De 24 uur van Le Mans op schaal - gefinisht

Hier kun je over alles discussiëren. Onderwerpen waarop 60 dagen niet is gereageerd worden automatisch verwijderd.
Plaats reactie
ejk
Berichten: 83
Lid geworden op: za 11 jun 2011 23:34
Schaal: 1:43

De 24 uur van Le Mans op schaal - gefinisht

Bericht door ejk »

Hoi,

Ondanks dat de meesten hier meer verzamelen dan bouwen wil ik dit hier toch even noemen.

Tijdens de 24 uurs race van Le Mans gaan we met een aantal bouwers ook een race doen. Tussen start en finish van de race bouwt iedereen plastic kit van een Le Mans racewagen. Misschien dat er hier ook mensen zijn die het leuk vinden om mee te doen? Er zijn nog zat plaatsen vrij op de startgrid. :ok:

Kijk hier voor de details en hopelijk zien we elkaar op het digitale circuit. :lol: http://ipms.freeforums.org/le-mans-2013 ... t2017.html

Erik
Laatst gewijzigd door ejk op ma 24 jun 2013 22:19, 2 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Peter Parker
Forumbestuur
Berichten: 8086
Lid geworden op: di 25 mei 2004 22:10
Locatie: Purmerend
Contacteer:

Re: Voor de bouwers hier. De 24 uur van Le Mans op schaal

Bericht door Peter Parker »

Ik vind dit een heel leuk idee. Ik heb me ingeschreven voor jullie forum en ga eens nadenken over een inschrijving. Nu had ik me voorgenomen voorlopig het bouwen in de wilgen te hangen, maar dit is een geinig plan. Ik sla dit jaar Le Mans over. Dus genoeg tijd om te bouwen.
Gebruikersavatar
jonnoT
Berichten: 6779
Lid geworden op: za 23 apr 2005 12:54
Schaal: 1:87
Locatie: sneek

Re: Voor de bouwers hier. De 24 uur van Le Mans op schaal

Bericht door jonnoT »

Wordt dus een RaceEEnd van Peter :mrgreen:
ejk
Berichten: 83
Lid geworden op: za 11 jun 2011 23:34
Schaal: 1:43

Re: Voor de bouwers hier. De 24 uur van Le Mans op schaal

Bericht door ejk »

Peter Parker schreef:Ik vind dit een heel leuk idee. Ik heb me ingeschreven voor jullie forum en ga eens nadenken over een inschrijving. Nu had ik me voorgenomen voorlopig het bouwen in de wilgen te hangen, maar dit is een geinig plan. Ik sla dit jaar Le Mans over. Dus genoeg tijd om te bouwen.
Het zou leuk zijn als je mee doet Peter. Dit is toch een prima aanleiding om toch nog een kitje te bouwen? Bovendien heb dan op een hele speciale manier aan Le Mans meegedaan. :)

Erik
Gebruikersavatar
Bien
Berichten: 2124
Lid geworden op: do 31 jul 2008 10:03
Schaal: 1:43
Locatie: Simpelveld

Re: Voor de bouwers hier. De 24 uur van Le Mans op schaal

Bericht door Bien »

Ik vind het een cool idee. Misschien doe ik ook wel mee, moet ik alleen nog een Le-Mans kitje aanschaffen want ik heb alleen straatauto's. :cool:
ejk
Berichten: 83
Lid geworden op: za 11 jun 2011 23:34
Schaal: 1:43

Re: Voor de bouwers hier. De 24 uur van Le Mans op schaal

Bericht door ejk »

Zoveel te meer zielen, zoveel te meer vreugd. :D

Hier staan wat voorbeelden van mogelijke Le Mans modellen: http://ipms.freeforums.org/viewtopic.php?f=2&t=2021

Erik
ejk
Berichten: 83
Lid geworden op: za 11 jun 2011 23:34
Schaal: 1:43

Re: Voor de bouwers hier. De 24 uur van Le Mans op schaal

Bericht door ejk »

Hoi,

Als test voor Le Mans heb ik maar eens in 24 uur een model gebouwd. Welliswaar niet in 24 onafgebroken uren maar wel steeds gestopt op momenten dat ik door had kunnen bouwen.

Afbeelding

Hier staat het bouwverslag: http://ipms.freeforums.org/le-mans-2013 ... t2023.html

Het lukt dus prima om in 24 uur een model te bouwen. Hopelijk inspireert het andere bouwers om ook mee te doen.

