mee.?
Carpe Diem

--Aantal verschillende Nederlandse coureurs: 101
Gebruikersavatar
Bart
Berichten: 1441
Lid geworden op: zo 12 okt 2003 20:04
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Bericht door Bart »

Je staat in je recht Matt. Toch vraagt bijna iedereen nog de kosten. Maar jij hoeft ze niet te betalen. Heb die mail ook niet meer, maar bij hulp onderwerpen op Ebay zal het vast wel tussen staan.
Jos
Berichten: 1192
Lid geworden op: za 08 nov 2003 13:16
Schaal: 1:43
Locatie: Swalmen

Bericht door Jos »

inderdaad, een verkoper mag geen extra kosten meer in rekening brengen voor paypal, omdat hijzelf tot een bepaald bedrag ook geen kosten meer hoeft te betalen (geloof ik..). Indien hij wel geld vraagt vervalt zelfs een aantal garantie voorwaarden voor zijn kant van de transactie. Ik weet echter niet waar dit zwart op wit staat helaas...
Gebruikersavatar
Carfanatic
Berichten: 260
Lid geworden op: vr 30 apr 2004 17:01
Locatie: Leeuwarden
Contacteer:

Bericht door Carfanatic »

***Wijziging van de regels betreffende Betalingstoeslagen***

05 Januari 2005 | 18.44 uur

Best eBay-lid,

De regels betreffende extra kosten zullen gewijzigd worden.

eBay heeft nieuwe, duidelijke en meer volledige regels opgesteld betreffende het doorberekenen van extra kosten. Het is voor verkopers niet toegestaan om extra kosten, zoals eBay-kosten, bankkosten en kosten voor Paypal, door te berekenen aan de kopers, op enkele uitzonderingen na.

Meer informatie over deze regels vind je op de volgende pagina: eBay-beleid extra kosten. Wij verzoeken je vriendelijk deze regels te lezen wanneer je gaat kopen en verkopen op eBay.

Deze wijzigingen worden van kracht binnen 30 dagen na het online plaatsen van dit bericht.

Met vriendelijke groeten,

eBay International AG
Gebruikersavatar
Matt Modelautos
Erelid
Berichten: 1763
Lid geworden op: vr 28 nov 2003 17:56
Locatie: Weert
Contacteer:

Bericht door Matt Modelautos »

Kijk.......hier heb ik wat aan gehad. :thump_up:
Heb meteen gemaild, en ook meteen antwoord terug gehad dat het een "misverstand" was.
"Probleem" opgelost.

Ben dus niet gek :mrgreen:
Carpe Diem

--Aantal verschillende Nederlandse coureurs: 101
Gebruikersavatar
tom
Berichten: 5619
Lid geworden op: za 24 apr 2004 11:49

Bericht door tom »

Als je meteen betaald had was het 'misverstand' waarschijnlijk ook weg geweest... dat noem ik dus een zwendelaar.
Gebruikersavatar
Carfanatic
Berichten: 260
Lid geworden op: vr 30 apr 2004 17:01
Locatie: Leeuwarden
Contacteer:

Bericht door Carfanatic »

tom schreef:Als je meteen betaald had was het 'misverstand' waarschijnlijk ook weg geweest... dat noem ik dus een zwendelaar.


dat had hij gedaan :roll:
Gebruikersavatar
tom
Berichten: 5619
Lid geworden op: za 24 apr 2004 11:49

Bericht door tom »

Ik bedoel de zogenaamde PayPal-kosten...

Als de verkoper PayPal- of eBay-kosten doorberekent, moet-ie dat duidelijk aangeven bij zijn beschrijving. Mag dus niet achteraf, en met zo'n regeling maak je jezelf niet geliefd dus vrijwel niemand doet dit.
Gebruikersavatar
jonnoT
Berichten: 6779
Lid geworden op: za 23 apr 2005 12:54
Schaal: 1:87
Locatie: sneek

Bericht door jonnoT »

Aan Paypal zitten namelijk wel kosten als je de verkoper bent. Deze liggen voor kleine bedragen rond de 5 % met een minimum van Eur 1,00. Daarom heb ik de mogelijkheid van betalen met Paypal nog niet door gevoerd. Het is niet de bedoeling dat je je winst op deze manier ziet slinken. Als een koper met paypal wil betalen vind ik het terecht dat hij voor de kosten opdraaid. Dat moet je ook als je cash stuur of met Western Union betaald of per bank buiten Europa
Jos
Berichten: 1192
Lid geworden op: za 08 nov 2003 13:16
Schaal: 1:43
Locatie: Swalmen

Bericht door Jos »

ik dacht juist dat voor kleinere bedragen de paypal charges zijn afgeschaft...ik zoek het even na...

edit:

ik zat fout volgens https://www.paypal.com/nl/cgi-bin/webscr?cmd=_display-xborder-fees-outside&countries=EU
Gebruikersavatar
bigodino
Berichten: 486
Lid geworden op: do 30 okt 2003 21:38
Locatie: Eindhoven
Contacteer:

Bericht door bigodino »

Even wat kleine ergernissen over Ebay spuien:

- de laatste tijd komt het steeds vaker voor dat ik bij het zoeken een hoop "hits" krijg, die niks te maken hebben met wat ik zoek. Ik vond het al vervelend als een verkoper in de titel b.v. "Hotwheel (not Minichamps)" vermeldde, want dan krijg je dus een hoop Hotwheels hits, terwijl ik op zoek was naar een Minichamps. Ook zetten verkopers vaak in de omschrijving in het klein een hele reeks zoektrefwoorden, waardoor het zelfde resultaat bereikt wordt.

Jammer dat Ebay daar niks aan doet, maar de laatste tijd krijg ik ook veel hits die helemaal niets te maken hebben met wat ik zoek, ook niet volgens bovengenoemde methoden. Komt dit bekend voor?

Verder zag ik laatst een model te koop zonder vermelding van schaal. Op de foto stond volgens mij een 1:43 model, maar bij navraag meldde de verkoper dat het toch een 1:18 model zou zijn. Ik ben er verder niet op doorgegaan, want ik vertrouwde het niet (feedback was ook niet geweldig). Wat als ik de veiling gewonnen had en de schaal bleek toch 1:43?

Ik las laatst dat een Ebay-lid maar liefst 6 ID's kan aanmaken en dat het aantal feedbacks afgeschermd kan worden (laatste heb ik al gezien). Zoiets zet het hele feedback systeem toch op losse schroeven, of zie ik dat verkeerd?
Groeten, Peter

zie de knop WWW voor mijn verzameling info
Plaats reactie