Stel je hier even voor

Hier kun je over alles discussiëren. Onderwerpen waarop 60 dagen niet is gereageerd worden automatisch verwijderd.
Gebruikersavatar
Autofan
Berichten: 2911
Lid geworden op: vr 25 mei 2007 10:19
Schaal: 1:18
Locatie: Ridderkerk

Re: Stel je hier even voor

Bericht door Autofan »

Welkom heren!
brambo21 schreef:
skrieverke60 schreef:Hoi!



Foto's kan ik helaas niet plaatsen, ik heb wel een camera, maar geen enkele kennis van het plaatsen van foto's op het interweb... :cry:
Eerst en vooral welkom Erwin en Mark .

Erwin er is hier vast iemand op het forum die jouw in "boerenfluitjes" taal kan uitleggen hoe je fot's op het forum krijgt .
zelfs ik kan het en ben ook een computeranalfabeet :P
Dat moet vast wel lukken toch? :D

Allereerst moet je de foto's ergens online zetten. Waar je dat doet maakt in principe niet uit, maar sites zoals imageshack.us, flickr.com, Picasa van Google en photobucket.com werken hiervoor erg fijn. Zelf gebruik ik al jaren de laatst genoemde. Maak hier een account aan, stel eventueel voor je eigen overzicht enkele mappen en upload daar je foto's. Eenmaal geupload zoek je de foto's op (in photobucket staan ze dan in de library) en kopieer je de IMG code naar het forum.

Code: Selecteer alles

[IMG]http://i154.photobucket.com/albums/s272/1985autofan/Eigen%20auto/Citroen%20C2/Velgen/fotos%20Simon/DSC_0007_resized.jpg[/IMG]
geeft dan automatisch
Afbeelding

Hopelijk is het zo duidelijk. ;)
Afbeelding
Diver
Berichten: 2
Lid geworden op: wo 30 jan 2013 14:57
Schaal: 1:24

Even voorstellen

Bericht door Diver »

Hallo allemaal,

Mijn naam is Ronald en ik ben sinds kort een beetje aan het rond kijken in de wereld van modelauto's en dan de wat kleinere modellen 1:18 en kleiner.

Ik ben sinds een jaar of 5 actief in RC en die hobby is een beetje uit de hand gelopen zoals dat wel vaker gaat met dit soort hobby's ik heb nu zo'n 100 auto's schaal 1:5 t/m 1:36 de meeste rijdende RC modellen. Daarnaast heb in nog wat vintage Tamiya modellen 1:10 en 1:12 en daar wordt naturlijk niet mee gereden!!


Nu heb ik mijn oog laten vallen op schaal modellen van de Rothmans Porsche en wanneer je dan verder gaat kijken kom je heel veel mooie ander auto's tegen. Ik heb nog een stukje boekenkast over (waar geen boeken staan) en die zou ik graag vullen met wat schaal auto's. Maar nu mijn uitdaging en dat is misschien een vraag die jullie hier wel meer krijgen maar ik kon hem nergens vinden van daar dat ik hem nog maar eens stel.

Welke schaal en welk merk raden jullie aan? Ik snap natuurlijk dat dit met van alles te maken heeft:

Wat wil ik er aan uitgeven
hoeveel ruimte heb ik
wat vind je zelf mooi
......


Wat ik er aan uit wil geven weet ik nog niet helemaal maar ik heb nu het gevoel dat het wel onder de 100 euro moet blijven per auto maar misschien heb ik het mis of zeggen jullie voor veel minder heb je al hele mooie modellen!

Ik hou met name van Rally modellen en dan de wat oudere modellen zoals bv de porsch 959 rally paris dakar 1986 of de wat oudere le mans modellen. en de vraag is dan in welke schaal en in welk(e) merken heb je dan een mooi en goed model?

Ik hoop dat jullie wat mijn vragen kunnen en hoor graag van jullie

Groet Ronald
Diver
Berichten: 2
Lid geworden op: wo 30 jan 2013 14:57
Schaal: 1:24

Re: Stel je hier even voor

Bericht door Diver »

Haha niet het meest actieve forum hier :D
Prutsmeister
Berichten: 1
Lid geworden op: vr 08 feb 2013 21:40
Schaal: 1:43

Nieuw New Nouveau Prutsmeister

Bericht door Prutsmeister »

Hoi, ff vooorstellen, Erwin uit Reijmerstok, verzamel bestelbussen van o.a VW en Mercedes, alsook luxewagens van Mercedes.
Af en toe een oude dinky of corgi op 1 : 43 lukt ook nog wel.
Opknappen / restaureren, kortom "het prutsen" heb ik al helemaal geen moeite mee :)
Zo, nu eens snel een kijkje nemen op het forum :cool:

Gr, Erwin
Gebruikersavatar
NetForce84
Moderator
Berichten: 2661
Lid geworden op: zo 06 mei 2012 16:18
Schaal: 1:18
Locatie: Geraardsbergen

Re: Nieuw New Nouveau Prutsmeister

Bericht door NetForce84 »

Héhé welkom op het forum.
Ben wel eens nieuwsgierig om enkele foto's te zien van uw collectie.
Gebruikersavatar
schuifelhoofd
Berichten: 1031
Lid geworden op: wo 26 mei 2010 08:16
Locatie: Aarschot, Belgie
Contacteer:

Re: Nieuw New Nouveau Prutsmeister

Bericht door schuifelhoofd »

Welkom Prutser :doei:
Gebruikersavatar
Doomrider
Berichten: 29
Lid geworden op: za 16 mar 2013 14:36
Schaal: 1:24
Locatie: Gent Belgie
Contacteer:

Re: Stel je hier even voor

Bericht door Doomrider »

