Italiaanse headhunters eisen mijn website op

Hier kun je over alles discussiëren. Onderwerpen waarop 60 dagen niet is gereageerd worden automatisch verwijderd.
Gebruikersavatar
jonnoT
Berichten: 6779
Lid geworden op: za 23 apr 2005 12:54
Schaal: 1:87
Locatie: sneek

Italiaanse headhunters eisen mijn website op

Bericht door jonnoT »

De ene strafzaak nog niet voorbij of er meld zich weer een nieuw probleem.

Vandaan kreeg ik vanuit Italië een emailtje. De post komt van een advocatenkantoor.
Nu is het al wat jaren bekend dat Ferrari een ware jacht op gebruikers van hun merklogo en aanverwanten maakt en niets moet hebben dat iemand uit liefde voor het merk daar een website aan wijt.
Vandaag kreeg ik een email van het advocatenkantoor dat de organisatie van de Mille Miglia vertegenwoordigd.
Mij wordt verweten dat ik illegaal het beroemde Pijl-logo van de Mille Miglia gebruik en een link geplaatst heb naar de officiële website van de Mille Miglia.
Inprincipe zijn beide waar. Alleen heb ik de afgelopen jaren al meerdere emails naar de organisatie van de Mille Miglia gestuurd met de vraag of ik het logo mag gebruiken omdat mijn website een Hommage aan de wereldberoemde wegrace uit de eerste helft van de vorige eeuw is.

Hoewel men zelf aangeeft dat het Pijl-logo en de naam Mille Miglia trademarks zijn, sommeert men mij doodleuk om mijn domeinnaam 1000-miglia.nl kosteloos te overhandigen.

Ik heb 15 dagen de tijd gekregen om te reageren. Dat zal ik ook zeker doen. Ik zal wederom permissie vragen voor gebruik van het beroemde Pijl -Logo en toestemming om de link te mogen plaatsen.
Mijn domeinnaam ga ik echt niet opgeven. Aangezien 1000 miglia niets anders betekent dan 1000 miles en dus een normale dagelijks gebruikte aanduiding is , is het naar mijn idee voor hun niet haalbaar om de domeinnaam op te eisen. Te meer omdat zij dit niet in hun schrijven als trademark hebben aangegeven.
Laatst gewijzigd door jonnoT op do 30 aug 2012 15:17, 1 keer totaal gewijzigd.
rsh_scuderia
Moderator
Berichten: 7309
Lid geworden op: di 19 apr 2005 00:08
Schaal: 1:18

Re: Italiaanse headhunters

Bericht door rsh_scuderia »

:lol: Advocaten; schuim der aarde.
Laat hen maar bewijzen dat jij opzettelijk en met geldelijk gewin van een naam de domeinnaam hebt weggekaapt.
Ze hebben geen poot om op te staan.

Domme, domme advocaatjes.
Gebruikersavatar
St. Paul
Berichten: 3348
Lid geworden op: vr 16 jul 2004 21:57

Re: Italiaanse headhunters eisen mijn website op

Bericht door St. Paul »

Pijltje aanpassen (bv eigen ontwerp, iets moderner) en eerste zin op je website waarin je aangeeft modellen te verzamelen met dat thema maar niets te maken hebt met de organisatie, inclusief link naar juiste website mocht iemand op zoek zijn naar de echte site. Nette brief naar die lui waarin je aangeeft wat je gedaan hebt en dat je daarmee er op vertrouwd hun belangen voldoende te hebben behartigd. Verder nergens meer op reageren. Wat gaan ze doen... En al doen ze iets wat gaan ze bereiken. :lol: Belgen krijgen nog niet eens een boete de grens over gestuurd. :cool:
RIP McLaren Formula 1 - 1963 / 2016
Proud Bentley Boy - Bentley Continental GT3 Goliath of GT racing
Remember Boerke - MAF HELD - 30-01-04 / 08-04-09
Wie Ricardo niet eert, is het grote niet weert. :rico:
Gebruikersavatar
jonnoT
Berichten: 6779
Lid geworden op: za 23 apr 2005 12:54
Schaal: 1:87
Locatie: sneek

Re: Italiaanse headhunters eisen mijn website op

Bericht door jonnoT »

