"OPROEP" Het FORUM !!

Hier kun je over alles discussiëren. Onderwerpen waarop 60 dagen niet is gereageerd worden automatisch verwijderd.
Gebruikersavatar
chummy dj
Berichten: 4704
Lid geworden op: di 24 jul 2007 13:10
Locatie: Belgie

"OPROEP" Het FORUM !!

Bericht door chummy dj »

Beste Forum bezoekers,

Ik zie het met de dag minderen hier op het forum...ook op andere forums is het triest geworden...
Ik vraag me af hoe dit komt...Geen interesse meer of wat..
Heeft het nut nog hier wat te posten...het lijkt erop dat er 3 mensen op een eiland zitten...
best spijtig want het was hier in de tijd zo gezellig...
Hopelijk wakkert dit terug aan om massaal te gaan posten,anders ga ik met gemengde gevoelens het hier verlaten...

MVG Serge
Gebruikersavatar
Schumi28
Forumbestuur
Berichten: 5175
Lid geworden op: wo 08 okt 2003 17:11
Schaal: 1:43
Locatie: Noord-Holland
Contacteer:

Re: "OPROEP" Het FORUM !!

Bericht door Schumi28 »

De aanhouders winnen :mrgreen: :thump_up:
Afbeelding
Gebruikersavatar
Ricardo
Moderator
Berichten: 14075
Lid geworden op: za 11 okt 2003 22:08
Schaal: 1:43
Locatie: Groningen
Contacteer:

Re: "OPROEP" Het FORUM !!

Bericht door Ricardo »

Denk dat het iets te maken heeft met Social Media :mrgreen:
Gebruikersavatar
Autofan
Berichten: 2911
Lid geworden op: vr 25 mei 2007 10:19
Schaal: 1:18
Locatie: Ridderkerk

Re: "OPROEP" Het FORUM !!

Bericht door Autofan »

Sluit ik niet uit idd.
Afbeelding
Gebruikersavatar
Peter Parker
Forumbestuur
Berichten: 8086
Lid geworden op: di 25 mei 2004 22:10
Locatie: Purmerend
Contacteer:

Re: "OPROEP" Het FORUM !!

Bericht door Peter Parker »

Het is verdrietig dat het nu zo stil is, maar daar doe ik ook aan mee helaas. Werk, prive en alle andere zaken als Facebook, vreten mijn tijd op. Komende zaterdag hebben de beheerders een vergadering over de toekomst van het forum.
Gebruikersavatar
Ricardo
Moderator
Berichten: 14075
Lid geworden op: za 11 okt 2003 22:08
Schaal: 1:43
Locatie: Groningen
Contacteer:

Re: "OPROEP" Het FORUM !!

Bericht door Ricardo »

Peter Parker schreef:Het is verdrietig dat het nu zo stil is, maar daar doe ik ook aan mee helaas. Werk, prive en alle andere zaken als Facebook, vreten mijn tijd op. Komende zaterdag hebben de beheerders een vergadering over de toekomst van het forum.
:pray:
Porschelover
Berichten: 742
Lid geworden op: di 20 okt 2015 20:48
Schaal: 1:18
Locatie: België

Re: "OPROEP" Het FORUM !!

Bericht door Porschelover »

forums zijn idd minder actief
maar toch vind ik persoonlijk een forum beter als facebookgroepen.
omdat je de draad beter kan volgen en het is overzichtelijker
ik blijf hier op het forum ;-)
Gebruikersavatar
Schumi28
Forumbestuur
Berichten: 5175
Lid geworden op: wo 08 okt 2003 17:11
Schaal: 1:43
Locatie: Noord-Holland
Contacteer:

Re: "OPROEP" Het FORUM !!

Bericht door Schumi28 »

Mocht je ook iets weten om het forum te "verbeteren" laat je mening gewoon horen zou ik zeggen :mrgreen: :thump_up: .

Ik vindt zelf dat Facebook ook onoverzichtelijker is en toch zie je daar in het buitenland de populariteit toenemen, misschien omdat ze het voor de likes doen
Afbeelding
Gebruikersavatar
gijs
Berichten: 221
Lid geworden op: za 14 aug 2010 19:55
Schaal: 1:18
Locatie: Assen

Re: "OPROEP" Het FORUM !!

Bericht door gijs »

Jammer,die teloorgang van het forum.
Ook ik werk daar aan mee.Ik lees nog dagelijks de berichtjes op het forum en vind dat hartstikke leuk.Maar zelf iets plaatsen?
Ho maar! 1 grote reden voor mij om weinig tot geen berichten te plaatsen is dat ik het plaatsen van foto’s erg moeizaam ,zo niet onmogelijk vindt gaan.Sinds mijn laatste post heb ik inmiddels zo’n 40 nieuwe modellen aan mijn verzameling toegevoegd.Ik wil daar dolgraag foto’s van plaatsen, maar dat kost me gewoon te veel moeite.
Maar goed, het forum moet blijven bestaan.Ikzelf ben geen gebruiker van social media en het forum is voor mij bij uitstek de plek om mijn interesse’s op modelautogebied te voeden.
http://s933.photobucket.com/albums/ad17 ... =slideshow" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikersavatar
MitsuGalant
Berichten: 788
Lid geworden op: zo 08 aug 2010 15:27
Schaal: 1:18

Re: "OPROEP" Het FORUM !!