Erik
ejk
Berichten: 83
Lid geworden op: za 11 jun 2011 23:34
Schaal: 1:43

Re: Voor de bouwers hier. De 24 uur van Le Mans op schaal

Bericht door ejk »

Leuk nieuws. Onder de finishers wordt een leuke prijs verloot.

http://ipms.freeforums.org/viewtopic.php?f=2&t=2017

Erik
ejk
Berichten: 83
Lid geworden op: za 11 jun 2011 23:34
Schaal: 1:43

Re: De 24 uur van Le Mans op schaal - nu met leuke prijs

Bericht door ejk »

De laatste week voor de race is in gegaan. Er staan al 3 teams op de startrij maar er is natuurlijk plaats voor meer. Aanmelden kan nog tot zaterdag 22 juni 14.59u.

Om mee te doen en kans te maken op de prijs; schrijf je in op: http://ipms.freeforums.org/viewtopic.php?f=2&t=2018

Erik.
ejk
Berichten: 83
Lid geworden op: za 11 jun 2011 23:34
Schaal: 1:43

Re: De 24 uur van Le Mans op schaal - nu met leuke prijs

Bericht door ejk »

Nog minder dan 24 uur voor de "race".

Inschrijven kan nog steeds: http://ipms.freeforums.org/le-mans-2013 ... t2018.html

Erik
ejk
Berichten: 83
Lid geworden op: za 11 jun 2011 23:34
Schaal: 1:43

Re: De 24 uur van Le Mans op schaal - nu met leuke prijs

Bericht door ejk »

Hoi,

Afgelopen weekend is de fantastische 24 uurs modelbouwrace gehouden en met groot succes mag ik wel zeggen. Er waren bij de start 5 inschrijvingen en tijdens de race haakte er ook nog iemand aan. Met een ware minachting voor nachtrust hebben de zes deelnemers allemaal hun auto over de finish gekregen. 3 deelnemers hadden zelfs 2 modellen onderhanden en één van hen heeft het daadwerkelijk voor elkaar gekregen om twee auto's te bouwen.

Ik kan zeggen dat alle deelnemers en toeschouwers een prachtige tijd hebben gehad. Er zijn nu al plannen om het volgend jaar weer te gaan doen. Hopelijk met nog meer enthousiaste kit coureurs.

Ik wil hier ook graag iedereen bedanken die heeft gereageerd, op de tribune heeft gezeten of heeft meegedaan en hopelijk tot volgend jaar.

De belevenissen van de teams gedurende de 24 uur zijn hier na te lezen: http://ipms.freeforums.org/in-aanbouw-f7.html

Groeten,
Erik Keizer
IPMS

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Gebruikersavatar
NickW
Berichten: 662
Lid geworden op: wo 11 jul 2012 11:50
Schaal: 1:18
Locatie: Volkel

Re: De 24 uur van Le Mans op schaal - gefinisht

Bericht door NickW »

Ik heb ze ook gevolgd, had graag meegedaan, maar ik heb nog nooit een modelbouw kit gemaakt.. Dus leek me niet zo verstandig.. :oops:
Maar er zijn hartstikke mooie modellen uit gekomen voor die korte tijd!
Echt prachtig, vooral die Porsche 956C met Jägermeister livery is echt Prachtig!! :drool:

Jammer trouwens dat je de bentley niet af hebt gekregen, maar toch nog mooi gedaan! Ik kan niet wachten om het eindresultaat van de bentley toch nog te zien.
“When everything seem to be going against you, remember that the airplane takes off against the wind, not with it ....”
- Henry Ford
De 1:18 teller staat nu op:
102 auto's :dance:
Gebruikersavatar
Peter Parker
Forumbestuur
Berichten: 8086
Lid geworden op: di 25 mei 2004 22:10
Locatie: Purmerend
Contacteer:

Re: De 24 uur van Le Mans op schaal - gefinisht

Bericht door Peter Parker »

Prachtige uitkomst, mooie modellen echte meesterwerken! Ik had helaas een heel druk weekend, maar zo te zien was het fun!
ejk
Berichten: 83
Lid geworden op: za 11 jun 2011 23:34
Schaal: 1:43

Re: De 24 uur van Le Mans op schaal - gefinisht

Bericht door ejk »

Er zijn al weer plannen voor volgend jaar dus bereid jullie maar alvast voor. :D

Erik
Gebruikersavatar
NetForce84
Moderator
Berichten: 2661
Lid geworden op: zo 06 mei 2012 16:18
Schaal: 1:18
Locatie: Geraardsbergen

Re: De 24 uur van Le Mans op schaal - gefinisht

Bericht door NetForce84 »

Zeer knap gedaan en leuk initiatief.

Dikke proficiat
Plaats reactie