De website is toch aan een overhaul toe en ik had al een tijd geleden een andere Pijl ontworpen. Verder ga ik nu nog even bekijken of de back-up voor handen heb , daar alle pijltjes uit wippen en dan zo aangepast op het net zetten. Ook zal ik dan direct de link naar de Mille Miglia website verwijderen omdat men dit ook als illegaal betiteld.
Gebruikersavatar
Peter Parker
Forumbestuur
Berichten: 8086
Lid geworden op: di 25 mei 2004 22:10
Locatie: Purmerend
Contacteer:

Re: Italiaanse headhunters eisen mijn website op

Bericht door Peter Parker »

Wat een gezeur van ze John, laat ze pasta gaan scheppen die apen! :dance:
Gebruikersavatar
jonnoT
Berichten: 6779
Lid geworden op: za 23 apr 2005 12:54
Schaal: 1:87
Locatie: sneek

Re: Italiaanse headhunters eisen mijn website op

Bericht door jonnoT »

Ik had de Italianen even een proforma emailtje gestuurd om mezelf meer tijd te kunnen geven en hun voorlopig stil te krijgen.
Keurig aangegeven dat het om een Privé website gaat van een modelautoverzamelaar met een passie voor de Mille Miglia. Ook aangegeven dat ik alle merkbeelden zal verwijderen.

Als reactie kreeg een mailtje terug dat ze content waren dat ik bezig was met een oplossing,maar dat ze wel effe verwachten dat ik toch kostenloos mijn domeinnaam ga overgeven. ...Dacht ik niet :doh:
Ik ben nu rustig bezig met mijn officiele verweer. Ik denk dat het geen houdbare zaak is om het domein te behouden en zit niet te wachten op een hoop gezeik. Maar ik laat me ook niet als een mak lam naar de slachtbank leiden.
Ik heb me enigszins ingelezen over domeingeschillen. Meestal moet er sprake zijn van een zekere misbruik om daar zelf voordeel aan te hebben en dan ook meestal zakelijk. Dat is met mijn website niet het geval. Sterker nog mijn website support juist de hele Mille Miglia gedachte en geeft de officële Mille Miglia site juist gratis promotie.
Voor de Italianen is het lijkt mij ondoenlijk om de zaak over misbruik van een merknaam echt hart te maken, terwijl ik hier op het forum meer dan genoeg getuigen heb die mij site al jaren kennen :D
Daarnaast is het leuke dan een .nl domein voor de Nederlandse rechter dient te komen. Dan heb ik ook nog is recht op rechtshulp haha.
Las dat de kosten voor een rechtszaak al gauw op een minimum bedrag van € 5.000 en met gemak tot 8.000 kan oplopen.
Mijn plan is nu om te kijken of de Italianen voor een schikking buiten de rechtzaal te strikken zijn. :cool:
Laatst gewijzigd door jonnoT op do 06 sep 2012 00:43, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Boskoos
Berichten: 619
Lid geworden op: zo 15 jan 2012 16:06
Schaal: 1:18
Locatie: Zoersel/Belgie

Re: Italiaanse headhunters eisen mijn website op

Bericht door Boskoos »

Wel. Je hebt gelijk. Je niet laten doen. Hopelijk lukt je plannetje. We horen het wel zekers! :thump_up:
Porsches 1/18: 18
Begonnen in september 2011
rsh_scuderia
Moderator
Berichten: 7309
Lid geworden op: di 19 apr 2005 00:08
Schaal: 1:18

Re: Italiaanse headhunters eisen mijn website op

Bericht door rsh_scuderia »

De kans dat zij recht hebben op het domein schat ik minimaal in.
Laat ze het maar voor de rechter brengen. Daarin is het belang van een niet commerciële particulier te prevaleren boven die van een commerciële organisatie die ook nog eens in het buitenland gevestigd is.

Wel mooi dat Italiaanse bedrijven er alles aan doen om niet geliefd te worden in andere landen. Je moet het ze nageven dat ze daarin zeer bedreven zijn. :thump_up:
Gebruikersavatar
jonnoT
Berichten: 6779
Lid geworden op: za 23 apr 2005 12:54
Schaal: 1:87
Locatie: sneek

Re: Italiaanse headhunters eisen mijn website op

Bericht door jonnoT »

rsh_scuderia schreef:Wel mooi dat Italiaanse bedrijven er alles aan doen om niet geliefd te worden in andere landen. Je moet het ze nageven dat ze daarin zeer bedreven zijn. :thump_up:
Ja, de Italianen zijn echt eikels. Het is geloof ik het enige stupide volk wat fans najaagt. Het gevolg is wel dat het een deel van het plezier in de hobby afbreekt. :thump_down:
Gebruikersavatar
Audi-Exclusive
Berichten: 273
Lid geworden op: do 26 aug 2010 08:58
Schaal: 1:18
Locatie: Dedemsvaart

