Le Mans 2014

Alles over Autosport kun je hier bespreken.
Gebruikersavatar
117ayrton
Berichten: 6967
Lid geworden op: do 14 okt 2004 10:26
Locatie: brugge
Contacteer:

Re: Le Mans 2014

Bericht door 117ayrton »

ik hoef geen tribune loop graag rond en kijk ik op verschillende plaatsen ,en heb ook natuurlijk mijn plaats bij de gereserveerde automobile club ACO.Hoop nog wel eens vrienden terug te zien van het forum.
http://117ayrton.mijnalbums.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikersavatar
exit
Berichten: 1865
Lid geworden op: za 06 dec 2008 10:52
Locatie: Antarctica
Contacteer:

Re: Le Mans 2014

Bericht door exit »

ik loop ook vooral rond op races, met de camera in de hand het circuit rond (op le mans iets moeilijker)
wellicht de fiets meepakken om rond circuit te raken. anders de bus pakken
The exit is here or @ http://www.samexit.be
Teller: +69x x 1/18 - 6 x 1/12 - +100 x 1/43
Gebruikersavatar
the_stig
Berichten: 3716
Lid geworden op: do 15 feb 2007 20:39
Locatie: Heusden-Zolder
Contacteer:

Re: Le Mans 2014

Bericht door the_stig »

Vorige jaar heb ik een deel van het circuit met de fiets gedaan.
Van de paddock naar Indianapolis (5km enkel) en vervolgens naar Mulsanne (11km enkel).
Mulsanne kan ik u afraden, da's echt een heel grote omweg die je moet maken.
En eens je daar aankomt moet je je fiets op een parking achterlaten want die mag niet mee om naast het circuit te fietsen. :?
Dus weer een kilometer wandelen en soms door modder.
De hekken die daar staan zijn trouwens te hoog om deftige foto's te maken.

Tussen "Terte rouge" en "Corvette curves" is alles heel makkelijk bereikbaar met de fiets.
Neem ook zeker eens een kijkje op Google Streetview.
Afbeelding
Gebruikersavatar
exit
Berichten: 1865
Lid geworden op: za 06 dec 2008 10:52
Locatie: Antarctica
Contacteer:

Re: Le Mans 2014

Bericht door exit »

ik ben er in 2008 geweest

porsche curves en met de bus naar de andere plaatsen geweest
heb toen ook groot stuk te voet geprobeert die weg te doen maar uiteindelijk omgedraaid (+2u wandelen)
de zondag dan de bus genomen om achter zijde te bereiken

hoop km's doen is op zich geen probleem, meer dan gewoon (voorbije jaren ts 7000 en 10 000km per jaar gedaan)
zal op street view wel eens kijken hoe en waar het vlot te doen zou zij met de fiets
anders is het of de bus of te voet doen
The exit is here or @ http://www.samexit.be
Teller: +69x x 1/18 - 6 x 1/12 - +100 x 1/43
Gebruikersavatar
St. Paul
Berichten: 3347
Lid geworden op: vr 16 jul 2004 21:57

Re: Le Mans 2014

Bericht door St. Paul »

the_stig schreef: Mulsanne kan ik u afraden, da's echt een heel grote omweg die je moet maken.
En eens je daar aankomt moet je je fiets op een parking achterlaten want die mag niet mee om naast het circuit te fietsen. :?
Dus weer een kilometer wandelen en soms door modder.
De hekken die daar staan zijn trouwens te hoog om deftige foto's te maken
Zeker Stig? Los van het fietsen vind ik mulsanne perfect. Wordt veel ingehaald, moeten er flink in de remmen. En er staan hoge hekken maar dankzij de bult grond er achter kon ik perfect schieten. Het was juist indianapolis waar je nauwelijk boven de hekken komt.
RIP McLaren Formula 1 - 1963 / 2016
Proud Bentley Boy - Bentley Continental GT3 Goliath of GT racing
Remember Boerke - MAF HELD - 30-01-04 / 08-04-09
Wie Ricardo niet eert, is het grote niet weert. :rico:
Gebruikersavatar
Markopolo
Forumbestuur
Berichten: 6149
Lid geworden op: wo 08 okt 2003 09:13
Schaal: 1:43
Locatie: Naast de buren!
Contacteer:

Re: Le Mans 2014

Bericht door Markopolo »

Afbeelding

De winnaar van de 24 uur van 2014 :rico: :D
Gebruikersavatar
the_stig
Berichten: 3716
Lid geworden op: do 15 feb 2007 20:39
Locatie: Heusden-Zolder
Contacteer:

Re: Le Mans 2014

Bericht door the_stig »