Hoi allen hier,ik stel me graag even voor aan jullie.
Mijn naam is Patrick en ben reeds 45,maar wel al heel lang modelbouwer.Reeds van mijn zes jaar doe ik modelbouw.
Ik zag de modelbouw dus ook evolueren als het ware door de jaren heen.Toch sinds drie jaar pas ook aan het scratchen geslagen.
Daarom dacht ik na een bezoekje aan dit forum..ik schrijf me in en zie wel wat het word he ;).
Zo Bouwde ik vorig jaar de Porsche uit de film Death race 2008,nu dit jaar ben ik aan de Ford mustang bezig die ik dus graag wou laten zien indien dat nog kan want ben redelijk ver in de bouw er van.Verder ben ik een gehuwd man en heb twee kleine kindjes.Slager van beroep en tweede hobby is dus zelf ook een forum runnen.
Mooi ik sluit af en dank jullie voor deze kans. :thump_up:
Groetjes Patrick.
Greeting van Doomrider
Afbeelding
Ronnie013
Berichten: 4
Lid geworden op: za 13 apr 2013 15:19
Schaal: 1:18
Locatie: Tilburg

Re: Stel je hier even voor

Bericht door Ronnie013 »

Hallo allemaal ik ben Ronnie woon in tilburg en ben chauffeur bij barde terminal tilburg.Ik ben liefhebber van opel 1:18 modellen en ben net begonnen met verzamelen.Ik ben 31 jaar oud en woon samen met mijn vriendin Anne en ons hondje harrie. Op het moment heb ik er nog niet zoveel.Mijn wens is om van de " ckadet,amanta,bmanta,bkadet,bascona,gt,commodore de standaard,sport,race,rally versie,s te krijgen. :)
Laatst gewijzigd door Ronnie013 op za 04 mei 2013 01:30, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Doomrider
Berichten: 29
Lid geworden op: za 16 mar 2013 14:36
Schaal: 1:24
Locatie: Gent Belgie
Contacteer:

Re: Stel je hier even voor

Bericht door Doomrider »

Ronnie013 schreef:Hallo allemaal ik ben Ronnie woon in tilburg en ben chauffeur bij barde terminal tilburg.Ik ben liefhebber van opel 1:18 modellen en ben net begonnen met verzamelen.Ik ben 31 jaar oud en woon samen met mijn vriendin Anne en ons hondje harrie.
Hoi Ronnie ;) welkom hier in ons midden alvast :)
Greeting van Doomrider
Afbeelding
Gebruikersavatar
NetForce84
Moderator
Berichten: 2661
Lid geworden op: zo 06 mei 2012 16:18
Schaal: 1:18
Locatie: Geraardsbergen

Re: Stel je hier even voor

Bericht door NetForce84 »

Hey Ronnie, welkom.

We zijn benieuwd om enkele foto's van je 1:18 opel schaalmodellen te zien.
Gebruikersavatar
gerardduinkerken
Berichten: 229
Lid geworden op: wo 30 okt 2013 17:25
Schaal: 1:18

mezelf ff voorstellen.

Bericht door gerardduinkerken »

goedenmiddag ik ben nieuw hier.
ik ben gerard duinkerken.
ik ben 27 jaar oud en kom uit hoogeveen.
sinds kort heb ik als hobby het verzamelen van modelauto's en heb er in de afgelopen 4 jaar al wat apparte modellen verzameld.

ik ben werzaam in een bouwmarkt in hoogeveen de multimate.

als jullie voor de rest nog vragen hebben stel ze gerust.
ik zal nou nog ff wat foto's plaatsen van men vitrine en men auto's tot nu toe.
dat doe ik ff in een ander topic.

grtz gerard.
Gebruikersavatar
goededag
Berichten: 1376
Lid geworden op: zo 11 jul 2010 20:42
Schaal: 1:18
Locatie: hall

Re: mezelf ff voorstellen.

Bericht door goededag »

Welkom, ik ben benieuwd naar de foto's.
Gebruikersavatar
NetForce84
Moderator
Berichten: 2661
Lid geworden op: zo 06 mei 2012 16:18
Schaal: 1:18
Locatie: Geraardsbergen

Re: Stel je hier even voor

Bericht door NetForce84 »

Welkom op het forum.
Kan niet wachten om enkele foto's van je collectie te zien.
Gebruikersavatar
Rossy
Berichten: 1043
Lid geworden op: za 31 mar 2007 21:12
Schaal: 1:18
Locatie: Emmeloord

Re: Stel je hier even voor

Bericht door Rossy »

Hallo Gerard, welkom hier.
Ook dit jaar weer het gebruikelijke modelbouw evenement aan het eind van het jaar?
Als ik het red kom ik wel even buurten.

Antonio.
Modelautoteller: Flink aan het opruimen...
Mijn MAF verzameltopic.
Gebruikersavatar
gerardduinkerken
Berichten: 229
Lid geworden op: wo 30 okt 2013 17:25
Schaal: 1:18

Re: Stel je hier even voor

Bericht door gerardduinkerken »

Rossy schreef:Hallo Gerard, welkom hier.
Ook dit jaar weer het gebruikelijke modelbouw evenement aan het eind van het jaar?
Als ik het red kom ik wel even buurten.

Antonio.

haha jij bent dus een van de bouwers die altijd bij ons komt met het oliebollen evenement.
voor zo ver we nu weten doen we het dit jaar gewoon weer. het is elk jaar en super gezellig iets onder elkaar.
buiten oliebollen. binnen lekker veel korting en voor de modelbouwers is er ook wat te doen.

ik heb vandaag ook een modelbouw auto aangeschaft. nu de verf enzo nog. heb jij tips ?

Afbeelding

deze heb ik gekocht.

@NetForce84 foto staat al online in men andere topic.
Plaats reactie