1:1 Meningen topic, alweer terug van alweer weg geweest !

Hier kun je over alles discussiëren. Onderwerpen waarop 60 dagen niet is gereageerd worden automatisch verwijderd.
Porsche
Berichten: 4032
Lid geworden op: zo 13 mar 2005 19:39

Bericht door Porsche »

:( Jammer hé ze maken alleen nog maar lekijke auto's bij Toyota!
En als je LEXUS (toyota) ziet die modellen worden mooier met de dag :doh:
Gebruikersavatar
Diciotto
Berichten: 3270
Lid geworden op: zo 20 aug 2006 19:01
Schaal: 1:43
Locatie: Machelen

Bericht door Diciotto »

PORSCHE schreef:[..]
:drool: Mooi model & nu nog de Avant(i) :dance:
Mwa... Ben eigenlijk de Avant beu.
Praktisch gezien dan (want qua design blijven Avants :drool: !!!).
Vooral bij 't parkeren dus, zeker hier in Brussel.
Weet ge, als ge dat kofferzeil dichtdoet, geeft ge zo'n bikke aan van "kijk, er ligt iets onder, als ge u niet kunt inhouden, sla de ruit maar in en pik 'em leeg",
en als ge dat zeil openlaat, tsja, dan kunt ge er sowieso niet in laten liggen.
Vandaar. Ben dat beu. Waarschijnlijk terug naar Sportback of Berline...

Toegevoegd na 1 minuten:
RvO schreef:Productiemodel van de Jaguar XF
Dat is een Jaguar ???
Shame on you !

Toegevoegd na 53 seconden:
Bracer schreef:Hopelijk gaan we deze op de weg niet al te vaak tegenkomen :?
Don't worry :mrgreen:
Afbeelding Collectie Porsche in 1/43
Gebruikersavatar
Jolly Club
Berichten: 4652
Lid geworden op: vr 27 feb 2004 20:55

Bericht door Jolly Club »

Ik vind de huidige veel mooier:
Als je bedoelt dat de huidige Lendkroezer minder lelijk is geef ik je gelijk 'Fiel :!:

Bij mij ging namelijk gelijk het HOK-ALERT!!! weer af... :mrgreen:

Even terug naar die PassA4... het korte, gedrongene postuur van de 'kleine' Audi lijkt er wel af te zijn, en daar knapt het ding wat mij betreft geenszins van op... Het neusje heb overigens wel degelijk schwung! :drool:

- I'm not interested in facts, I find they tend to cloud my judgement. -
rsh_scuderia
Moderator
Berichten: 7309
Lid geworden op: di 19 apr 2005 00:08
Schaal: 1:18

Bericht door rsh_scuderia »

Ik moet zeggen dat ik die mix tussen een Seat Toledo en de Audi-snuit aardig het niveau weergeeft van het VAG-concern :thump_up:
Gebruikersavatar
Henri
Berichten: 432
Lid geworden op: di 03 mei 2005 20:04
Locatie: 's-Gravendeel
Contacteer:

Bericht door Henri »

PORSCHE schreef::( Jammer hé ze maken alleen nog maar lekijke auto's bij Toyota!
En als je LEXUS (toyota) ziet die modellen worden mooier met de dag :doh:
Heeft Toyota dan ooit mooie auto's gemaakt? Ik kan er niet één noemen (en nee, ook geen twee of drie... voor de grapjassen)

Vwb Audi: ik vind het best wel knap van Audi dat bij ieder model dat ze de laatste 20 jaar uitbrengen, na de eerstvolgende facelift de voorganger ENORM gedateerd overkomt. De houdbaarheid van hun design is écht maar 2, hooguit 3 jaar, dan is het direct een oude auto.

Dikke :thump_down: dus voor Audi.
Follow me at AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
Gebruikersavatar
volvofiel
Berichten: 1896
Lid geworden op: zo 06 nov 2005 16:17
Schaal: 1:24
Locatie: Achterhoek

Bericht door volvofiel »

Henri schreef:[..]

