Charlie Hebdo

Hier kun je over alles discussiëren. Onderwerpen waarop 60 dagen niet is gereageerd worden automatisch verwijderd.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Peter Parker
Forumbestuur
Berichten: 8086
Lid geworden op: di 25 mei 2004 22:10
Locatie: Purmerend
Contacteer:

Charlie Hebdo

Bericht door Peter Parker »

Moet even mijn afschuw kwijt over die moorden in Parijs. Extremisme in de naam van je geloof, wat ziek.
rsh_scuderia
Moderator
Berichten: 7309
Lid geworden op: di 19 apr 2005 00:08
Schaal: 1:18

Re: Charlie Abdo

Bericht door rsh_scuderia »

Tsja, nogal bizar.
Het zag er redelijk tot zeer goed voorbereid uit door mensen die echter niet een geheel militaire doctrine hebben gevolgd. Dat baseer ik op het filmpje waarbij er een poging werd gedaan om de (islamitische) agent die neer was geschoten te executeren.
Gebruikersavatar
v8-vette
Berichten: 3044
Lid geworden op: wo 30 dec 2009 19:47
Schaal: 1:18

Re: Charlie Abdo

Bericht door v8-vette »

En ook de koelen bloede waarmee de daden worden verricht, ongelofelijk. :(
Helaas heb ik ook de beelden met daarin de politieagent vol afschuw gezien.
Gebruikersavatar
the_stig
Berichten: 3716
Lid geworden op: do 15 feb 2007 20:39
Locatie: Heusden-Zolder
Contacteer:

Re: Charlie Abdo

Bericht door the_stig »

Het is "Charlie Hebdo", niet Charlie Abdo :doh:

Soms zou ik willen dat de doodstraf terug werd ingevoerd.
Zulke mensen verdienen het toch niet om na een aantal jaren in de gevangenis te hebben gezeten terug vrij te komen.
Afbeelding
Gebruikersavatar
Jolly Club
Berichten: 4652
Lid geworden op: vr 27 feb 2004 20:55

Re: Charlie Abdo

Bericht door Jolly Club »

Laatst gewijzigd door Jolly Club op vr 09 jan 2015 08:17, 1 keer totaal gewijzigd.

- I'm not interested in facts, I find they tend to cloud my judgement. -
Gebruikersavatar
Peter Parker
Forumbestuur
Berichten: 8086
Lid geworden op: di 25 mei 2004 22:10
Locatie: Purmerend
Contacteer:

Re: Charlie Abdo

Bericht door Peter Parker »

the_stig schreef:Het is "Charlie Hebdo", niet Charlie Abdo :doh:

.
oeps :doh:
Gebruikersavatar
jonnoT
Berichten: 6779
Lid geworden op: za 23 apr 2005 12:54
Schaal: 1:87
Locatie: sneek

Re: Charlie Hebdo

Bericht door jonnoT »

Peter Parker schreef:Extremisme in de naam van je geloof
Eigenlijk was het NIET in naam van het geloof, maar uit belediging van de profeet. Die zo'n beetje nog meer vereerd wordt dan de lieve god zelf. :cool:

De Daad valt in geen bewoordingen goed te praten en is totaal over de top.

Echter vind ik dat "de vrijheid van meningsuiting" wel erg ver doorgedreven wordt. Er wordt nu geïmpliceerd dat je maar mag roepen en doen wat je wilt op basis van dit gegeven.Als dat zo was kun je vrij discrimineren en beledigen wat je maar wilt. Wat natuurlijk volledig stupide is :doh:
Als je je buurvrouw zwaar beledigd waar haar man bij staat , kan je ervan uit gaan dat je luttele seconden later een dreun te pakken hebt.
rsh_scuderia
Moderator
Berichten: 7309
Lid geworden op: di 19 apr 2005 00:08
Schaal: 1:18

Re: Charlie Hebdo

Bericht door rsh_scuderia »

Al vind ik een buurvrouw die ik kan zien vele malen geloofwaardiger dan iemand die louter uit een boekje komt of wordt beschreven. Maar iemand mag zich wat mij betreft daar wel door geïnspireerd voelen of dat als leidraad in zijn leven ervaren.
Erger vind ik de mensen die mij vertellen wat ik moet denken, vinden en niet mag vinden.

Kijk op Twitter naar Appa, Magwandi of Al Britania. Allemaal gekkies die ophitsen, fascistische uitingen hebben en geheel losgeslagen van realiteit en sterk tegen het gezonde verstand en realiteit zwetsen. Zij mogen alles en iedereen dood wensen, verketteren, verbaal in het gezicht spugen en moedigen wapen gebruik en onthoofdingen aan tov anders denkenden.
Een tekening echter, dan is de wereld te klein, staat deze in brand en dient er geweld gebruikt te worden.

Ik hoef het niet met mensen eens te zijn, zij niet met mij. Dat heet beschaving en verlichting. En dat ontbreekt te veel.
Plaats reactie