F1 2007

Alles over Autosport kun je hier bespreken.
Gebruikersavatar
hanzjepanzje
Berichten: 962
Lid geworden op: zo 08 mei 2005 21:22
Locatie: Emmen

F1 2007

Bericht door hanzjepanzje »

2007. Een nieuw seizoen Formule 1 krijgt langzaam vorm door alle nieuwtjes die er binnen komen. Het is dan ook om deze reden dat ik dit topic heb geopend. Ik hoop dat deze net als de 2006 variant uitgroeit tot een leuk discussietopic.

Ik las net dat Olav Mol en Allard Kalff zijn bevestigd als het team voor 2007. Ik weet dat menig forummer hier niet echt blij is met Olav, ik echter wel. Tuurlijk de man maakt foutjes maar ik vind dat hij er na al die jaren gewoon bijhoort. Vind dat hij humor heeft en je hoort nog steeds in z'n stem dat hij het erg leuk vindt.

Allard weet ik echter niet. Ik was net gewend aan Jack, die ik ook helemaal niet verkeerd vond. Ben benieuwd hoe hij het doet. Weet wel dat ik blij ben dat Allard niet hoofdcommentator wordt.
Groeten, Hans

--

F93a Alesi, F575GTC Kyosho
Gebruikersavatar
Jolly Club
Berichten: 4652
Lid geworden op: vr 27 feb 2004 20:55

Bericht door Jolly Club »

Ik las net dat Olav Mol en Allard Kalff zijn bevestigd als het team voor 2007. Ik weet dat menig forummer hier niet echt blij is met Olav, ik echter wel. Tuurlijk de man maakt foutjes maar ik vind dat hij er na al die jaren gewoon bijhoort. Vind dat hij humor heeft en je hoort nog steeds in z'n stem dat hij het erg leuk vindt.
:silenced: Géén commentaar !


OK ééntje dan: Ik heb nog liever géén commentaar :wink:

- I'm not interested in facts, I find they tend to cloud my judgement. -
Gebruikersavatar
Peter Parker
Forumbestuur
Berichten: 8086
Lid geworden op: di 25 mei 2004 22:10
Locatie: Purmerend
Contacteer:

Bericht door Peter Parker »

Jeetje wat word ik dan oud. Mol en Kalf waren voorheen het duo voor de F1. Kalf was bij de A1 vorig jaar tenenkrommend in zijn commentaar en Mol wordt wat sleets. Geef mij maar Jan Lammers als commentator desnoods Tom Coronel.
Gebruikersavatar
hanzjepanzje
Berichten: 962
Lid geworden op: zo 08 mei 2005 21:22
Locatie: Emmen

Bericht door hanzjepanzje »

Peter Parker schreef:Jeetje wat word ik dan oud. Mol en Kalf waren voorheen het duo voor de F1. Kalf was bij de A1 vorig jaar tenenkrommend in zijn commentaar en Mol wordt wat sleets. Geef mij maar Jan Lammers als commentator desnoods Tom Coronel.
Ik kijk liever geen Formule 1 dan dat ik Tom Coronel commentaar hoor geven. Of z'n irritantie broertje Tim. Allebei vind ik het vervelende figuren. Populaire mannetjes die denken dat ze 20 zijn...

Toen ik begon met het kijken van formule 1 waren Kalff en Mol het duo, mijn eerste formule 1 herinnering is de Spa crash van '98 dus ik volg het nog niet zo heel lang. Heb later wel een tijdje nodig gehad om aan Plooij te wennen. Nu het gelukt is moet ik weer aan Kalff wennen...
Groeten, Hans

--

F93a Alesi, F575GTC Kyosho
F1-Racer
Berichten: 261
Lid geworden op: ma 14 aug 2006 10:46
Locatie: BELGIE
Contacteer:

kimi raikkonen

Bericht door F1-Racer »

de fin raikkonen vertelde dat hij heel warm is onthaald bij ferrari en dat de sfeer zeer fijn is, he word teminste verstaan door jean todt zo zegt hij zelf todt weet hoe hij met finse piloten moet omgaan.

ik hoop niet dat dat komend sezoen een Martini party gaat worden :mrgreen:
Gebruikersavatar
St. Paul
Berichten: 3348
Lid geworden op: vr 16 jul 2004 21:57

Re: kimi raikkonen

Bericht door St. Paul »

F1-Racer schreef:de fin raikkonen vertelde dat hij heel warm is onthaald bij ferrari en dat de sfeer zeer fijn is, he word teminste verstaan door jean todt zo zegt hij zelf todt weet hoe hij met finse piloten moet omgaan.
Bij Mclaren reed de laatste 12 jaar ofzo een fin... Die zullen dan wel idd niet weten hoe ze met finnen om moeten gaan. :thump_up:

En over Mol... Die hoort niet bij F1 die is ons opgedrongen. Toen Eurosport ook nog uitzond zat iedereen te huilen dat RTL beter was omdat Eurosport 4 keer per race 30 seconde er uit ging. Jaar er op had RTL de rechten alleen en die gingen vanaf dat jaar plots 5 keer (of meer) per race 2 minuten er uit. :thump_down:

Van mij mag Bert Davies weer aan de gang. Die loopt tenminste niet naast zijn schoenen en dringt niet zijn eigen voorkeur op. Mol heeft wat technische kennis van wagens, maar totaal geen tactisch inzicht, moeite met het uit elkaar houden van teamgenoten en geen vrienden in de F1 ook al doet hij alsof. Ik hoop van harte dat Sporza ook de rechten weer heeft.
RIP McLaren Formula 1 - 1963 / 2016
Proud Bentley Boy - Bentley Continental GT3 Goliath of GT racing
Remember Boerke - MAF HELD - 30-01-04 / 08-04-09
Wie Ricardo niet eert, is het grote niet weert. :rico:
Gebruikersavatar
model1op43
Berichten: 3224
Lid geworden op: ma 24 nov 2003 09:16
Schaal: 1:43
Locatie: thuis in het groene hart
Contacteer:

Bericht door model1op43 »

:naughty: Alsjeblieft geen Bert Davies, die is echt nog te dom om zijn eigen k*** af te vegen :sick:

Ik heb geen problemen met Mol en Kalf. Mol loopt lang genoeg mee om iedereen te kennen en aan tafel te krijgen. Tijdens het commentaar geven kijkt hij op een klein monitortje in een hokje van 1,5 x 1,5 meter terwijl wij languit voor de breedbeeld zitten. Niet zo verwonderlijk dat hij wel eens moeite heeft om teamgenoten te onderscheiden.

Kalf kan natuurlijk best een potje sturen en is enthousiast en brutaal genoeg om overal op af te stappen.
Afbeelding
Meer dan 2100 modellen online !!!
Volg deze op http://www.lemans-models.nl, http://www.dakar-models.nl en @lemansmodels
Gebruikersavatar
Markopolo
Forumbestuur
Berichten: 6149
Lid geworden op: wo 08 okt 2003 09:13
Schaal: 1:43
Locatie: Naast de buren!
Contacteer:

Bericht door Markopolo »

Mol en Kalff weer bij elkaar :shock:

:think: ben benieuwd waarneer ze Ruud ter Weijden aan gaan kondigen :shifty:
Gebruikersavatar
autofreakie
Berichten: 709
Lid geworden op: wo 02 nov 2005 16:08
Schaal: 1:43
Locatie: Meise , Belgi�
Contacteer:

Bericht door autofreakie »

:roll: Zo vroeg er al aan beginnen ... Ik heb alleen spijt van onze wonderboy ! :roll: Adios Alonso ...
Renault, Drive The Change !
Gebruikersavatar
hanzjepanzje
Berichten: 962
Lid geworden op: zo 08 mei 2005 21:22
Locatie: Emmen

Bericht door hanzjepanzje »

autofreakie schreef::roll: Zo vroeg er al aan beginnen ... Ik heb alleen spijt van onze wonderboy ! :roll: Adios Alonso ...
Ach ja, de nieuwe modellen van de verschillende teams worden de komende tijd gelanceerd dus die hebben met dit topic een mooi plekje.
Groeten, Hans

--

F93a Alesi, F575GTC Kyosho
Gebruikersavatar
buttonfreak
Berichten: 5160
Lid geworden op: vr 26 dec 2003 13:27
Schaal: 1:64
Locatie: België
Contacteer:

Bericht door buttonfreak »

Bert Devies heeft meen ik zijn eigen televesiezender op internet, iets als raceworld.tv.
F1-Racer
Berichten: 261
Lid geworden op: ma 14 aug 2006 10:46
Locatie: BELGIE
Contacteer:

Bericht door F1-Racer »

nu ja ik ken die reporters niet echt heb eens paar keer naar sbs6 gezien.

maar Sporza tv zender belgie zend zonder relamen maar , je valt er van in slaap van dien twee pipo's echt f1 gezind zijn ze ook niet want veel uitgestelde opnames en heel laat soms, geen qualificatie's meer.

Pff dan nog liever Kannaal 2 met peter baert teminste actie , ja der was wel veel reclamen dan spijtig genoeg.

