Jullie mening over maisto

Hier kun je over alles discussiëren. Onderwerpen waarop 60 dagen niet is gereageerd worden automatisch verwijderd.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
gerardduinkerken
Berichten: 229
Lid geworden op: wo 30 okt 2013 17:25
Schaal: 1:18

Jullie mening over maisto

Bericht door gerardduinkerken »

Ik ben al tijden auto miniatuur fan.

Nu ben ik begonnen met Bburago zoals de meesten van jullie waarschijnlijk.
Ik ben nu toch wat meer aan het kijken naar duurdere merken voor men uitbreiding.
Momemnteel op zoek naar de Mclaren P1 , Bugatti Veyron , Audi R8 en nog een aantal type's

Maar nu vind ik momenteel de Bburago tien keer mooier dan de maisto.
Wat is er met maisto gebeurd. Het ziet er bij hun op een of andere manier nep uit.

Velgen te bling bling onlangs gezien met de aventador.
Kleuren komen niet over een nu gezien met een r8

Hoe denken jullie voer maisto ??
Gebruikersavatar
v8-vette
Berichten: 3044
Lid geworden op: wo 30 dec 2009 19:47
Schaal: 1:18

Re: Jullie mening over maisto

Bericht door v8-vette »

Persoonlijk ben ik al verpest door alle High-end merken.
Maar toch vind ik dat Maisto leuke modellen maakt voor de prijs die ze nieuw kosten.
Natuurlijk zijn ze niet perfect, maar de nieuwere modellen als de Corvette Stingray en de Dodge viper zijn goed te behappen.
rsh_scuderia
Moderator
Berichten: 7309
Lid geworden op: di 19 apr 2005 00:08
Schaal: 1:18

Re: Jullie mening over maisto

Bericht door rsh_scuderia »

Masto is een mooi instapmerk.
Details zijn niet perfect, afwerking kan beter en ook de maatvoering in schaal is niet geheel waarheidsgetrouw op de verschillende modellen.
Zelf ben ik onder andere begonnen met Bburago en Maisto modellen, van onder meer de Le Mans racers en enkele straatauto's om zo door te gaan richting Autoart en Kyosho.
Gebruikersavatar
schuifelhoofd
Berichten: 1031
Lid geworden op: wo 26 mei 2010 08:16
Locatie: Aarschot, Belgie
Contacteer:

Re: Jullie mening over maisto

Bericht door schuifelhoofd »

Ik heb verscheidene high-end modellen, maar ik heb ook enkele Maisto's in de collectie staan.

Goed, ze zijn in detail misschien niet zo goed of uitgebreid als duurdere merken,
maar ze hebben leuke, nette modellen die sommige fabrikanten niet aanbieden.
Zo heb ik een Chevy SSR concept + een SSR productie, een Jeep Rubicon + een Jeep Sahara.
Netjes, geen gaten, kieren, of slechte afwerking, mooie banden en wielen. Gewoon, erg nette modelletjes voor hun prijs.

Ik heb net de Mustang 2015 aangeschaft, en ik ben gewoon erg tevreden. Alles sluit netjes aan, lak is mooi
(al heb ik bij verschillende rode zwarte spatjes gezien), alleen spijtig van de zwarte velgen die standaard op elke Maisto zitten.

Afbeelding

In afwachting van de Autoworld release, een erg mooi model, en het is nog maar te zien of de Autoworld zijn meerprijs rechtvaardigd.
Gebruikersavatar
Jaap
Berichten: 4013
Lid geworden op: za 02 jun 2007 21:15
Schaal: 1:18
Locatie: Elspeet
Contacteer:

Re: Jullie mening over maisto

Bericht door Jaap »

Voor weinig geld maken ze leuke modellen. Je moet dit dan ook niet gaan vergelijken met AutoArt o.i.d. want daar betaal je uiteindelijk ook voor.
Toen ik begon met verzamelen, kocht ik liever een Maisto dan een Bburago, maar ik moet zeggen dat Bburago de laatste jaren op een gelijk niveau komt met Maisto.
Zoals Schuifelhoofd zegt, zie je bijvoorbeeld wel dat de aansluitingen van openende delen wel steeds netter afgewerkt worden. Daarnaast inderdaad ook de banden en wielen; als ik naar de Mercedes-Benz 300SL en Porsche 356B kijk (wel hele oude Bburago's), zijn de banden wel erg grof/lomp.

Dus heb het idee dat Bburago hard aan het werk is betere modellen te maken, waar Maisto dat iets laat liggen.
Op dit moment zou ik niet snel een keuze kunnen maken als ik een model wil aanschaffen die zowel door Bburago als door Maisto is gemaakt. :wink: Ik zou er nu meer research naar doen, waar ik enkele jaren terug voor de Maisto zou gaan.
Gebruikersavatar
gerardduinkerken
Berichten: 229
Lid geworden op: wo 30 okt 2013 17:25
Schaal: 1:18

Re: Jullie mening over maisto

Bericht door gerardduinkerken »

duidelijke reacties.

