If it ain’t Dutch, it ain’t much (Neerlands Autosportsucces)

Alles over Autosport kun je hier bespreken.
Gebruikersavatar
Schumi28
Forumbestuur
Berichten: 5178
Lid geworden op: wo 08 okt 2003 17:11
Schaal: 1:43
Locatie: Noord-Holland
Contacteer:

If it ain’t Dutch, it ain’t much (Neerlands Autosportsucces)

Bericht door Schumi28 »

Autosport.nl schreef:Supercup: Seizoensstart met Nederlandse dubbelzege in Bahrein

Titelverdediger Jeroen Bleekemolen won de eerste Supercup-race van 2009
Afbeelding
“If it ain’t Dutch, it ain’t much”, luidde ooit de strijdkreet van de fans rondom Patrick Huisman in de Porsche Supercup. Datzelfde motto gold tijdens de start van het Supercup-seizoen 2009 in Bahrein, want op het circuit van Manama zorgden titelverdediger Jeroen Bleekemolen en viervoudig kampioen Patrick Huisman voor een Nederlandse dubbelzege! Bleekemolen, die voor het team van de Oostenrijkse routinier Franz Konrad uitkomt, kwam 9,7 seconden voor Huisman over de eindstreep. Laatstgenoemde coureur kwam pas vorige week rond met het team SPS Performance, maar heeft duidelijk niet onder de extreem korte voorberereidingstijd geleden. En ook de derde plaats had een Nederlands tintje, want de Nieuwzeelandse coureur Matt Halliday rijdt voor het Federsand-Jetstream Motorsport-team uit Nijmegen, dat wordt geleid door Marcel Kesseler en Renato Albers.

Jeroen Bleekemolen was al in de kwalificatietraining de snelste en profiteerde goed van zijn optimale uitgangspositie. De Aerdenhoutse coureur pakte direct bij de start de leiding en had na de eerste ronde al een voorsprong van ruim een seconde op zijn naaste achtervolger René Rast. Huisman was op dat moment derde. Rast zag de eindstreep niet: een technisch defect betekende voor hem na acht van de twaalf ronden het voortijdige einde van de race. Zo erfde Patrick Huisman de tweede plaats, gevolgd door Halliday en de beide Walter Lechner Racing School-rijders Damien Faulkner en Stefan Rosina. Oud-kampioen Richard Westbrook, die ook voor het Federsand-Jetstream-team uitkomt, ging na contact met zijn teamgenoot Halliday in de eerste ronde in de rondte en viel terug tot de staart van het veld. De Brit kwam uiteindelijk als tiende over de streep.

Zelfs zonder voorbereiding eindigde Patrick Huisman als tweede
Jeroen Bleekemolen was uiteraard dolblij met zijn eerste Supercup-zege van het seizoen: “Dat was een perfecte race. Natuurlijk had ik een beetje geluk dat René Rast uitviel. Hij kwam vanaf de vierde ronde een beetje dichterbij, maar opeens was hij weg. Het kan heel lastig worden als je hier in de hitte onder druk komt te staan. Dat was nu gelukkig bij mij niet het geval. Ik verheug me al op de tweede race.” Patrick Huisman verklaarde: “Ik ben heel tevreden met dit resultaat. Natuurlijk profiteerde ik ervan, dat Westbrook in de eerste ronde in de rondte getikt werd, maar ik heb zelf ook een prima en bekeken race gereden. Ik ben vooral ook blij voor het team, want we hadden voor dit weekeinde nog geen kilometer gereden…”

Gevolgen economische crisis merkbaar
Overigens zijn de gevolgen van de economische crisis in de Porsche Supercup wel heel goed merkbaar, want het startveld was met 14 deelnemers het kleinste sinds mensenheugenis in de Porsche-merkenraceklasse. En daarbij was met Abdulaziz Al Faisal, vorige week nog met een Mini actief in de VLN op de Nordschleife, nog een gastrijder ook... Kijken we naar de uitvallers (Jiri Janak, Patrick Huismans teamgenoot Richard Williams, Norbert Siedler en de al genoemde René Rast), dan kwamen er maar tien auto's aan de eindstreep. We hopen dat dat voor de Europese races nog wat beter wordt, maar hebben er eerlijk gezegd een hard hoofd in...

