ongeluk gehad

Hier kun je over alles discussiëren. Onderwerpen waarop 60 dagen niet is gereageerd worden automatisch verwijderd.
Gebruikersavatar
coolpappa04
Berichten: 3101
Lid geworden op: wo 30 mar 2005 22:37
Schaal: 1:18
Locatie: belgie waarloos

ongeluk gehad

Bericht door coolpappa04 »

hallo vrienden,
vandaag heb ik helaas wat minder goed nieuws te vertellen,wat op zich een leuke dag ging worden daar mijn vrouwtje jarig is en ik een weekje vakantie heb genomen op wat klusjes in huis te doen en om bij de kinderen te zijn is bijna een nachtmerie geworden..
vanmorgen om 11 uur waren we met ons viertjes leuk op weg om wat inkopen te gaan met de wagen tot we plotseling hard werden aangereden langs achter door een bmw 530.
mijn hart stond even stil daar we een meter of 3 verder werden gekatupulteerd,en dit terwijl de snelheid van de bmw niet hoger was dan 30 a 40 km uur,
onze eerste reactie was ..de kinderen ,gelukkig en dit kan ik niet genoeg zeggen zaten deze klikvast achterin op een speciale kinderstoel .onze oudste zei onmiddelijk dat hij pijn had in zijn rug en ik had heel veel pijn in mijn nek.Wij zijn dan ook naar spoed gegaan om ons te laten onderzoeken en daar werd vastgesteld dat mijn vrouw en ik een zware whipflash hadden en mijn oudste zoon een spierblokkage,ook zijn er 2 nekwervels bij mij lichtjes verschoven dus zit ik hier met een nekband achter deze computer.
onze auto had gelukkig een trekhaak die de grootste slag heeft opgevangen en dereden is waarom onze auto niet total los is ,ik zal proberen enkele foto's te nemen morgen .mensen ik kan dit niet genoeg herhalen zet jullie kinderen en jezelf ALTIJD vast met de gordel ,zelfs bij een relatieve lage snelheid is de slag die je krijgt zo hard dat indien we onze gordel niet moeten aanhebben,wel daar wil ik liever niet aan denken
peter
Afbeelding
Gebruikersavatar
Jolly Club
Berichten: 4652
Lid geworden op: vr 27 feb 2004 20:55

Bericht door Jolly Club »

zet jullie kinderen en jezelf ALTIJD vast met de gordel
amen to that :pray:

Niet zo'n fijn bericht, hoop dat het jou en je dierbaren gauw weer beter gaat! Sterkte er mee Peter :!: :thump_up:
Gebruikersavatar
rubberburner
Berichten: 130
Lid geworden op: di 24 okt 2006 20:13

Bericht door rubberburner »

Dat is schrikken, ik wens jullie een goed herstel toe.
Gebruikersavatar
Harm-Jan
Beheerder
Berichten: 1767
Lid geworden op: ma 24 mei 2004 18:36
Schaal: 1:43
Locatie: Emmen
Contacteer:

Bericht door Harm-Jan »

Das niet zo mooi, beterschap voor jou je vrouw en je kinderen :pray:
weet je ook al waarom die auto jullie heeft geraakt? zat ie niet op te letten ofzo?
Gebruikersavatar
Bondracer
Berichten: 3440
Lid geworden op: ma 02 apr 2007 13:48
Locatie: De Kempen

Bericht door Bondracer »

Hey Peter en Anja , niet zo'n prettig nieuws deze keer , gelukkig dat jullie allen vastgesnoerd waren en dat jullie er nog goed uitgekomen zijn, en hopelijk houden de kids er geen trauma aan over.Peter ik kan je maar één goede raad geven niet te snel tekenen bij de verzekeringsmaatschappij van de tegenpartij , heb zelf ook zo'n whiplash gehad bij een frontale aanrijding en op het eerste gezicht voelde ik niets , maar na een week begonnen de nekpijnen en als het vochtig weer is durven die nogal eens de kop opsteken.Wens Anja nog een (prettige) verjaardag van ons en veel beterschap gewenst.
Bondracer (Guy) :thump_up:
Gebruikersavatar
fish88
Berichten: 3176
Lid geworden op: zo 30 jan 2005 19:59
Schaal: 1:43
Locatie: Achter mn computer, hoezo?

Bericht door fish88 »

Dat is niet het leukste nieuws om te horen. Ik hoop voor jullie dat jullie snel genezen.
Afbeelding
Juan Pablo Montoya: "There are no prisoners. We're not taking any prisoners."
Gebruikersavatar
coolpappa04
Berichten: 3101
Lid geworden op: wo 30 mar 2005 22:37
Schaal: 1:18
Locatie: belgie waarloos

Bericht door coolpappa04 »

Harm-Jan schreef:Das niet zo mooi, beterschap voor jou je vrouw en je kinderen :pray:
weet je ook al waarom die auto jullie heeft geraakt? zat ie niet op te letten ofzo?
hallo harm-jan,
wij stonden stil achter een auto die wou afslaan en door onoplettendheid of welke reden dan ook is de bmw niet meer op tijd kunnen remmen met
het ongeval als gevolg,gelukig was de auto voor ons net al vertrokken zodat we niet geplet werden door de 2 auto's in,ook heb ik het geluk gehad dat ik mijn voet niet meer op het rempedaal had staan (wat ik meestal wel doen als ik stil sta aan een licht of dergelijke...)