Ik was namelijk een tijdje gelden op zoek naar de aventador. Nou maisto bood ze aan veel te glimmende velgen.
Schaal klopte helemaal niet en idd de afwerking was niet jut van het.

Maar ben blij dat er meer mensen idd zoals mij denken. Maisto ligt bij mij al links. Net als bburago.
Alhoewel dat merk idd soms nog wel leuke auto's heeft die de moeite nog waard zijn :P
Gebruikersavatar
Jolly Club
Berichten: 4652
Lid geworden op: vr 27 feb 2004 20:55

Re: Jullie mening over maisto

Bericht door Jolly Club »

Volgens mij is het niet te doen om een eenduidige rankschikking in de fabrikanten van modelauto's aan te brengen.

Als je de luxe hebt dat meerdere fabrikanten hetzelfde model uitbrengen, kun je verschillende criteria hanteren om de (voor jou) beste keus te maken.
Dat kan voor de één prijs zijn, terwijl anderen misschien zaken als proporties, details, sealed/open, of kleurgebruik belangrijker vinden.

Als meerdere fabrikanten dezelfde auto op de markt brengen, zul je zien dat er altijd kleine verschillen zijn. En in enkele gevallen kun je zelfs zeggen dat een model gewoon niet goed gelukt is. Sun Star maakt bijvoorbeeld fraaie 1:18 rally-modellen, maar hun versie van de Opel Ascona B in rallytrim komt op mij niet veel beter over dan de 1:24 variant die Bburago ooit in het programma had.

Ik zou per model kijken hoe het model op mij overkomt, en in welke uitvoeringen ze beschikbaar zijn. Internet is een prachtig medium om deze research te doen vóór je de order plaatst.
Gewoon de Pepsi proef, de lekkerste bestel je. En als dat toevallig een Maisto is, en niet de AutoArt, who cares?

- I'm not interested in facts, I find they tend to cloud my judgement. -
Gebruikersavatar
Pjearke
Berichten: 463
Lid geworden op: za 30 okt 2010 11:25
Schaal: 1:43
Locatie: Stevensweert

Re: Jullie mening over maisto

Bericht door Pjearke »

Ik vindt dat ze voor die prijs best wel enig sinds leuke modellen maken maar je kunt ze inderdaad niet vergelijken met de modellen die tig keer zo duur zijn.

Ben zelf ook ooit begonnen met maisto en burago maar tegenwoordig heb ik er eigenlijk ook niets meer mee. :D
Gebruikersavatar
Rossy
Berichten: 1043
Lid geworden op: za 31 mar 2007 21:12
Schaal: 1:18
Locatie: Emmeloord

Re: Jullie mening over maisto

Bericht door Rossy »

Vandaag een 2015 Mustang GT Police car van Maisto binnengekregen.
Een nieuw model die qua verhoudingen prima klopt.
De afwerking en detaillering is te vergelijken met een AutoArt van 10 jaar geleden (2004 Mustang Mach 1 en die was een heel stuk duurder) en met Welly nu.
Mooie strakke naden en realistische deurscharnieren.
De details die erop zitten zijn goed in verhouding en goed kloppend.
Een heel stuk beter dan de modellen van een 20-25 jaar geleden die meer weg hadden van luxere Bburago modellen.
Niet te vergelijken met een AutoArt van nu maar daar is ook de prijs naar.

Antonio.
Modelautoteller: Flink aan het opruimen...
Mijn MAF verzameltopic.
Gebruikersavatar
exit
Berichten: 1865
Lid geworden op: za 06 dec 2008 10:52
Locatie: Antarctica
Contacteer:

Re: Jullie mening over maisto

Bericht door exit »

Bburago en Maisto zijn van de zelfde eigenaar

en nu die de Ferrari Licentie heeft was het dacht ik (gelezen te hebben) dat Bburago het 'betere' merk van de 2 is en Maisto het budget is/wordt/blijft


http://nl.wikipedia.org/wiki/Maisto
Het heeft onder andere Tonka en Bburago overgenomen. Het merk startte in 1967.

Fabricage van modelauto's gebeurt in verschillende schalen, zoals 1:18, 1:43 en 1:64. Maisto heeft een officiële licentie om Ferrari modellen te maken.


EDIT:
http://www.modelautoforum.nl/viewtopic. ... 1&start=15
The planned 2015 launch includes four ranges of products within the Bburago brand - Signature Series, Racing, Race and Play, and Ferrari Kids. More than 100 cars will be launched prior to the middle of next year. Additionally, Maisto will continue to offer Ferrari model kits, radio control products, as well as other die-cast replicas.


Dus Bburago krijgt een hogere kwaliteitslijn en Maisto blijft 'verder' doen ...
The exit is here or @ http://www.samexit.be
Teller: +69x x 1/18 - 6 x 1/12 - +100 x 1/43
Plaats reactie