IPMS Le Mans 2015 - Bouw een racewagen in 24 uur!

Hier kun je over alles discussiëren. Onderwerpen waarop 60 dagen niet is gereageerd worden automatisch verwijderd.
Plaats reactie
ejk
Berichten: 83
Lid geworden op: za 11 jun 2011 23:34
Schaal: 1:43

IPMS Le Mans 2015 - Bouw een racewagen in 24 uur!

Bericht door ejk »

Ook dit jaar gaan we op het IPMS forum weer de IPMS Le Mans 24 uurs bouwwedstrijd houden. De bedoeling is dat tijdens de 24 uurs race van Le Mans een schaalmodel van een Le Mans racewagen wordt gebouwd. Het is in de voorgaande twee edities sommige deelnemers zelfs gelukt om twee modellen af te krijgen.

De race start op zaterdag 13 juni om 15.00u en eindigt op zondag 14 juni om 15.00u.

De regels zijn:
- De kit moet een plastic bouwpakket zijn
- Het uiteindelijke model moet een wagen zijn die aan de 24h du Mans of een vergelijkbare 24h race (Daytona, Nurnburgring, Spa etc.) heeft meegedaan.
- Alle schalen zijn toegestaan.
- Alle soorten van aftermarket produkten zijn toegestaan (decals, photo-etch sets etc)
- Open voor iedereen, je hoeft geen IPMS lid te zijn (lees wel even de regels voor het aanmaken van je forumnaam).
- Je houdt de voortgang tijdens de race bij op het IPMS forum tijdens de race
- Onder de succesvolle finishers wordt weer een waardebon van Peperkamp Modelbouw in Ede verloot.

Meer informatie, details en nieuws is hier te vinden: http://ipms.freeforums.org/ipms-le-mans ... t2842.html

Aanmelden kan hier: http://ipms.freeforums.org/ipms-le-mans ... t2843.html

Iedereen is van harte welkom dus doe vooral eens mee! Als ervaren 24 uurs "racer" kan ik zeggen dat het zeker de moeite waard is om het eens te proberen.

Hopelijk tot de 13e aan de startlijn.

Afbeelding
Enkele van de deelnemers uit 2013 en 2014.

Erik
ejk
Berichten: 83
Lid geworden op: za 11 jun 2011 23:34
Schaal: 1:43

Re: IPMS Le Mans 2015 - Bouw een racewagen in 24 uur!

Bericht door ejk »

Nieuwsbericht! :D

Ook dit jaar heeft Revell weer een aantal modellen ter beschikking gesteld voor deelnemers.

http://ipms.freeforums.org/post13072.html#p13072

Eveneens zijn er weer kits die onder de finishers worden verloot dus ook dit jaar weer volop kans op leuke prijzen.

Erik
Gebruikersavatar
Bien
Berichten: 2124
Lid geworden op: do 31 jul 2008 10:03
Schaal: 1:43
Locatie: Simpelveld

Re: IPMS Le Mans 2015 - Bouw een racewagen in 24 uur!

Bericht door Bien »

Ik wil al een paar jaar hier aan meedoen, dus misschien dit jaar ook maar eens inschrijven. :think:
Zal dan wel een test-auto worden zonder livery.
Gebruikersavatar
Rossy
Berichten: 1043
Lid geworden op: za 31 mar 2007 21:12
Schaal: 1:18
Locatie: Emmeloord

Re: IPMS Le Mans 2015 - Bouw een racewagen in 24 uur!

Bericht door Rossy »

Doen!
Ik doe ook mee, eens zien of me het gaat lukken.

ANtonio.
Modelautoteller: Flink aan het opruimen...
Mijn MAF verzameltopic.
ejk
Berichten: 83
Lid geworden op: za 11 jun 2011 23:34
Schaal: 1:43

Re: IPMS Le Mans 2015 - Bouw een racewagen in 24 uur!

Bericht door ejk »

Bien schreef:Ik wil al een paar jaar hier aan meedoen, dus misschien dit jaar ook maar eens inschrijven. :think:
Zal dan wel een test-auto worden zonder livery.
Je bent in elk geval van harte welkom.