Toegevoegd na 2 minuten:
Bondracer schreef:Hey Peter en Anja , niet zo'n prettig nieuws deze keer , gelukkig dat jullie allen vastgesnoerd waren en dat jullie er nog goed uitgekomen zijn, en hopelijk houden de kids er geen trauma aan over.Peter ik kan je maar één goede raad geven niet te snel tekenen bij de verzekeringsmaatschappij van de tegenpartij , heb zelf ook zo'n whiplash gehad bij een frontale aanrijding en op het eerste gezicht voelde ik niets , maar na een week begonnen de nekpijnen en als het vochtig weer is durven die nogal eens de kop opsteken.Wens Anja nog een (prettige) verjaardag van ons en veel beterschap gewenst.
Bondracer (Guy) :thump_up:
hallo guy,dit is inderdaad waar ik en beetje bang voor ben zeker voor mijn kids want hun pijngrens ligt veel hoger dan die van ons,afwachten hé...wel is er een pv opgemaakt door de politie dus we zulen zien .
Afbeelding
Gebruikersavatar
andre
Berichten: 2940
Lid geworden op: ma 01 nov 2004 22:58
Schaal: 1:50

Bericht door andre »

Dat is niet prettig om zoiets mee te maken .
Ik wens jullie dan ook allen van harte beterschap toe.
Nu alleen nog maar 1/43 en 1/50 Dakar vrachtwagens in de collectie .
Gebruikersavatar
jerico
Berichten: 895
Lid geworden op: wo 19 sep 2007 10:45
Schaal: 1:18
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Bericht door jerico »

Heej,

Dit is dus echt klote om mee te maken en te horen...Heel veel beterschap met al het "gedoe" en vooral met de zware whiplashes...Ken een paar mensen die het ook hebben gehad en die kampen er de rest van hen leven mee :( ...Ik hoop dat bij jullie niet het geval is...

greetz,


jerico
Afbeelding
Gebruikersavatar
XiPHiAS
Berichten: 310
Lid geworden op: wo 07 mar 2007 23:18
Locatie: Waregem (België)

Bericht door XiPHiAS »

Peter, dit is minder goed nieuws, hoe slecht is je auto eraantoe?
Hoe reageerde de bestuurder van de 530? Gaf hij/zij onmiddelijk zijn/haar fout toe of begon ie uitvluchten te zoeken?

Je mag inderdaad van geluk spreken dat je niet op je rem stond, en gordels hebben in dit geval weinig voordeel gegeven hoor. Uiteraard moet je ze altijd dragen! Maar in dit geval ...

Bij jullie was het slechte dat het
1.) totaal onverwacht was
2.) van achteraan was.

Als je u 'ook al zijn het maar (mili)seconden' kan voorbereiden op een hevige slag dan is het al helemaal anders. Omdat jullie het totaal niet verwachten is het nu erger, dat is net altijd het probleem bij achteraan aangereden te worden.

Ik kan je ook de raad geven niet te snel af te tekenen bij de verzekering en laat zeker je kinderen vijfdubbelchecken! Verzekeringen weten ook dat soortgelijke kleine maar soms aanslepende letsels vrij lang hun kop kunnen opsteken, dus doen ze er alles aan om u zo snel te laten aftekenen. Ikzelf heb ~10j geleden een ongeval gehad en had pijn in mijn rug, soms nu heb ik er nog eens last van. Pasop het is echt niet chronisch en is ook niet dat het zeer hevig is maar toch voel ik het nog wel eens. (dan moet ik altijd enken aan dat ongeval)

Hopelijk komt alles snel goed en zijn jullie het snel vergeten!
Gebruikersavatar
Ricardo
Moderator
Berichten: 14078
Lid geworden op: za 11 okt 2003 22:08
Schaal: 1:43
Locatie: Groningen
Contacteer:

Bericht door Ricardo »

:shock: Dat is niet best, dat wens je niemand. Gelukkig geen ernstig persoonlijk letsel.
Gebruikersavatar
ViperArry
Berichten: 1030
Lid geworden op: ma 24 apr 2006 12:37
Locatie: omg. Arnhem

Bericht door ViperArry »

Poeh, ff schrikken zo'n bericht.

Gelukkig zijn jullie er (relatief) heel uitgekomen. Al is een whiplash natuurlijk niet niks :(

Zorg ervoor dat goed op de verzekeringspapieren komt te staan dat jullie allemaal klachten hebben, en dat alle gevolgen van die klachten (ook de komende jaren) verband kunnen houden met dit ongeval.

Succes en sterkte!
Gebruikersavatar
Montezemolo
Berichten: 6320
Lid geworden op: do 09 nov 2006 12:55
Schaal: 1:18
Locatie: Ermelo
Contacteer:

Bericht door Montezemolo »

Allemachtig, dit is geen prettig bericht maatje, maar zoals ik het lees zijn jullie er "redelijk" vanaf gekomen.

Inderdaad is zo'n gordel belangrijk, ik verzuim deze ook nogal eens, maar jouw verhaal heeft me weer even wakker geschudt :thump_up:

In iedergeval sterkte en beterschap, en dat jullie zonder blijvend letsel herstellen :thump_up:

Patrick :thump_up:
rsh_scuderia
Moderator
Berichten: 7309
Lid geworden op: di 19 apr 2005 00:08
Schaal: 1:18

Bericht door rsh_scuderia »

Dat is zeker schrikken, ik spreek uit ervaring.
Ik heb ooit een klapje gekregen van 20 km/h, maar toch heeft mijn ex er nog steeds nekklachten van, terwijl het ongeluk al 2 jaar geleden is gebeurd. Minimaal.

Check alles dubbel en veel succes met het herstel :thump_up:
Gebruikersavatar
jonnoT
Berichten: 6779
Lid geworden op: za 23 apr 2005 12:54
Schaal: 1:87
Locatie: sneek

Bericht door jonnoT »

Dat is slecht nieuws, Peter. De gevolgen van een whiplash ken ik maar al te goed. Ik wens julie van harte beterschap
Plaats reactie