Re: Italiaanse headhunters eisen mijn website op

Bericht door Audi-Exclusive »

Vindt het erg flauw wat ze je flikken maar ja waarschijnlijk zijn ze geld nodig en maken ze er eencrechtszaam van.
Maar wat zijn die Italianen een eikels (eerste wat in mij op kwam) :evil: ,als het op een rechtszaak in een rechtszaal uitkomt vertikken ze het waarschijnlijk want ze vertikken ten eerste om Engels te spreken ten tweede zullen ze het toch niet winnen.

Overigens ligt je website er al uit? Want ik dacht ik neem weer even een kijkje maar ik kon er niet opkomen.
" I like that it feels luxurious but also has quite a classic edge to it as well as a contemporary feel."
Gebruikersavatar
jonnoT
Berichten: 6779
Lid geworden op: za 23 apr 2005 12:54
Schaal: 1:87
Locatie: sneek

Re: Italiaanse headhunters eisen mijn website op

Bericht door jonnoT »

Klopt, website is tijdelijk offline door probleempjes met up-loaden van de herziene versie. :cool:
Gebruikersavatar
Nelis
Berichten: 3623
Lid geworden op: vr 28 aug 2009 12:22
Schaal: 1:18
Locatie: Tilburg

Re: Italiaanse headhunters eisen mijn website op

Bericht door Nelis »

Vaak is dit bangmakerij. Lekker een advocaten kantoor een bericht laten sturen met dit soort ''bedreigingen''. Heb zoiets gehad met mijn inmiddels ex werkgever.
Dan gaan ze met je om tafel zitten en dan maar bluffen! Op aanraden van collega's van mijn vrouw even een goede advocaat in de arm genomen. Het begon met
''volgende maand sta je op straat (hoe dan ook)'' en het eindigde met 2 maanden doorbetaald vakantie en een mooie afkoopsom!

Als jij je domein naam niet zomaar afgeeft hebben ze geen poot om op te staan. Als ze hem willen moeten ze betalen, want inderdaad een rechtzaak kost veel
geld. Bovendien kost het ook nog eens veel tijd. Waarschijnlijk komt het niet tot een rechtzaak omdat zij dat waarschijnlijk ook wel weten... En anders kun je
er misschien nog wel een leuk zakcentje aan overhouden.

Mocht het wat te ingewikkeld worden neem dan een advocaat. Eerste afspraak is vaak gratis (vraag hier wel naar). Nooit geloven wat er gezegt wordt, bluffen
doen ze veel heb ik gemerkt. Ze laten je geloven dat je geen poot hebt om op te staan terwijl je vaak meer te zeggen hebt dan hun.

Succes!
Gebruikersavatar
jonnoT
Berichten: 6779
Lid geworden op: za 23 apr 2005 12:54
Schaal: 1:87
Locatie: sneek

Re: Italiaanse headhunters eisen mijn website op

Bericht door jonnoT »

Na meer dan een half jaar en een herinneringsmailtje van mijn kan, heb ik een onverwachte respons uit Italië gekregen. Men is ingegaan op mijn voorstel voor een "out of court settlement" heeft een tegen voorstel gedaan om de domeinnaam over te nemen en daarvoor een compensatie te betalen. :cool: Gas tegen geven lijkt te gaan werken. :angel: Meer over de inhoud van het voorstel kan ik niet vertellen. Pas als alles is afgehandeld zal ik uitleg geven van hoe en wat er gebeurt is .
Gebruikersavatar
Nelis
Berichten: 3623
Lid geworden op: vr 28 aug 2009 12:22
Schaal: 1:18
Locatie: Tilburg

Re: Italiaanse headhunters eisen mijn website op

Bericht door Nelis »

Ik ben benieuwd houd ons op de hoogte hier...
Gebruikersavatar
jonnoT
Berichten: 6779
Lid geworden op: za 23 apr 2005 12:54
Schaal: 1:87
Locatie: sneek

Re: Italiaanse headhunters eisen mijn website op

Bericht door jonnoT »

Vandaag het nieuws dat de Italianen instemmen met het voorgestelde bedrag voor compensatie :dance: Nu hopen dat ze de centen overmaken voor de komende Mille Miglia. Mijn Beierse dame kan nog wel een financiële injectie gebruiken voor wat werkzaamheden. :cool:
Plaats reactie