Je kunt het jezelf door de keuze van de kit gemakkelijk of moeilijk maken. Gemakkelijk: kleine schaal (1/32 of 1/43), curbside model (geen motor) en weinig decals. Moeilijk: grote schaal, gedetailleerde motor en veel decals.

Hopelijk tot op het virtuele circuit. :lol:

Erik
Gebruikersavatar
Bien
Berichten: 2124
Lid geworden op: do 31 jul 2008 10:03
Schaal: 1:43
Locatie: Simpelveld

Re: IPMS Le Mans 2015 - Bouw een racewagen in 24 uur!

Bericht door Bien »

ejk schreef:
Bien schreef:Ik wil al een paar jaar hier aan meedoen, dus misschien dit jaar ook maar eens inschrijven. :think:
Zal dan wel een test-auto worden zonder livery.
Je bent in elk geval van harte welkom.

Je kunt het jezelf door de keuze van de kit gemakkelijk of moeilijk maken. Gemakkelijk: kleine schaal (1/32 of 1/43), curbside model (geen motor) en weinig decals. Moeilijk: grote schaal, gedetailleerde motor en veel decals.

Hopelijk tot op het virtuele circuit. :lol:

Erik
Ik heb inmiddels een paar jaar modelbouw ervaring dus ik ben niet meer zo bang voor het plaatsen van decals maar ik vind plain body's meestal mooier dan met livery omdat dan de lijnen van de wagens beter tot hun recht komen. Lijkt me een leuke uitdaging om eens een model in zo'n kort tijdsbestek te bouwen, maar moet even kijken of mijn werk het toelaat (onregelmatige diensten).
ejk
Berichten: 83
Lid geworden op: za 11 jun 2011 23:34
Schaal: 1:43

Re: IPMS Le Mans 2015 - Bouw een racewagen in 24 uur!

Bericht door ejk »

Nieuwsbericht!

De testdag op het echte circuit is net geweest en op de virtuele startrij staan al 8 teams paraat. Er zijn nog startplaatsen vrij! :)

Ondertussen heeft ook Airfix modellen ter beschikking gesteld om te bouwen en als prijs :thump_up:

http://ipms.freeforums.org/post13173.html#p13173

Erik
ejk
Berichten: 83
Lid geworden op: za 11 jun 2011 23:34
Schaal: 1:43

Re: IPMS Le Mans 2015 - Bouw een racewagen in 24 uur!

Bericht door ejk »

De race is vanmiddag om 15.00u begonnen. Er zijn 9 bouwers bezig met de 24 uurs race. Hier te volgen: http://ipms.freeforums.org/le-mans-2015 ... w-f16.html
ejk
Berichten: 83
Lid geworden op: za 11 jun 2011 23:34
Schaal: 1:43

Re: IPMS Le Mans 2015 - Bouw een racewagen in 24 uur!

Bericht door ejk »

Voor wie de IPMS Le Mans modellen eens in het echt wil zien is er binnenkort de gelegenheid. Volgende week zaterdag, 31 oktober zullen er zoveel mogelijk van de IPMS Le Mans modellen van de afgelopen 3 jaar aanwezig zijn op het Euro Scale Modelling evenement in Nieuwegein. De modellen vormen daar een afzonderlijke wedstrijd categorie en ook in de gewone wedstrijd zijn al een aantal Le Mans automodellen aangekondigd.

We zijn er trots op dat het al 3 jaar op rij gelukt is om de IPMS Le Mans te houden en maken er zaterdag een mooie presentatie van.

Afbeelding

Erik
ejk
Berichten: 83
Lid geworden op: za 11 jun 2011 23:34
Schaal: 1:43

Re: IPMS Le Mans 2015 - Bouw een racewagen in 24 uur!

Bericht door ejk »

Het was een geweldige dag op de ESM 2015. Zestien modellen van de IPMS Le Mans waren te bewonderen op de wedstrijdtafel.

Afbeelding

Meer foto's van het evenement staan hier: http://ipms.freeforums.org/viewtopic.php?f=12&t=3045

erik
Plaats reactie