Raad de plaat nr. 3

Hier kun je over alles discussiëren. Onderwerpen waarop 60 dagen niet is gereageerd worden automatisch verwijderd.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Yuqu12
Berichten: 52
Lid geworden op: wo 25 nov 2015 16:44
Schaal: 1:43

Raad de plaat nr. 3

Bericht door Yuqu12 »

Bij dezen de plaat die jullie moeten raden. Veel succes!

Afbeelding
Ferrari collector on scale 1/43
ge-flopt
Berichten: 229
Lid geworden op: di 22 feb 2005 14:40
Schaal: 1:43
Locatie: tilburg
Contacteer:

Re: Raad de plaat nr. 3

Bericht door ge-flopt »

Omdat verschillende mensen waarschijnlijk nog nooit een raad de plaat hebben gedaan, zal ik stap voor stap uitleggen hoe ik door zo'n plaat heen ga.

Aan de pijlen op de weg te zien gaat het hier om een straten circuit, en het enige echte circuit wat we hebben is natuurlijk Monaco. De locatie die me te binnen schoot is tabac bocht. Het is enige locatie waar ze naast de bocht aan die kant van die bruggetjes naar de boten hebben. Even zoeken op Monaco Tabac Corner levert het volgende plaatje op:
Afbeelding
Waar: Monaco

Dan kijken we verder:
We zien 2 wagens op het plaatje: Aan de kleuren te zien is de linker een Williams en de rechter lijkt sterk op een Marissia.
Het makkelijkst is om te kijken naar Marussia, want die hebben maar een paar seizoenen gereden van 2012 tot en met 2015. Zover we kunnen zien is de gehele bovenkant van het chassis rood. In seizoen 2012 zat er nog een zwarte band overeen, dus dat valt al af (2013-2015), 2014 en 2015 vallen ook omdat er toen veel wit in zat, dus hou je alleen 2013 over.
Om dat te bevestigen kijken we ook even naar de williams: De sidepots zijn blauw en de monocock is wit. Vanaf 2014 hebben ze sponsoring van Martini en zijn ze overwegend wit. In 2012 loopt het wit verder door over de engine cover/bovenkant sidepod. 2013 is is:
Wanneer: 2013

Ok dan blijven over: waarin en wie:
Wie: Voor 2013 reden er 2 coureurs voor Williams: Bottas en Maldonado. Bottas heeft een blauwe donkere rand op zijn helm en die van Maldonado heeft een lichtere. Ik denk dus dat het Maldonado is. De marussia coureur is wat moeilijker. Als je naar de helm van Chilton en Bianchi zijn zeker op zo'n afstand moeilijk te onderscheiden. Hier moet ik een grotere gok wagen, maar ik denk dat het Jules Bianchi is. Het lijkt erop dat er een witte lijn op zijn helm loopt en dat heeft alleen JB.
Wie: Maldonado en Bianchi

Waarin: Maldonado in de Williams FW35 en Bianchi in de Marussia MR02.

Dus even resumerend:
Wie: Maldonado en Bianchi
Waarin: Williams FW35 en Marussia MR02
Waar: Monaco
Wanneer: 2013.

Natuurlijk als we gewoon ingetypt hadden crash monaco 2013 dan hadden we dezelfde foto gevonden. ;)
Mara bij deze mijn manier van zoeken. Als hij goed is zoek ik een nieuwe.
Gebruikersavatar
Yuqu12
Berichten: 52
Lid geworden op: wo 25 nov 2015 16:44
Schaal: 1:43

Re: Raad de plaat nr. 3

Bericht door Yuqu12 »

Klopt inderdaad, je mag een nieuwe plaat zoeken ;)
Ferrari collector on scale 1/43
Plaats reactie