Camera's en toebehoren voor het echte autosport werk

Alles over Autosport kun je hier bespreken.
Gebruikersavatar
St. Paul
Berichten: 3347
Lid geworden op: vr 16 jul 2004 21:57

Re: Camera's en toebehoren voor het echte autosport werk

Bericht door St. Paul »

Niels schreef: Hiervoor met de kitlens en een Canon 55-200 4.5-5.6 geschoten.
Zat te twijfelen tussen een 55-200, een 70-250 en of een 100-300. Maar denk dat ik toch de 55-200 neem. Jouw foto's zien er zeker goed genoeg uit en qua prijs id die goed te doen. :thump_up:
RIP McLaren Formula 1 - 1963 / 2016
Proud Bentley Boy - Bentley Continental GT3 Goliath of GT racing
Remember Boerke - MAF HELD - 30-01-04 / 08-04-09
Wie Ricardo niet eert, is het grote niet weert. :rico:
Gebruikersavatar
Markopolo
Forumbestuur
Berichten: 6149
Lid geworden op: wo 08 okt 2003 09:13
Schaal: 1:43
Locatie: Naast de buren!
Contacteer:

Re: Camera's en toebehoren voor het echte autosport werk

Bericht door Markopolo »

St. Paul schreef:
Niels schreef: Hiervoor met de kitlens en een Canon 55-200 4.5-5.6 geschoten.
Zat te twijfelen tussen een 55-200, een 70-250 en of een 100-300. Maar denk dat ik toch de 55-200 neem. Jouw foto's zien er zeker goed genoeg uit en qua prijs id die goed te doen. :thump_up:
Waarom dan geen 55-250 met IS:

Afbeelding
Gebruikersavatar
Markopolo
Forumbestuur
Berichten: 6149
Lid geworden op: wo 08 okt 2003 09:13
Schaal: 1:43
Locatie: Naast de buren!
Contacteer:

Re: Camera's en toebehoren voor het echte autosport werk

Bericht door Markopolo »

Is het ook werkelijk nodig om een UV-filter op je lens te doppen?

Afbeelding

Zo ja, waar moet je dan op letten mbt tot circuit fotograveren, want er zijn zoveel verschillende soorten.
Corvetteboy
Berichten: 308
Lid geworden op: za 21 jan 2006 19:23
Schaal: 1:43
Locatie: Hasselt
Contacteer:

Re: Camera's en toebehoren voor het echte autosport werk

Bericht door Corvetteboy »

UV Filter heb ik alleen maar op men lenzen zitten voor bescherming van de lens.
Wat echt wel handig is voor het fotograferen van wagens is een polarisatiefilter.
Daarmee haal je de reflecties die op de wagen komen eruit.
Gebruikersavatar
rpi
Berichten: 2395
Lid geworden op: do 01 nov 2007 21:26
Schaal: 1:18
Locatie: Willemstad

Re: Camera's en toebehoren voor het echte autosport werk

Bericht door rpi »

Ik heb ze wel, maar gebruik ze nooit, UV filters.

En circulaire polarisatiefilters kunnen inderdaad goed vervelende schitteringen filteren met als prettige bijkomstigheid dat de lucht vaak veel mooier wordt.

Een polarisatiefilter is eigenlijk alleen bruikbaar bij stilstaande objecten.
Gebruikersavatar
Schoofie
Berichten: 21
Lid geworden op: vr 29 feb 2008 15:28

Re: Camera's en toebehoren voor het echte autosport werk

Bericht door Schoofie »

Ik gebruik meestal de camera van em vader, een Canon Eos 400D met een 16-80 lens ofzoiets en een UV filter erop. Dan zet ik em op de sport stand voor de mooie foto's van bewegende beelden, en de normale stand voor de stilstaande auto's :D
Gebruikersavatar
1:18 24/7
Berichten: 2813
Lid geworden op: vr 16 apr 2004 20:12
Schaal: 1:18
Locatie: 47° 53' 19.21", 0° 1' 55.44"

Re: Camera's en toebehoren voor het echte autosport werk

Bericht door 1:18 24/7 »

Circulairpolafilter + cheape, "lichtonsterke" lens + autosport / somber weer = Retedonkere foto's! :mrgreen:

Die krengen zijn ook wel duur dus begint eer gij bezint! :thump_up: Ofzo? :eh:
Better to let people wonder if you are a moron, than to open your mouth and remove all doubt.
Afbeelding

flickr op!
Gebruikersavatar
St. Paul
Berichten: 3347
Lid geworden op: vr 16 jul 2004 21:57

Re: Camera's en toebehoren voor het echte autosport werk

Bericht door St. Paul »

Markopolo schreef:
Waarom dan geen 55-250 met IS:
Stabilisator zeker. Gaat niks boven uit de hand schieten. 3 poot is mij teveel werk.
RIP McLaren Formula 1 - 1963 / 2016
Proud Bentley Boy - Bentley Continental GT3 Goliath of GT racing
Remember Boerke - MAF HELD - 30-01-04 / 08-04-09
Wie Ricardo niet eert, is het grote niet weert. :rico:
Gebruikersavatar
Wouter
Berichten: 2262
Lid geworden op: do 02 feb 2006 17:13
Schaal: 1:43
Locatie: Wijchen

Re: Camera's en toebehoren voor het echte autosport werk

Bericht door Wouter »

Ik heb nu ook een beetje rond gekeken voor een camara en mij lijkt dit wel wat:Linkje!

Maar is dit wat voor rond de circuits ?
Heb er eigenlijk ook geen benul van wat er allemaal is...

Dus zal graag wat hulp willen wat nou het beste is, en tips graag!
Gebruikersavatar
the_stig
Berichten: 3716
Lid geworden op: do 15 feb 2007 20:39
Locatie: Heusden-Zolder
Contacteer:

Re: Camera's en toebehoren voor het echte autosport werk

Bericht door the_stig »

Ik heb nu al ruim 2 jaren een Canon Powershot S2 IS en kom daar goed mee uit de voeten.
Mijn volgende camera wordt hoogstwaarschijnlijke een Canon EOS 450D.
Ik weet alleen nog niet zeker welke lenzen ik nodig heb voor de autosport en de schaalmodellen fotografie. :think:
Ik zat te denken aan een fish-eye (10-22) en een 70-300 zoomlens.
Die prijzen zijn alleen veel te hoog. :shock:
Afbeelding
Gebruikersavatar
Powersprint
Berichten: 4886
Lid geworden op: wo 04 apr 2007 15:09
Schaal: 1:18
Locatie: omgeving Weert

Re: Camera's en toebehoren voor het echte autosport werk

Bericht door Powersprint »

Heren fotografen :D ,

ik heb een vraagje:
Na een heel aantal jaren met mijn Sony DSC P72 foto's gemaakt te hebben, is het toestel voor mij niet uitdagend genoeg meer. Het heeft (met name bij autosport) ook veel beperkingen, en dan met name het zoombereik en het niet in kunnen stellen van bijv. sluitertijden. Bij bewolkt weer is het dan haast onmogelijk om goede foto's te schieten van voorbij razende bolides. De ISO kun je dan wel hoger zetten maar dat zorgt dus voor extra ruis.
Ik ben dus op zoek naar een goede spiegelreflex camera voor een beginnend fotograaf. Welke camera zouden jullie me aanraden? Want het aanbod is wel zo groot, ik weet niet waar ik moet beginnen met zoeken :doh: Dus ik hoop dat een van jullie me een beetje op weg kan helpen.

Ik ga de camera vooral gebruiken voor autosport fotografie (dus dan is een goede lens ook niet onbelangrijk, maar welke is hiervoor voor een beginner geschikt?), autobeurzen (waar de verlichting meestal nogal erg slecht is) en natuurlijk modelauto fotografie.
Welke camera, en welke lens / lenzen zouden jullie me aanraden als beginnend spiegelreflex fotograaf? Het hoeft dus nog niet top materiaal te zijn, maar een goede prijs/kwaliteit verhouding is gewenst.

Alvast bedankt voor het beantwoorden van mijn vraag!

Groetjes Arno
Afbeelding
Muscles instead of Powersteering
Gebruikersavatar
Peter Parker
Forumbestuur
Berichten: 8086
Lid geworden op: di 25 mei 2004 22:10
Locatie: Purmerend
Contacteer:

Re: Camera's en toebehoren voor het echte autosport werk

Bericht door Peter Parker »

Dit is goed om allemaal te lezen, na Le Mans begon mijn analoge Minolta de geest te geven. Ik heb wel oren naar de Canon 1000D of 450D, maar dan wel met een 70-300 mm zoom objectief erbij, dan kwamen ze met een set van Tamron lens naast een 18-55 mm van Canon. Nadeel was dat de Tamron geen stabilisatie knop heeft en dat zou ie wel nodig hebben met 300 mm. Zou het al fijn vinden snel te kunnen zien wat ik heb genomen ipv pas na de race bij Kruidvat :mrgreen: .