St. Paul schreef:
the_stig schreef: Mulsanne kan ik u afraden, da's echt een heel grote omweg die je moet maken.
En eens je daar aankomt moet je je fiets op een parking achterlaten want die mag niet mee om naast het circuit te fietsen. :?
Dus weer een kilometer wandelen en soms door modder.
De hekken die daar staan zijn trouwens te hoog om deftige foto's te maken
Zeker Stig? Los van het fietsen vind ik mulsanne perfect. Wordt veel ingehaald, moeten er flink in de remmen. En er staan hoge hekken maar dankzij de bult grond er achter kon ik perfect schieten. Het was juist indianapolis waar je nauwelijk boven de hekken komt.
Op die bult heb ik ook even gestaan. Je kan dan wel over de hekken foto's maken.
Uit-rem acties zullen er zeker zijn, maar ik vond het niet de moeite om daarvoor 22km af te leggen (vanaf de paddock geteld).
Aan de Ford chicane en Dunlop brug zijn er ook voldoende uit-rem acties te zien.
Afbeelding
Gebruikersavatar
St. Paul
Berichten: 3347
Lid geworden op: vr 16 jul 2004 21:57

Re: Le Mans 2014

Bericht door St. Paul »

the_stig schreef: Op die bult heb ik ook even gestaan. Je kan dan wel over de hekken foto's maken.
Uit-rem acties zullen er zeker zijn, maar ik vond het niet de moeite om daarvoor 22km af te leggen (vanaf de paddock geteld).
Aan de Ford chicane en Dunlop brug zijn er ook voldoende uit-rem acties te zien.
:lol: ik heb hem met de bus gedaan, dan valt het mee. Binnenkant Porschecurves is ook een fijne plek, vrij rustig, open ruimte om te schieten en groot gedeelte vd dag zon in de rug.
RIP McLaren Formula 1 - 1963 / 2016
Proud Bentley Boy - Bentley Continental GT3 Goliath of GT racing
Remember Boerke - MAF HELD - 30-01-04 / 08-04-09
Wie Ricardo niet eert, is het grote niet weert. :rico:
Gebruikersavatar
Markopolo
Forumbestuur
Berichten: 6149
Lid geworden op: wo 08 okt 2003 09:13
Schaal: 1:43
Locatie: Naast de buren!
Contacteer:

Re: Le Mans 2014

Bericht door Markopolo »

The factory-backed SRT Motorsports Vipers will not be making the trip to La Sarthe this year.

“We regretfully and respectfully decline to participate in this year’s 24 Hours of Le Mans,” said Ralph Gilles, president and CEO of SRT (Street and Racing Technology) Brand and Motorsports. “We are honored to once again be invited by the [race organizer, the Automobile Club de l’Ouest] to compete in this historic event, and they were the first to be informed of our decision. We will remain focused on our North American racing program in 2014.”

“We are sorry to learn that SRT Motorsports has withdrawn from the 24 Hours of Le Mans,” said Vincent Beaumesnil, the ACO’s sports director. “Viper had a lot of success in the GT class of our race back in the ’90s and their return last year was very promising. There’s no doubt that come 2015, SRT will certainly find [its way] once again [to] the Le Mans track and we will be happy to welcome back this highly valued competitor.”

Both the #91 and #93 GTS-Rs will continue to race the full Tudor United SportsCar Championship season.

Reasons for the sudden withdrawal are still unclear, but issues with budgeting the new merged Tudor United SportsCar Championship season is the leading rumoured cause.

An official announcement from the ACO is expected later this week, where the two reserve cars replacing the Vipers will also be revealed.
Zonde, waren een mooie verschijning :( En ook erg jammer voor Bleekje, want nu is het helemaal niet zo zeker meer of hij deel kan nemen aan dit jaars Le Mans.

Gezien de reserve lijst hoop ik dat ze een beetje mixen want als ze de lijst gewoon afwerken komen er weer 2 Ferrari's bij...... :silenced: Hopelijk mag/wil de Prospeed meedoen. :pray:
Gebruikersavatar
Markopolo
Forumbestuur
Berichten: 6149
Lid geworden op: wo 08 okt 2003 09:13
Schaal: 1:43
Locatie: Naast de buren!
Contacteer:

Re: Le Mans 2014

Bericht door Markopolo »

Voor de geintreseerde:

http://www.audimedia.tv/

Presentatie van de R18 voor Le Mans 2014 :cool:
Gebruikersavatar
NetForce84
Moderator
Berichten: 2661
Lid geworden op: zo 06 mei 2012 16:18
Schaal: 1:18
Locatie: Geraardsbergen

Re: Le Mans 2014

Bericht door NetForce84 »

Markopolo schreef:
The factory-backed SRT Motorsports Vipers will not be making the trip to La Sarthe this year.