Bericht door MitsuGalant »

Het is inderdaad stukken minder actief dan jaren geleden. Toen ik een jaar of 9 op het forum kwam, was het nog best druk. Veel mensen met een topic met daarin updates, foto's van modellen en verhaaltjes. Handig om een model goed te zien voordat je er een besluit te kopen (online) bijvoorbeeld. Ik doe zelf niet aan Facebook of sociale media, dus het is jammer dat het zo rustig is hier. Mijn topic is helaas ook op non-actief, te weinig animo, en om telkens van elk model foto's te nemen en te plaatsen voor 5 mensen... ik had er geen zin meer in. Ik kijk nog wel naar updates van anderen hier.
Gebruikersavatar
NetForce84
Moderator
Berichten: 2661
Lid geworden op: zo 06 mei 2012 16:18
Schaal: 1:18
Locatie: Geraardsbergen

Re: "OPROEP" Het FORUM !!

Bericht door NetForce84 »

Ik moet toegeven, ook bij mij is het al een tijdje geleden dat ik nog een actief ben geweest op het forum.
Redenen zijn werk, andere hobby's, social media, ...
Maar vandaag toch de draad opnieuw opgepikt om het forum te bezoeken en updates te plaatsen.
Hopelijk kan het forum blijven bestaan, zou jammer zijn moest het verdwijnen.
Inderdaad social media met dan vooral facebook doen het forum geen goed...

Hopelijk komt het bestuur met een positief antwoord betreffende de toekomst van ons toch wel toffe forum.
ge-flopt
Berichten: 229
Lid geworden op: di 22 feb 2005 14:40
Schaal: 1:43
Locatie: tilburg
Contacteer:

Re: "OPROEP" Het FORUM !!

Bericht door ge-flopt »

Wat is er nog uit het overleg gekomen?
Maar hierboven worden 1 ding genoemd die fora de nek om doen:
- Facebook. en andere sociale media.

Ik vind overigens dat fora 1 ding beter doen dan facebook kan en ook doet:
Overzichtelijk blijven. Je kunt alle topics zien, als je een melding gelezen hebt, dan blijft het gewoon staan. Het is gewoon wat makkelijker terug zoeken.

Ik maak me ook schuldig aan dat ik Facebook sneller open dan dit forum, maar geef mij als het over een specifiek onderwerp gaat liever een forum. Dat gezegd hebbende, zoeken jullie nog een beheerder?
Porschelover
Berichten: 742
Lid geworden op: di 20 okt 2015 20:48
Schaal: 1:18
Locatie: België

Re: "OPROEP" Het FORUM !!

Bericht door Porschelover »

klopt volledit, ik vind een forum ook duidelijker dan facebook.
vandaar dat ik hier begonnen ben en ik ga mee blijven doorgaan :D
vroeg of laat zal het wel eens veranderen mss....
Gebruikersavatar
TestaRossa
Berichten: 2087
Lid geworden op: zo 09 mar 2008 09:03
Schaal: 1:43
Locatie: Delft
Contacteer:

Re: "OPROEP" Het FORUM !!

Bericht door TestaRossa »

Ik blijf hier terugkomen. Sowieso. Áltijd overzichtelijk en leuk om te lezen en kijken. Maar ik ben het eens met het hele foto plaats verhaal..... Dat moet toch simpeler kunnen. Iets met directe upload ipv via een andere site een link copy pasten die het vaak niet doet.
#testarossa1980modelcarcollection ( op Instagram en Twitter ) #MV33 http://www.modelautoforum.nl/viewtopic.php?f=21&t=14803
Gebruikersavatar
Maarten Mercedes
Berichten: 2942
Lid geworden op: za 10 jul 2010 19:47
Schaal: 1:18
Locatie: Regio Utrecht
Contacteer:

Re: "OPROEP" Het FORUM !!

Bericht door Maarten Mercedes »

Wat mij opvalt is dat de fora een stap hebben gemist bij de opkomst van social media. Social media zijn zo toegankelijk omdat je vanaf je smartphone direct foto's kunt uploaden, wat de drempel erg laag maakt om iets te posten. De ontwikkelaars van de forumsoftware hadden deze ontwikkeling moeten zien en dit moeten integreren in de mobiele/app-versies van de diverse fora. Ik krijg nu het gevoel dat ze de boot hebben gemist en het is de vraag of je deze ontwikkeling nog stop kunt zetten.
Maarten
Afbeelding
Flickr
Plaats reactie