1:1 Meningen topic, alweer terug van alweer weg geweest !

Hier kun je over alles discussiëren. Onderwerpen waarop 60 dagen niet is gereageerd worden automatisch verwijderd.
rsh_scuderia
Moderator
Berichten: 7309
Lid geworden op: di 19 apr 2005 00:08
Schaal: 1:18

Re: 1:1 Meningen topic, alweer terug van alweer weg geweest

Bericht door rsh_scuderia »

Afbeelding

De man die ooit met de P4/5 kwam en zo wellicht een van de fraaiste wagens liet mee doen aan de 24 uur van de Nurburgring komt met de kruising van een Ferrari Enzo, Nissan GT-R met een Landbouwghini Veneo. Ook de achtervleugel doet denken aan een Mazdarati MC12.

Afbeelding

Persoonlijk had ik hier veel meer van verwacht.
Gebruikersavatar
v8-vette
Berichten: 3044
Lid geworden op: wo 30 dec 2009 19:47
Schaal: 1:18

Re: 1:1 Meningen topic, alweer terug van alweer weg geweest

Bericht door v8-vette »

Persoonlijk vind ik hem briljant. :drool:
Gebruikersavatar
jonnoT
Berichten: 6779
Lid geworden op: za 23 apr 2005 12:54
Schaal: 1:87
Locatie: sneek

Re: 1:1 Meningen topic, alweer terug van alweer weg geweest

Bericht door jonnoT »

Ja echt vreselijk :drool: Lijkt veel op een LMP1 voor de openbare weg :dance: Totaal niet verkeerd om in de garage te hebben :mrgreen:
Gebruikersavatar
Autofan
Berichten: 2911
Lid geworden op: vr 25 mei 2007 10:19
Schaal: 1:18
Locatie: Ridderkerk

Re: 1:1 Meningen topic, alweer terug van alweer weg geweest

Bericht door Autofan »

Wat een hok. :doh: Had hier toch echt meer van verwacht.
Afbeelding
rsh_scuderia
Moderator
Berichten: 7309
Lid geworden op: di 19 apr 2005 00:08
Schaal: 1:18

Re: 1:1 Meningen topic, alweer terug van alweer weg geweest

Bericht door rsh_scuderia »

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Persoonlijk vind ik de voor- en achterkant goed gelukt van de 488 GTB.
De luchthapper aan de zijkant vind ik te veel van het goede. Beetje 348/Testarossa; te groot en massief en weinig subtiel.
Gebruikersavatar
Autofan
Berichten: 2911
Lid geworden op: vr 25 mei 2007 10:19
Schaal: 1:18
Locatie: Ridderkerk

Re: 1:1 Meningen topic, alweer terug van alweer weg geweest

Bericht door Autofan »

Mooie wagen, maar van die luchthappers ben ik nog niet overtuigd.
Afbeelding
Gebruikersavatar
togicollector
Berichten: 828
Lid geworden op: ma 16 nov 2009 13:25
Schaal: 1:18
Locatie: Achterhoek/Haarlem

Re: 1:1 Meningen topic, alweer terug van alweer weg geweest

Bericht door togicollector »

De passagiers worden steeds verder ondergeschikt aan de koelopeningen. Heb er niets mee met deze onpraktische karren. Vind het ook verre van mooi met al die gaten en gebrek aan ruimte. Gemaakt om hard te rijden wat je nergens meer kunt… Tegenwoordig zijn er hele snelle sedans die niet of bijna niet onderdoen qua prestaties en veel praktischer zijn.

Koen
Kijk op http://www.mijnalbum.nl/Album=7TPXMNRZ" onclick="window.open(this.href);return false; en op http://www.mijnalbum.nl/Album=SMA8V6VM" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikersavatar
Ferrarifan
Berichten: 2979
Lid geworden op: wo 27 mei 2009 14:25
Schaal: 1:18
Locatie: Raalte
Contacteer:

Re: 1:1 Meningen topic, alweer terug van alweer weg geweest

Bericht door Ferrarifan »

Beetje achtergrond info voor de liefhebber
Lambofans, McLarenfans en Saint Paul:graag even de andere kant opkijken voor jullie eigen bestwil :P

