Heb het evenement nu twee keer bezocht. Of ik 2016 weer ga waag ik echter te betwijfelen.
Met gratis toegang kom je niet veel verder dan buitenom het circuit slenteren of op een overvolle tribune of graswal te hangen, dus daarom dit jaar in paar paddock kaarten geïnvesteerd.
Vond achter de schermen echter te weinig van mijn gading om die investering verantwoord te kunnen noemen. Tijdens een classis race festival, of een evenement als Great British of Viva Italia is er naar mijn mening niet alleen véél meer te bekijken, je hebt ook nog eens meer beenruimte op de tribune.
Tot slot nog een klein onderzoek ter plaatse gedaan. Conclusie: Menschen die van gratis houden (en getuige het aantal blauwe petjes in de menigte zijn dat er veel) zijn allemaal dan weer wel bereid de portemonnee te trekken om voor de rest van hun leven als wandelende kleurplaat door het leven te gaan. Daarbij hoort klaarblijkelijk ook dat het overtollige tekenvel aan de rest van de wereld getoond moet worden.

Toen er op de graswal op nog geen halve meter van mijn hoofd een kerel met kalknagels, eelt
en teenslippers plaatsnam was het dan ook hoog tijd om huiswaarts te gaan.
Het is jammer dat de verbouwing van het nieuwe Clubhuis zo goed als klaar is, maar ik overweeg een andere bouwmarkt te gaan subsidiëren.