Wat doen 1:1 verzamelaars in 2014?

Hier kun je over alles discussiëren. Onderwerpen waarop 60 dagen niet is gereageerd worden automatisch verwijderd.
Gebruikersavatar
jonnoT
Berichten: 6779
Lid geworden op: za 23 apr 2005 12:54
Schaal: 1:87
Locatie: sneek

Re: Wat doen 1:1 verzamelaars in 2013?

Bericht door jonnoT »

Wees gerust, Jolly . Met hemelvaartsdag zal ik in Hoogeveen foto's nemen van wat voor moois er te zien is tijdens Wings& Wheels :thump_up:
Gebruikersavatar
Autofan
Berichten: 2911
Lid geworden op: vr 25 mei 2007 10:19
Schaal: 1:18
Locatie: Ridderkerk

Re: Wat doen 1:1 verzamelaars in 2013?

Bericht door Autofan »

Zal er vanavond eens een paar van mn telefoon online gooien dan. :)
Afbeelding
Gebruikersavatar
jonnoT
Berichten: 6779
Lid geworden op: za 23 apr 2005 12:54
Schaal: 1:87
Locatie: sneek

Re: Wat doen 1:1 verzamelaars in 2013?

Bericht door jonnoT »

Vandaag naar Wings & Wheels Hoogeveen geweest. Zonder meer een leuke ervaring om is als deelnemer aan een dergelijke oldtimerevenement deel te nemen.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

En zelfs een Boeing aanwezig :mrgreen: :mrgreen:


Afbeelding
Gebruikersavatar
Peter Parker
Forumbestuur
Berichten: 8086
Lid geworden op: di 25 mei 2004 22:10
Locatie: Purmerend
Contacteer:

Re: Wat doen 1:1 verzamelaars in 2013?

Bericht door Peter Parker »

Heerlijke oldtimers en een smurfen boeiing :D
Gebruikersavatar
Bien
Berichten: 2124
Lid geworden op: do 31 jul 2008 10:03
Schaal: 1:43
Locatie: Simpelveld

Re: Wat doen 1:1 verzamelaars in 2013?

Bericht door Bien »

Het lijkt me ook geweldig om als deelnemer op een klassieker-meeting te staan. Maar ik moet nog even geduld hebben, want de XJ moet eerst gerestaureerd worden. Het jaar buiten staan heeft hem geen goed gedaan, er begint zich nu wat roest te ontwikkelen. Het interieur en motorblok daarentegen zijn in zeer goede staat, dus het werk beperkt zich tot de buitenkant. Bovendien is hij pas 23 jaar oud, dus nog even 2 jaartjes wachten op het oldtimer kwart-tarief want 300 euro per kwartaal betalen voor een auto die alleen in de weekenden in de zomermaanden naar buiten komt is toch wel een beetje heftig.

Ook heb ik nog een 26 jaar oude originele Golf GT. Misschien eens kijken naar de mogelijkheden om deze te gebruiken voor klassieker evenementen, want deze verkeert ook in zeer goede staat. :think:
Gebruikersavatar
jonnoT
Berichten: 6779
Lid geworden op: za 23 apr 2005 12:54
Schaal: 1:87
Locatie: sneek

Re: Wat doen 1:1 verzamelaars in 2013?

Bericht door jonnoT »

Bien schreef: Bovendien is hij pas 23 jaar oud, dus nog even 2 jaartjes wachten op het oldtimer kwart-tarief want 300 euro per kwartaal betalen voor een auto die alleen in de weekenden in de zomermaanden
Heu... dat zie je verkeerd. Het kwart-tarief is een overgangsregeling voor auto's die per 1 januari 2014 26 jaar of ouder zijn. Jouw Jag wordt als alles zo doorgaat niet eerder een oldtimer dan het moment waarop deze 40 jaar oud wordt. Tot die tijd mag je de hele MRB blijven betalen, maar je kan hem natuurlijk in voor de helft van het jaar schorsen voor €24,00 of zoiets. :cool:
Gebruikersavatar
Bien
Berichten: 2124
Lid geworden op: do 31 jul 2008 10:03
Schaal: 1:43
Locatie: Simpelveld

Re: Wat doen 1:1 verzamelaars in 2013?