De 488 GTB is op meer punten gewijzigd dan alleen een harttransplantatie. Alle exterieure aanpassingen zijn wel het gevolg van het nieuwe motorblok centraal in de auto. Met de 488 GTB zet Ferrari een enorme stap voorwaarts. Wederom nemen het vermogen en de trekkracht van de V8-sportwagen enorm toe. In vergelijking met de 458 Italia levert de nieuwe achtcilindermotor 100 pk méér. Het koppel stijgt met 220 Nm. De output ligt nu op maar liefst 670 pk en -alleen in de zevende versnelling beschikbaar- 760 Nm. Daarmee is de 488 GTB de op één na sterkste sportcoupé in zijn segment. Alleen de McLaren 675 LT overklast het Italiaanse raspaardje op het gebied van motorvermogen, zij het met 5 pk. De Lamborghini Huracan blijft met 605 pk ver achter.
Nieuw in de collectie:.340/375MM (BBR)........250 TDF (BBR)................750 Monza (Techno models)

Mijn website: http://www.ferdi-sferraricollectie.webnode.nl

Het forum voor de Ferrari verzamelaar:
ferrarimodelcha.forum2go.nl
Gebruikersavatar
St. Paul
Berichten: 3347
Lid geworden op: vr 16 jul 2004 21:57

Re: 1:1 Meningen topic, alweer terug van alweer weg geweest

Bericht door St. Paul »

:lol: misschien moet je eerst lezen wat je wil posten voor je het post.
RIP McLaren Formula 1 - 1963 / 2016
Proud Bentley Boy - Bentley Continental GT3 Goliath of GT racing
Remember Boerke - MAF HELD - 30-01-04 / 08-04-09
Wie Ricardo niet eert, is het grote niet weert. :rico:
Gebruikersavatar
Ferrarifan
Berichten: 2979
Lid geworden op: wo 27 mei 2009 14:25
Schaal: 1:18
Locatie: Raalte
Contacteer:

Re: 1:1 Meningen topic, alweer terug van alweer weg geweest

Bericht door Ferrarifan »

Je doelt zeker op je McLaren :?: De onbereikbare zeldzame veel te dure over het (steigerende) paard getilde McLaren blijft de relatief bereikbare Ferrari maar 5 PK'tjes voor :P
Dat vind ik 1-0 voor Ferrari.
Nieuw in de collectie:.340/375MM (BBR)........250 TDF (BBR)................750 Monza (Techno models)

Mijn website: http://www.ferdi-sferraricollectie.webnode.nl

Het forum voor de Ferrari verzamelaar:
ferrarimodelcha.forum2go.nl
Gebruikersavatar
St. Paul
Berichten: 3347
Lid geworden op: vr 16 jul 2004 21:57

Re: 1:1 Meningen topic, alweer terug van alweer weg geweest

Bericht door St. Paul »

Vroeger gaven frarimensjes altijd af op Porsche, die vanwege de lagere prijs veel toegankelijker was. Frari was exclusiviteit, tot dat punt dat Frari zelf meende te moeten bepalen wie op deze aardkloot het nieuwste model moest kopen. Nu geven ze toe dat je jaren veel te veel moest betalen en zakt de prijs naar Porsche niveau waardoor je ze straks net als de 911 ''op elke straathoek ziet''. En nu geven we af op de exclusiviteit van Mclaren met bijbehorende prijs?

P1 GTR concept vaagt frari weg, P15 staat al genoteerd. Frari gaat Porsche na doen, maar massa productie is nooit een succes geweest in Italië. Beter hadden ze vast gehouden aan het exclusieve imago wat de marketing afdeling in al die jaren zorgvuldig had op gebouwd. Dat was overigens ook het enige indrukwekkende aan het hele merk, gebakken lucht op basis van een heritage die na de F40 volledig verkracht is.
RIP McLaren Formula 1 - 1963 / 2016
Proud Bentley Boy - Bentley Continental GT3 Goliath of GT racing
Remember Boerke - MAF HELD - 30-01-04 / 08-04-09
Wie Ricardo niet eert, is het grote niet weert. :rico:
rsh_scuderia
Moderator
Berichten: 7309
Lid geworden op: di 19 apr 2005 00:08
Schaal: 1:18

Re: 1:1 Meningen topic, alweer terug van alweer weg geweest

Bericht door rsh_scuderia »

Als je de naam expres verkeerd spelt dan geldt het volgende; your opinion is invalid, bacause of kindergarten :cool:
Gebruikersavatar
Jolly Club
Berichten: 4652
Lid geworden op: vr 27 feb 2004 20:55

Re: 1:1 Meningen topic, alweer terug van alweer weg geweest

Bericht door Jolly Club »

Is de 675LT zo'n speciale uitmelk editie waarvan McLaren vorig jaar nog zei dat ze die nooit zouden maken, of was jij dat Saint :?:

Natuurlijk een zandbakdiscussie voor volwassenen dit. Jezelf tot winnaar uitroepen van een fanboy-clash terwijl de statistieken anders zeggen heeft een hoog amusementsgehalte, maar snijdt natuurlijk zalm noch vis. Alleen losers kunnen morele winnaars zijn.. En aangezien ik regelmatig tweede of derde word bij bejaardenrally's heb ik recht van spreken.