Uitslag:
1. Jeroen Bleekemolen, Ned, 12 ronden in 25.32,259 (gem. 152,006 km/u)
2. Patrick Huisman, Ned, op 9,709
3. Matt Halliday, NZl, op 11,272
4. Damien Faulkner, Ier, op 12,600
5. Stefan Rosina, Slk, op 13,536
Maar even een draadje openen met alle overige Nederlandse Successen.
Wel mooi om te horen dat het Nederlandse volkslied in Bahrein klonk :worshippy:
Autosport.nl schreef:Supercup: Jeroen Bleekemolen wint ook tweede race Bahrein
Ook in de tweede race een klasse apart: Jeroen Bleekemolen

Na zijn winst in de eerste race van het seizoen in de Porsche Mobil1 Supercup op het circuit van Manama in Bahrein schreef Jeroen Bleekemolen ook de tweede wedstrijd van het weekeinde op zijn naam. Met pole, twee overwinningen en twee keer de snelste raceronde behaalde de coureur uit Aerdenhout een 100-procent-score uit het eerste weekeinde van de merkenraceklasse. Een betere start van zijn samenwerking met Konrad Motorsport had Bleekemolen zich niet kunnen wensen. Patrick Huisman, die gisteren met zijn tweede plaats de Nederlandse Porsche-dubbelzege completeerde, kwam ditmaal achter de Duitser René Rast en de Brit Richard Westbrook als vierde over de eindstreep.

Met een buitentemperatuur van 35 graden en een asfalttemperatuur van 49 graden was het wederom warm voor de Porsche-coureurs in Bahrein. Extra warm was het voor het MRS-team van René Rast. Bij de Porsche van de Duitser brak een aandrijfas, juist toen de coureur de box wilde verlaten. In minder dan achtenhalve minuut wisselde het team het onderdeel, zodat Rast toch nog zijn plek op de startopstelling naast Jeroen Bleekemolen kon innemen.

Bleekemolen pakte bij de start de leiding voor Rast, Westbrook, Huisman, Faulkner en Halliday. Huisman werd in de eerste helft van de race door Faulkner onder druk gezet, maar later verloor de Ier zelf een positie aan de Brit Richard Williams. Aan de kop van het veld waren er geen wijzigingen, zodat Bleekemolen voor de tweede maal dit seizoen en de achtste maal in zijn Supercup-carrière als eerste kon worden afgevlagd.

Perfect weekend voor Bleekemolen, remproblemen voor Huisman
“Ik ben heel blij, het was een perfect weekend”, verklaarde Jeroen Bleekemolen na afloop van de race. “We hebben van tevoren natuurlijk wel een beetje getest, maar dat we zo competitief zouden zijn, dat lijkt wel een droom. Ik heb nu al een flinke voorsprong in het kampioenschap en ik kijk uit naar de rest van het seizoen. Alles gaat zo goed, het mag wat mij betreft zo doorgaan!” Patrick Huisman had in de race van gisteren veel last van balansproblemen bij het remmen, maar veranderingen aan de afstelling van de auto brachten niet het gewenste resultaat. “We dachten dat het een set-up-probleem was, maar het lijkt erop dat het meer een remprobleem is”, zei hij. “Daar moeten we voor de volgende race echt naar kijken. De auto was heel onrustig bij het aanremmen van de bochten, waardoor Damien Faulkner steeds dichterbij kon komen. Daarna besloot ik me te concentreren op het uitaccelereren en daarna ging het iets beter. Als geheel ben ik met de start van het seizoen wel tevreden, zeker wanneer je bedenkt dat we helemaal niet hebben kunnen testen. Het is lang geleden dat ik zo goed begonnen ben!”