Bericht door Bien »

Weet eigenlijk iemand aan welke eisen een auto moet voldoen om in aanmerking te komen voor deelname aan een klassieker evenement zoals bijvoorbeeld een puzzelrit, meeting of klassiekerrally? Zou dit mogelijk zijn met mijn oude Golf GT? Hij is bijna 26 jaar oud, volledig origineel, technisch en optisch 100% (geen roest of andere gekke dingen) en met het befaamde KR-blok.

Ik had eigenlijk wat klassiekerevenementen met de Jag willen doen, maar dit ga ik heroverwegen nu hij niet meer (gedeeltelijk) belastingvrij wordt.
Gebruikersavatar
jonnoT
Berichten: 6779
Lid geworden op: za 23 apr 2005 12:54
Schaal: 1:87
Locatie: sneek

Re: Wat doen 1:1 verzamelaars in 2013?

Bericht door jonnoT »

Qua leeftijd van de auto is dat echt afhankelijk van het evenement. Bijvoorbeeld deelname aan de Oldtimerdag in Ruinerwold geldt dat de auto 25 jaar of ouder moet zijn. Wat overigens in Nederland een veel gehanteerde grens is. Maar bij de Classic Days Schloss Dyck in Duitsland wordt 30 jaar als grens gesteld. Ik heb ook andere data gezien. Gewoon vragen bij de organisatie!

Deelname aan een statisch oldtimerevenement waarbij je auto dus stil staat, is meestal geen probleem.
Deelnemen aan een meeting, toertocht of rally kunnen grote gevolgen hebben voor je verzekering. Veel verzekeringen dekken deelname aan een toertocht al niet. In oldtimerbladen als AMK is daar al meerdere malen voor gewaarschuwd.
Vraag bij deelname aan een toertocht, meeting waarbij een rondje gereden wordt voor de zekerheid je verzekering of lees aandachtig de small print van je polis na. Menig verzekering markeren dergelijke ritjes al gauw als competitie en keren bij een ongeval niet uit of verhalen het op jou, omdat dit conform polis niet gedekt is.


Als je de Jag alleen in de zomermaanden van stal haalt , scheelt dat al behoorlijk in de MRB. De rest van het jaar schors je de auto voor €24,00 en de periode dat de auto geschorst is, kun je de verzekering ook laten opschorten. Zo kun je in de maanden dat je niet rijdt sparen voor de maanden dat je wel rijdt :P
Gebruikersavatar
Bien
Berichten: 2124
Lid geworden op: do 31 jul 2008 10:03
Schaal: 1:43
Locatie: Simpelveld

Re: Wat doen 1:1 verzamelaars in 2013?

Bericht door Bien »

Bedankt voor de info. :thump_up:

Dit is de Golf waar ik het over had. Op de foto is de lak een beetje van de velgen af gebladerd, dit is inmiddels hersteld.
Misschien te gewoon / alledaags voor een klassieker evenement?

Afbeelding
Gebruikersavatar
jonnoT
Berichten: 6779
Lid geworden op: za 23 apr 2005 12:54
Schaal: 1:87
Locatie: sneek

Re: Wat doen 1:1 verzamelaars in 2013?

Bericht door jonnoT »

Jouw Jaguar is dan wel de veeeeeeeeel betere optie :worshippy: Je wilt wel met een beetje stijl en allure naar een oldtimerfestival :cool:
Gebruikersavatar
Bien
Berichten: 2124
Lid geworden op: do 31 jul 2008 10:03
Schaal: 1:43
Locatie: Simpelveld

Re: Wat doen 1:1 verzamelaars in 2013?

Bericht door Bien »

Ik heb de afgelopen tijd eens nagedacht over wat ik met mijn 1:1 auto's ga doen. :)

De Jaguar gaat definitief weg. Ik zie het echt niet zitten om nog 18 jaar te wachten totdat hij 40 jaar oud en dus helemaal belastingvrij is. Ik heb overwogen om hem een half jaar te schorsen en de andere helft te rijden, maar is toch voor mij geen optie.