Enige verstandige in deze discussie is Koen. Duizend maal liever een praktische bochtenridder dan een raket met nauwelijks aanspreekbare verjaardagsvermogens, waarin je je rechtervoet vaker op de rem- dan op het gaspedaal zult hebben. :cool:

- I'm not interested in facts, I find they tend to cloud my judgement. -
rsh_scuderia
Moderator
Berichten: 7309
Lid geworden op: di 19 apr 2005 00:08
Schaal: 1:18

Re: 1:1 Meningen topic, alweer terug van alweer weg geweest

Bericht door rsh_scuderia »

Een fijne sportcoupe is niets mis mee. Ook als je niet per se een golftas meeneemt.
De pk-wedloop vind ik persoonlijk een beetje mal. 600+ paardenkrachten die praktisch nergens ingezet kunnen worden. Aan de andere kant geniet ik wel van de inventiviteit en de technologische vooruitgang die de merken boeken.
Echter, het bereikbaar houden van dikke lol in een auto, ook op de openbare weg heeft minder met vermogen te maken dan met gewicht.
Ferrari, Lamborghini, Jaguar, Honda, et cetera zijn ook niet voor niets bezig met het terugbrengen van het gewicht. Heb je minder pk nodig om toch dikke pret te hebben. De PK/gewichtsratio is wellicht een veel leukere indicator.

Als ik dan zelf de rij ervaringen lees en zie van bijvoorbeeld een Mazda MX-5, los van het uiterlijk en of het aanspreekt of niet, dan gaat het over beperkte grip, genoeg pk's en een laag gewicht die voor een glimlach van oor tot oor leidt.
Zweetoksels door 800 pk+ vind ik op de verschillende filmpjes wat minder aangenaam trouwens :D
Gebruikersavatar
Ferrarifan
Berichten: 2979
Lid geworden op: wo 27 mei 2009 14:25
Schaal: 1:18
Locatie: Raalte
Contacteer:

Re: 1:1 Meningen topic, alweer terug van alweer weg geweest

Bericht door Ferrarifan »

Jolly Club schreef:Is de 675LT zo'n speciale uitmelk editie waarvan McLaren vorig jaar nog zei dat ze die nooit zouden maken, of was jij dat Saint :?:

Natuurlijk een zandbakdiscussie voor volwassenen dit. Jezelf tot winnaar uitroepen van een fanboy-clash terwijl de statistieken anders zeggen heeft een hoog amusementsgehalte, maar snijdt natuurlijk zalm noch vis. Alleen losers kunnen morele winnaars zijn.. En aangezien ik regelmatig tweede of derde word bij bejaardenrally's heb ik recht van spreken.

Enige verstandige in deze discussie is Koen. Duizend maal liever een praktische bochtenridder dan een raket met nauwelijks aanspreekbare verjaardagsvermogens, waarin je je rechtervoet vaker op de rem- dan op het gaspedaal zult hebben. :cool:
Het woord losers gebruik ik liever niet. Losers bestaan niet, alleen mensen die een ander zo noemen zou je in die categorie kunnen indelen.

Tuurlijk is het zo dat je al die PK's niet kwijt kan in Nederland, maar welke liefhebber van supersportwagens wil dat nou horen :?:
Bij veel echte liefhebbers gaat het vooral om het idee dat ze kunnen beschikken over al die PK's, daarvan alleen krijgen ze al een kik. Daarnaast kun je je auto rustig even uitlaten op stukjes wegdek die daar speciaal voor zijn gemaakt, circuits. :)
Nieuw in de collectie:.340/375MM (BBR)........250 TDF (BBR)................750 Monza (Techno models)

Mijn website: http://www.ferdi-sferraricollectie.webnode.nl

Het forum voor de Ferrari verzamelaar:
ferrarimodelcha.forum2go.nl
Plaats reactie