Uitslag:
1. Jeroen Bleekemolen, Ned, 12r. in 25.36,876 (gem. 152,941 km/u)
2. René Rast, Dui, op 2,497
3. Richard Westbrook, GBr, op 6,768
4. Patrick Huisman, Ned, op 13,206
5. Richard Williams, GBr, op 14,678
6. Damien Faulkner, Ier, op 14,712
7. Norbert Siedler, Oos, op 16,773
8. Matt Halliday, NZl, op 19,417

Stand na 2 races:
1. Bleekemolen, 44 punten
2. Huisman, 32
3. Halliday en Faulkner, 24
5. Westbrook, 22
Afbeelding
Afbeelding
Gebruikersavatar
Markopolo
Forumbestuur
Berichten: 6149
Lid geworden op: wo 08 okt 2003 09:13
Schaal: 1:43
Locatie: Naast de buren!
Contacteer:

Re: If it ain’t Dutch, it ain’t much (Neerlands Autosportsucces)

Bericht door Markopolo »

De andere Huisman :cool:
De beide openingsraces van het Belgian GT Championship werden gewonnen door de Delahaye Ferrari 430 GT3 van Bouvy/Coens en Duncan Huisman/ Pertti Kuismanen. Vooral in de tweede wedstrijd zorgde Duncan Huisman voor veel spektakel en wist met een spectaculaire uitremmanoeuvre in de eerste linkse op de leidende KRK Viper van Jeffrey van Hooydonk de wedstrijd in zijn voordeel te beslissen.

Duncan Huisman smaakmaker
De KRK Dodge Viper Competition van de Koen Wauters greep bij de start van de tweede wedstrijd direct de leiding. Damien Coens verslikte zich in de Eerste Linkse en mocht achteraan aansluiten. De Delahaye Ferrari 430 GT3 zou eveneens een fraaie inhaalwedstrijd rijden, maar Duncan Huisman zorgde uiteindelijk wel voor het meeste spektakel met de Kuismanen Ford GT3. Bij de verplichte rijderswissel verloor de combinatie bijna 15 seconden doordat Kuismanen slecht uit zijn stoel kwam doordat het HANS-systeem bleef hangen Ook werkten de remmen van de Ford GT op het einde niet optimaal.
Koen Wauters reed een perfecte stint en gaf de KRK Viper in leidende positie over aan Jeffrey van Hooydonk. Aanvankelijk leek de Phoenix Audi R8 LM GT3 met Hemroulle aan het stuur druk op de Viper te gaan uitoefenen. Maar de Audi R8 viel snel ten prooi aan Duncan Huisman, die er vervolgens naar eigen zeggen nog “eens even voor ging zitten:” Bij het uitaccelereren van de Jacky Ickx-bocht zat Duncan in zijn drie en had bij het ingaan van de “Eerste Linkse” zoveel “swing” dat hij aan de buitenkant aan Van Hooydonk voorbij ging en de leiding pakte.

Afbeelding

Uitslag race 2:
01. #12 Kuismanen-Huisman (Kuismanen Competition / Ford GT3 - div 1): 37 ronden in 1:01.07.991
02. #4 Wauters-van Hooydonk (KRK Racing / Dodge Viper Competition Coupe - div 1) +2.385
03. #3 Bouvy-Coens (Delahaye Francorchaps Motors Racing Team / Ferrari F430 GT3 - div 1) + 3.130
04. #9 Hemroulle-Verbergt (Phoenix Belgian Audi Club / Audi R8 GT3 - div 1) +15.676
05. #8 Vanthoor-Wauters (KRK Racing / Dodge Viper Competition Coupe - div 1) +1:13.036
06. #10 de Laet-van der Zwaan (JD by KS Motorsport / Lamborghini Gallardo - div 1) +1:18.721
07. #2 Thiers-Thiers (Scuderia Monza / Ferrari F430 GT3 - div 1) +1:22.512
08. #50 Verbist-Longin (First Motorsport / Porsche 911 GT3 Cup S - div 1) +1:31.140
09. #250 Vanhanen-Nurminen (Westend Racing / Porsche 997 GT3 Cup - div 3) +1:36.150
10. #114 Menno Kuus (Lotus Verhiest Oostende / Ginetta GT4 - div 2) + 3 ronden
Gebruikersavatar
Jolly Club
Berichten: 4652
Lid geworden op: vr 27 feb 2004 20:55

Re: If it ain’t Dutch, it ain’t much (Neerlands Autosportsucces)

Bericht door Jolly Club »

Driewerf Hoera :eerste:

Wanneer komen deze knakkers in de Formule 1 :?:

- I'm not interested in facts, I find they tend to cloud my judgement. -
Gebruikersavatar
ViperArry
Berichten: 1030
Lid geworden op: ma 24 apr 2006 12:37
Locatie: omg. Arnhem

Re: If it ain’t Dutch, it ain’t much (Neerlands Autosportsucces)

Bericht door ViperArry »

Nooit..... en dat is maar goed ook (voor hunzelf dan).
Ze hebben slimme zetten gedaan in de toerwagenracerij en kunnen daar volgens mij goed van leven.