Bestaan er nog goedkope alternatieven voor een Tamron, maar met stabilisatie knop voorzover iemand van jullie weet?

Powersprint: Ik zou kijken naar een goedkope set met zeker een zoomlens erbij tot ongeveer 200-300 mm, want dat heb je naast de baan wel nodig. Sony, Canon, Nikon zijn wel de meest gangbare merken. Voordeel dat je er nog een flits bij op kan zetten voor op die donkere beurzen. Met een macro stand kan je je modellen ook goed fotograveren.
Gebruikersavatar
Powersprint
Berichten: 4886
Lid geworden op: wo 04 apr 2007 15:09
Schaal: 1:18
Locatie: omgeving Weert

Re: Camera's en toebehoren voor het echte autosport werk

Bericht door Powersprint »

Hoi Peter,

Bedankt voor je antwoord :thump_up:
de sets van de 450D en 1000D heb ik inderdaad ook gezien, deze met Tamron lens. Maar deze heeft dus geen stabilisatie functie? Dat is inderdaad wel jammer.
Ook heb ik naar de SONY Alpha 200 digitale spiegelreflexcamera + 18-70 mm + 55-200 mm objectieven gekeken. Deze heeft als het goed is een ingebouwde stabilisatie functie in de body, maar hier zijn dus weer niet zoveel lenzen voor beschikbaar heb ik gehoord.

Heeft iemand nog andere ideëen? Ik zie nl. ook al dslr's voor zo'n €400,- exclusief 2e lens. Maar een set prijs lijkt me goedkoper?
Afbeelding
Muscles instead of Powersteering
Gebruikersavatar
1:18 24/7
Berichten: 2813
Lid geworden op: vr 16 apr 2004 20:12
Schaal: 1:18
Locatie: 47° 53' 19.21", 0° 1' 55.44"

Re: Camera's en toebehoren voor het echte autosport werk

Bericht door 1:18 24/7 »

Nikon (meestal net ietsje beter) of een Canon (meer/cheapere lenzen). Andere merken zou ik niet eens naar kijken! Lenzen die in een kit zitten is zeker voordelig, maar het zijn niet de allermooiste (maar goed genoeg denk ik als je net begint). Welke je precies moet hebben? Geen idee, is al een tijdje dat ik me er in verdiept heb, dus van het nieuwere spul weet ik niets.

Ik heb tijdens het zoeken naar mijne (Nikon D40X) hier veel rondgekeken, briljantje site als je het mij vraagt: http://www.dpreview.com/reviews/

Oh: de Nikon D90, die zou ik zelf nu halen als ik er een moest kiezen. Die kan namelijk ook hoge kwaliteit filmpjes maken en dat ben ik toch gaan missen aan een dslr! :thump_up:
Better to let people wonder if you are a moron, than to open your mouth and remove all doubt.
Afbeelding

flickr op!
Gebruikersavatar
Powersprint
Berichten: 4886
Lid geworden op: wo 04 apr 2007 15:09
Schaal: 1:18
Locatie: omgeving Weert

Re: Camera's en toebehoren voor het echte autosport werk

Bericht door Powersprint »

De D90 valt toch iets buiten mijn budget. Zeker als er daarna nog lenzen bijkomen. En jammer genoeg zijn er niet zoveel goedkopere lenzen te verkrijgen voor de Nikon

Ik ben er nu over aan het denken om een tweedehands Canon 20D of 30D te kopen. Semi-pro DSLR die je nu al voor een aardig prijsje op de kop kunt tikken. Dan als lens een toch wel dure 70-200 f/4L, maar doordat de tweedehands camera iets goedkoper is kun je een duurdere lens aanschaffen. Verder nog een standaard lensje voor m'n modelauto's en misschien nog eentje voor autobeurzen. dan zit je zo tegen de €900,- Inderdaad erg veel geld, dus ik weet niet of ik nu al met zo'n dure lens moet gaan werken of dat ik eerst een goedkopere aan moet schaffen om de camera eerst onder de knie te krijgen?
Afbeelding
Muscles instead of Powersteering
Plaats reactie