De VW ga ik helemaal in orde maken, d.w.z. een setje mooie BBS velgen er onder, beetje verlagen en kijken voor lederen interieur en sportstuurtje. Gewoon netjes en sportief dus, geen gekke spoilers of andere fratsen.

Tevens wil ik uitkijken voor een mooie klassieker (hobbyprojectje). Mijn voorkeur gaat momenteel uit naar een Porsche 914, 924 of 944, aangezien ik de laatste twee al eens heb gehad en toen heel goed zijn bevallen. Ik heb er nog steeds spijt van dat ik mijn 944 jaren geleden heb verkocht. Maar ook een mooie VW Karmann Ghia, Corvette C3, Datsun 240Z of een andere mooie oude coupé zie ik wel zitten. Ik kan waarschijnlijk een loods overnemen samen met mijn broer waar plaats is voor 4 tot 5 auto's. Dus plaats genoeg om te sleutelen en om de auto's in de winter te stallen.
Gebruikersavatar
jonnoT
Berichten: 6779
Lid geworden op: za 23 apr 2005 12:54
Schaal: 1:87
Locatie: sneek

Re: Wat doen 1:1 verzamelaars in 2013?

Bericht door jonnoT »

Porsche 914 zijn al aardig prijzig. Een redelijk Datsun 240 Z zet je ook al aardig weg. Corvette C3 loop je ook op leeg. Over de Karmann Ghia zul het dan maar helemaal niet hebben. Die zijn ook aardig aan de prijs.

Meest budgettair zijn dan een Porsche 924 of 944. :cool:
Gebruikersavatar
Bien
Berichten: 2124
Lid geworden op: do 31 jul 2008 10:03
Schaal: 1:43
Locatie: Simpelveld

Re: Wat doen 1:1 verzamelaars in 2013?

Bericht door Bien »

Het hoeft ook geen budget auto te zijn. :wink:

Al wil ik er ook geen absurde bedragen voor neerleggen, het moet wel een beetje leuk blijven natuurlijk. Ik ben me pas een beetje aan het oriënteren en alles op een rijtje aan het zetten. We zien wel wat het wordt en wanneer, eerst de Jag maar eens verkopen en dan gaat de eerste aandacht naar de Golf.

Ik moet echter wel bekennen dat ik al stiekem een beetje op verkoopsites aan het rondneuzen ben. :oops: ... BMW 635 CSI... :whistle:
Gebruikersavatar
Rossy
Berichten: 1043
Lid geworden op: za 31 mar 2007 21:12
Schaal: 1:18
Locatie: Emmeloord

Re: Wat doen 1:1 verzamelaars in 2013?

Bericht door Rossy »

Gisteren is de Renault 5 opgehaald en het grootste deel van de onderdelen die ik hier thuis had liggen.
Nu eerst maar eens zien of ik weer aan het werk kan komen, daarna komt het kijken naar een leuke auto voor erbij wel weer eens.

Antonio.
Modelautoteller: Flink aan het opruimen...
Mijn MAF verzameltopic.
Gebruikersavatar
model1op43
Berichten: 3224
Lid geworden op: ma 24 nov 2003 09:16
Schaal: 1:43
Locatie: thuis in het groene hart
Contacteer:

Re: Wat doen 1:1 verzamelaars in 2013?

Bericht door model1op43 »

model1op43 schreef:Nog even een aanvulling op mijn eerdere reactie.
Ik doe zaterdag 25 mei mee aan een grote rit in Culemborg (http://www.hacc.nl/lenterit.htm) waar jaarlijks zo'n 300 klassiekers aan meedoen. :)
We hadden best goed weer, de hele dag open kunnen rijden :dance: :

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Meer foto's op http://www.lemans-models.nl/extra.htm
Afbeelding
Meer dan 2100 modellen online !!!
Volg deze op http://www.lemans-models.nl, http://www.dakar-models.nl en @lemansmodels
Plaats reactie