"OPROEP" Het FORUM !!

Hier kun je over alles discussiëren. Onderwerpen waarop 60 dagen niet is gereageerd worden automatisch verwijderd.
Schumi28
Forumbestuur
Schaal: 1:43
Contacteer:

Re: "OPROEP" Het FORUM !!

Berichtdoor Schumi28 » zo 15 dec 2019 13:57

Maarten Mercedes schreef:Wat mij opvalt is dat de fora een stap hebben gemist bij de opkomst van social media. Social media zijn zo toegankelijk omdat je vanaf je smartphone direct foto's kunt uploaden, wat de drempel erg laag maakt om iets te posten. De ontwikkelaars van de forumsoftware hadden deze ontwikkeling moeten zien en dit moeten integreren in de mobiele/app-versies van de diverse fora. Ik krijg nu het gevoel dat ze de boot hebben gemist en het is de vraag of je deze ontwikkeling nog stop kunt zetten.

Toch wel grappig dat je de foto-upload noemt. Eigenlijk liep dit forum dan vroeger wel voor op de sociale media, toen had Mark Ruiter nog een foto-upload mogelijkheid toegevoegd op dit forum. Dit is daarna volgens mij gestopt omdat de database toen veel te groot werd :mrgreen: . Misschien dat dat tegenwoordig anders zou zijn, maar dat weet ik niet.
Afbeelding

Autofan
Schaal: 1:18

Berichtdoor Autofan » ma 16 dec 2019 12:36

Het verschil met toentertijd is vooral dat opslag een stuk goedkoper geworden is. Daarentegen zijn de plaatjes nu ook vaak groter door een hogere resolutie.
Afbeelding

Ricardo
Moderator
Schaal: 1:43
Contacteer:

Berichtdoor Ricardo » ma 16 dec 2019 14:35

Wat ik nog steeds super vind aan een forum, ook al eerder genoemd, het is en blijft stukken overzichtelijker dan Facebook, Instagram e.d. Je ziet soms wel eens iets op Facebook voorbij komen, maar het terug vinden is onbegonnen werk.