Weer eens een race meegepikt.
En wat voor een race. Kansloze missie dacht ik na de start, maar als een warme mes door de boter met mooie inhaalacties.
Okay, het was niet binnen één ronde van P6, in het gras geduwd worden door de grootste griezel van de moderne F1 tijd en na een kort rondje toch als nummero uno doorkomen, maar dit was ook dikke prima om te zien.
Sainz werd door Verstappen voorbij gestoken en daarna een plek teruggeven. Vanuit het team snap ik het wel. Als Sainz P7 had gepakt dan had Force India minder punten gehad in het kampioenschap en was STR wat dichterbij gekomen, zag ik in de stelligheid. Maar of Sainz het wel had gered tegenover de snellere Mercedes motor? Ik vond hem niet zo korthaar bij de inhaalacties zoals Jolly hierboven al treffend omschrijft.
Maar je gunt hoogstens rijder nummer twee een overwinning als passend afscheid van het team als onbetwiste nummer een. Je gaat niet moedwillig aan de kant als het om des keizers baard gaat. Of je gaat aan de kant als de rijder met dat ene plek hoger het kampioenschap kan binnen halen en jij er er niet voor aan het strijden bent. Anders is het gewoonweg " Nóóóó"
En Edie Jordan, dat was toch die gast met het team dat failliet ging en hij de Grand Prixen er voor nog met zijn prive helicopter verscheen, die toch?

Die het Ralf Schumacher verbood om Damon Hill op een nat Spa in te halen in een Jordan, die toch?