“We regretfully and respectfully decline to participate in this year’s 24 Hours of Le Mans,” said Ralph Gilles, president and CEO of SRT (Street and Racing Technology) Brand and Motorsports. “We are honored to once again be invited by the [race organizer, the Automobile Club de l’Ouest] to compete in this historic event, and they were the first to be informed of our decision. We will remain focused on our North American racing program in 2014.”

“We are sorry to learn that SRT Motorsports has withdrawn from the 24 Hours of Le Mans,” said Vincent Beaumesnil, the ACO’s sports director. “Viper had a lot of success in the GT class of our race back in the ’90s and their return last year was very promising. There’s no doubt that come 2015, SRT will certainly find [its way] once again [to] the Le Mans track and we will be happy to welcome back this highly valued competitor.”

Both the #91 and #93 GTS-Rs will continue to race the full Tudor United SportsCar Championship season.

Reasons for the sudden withdrawal are still unclear, but issues with budgeting the new merged Tudor United SportsCar Championship season is the leading rumoured cause.

An official announcement from the ACO is expected later this week, where the two reserve cars replacing the Vipers will also be revealed.
Zonde, waren een mooie verschijning :( En ook erg jammer voor Bleekje, want nu is het helemaal niet zo zeker meer of hij deel kan nemen aan dit jaars Le Mans.

Gezien de reserve lijst hoop ik dat ze een beetje mixen want als ze de lijst gewoon afwerken komen er weer 2 Ferrari's bij...... :silenced: Hopelijk mag/wil de Prospeed meedoen. :pray:
Ook spijtig voor Marc Goossens :cry: :cry:
Gebruikersavatar
Peter Parker
Forumbestuur
Berichten: 8086
Lid geworden op: di 25 mei 2004 22:10
Locatie: Purmerend
Contacteer:

Re: Le Mans 2014

Bericht door Peter Parker »

Ik sla Le Mans nog een jaartje over. Heel misschien ga ik nog een keer naar Spa om de F1 te gaan kijken, maar de wagens kunnen me momenteel niet erg betoveren. Op Le Mans loop ik altijd vele kilometers. Ik heb het liefst een plek op tribune 34 boven de pitsboxen, maar ik wil ook graag andere plekken zien en de vele modelauto markten afstruinen. In 2012 had ik flinke blaren van het wandelen. Gelukkig wilde een rode kruis post me nog wel even helpen. Leg maar eens uit in het Frans dat je last van blaren hebt. Een stagiaire mocht toen uiteindelijk mij verlossen.
Gebruikersavatar
NetForce84
Moderator
Berichten: 2661
Lid geworden op: zo 06 mei 2012 16:18
Schaal: 1:18
Locatie: Geraardsbergen

Re: Le Mans 2014

Bericht door NetForce84 »

Kleurenschema Audi R18 e-tron quattro voorgesteld in straten van Le Mans

Afbeelding

http://www.autosport.be/news/kleurensch ... -mans.html


Ook hier het spijtige nieuws van de terugtrekking van de Vipers van de 24h Le Mans: http://www.autosport.be/news/srt-trekt- ... -2014.html
Gebruikersavatar
NetForce84
Moderator
Berichten: 2661
Lid geworden op: zo 06 mei 2012 16:18
Schaal: 1:18
Locatie: Geraardsbergen

Re: Le Mans 2014

Bericht door NetForce84 »

Toyota heeft de nieuwe TS040 Hybrid voorgesteld op het circuit van Paul Ricard, waar morgen de officiële FIA WEC testen van start gaan. Na Audi en Porsche is het Japanse merk het laatste in de rij om zijn strijdwapen voor het nieuwe seizoen te onthullen. De blauw-witte livery wordt behouden, maar het bodywork vertoont duidelijk enkele nieuwe ontwikkelingen die de Toyota onderscheiden van de LMP1’s van Audi en Porsche. De wagen zal worden aangedreven door in totaal 1000pk, waarbij de benzinemotor en het hybridesysteem samenwerken om dit getal te bereiken.
Afbeelding

De neus, met vooral die koplampen vind ik dus oerlelijk

Afbeelding

Bron: http://www.autosport.be/news/toyota-ste ... -2014.html
Gebruikersavatar
MichelH
Berichten: 258
Lid geworden op: za 08 mar 2014 13:12
Schaal: 1:18
Locatie: Lunteren

Re: Le Mans 2014

Bericht door MichelH »

ja de koplampen hadden ze wel iets anders kunnen verzinnen
Plaats reactie