Om iets in de F1 te gaan doen heeft tegenwoordig niks meer met racen te maken en alles met politiek en geld. Genoeg slechte voorbeelden waarschijnlijk. Maar, dat hoef ik je vast niet te vertellen ;)
Gebruikersavatar
Schumi28
Forumbestuur
Berichten: 5178
Lid geworden op: wo 08 okt 2003 17:11
Schaal: 1:43
Locatie: Noord-Holland
Contacteer:

Re: If it ain’t Dutch, it ain’t much (Neerlands Autosportsucces)

Bericht door Schumi28 »

RaceXpress schreef: Sensationeel debuut Renger van der Zande in Brits F3

SILVERSTONE – Renger van der Zande heeft bij zijn debuut in het Brits Formule 3-kampioenschap voor een geweldige prestatie gezorgd door de overwinning te grijpen. De talentvolle Nederlander pakte direct bij de start polesitter Max Chilton en reed de overwinning naar huis op het Britse F1-circuit van Silverstone. Chilton hield de gehele race de druk erop maar kwam nooit dicht genoeg om een actie te plaatsen. Adriano Buzaid legde beslag op de derde plaats.

"Ik pakte bij de start direct de leiding en heb die vervolgens niet meer uit handen gegeven", verklaarde een blije Van der Zande tegenover RaceXpress. "Het was zeker niet gemakkelijk want er was veel wind, dus het was erg lastig rijden. Ik kon de race vrij eenvoudig controleren en kwam niet in gevaar, dus dat was hartstikke prima. Nu op naar de tweede race!"

Uitslag race 1
Pos Driver Team Car Time
1. Renger van der Zande Hitech D/M 30m52.430s
2. Max Chilton Carlin D/V + 0.453s
3. Adriano Buzaid T-Sport D/V + 1.721s
4. Riki Christodoulou Fortec D/M + 4.283s
5. Daniel Ricciardo Carlin D/V + 4.809s
6. Daisuke Nakajima Double R D/M + 6.299s
7. Walter Grubmuller Hitech D/M + 8.493s
8. Nick Tandy JTR M/M + 9.047s
9. Henry Arundel Carlin D/V + 16.416s
10. Carlos Huertas Double R D/M + 16.849s
11. Oliver Oakes Carlin D/V + 23.146s
12. Wayne Boyd T-Sport D/V + 23.685s
13. Gabriel Dias T-Sport D/H + 33.156s
14. Victor Garcia Fortec D/M + 33.541s
15. Daniel McKenzie Fortec D/M + 35.647s
16. Hywel Lloyd CF D/H + 36.355s
17. Stephane Richelmi Barazi D/M + 40.827s
18. Victor Correa Litespeed S/H + 52.512s
19. Max Snegirev West-Tec D/H +1m20.724s
Heel lang onzekerheid waar ie zou gaan rijden, DTM of niks. Geen DTM en toen Brits F3, prima debuut :worshippy: voor deze door Mercedes gesteunde rijdert
Afbeelding
Gebruikersavatar
Jolly Club
Berichten: 4652
Lid geworden op: vr 27 feb 2004 20:55

Re: If it ain’t Dutch, it ain’t much (Neerlands Autosportsucces)

Bericht door Jolly Club »

NIEUWS UIT POLEN:
Dutchman Kevin Abbring became the youngest winner of a round of the FIA Junior World Rally Championship today when at 20 years and 159 days old he won the class on Rally Poland in his Renault Clio R3.
Afbeelding

:eerste: Grote klasse, twee-en-halve dag een secondenduel geleverd met de leider in de WK stand voor junioren, en aan het eind van zowel de eerste, de tweede als de derde dag bovenaan het klassement.