Heeft Toyota dan ooit mooie auto's gemaakt? Ik kan er niet één noemen (en nee, ook geen twee of drie... voor de grapjassen)
.
Dat ben ik niet met je eens...
Er zijn zat Toyota's die prachtig zijn :thump_up:
Gebruikersavatar
Diciotto
Berichten: 3270
Lid geworden op: zo 20 aug 2006 19:01
Schaal: 1:43
Locatie: Machelen

Bericht door Diciotto »

Henri schreef:[..] Vwb Audi: ik vind het best wel knap van Audi dat bij ieder model dat ze de laatste 20 jaar uitbrengen, na de eerstvolgende facelift de voorganger ENORM gedateerd overkomt. De houdbaarheid van hun design is écht maar 2, hooguit 3 jaar, dan is het direct een oude auto.
Dikke :thump_down: dus voor Audi.
Mmm. Moeilijk publiek :mrgreen:
Let's agree to disagree... en sta me toe "mijn" 1:1 merk nog wat te verdedigen 8)

Wat je daar zegt, geldt niet voor alle modellen. Verre van zelfs :
- De A3-facelift is buiten de single frame vooraan haast NIET veranderd, en ook de recente facelift van de A8 is zeer discreet te noemen. Die van de huidige A4 was (toegegeven) iets ingrijpender, maar de lijn van de auto bleef nagenoeg gerespecteerd (van de cabrio spreken we maar niet zeker? )
- De A6 was een compleet nieuwe auto, net als de TT en de TT roadster
- En wat dan gezegd van volgende wagens, waar je niet kán spreken van een facelift: de A3 Sportback, de A5, de Q7, de R8 ???

Daarbij komt dat de automobielmarkt dezer dagen zo competitief is, dat een relatief snelle opvolging van facelifts en nieuwe modellen onontbeerlijk geworden is. Voor alle merken. Vraag maar aan diegenen die deze trend niet kunnen volgen...
Afbeelding Collectie Porsche in 1/43
Gebruikersavatar
Henri
Berichten: 432
Lid geworden op: di 03 mei 2005 20:04
Locatie: 's-Gravendeel
Contacteer:

Bericht door Henri »

:lol:

Je moet niet naar de huidige ontwerpen kijken. Ik vind de huidige design taal ook zeker niet lelijk.
Maar kijk eens naar een willekeurige Audi die ouder is dan 3 jaar.... Is dat nog een mooie auto? Ik moet toegeven, de A3 blijft verrassend overeind, totdat daar ook een rigoreuze update/vernieuwing bij komt.

Maar een A4, dat ziet er toch niet meer uit. Of van lang geleden, de 80. Dát was de yuppenauto (ken je het woord, yup?). Zo gauw er een opvolger kwam, hoppa, ouwe Censuur. En zo heeft in mijn ogen Audi een aardige reputatie weten op te bouwen van zeer beperkt houdbare ontwerpen...

Een BMW, Mercedes, Porsche, doen dat in mijn ogen een stuk beter.
Follow me at AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
Gebruikersavatar
buttonfreak
Berichten: 5159
Lid geworden op: vr 26 dec 2003 13:27
Schaal: 1:64
Locatie: België
Contacteer:

Bericht door buttonfreak »

Mijn collega heeft een drie jaar oude A4 en ik vind hem mooi hoor. Maar een beetje moet ik je wel gelijk geven Henri, het grote probleem met VAG-sedans naar mijn mening is dat ze snel verouderen. De Passat is ook beetje zo'n verhaal, om over de Jetta/Vento/Bora maar niet te spreken.

Stond ook een Mini estate op. Daar hebben ze zo lang over gedaan, steeds weer een nieuw concept en dan dit saaie ding maken? Gemiste kans.

Ook de Jaguar in vergelijking met de concept is niet bijzonder. Echter, bekijk je hem eens zonder concept in gedachten dan is het best een mooie wagen (is dat voldoende voor een Jaguar, "best mooi"?)

Men noemt de Mondeo behouden, maar wat dan te denken van de nieuwe Laguna? Dan is de Mondeo erg mooi gedaan. Ook zonder die vergelijking vind ik het een mooie wagen.