Maar nu kijk ik naar den Rtl duits daar weten ze waarover ze het hebben ok reclamen veel, maar je een andere optie zien ik op het moment ook niet je moet ook via de sat posten kunnen ontvangen anders had ik wel primere denk ik
Gebruikersavatar
JoostV6
Berichten: 504
Lid geworden op: vr 21 jan 2005 12:48
Locatie: Wageningen
Contacteer:

Bericht door JoostV6 »

Markopolo schreef:ben benieuwd waarneer ze Ruud ter Weijden aan gaan kondigen :shifty:
Alsjeblieft niet :thump_down:

Wellicht dat Kalff in de studio gaat zitten (alles beter dan Ruud teWijten)
Misschien dat Coronel hem dan wel piepelt :mrgreen:

Verder Mol en Plooy op locatie lijkt me prima :eh:
Afbeelding
94x Verstappen: 30x 1:18/4x 1:24/1 x 1:32/57x 1:43/2x 1:64 en nog een paar te gaan....
Gebruikersavatar
buttonfreak
Berichten: 5160
Lid geworden op: vr 26 dec 2003 13:27
Schaal: 1:64
Locatie: België
Contacteer:

Bericht door buttonfreak »

In Ierland kun je fijn naar ITV kijken: Daar hebben ze 2 oud-F1 coureurs (Brundle en Blundell). Die mensen doen het commentaar en laten zelf in F1 auto's zien waarom coureur A manouevre X doet en waarom coureur B manouevre Y doet.

Zo lieten ze zien dat Alonso nog steeds rijdt als een Go-karter (tikje anti-richting sturen en dan hem de bocht insmijten), Button op eieren rijdt "nette rijstijl" en Schumacher de voorkant een bocht instuurd en de achterkant de boel laat corrigeren.
Gebruikersavatar
St. Paul
Berichten: 3348
Lid geworden op: vr 16 jul 2004 21:57

Bericht door St. Paul »

model1op43 schreef::naughty: Alsjeblieft geen Bert Davies, die is echt nog te dom om zijn eigen k*** af te vegen :sick:

Ik heb geen problemen met Mol en Kalf. Mol loopt lang genoeg mee om iedereen te kennen en aan tafel te krijgen. Tijdens het commentaar geven kijkt hij op een klein monitortje in een hokje van 1,5 x 1,5 meter terwijl wij languit voor de breedbeeld zitten. Niet zo verwonderlijk dat hij wel eens moeite heeft om teamgenoten te onderscheiden.
Davies kreeg niet de mogenlijkheden zoals RTL die wel heeft. Oke, als jij echt into F1 zit dan wist je vaak ongeveer hetzelfde of meer dan Davies. Maar Davies zit niet elke week een mogelijke pitstopstrategie de ether in te smijten die absoluut niet klopt. Als Davies het mis had had hij tenminste wel het lef toe te geven, ipv doen alsof je neus bloed net als Mol. Als Berger in ronde 5 uitvalt en jij 10 rondes klaagt dat die wagen van Berger ALWEER kapot is en vervolgens 20 rondes later 5 minuten Alesi voor Berger aan te ziet... Ik weet niet maar dan mis je toch echt iets. Dat heeft niks meer met een klein hokje te maken.

Davies houdt zijn mond even als ie niks te zeggen heeft. Dat bevalt me ook aan de belgen. En ik moet eerlijk zeggen dat, op die befaamde Engelsman na, de engelse, belgische en duitse commentatoren over het algemeen wel in staat zijn rijders uit elkaar te houden. Beter dan de BBC heb ik het nooit gezien. Maar Davies en de Belgen doen tenminste niet alsof zij als enige verstand hebben van de F1.

Mol heeft te vaak van spelshowhosts veren in zijn reet gestoken gekregen. Alsof de man DE kenner is uit Nederland. Hij weet wat meer over het technische gedeelte dan de meeste. Maar goed hij raced ook iets meer dan de meeste.

Als je dan een verslaggever krijgt die veel fouten maakt doe dan meneer Walker maar. Heel rondje zeggen dat iemand wel erg langzaam rijd en aan het einde van dat rondje er achter komen dat de rijder wel de snelste ronde van de dag reed. :worshippy: :mrgreen:
RIP McLaren Formula 1 - 1963 / 2016
Proud Bentley Boy - Bentley Continental GT3 Goliath of GT racing
Remember Boerke - MAF HELD - 30-01-04 / 08-04-09
Wie Ricardo niet eert, is het grote niet weert. :rico:
Plaats reactie