Daarnaast zelfs 11e algemeen achter de WRC's, en dat in een auto die voor JWRC doeleinden eigenlijk niet de meest voor de hand liggende, en al zeker niet de snelste, keus is !! :clap:

:respekt:

- I'm not interested in facts, I find they tend to cloud my judgement. -
Niels
Berichten: 539
Lid geworden op: do 13 nov 2003 17:38
Locatie: Markelo
Contacteer:

Re: If it ain’t Dutch, it ain’t much (Neerlands Autosportsucces)

Bericht door Niels »

Echt fantastisch, met een theoretisch langzamere auto de veeeel ervarenere concurentie je hielen laten zien. Kevin laat toch steeds weer zien wat hij in zijn mars heeft, en als die Renault niet steeds kapot was gegaan had hij voor de titel kunnen strijden in het JWRC. In Ierland verloor hij op de eerste dag al iets van 20 min (motorische problemen), om vervolgens dag 2 en 3 met afstand de snelste te zijn. Na dag 1 lag hij 19min 32sec achter op de leider, bij de finish was dat nog maar 17min 38sec.

Deze zegt ook wel genoeg:
Stage winners
1. Kosciuszko, Michal 37
2. Prokop, Martin 26
3. Abbring, Kevin 20
4. Bettega, Alessandro 14
5. Burkart, Aaron 4
= Bonato, Yoan 4
7. Weijs jr., Hans 2

Helemaal als je bedenkt dat Kevin z'n beide schrap evenementen al heeft gehad (heeft dus 1 rally minder gereden dan Kosciuszko) en in Italie al na de 2e proef moest opgeven met een kapotte motor.

Zou echt mooi zijn als hij de support krijgt om volgend jaar een verkennend jaar in het WRC met een snelle auto.
Afbeelding
Gebruikersavatar
AutoWolf
Berichten: 2965
Lid geworden op: di 23 dec 2008 18:15
Schaal: 1:64
Locatie: Amsterdam

Re: If it ain’t Dutch, it ain’t much (Neerlands Autosportsucces)

Bericht door AutoWolf »

Ik hoop dat deze gozer Neerlands grootste wordt. Ik heb wat filmpjes bekeken en voor zover je er wat uit kan opmaken lijkt het ook dat ie zeer consistent rijdt. Had nog geen aandacht besteed aan hem. Ben benieuwd. :)
Niels
Berichten: 539
Lid geworden op: do 13 nov 2003 17:38
Locatie: Markelo
Contacteer:

Re: If it ain’t Dutch, it ain’t much (Neerlands Autosportsucces)

Bericht door Niels »

Voor de liefhebbers vanavond om 22:45 is er nog wat van het JWRC in Polen op MotorsTV.
Afbeelding
Gebruikersavatar
Schumi28
Forumbestuur
Berichten: 5178
Lid geworden op: wo 08 okt 2003 17:11
Schaal: 1:43
Locatie: Noord-Holland
Contacteer:

Re: If it ain’t Dutch, it ain’t much (Neerlands Autosportsucces)

Bericht door Schumi28 »

FIA GT: Hezemans en Menten zorgen voor Nederlandse zege in Spa

Mike Hezemans en Jos Menten hebben samen met hun Belgische Pekaracing-teamgenoten Anthony Kumpen en Kurt Mollekens de Total 24 Hours of Spa gewonnen. Na 559 ronden op het 7,004 kilometer lange circuit van Spa-Francorchamps stuurde Kurt Mollekens de Corvette met het startnummer 4 als winnaar over de eindstreep. Voor Hezemans was het al de tweede overwinning in de Belgische klassieker, hij zegevierde twee jaar geleden ook al, toen eveneens met een Corvette van Phoenix Racing. Menten won voor de eerste maal in Spa en voegt daarmee zijn naam toe aan de Nederlandse erelijst in de 24-uursrace. Eerdere Nederlandse winnaars van de 24 Uur van Spa-Francorchamps waren Toine Hezemans in 1973 en Peter Kox in 1995, beide met BMW.