Maar goed, als iemand met wat geld eens Tatra kan overhalen weer auto's te bouwen... De markt is er rijp voor...
Gebruikersavatar
Diciotto
Berichten: 3270
Lid geworden op: zo 20 aug 2006 19:01
Schaal: 1:43
Locatie: Machelen

Bericht door Diciotto »

Henri schreef: Ik vind de huidige design taal ook zeker niet lelijk.
We gaan er nog komen :mrgreen:
Henri schreef: Of van lang geleden, de 80. Dát was de yuppenauto (ken je het woord, yup?).
- Henri, da’s van ver voor mijnen tijd :oops: ... , maar natuurlijk ken ik die term. In mijn ogen is (hier in België toch) de nieuwe Mini lang dé YUPPIE-bak geweest, tot die zó mainstream werd dat hij voorbijgestoken werd door de 1-reeks van BMW. In Brussel ziet ge nu niet anders... En ja, soms komt een Sportback ook aardig in de buurt (al ik zou m’n A4 er meteen terug voor omruilen).
- :think: ‘k Heb ook al gemerkt merkperceptie tussen België en Nederland fél verschillend kan zijn. Hier staat Audi gewoon aan de top, en komt 1 op de 5 nieuw verkochte wagens van VAG. Dat durft over de grens al eens anders te zijn, met bijvoorbeeld merken als Fiat, Hyundai en Kia in de Top 10 van meest verkochte merken...
En nu ik er toch over bezig ben, 'k weet niet of anderen dat ook opvalt, maar ik vind dat jullie Nederlanders ook veel, hoe zal ik het zeggen, fellere en opvallende kleuren kiezen voor jullie auto's. Is dat omdat er meer in privé-eigendom zijn en dat Lease-maatschappijen liefst sobere kleuren zien? Of selecteren invoerders een groter palet aan kleuren? 'k Weet het niet...
Henri schreef: Een BMW, Mercedes, Porsche, doen dat in mijn ogen een stuk beter.
Dat ik een Porsche effectief lang houdbaar vind, tsja, dat is een beetje een open deur intrappen als je weet wat ik verzamel. Maar BMW??? :wall: Ik ben lang niet de enige die zeeeeer lang heeft moeten wennen aan wat meneer Bangle uit zijn designpen liet/laat vloeien. En Mercedes heeft de laatste jaren ook weinig desingprijzen weggekaapt. :yawn:
(maar ik heb het natuurlijk weer over de huidige generatie :silenced: :lol: )
Afbeelding Collectie Porsche in 1/43
Gebruikersavatar
DaChrist
Berichten: 437
Lid geworden op: di 15 aug 2006 13:30
Locatie: Simpelveld
Contacteer:

Bericht door DaChrist »

Ongelooflijk mooi, ik zou dit anders kunnen omschrijven, maar dat doe ik maar niet... dat wordt te vulgair :mrgreen:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Gebruikersavatar
coolpappa04
Berichten: 3101
Lid geworden op: wo 30 mar 2005 22:37
Schaal: 1:18
Locatie: belgie waarloos

Bericht door coolpappa04 »

zier er inderdaad prachtig uit :shock: :worshippy: :drool: :drool: :drool:
Afbeelding
Gebruikersavatar
volvofiel
Berichten: 1896
Lid geworden op: zo 06 nov 2005 16:17
Schaal: 1:24
Locatie: Achterhoek

Bericht door volvofiel »

En toch vind ik het nog steeds een kruising tussen Dodge, Ford en Volvo :!:
Gebruikersavatar
maikel
Berichten: 1920
Lid geworden op: vr 11 nov 2005 17:06
Schaal: 1:18
Locatie: Pieter Baan Centrum

Bericht door maikel »

Zeer mooie wagen, ik hoop dat hij snel in 1:18 komt :lol: :thump_up:
Modelautoteller: 145 stuks 1:18 11-08-2014
Gebruikersavatar
Ricardo
Moderator
Berichten: 14078
Lid geworden op: za 11 okt 2003 22:08
Schaal: 1:43
Locatie: Groningen
Contacteer:

Bericht door Ricardo »

:think: het interieur is wel weer :drool: Het enige wat me een beetje tegenstaat aan deze auto zijn we de koplampen :doh: Maar moet zeggen dat hij toch een zeer mooie lijn heeft op de eerste foto :worshippy:
Plaats reactie