De tweede plaats was voor het Duitse Vitaphone-Maserati-team. De MC12 met startnummer 33 van Alessandro Pier-Giudi, Stéphane Leméret, Carl Rosenblad en Vincent Vosse had 11 ronden achterstand op de winnaars. De derde plaats ging naar de Audi R8 LMS van het Duitse Phoenix Racing, die werd bestuurd door Marcel Fässler, Henri Moser, Alexandros Margaritis en Marc Basseng. Dit kwartet won tevens de G2-klasse. De overwinning in GT2 ging naar de AF Corse-Ferrari van Toni Vilander, Gianmaria Bruni, Jaime Melo en Luiz Perez Companc, die als vierde in de algemene eindrangschikking geklasseerd werden. Peter Kox werd samen met zijn CRS Racing-teamgenoten Andrew Kirkaldy, Rob Bell en Antonio Garcia in de Ferrari 430 derde in de GT2-klasse en zesde overall. Een plaats daarachter eindigde de Prospeed-Porsche met Paul van Splunteren, Raymond Coronel en Niek Hommerson plus de Belg Louis Machiels. De zege in de G3-klasse ging naar de Ford GT van Matech Racing met Thomas Mutsch, Maxime Martin, journalist Peter Wyss en Marc Hennerici. Ook voor de Prospeed-Porsche met Oskar Slingerland, David Loix, Niki Lanik en Markus Palttala was er een podiumplaats: dit team eindigde als twaalfde in het algemeen klassement en als derde in G3.
Afbeelding
Afbeelding
Eindelijk weer Nederlandse zegens op deze zondag in de 24 uurs race van Spa :dance:
Afbeelding
Gebruikersavatar
Schumi28
Forumbestuur
Berichten: 5178
Lid geworden op: wo 08 okt 2003 17:11
Schaal: 1:43
Locatie: Noord-Holland
Contacteer:

Re: If it ain’t Dutch, it ain’t much (Neerlands Autosportsucces)

Bericht door Schumi28 »

GP2 :Eindelijk Giedo!
Giedo van der Garde behaalde op de Hungaroring een prachtige overwinning waarbij hij de gehele wedstrijd onder druk stond van Super Nova-coureur Luca Filippi.

Fraaie zege van der Garde op de Hungaroring.
Giedo van der Garde behaalde op de Hungaroring een prachtige overwinning waarbij hij constant onder druk stond. Gedurende de gehele wedstrijd bedroeg de marge tussen beide koplopers slechts enkele tienden van seconden. Zelf een neutralisatie kon Van der Garde niet van de zege weerhouden. Na de herstart behield hij het hoofd koel en versloeg Filippi met 0.385 seconden. Javier Villa zag na een spin de derde plek in rook opgaan en viel naar de vijfde plek terug, waardoor Lucas di Grassi en Romain Grosjean respectievelijk als derde en vierde eindigden. Davide Rigon die vanaf pole vertrok werd door Pastor Maldonado getorpedeerd, Maldonado kreeg voor zijn acties een “drive-through” opgelegd. Nico Hülkenberg, die gisteren dominant was eindigde als negende en net buiten de punten. Het laatste te verdelen punt ging naar Alvaro Parente voor het team van Ocean Racing.

"Dit is echt fantastisch", jubelde Giedo na de race. "Dit is zo heerlijk voor het team. Ik kan me geen betere manier verzinnen om de zomerstop in te gaan. Ik had weer een superstart en kon in de eerste ronde gelijk een gaatje slaan, maar al snel werden de achterbanden iets minder, waardoor de jongens achter me de aansluiting weer konden vinden. Je weet in zo'n geval dat je op een circuit als dit geen enkele fout mag maken. Maar ik was enorm geconcentreerd en liet me niet van de wijs brengen."

"We hebben als team een paar moeilijke races gehad en deze overwinning is ontzettend belangrijk. We hebben dit weekend een paar dingen aan de voorkant van de auto veranderd en dat heeft zich dik uitbetaald. Het is erg goed voor ons zelfvertrouwen en de ideale manier om de vakantie in te gaan. Fantastisch."

Het GP2-veld heeft nu vier weken vakantie en zal in het weekend van 23 augustus weer in actie komen, dan in de straten van het Spaanse Valencia.

Uitslag
1 - Giedo Van der Garde - iSport - 28 ronden 44'17"552
2 - Luca Filippi - Super Nova - 0"385
3 - Lucas Di Grassi - Racing Engineering - 1"078
4 - Romain Grosjean - Barwa Addax - 1"699
5 - Javier Villa - Super Nova - 2"0
6 - Alvaro Parente - Ocean - 3"4
7 - Nico Hulkenberg - ART - 3"7
8 - Kamui Kobayashi - Dams - 4"0
9 - Davide Valsecchi - Durango - 4"8
10 - Karun Chandhok - Ocean - 10"3
Afbeelding


Nog meer Nederlands succes :mrgreen: eindelijk na al die tegenslag
Afbeelding
Gebruikersavatar
Jolly Club
Berichten: 4652
Lid geworden op: vr 27 feb 2004 20:55

Re: If it ain’t Dutch, it ain’t much (Neerlands Autosportsucces)

Bericht door Jolly Club »

Neerlandsch Rallysuccesje vandaag !! :dance:

Afbeelding
Dutch driver Hans Weijs Jr. scored the first Junior World Rally Championship victory of his career today on the last round of the series, the Rally de Espana.

In doing so, the Citroen C2 S1600 also secured the ASN title - awarded to the best national sporting association - for KNAF Talent First Team Holland.
Na Kevin Abbring nu dus ook een JWRC zege voor Hans Weijs jr. Hoop dat er voor beide heren een grote stap vooruit in zit in de nabije toekomst, al is de spoeling in het WK op dit moment wel errug dun wat zitjes betreft... :cry:

- I'm not interested in facts, I find they tend to cloud my judgement. -
Gebruikersavatar
Jolly Club
Berichten: 4652
Lid geworden op: vr 27 feb 2004 20:55

Re: If it ain’t Dutch, it ain’t much (Neerlands Autosportsuc

Bericht door Jolly Club »

Driewerf HOUZEE voor alweer een Nederlandsch rally-succesje !! :dance:
Portugal Junior glory for young star Abbring
Zoals LAT-VA-LAAAA vorige keer bewees in New Zealand, kun je rally's winnen door beheerst te rijden. Doordat leider Burkart gisteren een crashje bouwde, net als diezelfde LAT-VA-LAAAA maar dat terzijde :whistle: , kwam Abbring aan de leiding en stond deze niet meer af. :eerste:

Kortom :

Kevin Abbring wint zijn tweede J-WRC rally, en deelt nu de leiding in dat kampioenschap met meneer Burkart. :thump_up: :D

Afbeelding

- I'm not interested in facts, I find they tend to cloud my judgement. -
Gebruikersavatar
Jolly Club
Berichten: 4652
Lid geworden op: vr 27 feb 2004 20:55

Re: If it ain’t Dutch, it ain’t much (Neerlands Autosportsuc

Bericht door Jolly Club »

Enige tijd geleden werd al bekend dat diezelfde Kevin Abbring onderdeel wordt van het Hyundai fabrieksteam. Naast een rol als testrijder zijn hem ook vier WRC rally's in het vooruitzicht gesteld, welke dat worden is nog niet bekend.

Een week later blijkt Sordo van zijn mountain-bike gedonderd te zijn, en kan Abbring rekenen op zijn eerste officiële Hyundai WRC optreden in de rally van Zweden (12 t/m 15 februari).
Hij neemt als 3e rijder de auto van de meer ervaren Hayden Paddon over, die nu in Sordo's plaats moet gaan proberen punten voor het constructeurskampioenschap binnen te harken.

Ben benieuw wat Abbring gaat laten zien. Afgelopen seizoen in het ERC feitelijk de snelste van allemaal, maar dankzij een zeer onbetrouwbare 208 (Fransche rommel!) kwam het niet tot klinkende resultaten.
Ik zal de live-timings voor jullie in de gaten houden volgende week! :mrgreen:

- I'm not interested in facts, I find they tend to cloud my judgement. -
Gebruikersavatar
NetForce84
Moderator
Berichten: 2661
Lid geworden op: zo 06 mei 2012 16:18
Schaal: 1:18
Locatie: Geraardsbergen

Re: If it ain’t Dutch, it ain’t much (Neerlands Autosportsuc

Bericht door NetForce84 »

Zijn er sinds 26 juli 2009 geen Nederlandse successen meer geweest?
Denk van wel. Even het internet afzoeken :P
Plaats reactie