Formule 1 2014

Alles over Autosport kun je hier bespreken.
Gebruikersavatar
Peter Parker
Forumbestuur
Berichten: 8086
Lid geworden op: di 25 mei 2004 22:10
Locatie: Purmerend
Contacteer:

Formule 1 2014

Bericht door Peter Parker »

De nieuwe regels voor Formule 1 zijn net bekendgemaakt. De belangrijkste wijzigingen zijn;
-Bij de laatste race van het seizoen strijden ze om dubbele punten...
Afgekeken van Amerika en een beetje een paniekerige reactie op de dominantie van Vettel dit jaar naar mijn bescheiden mening. Als deze regel ingevoerd was, waren er een paar kampioenschappen bij een ander terecht gekomen.

2012: Alonso 296, Vettel 289
2008: Massa 107, Hamilton 102
2003: Raikkonen 99, Schumacher 94
1984: Prost 80,5, Lauda 78
1981: Jones 55, Piquet 52
1979: G. Villeneuve 56, Scheckter 51
1970: Ickx 49, Rindt 45
1958: Moss 50, Hawthorn 49
1956: Moss 35, Fangio 33

-Een tijdstraf van 5 seconden bij lichte overtredingen...
Vraag me af hoe ze dat gaan doen? Misschien gekoppeld aan een reguliere pitstop? Stop en Go kost meer tijd namelijk.
-Vaste nummers voor iedere coureur. De wereldkampioen mag zelf kiezen om met nummer 1 of zijn eigen nummer te blijven rijden. Vroeger had je Villeneuve, de vader van Jacques, met nummer 27 en Nigel Mansell met zijn Red 5. Wel grappig, maar of het nu heel belangrijk is.
-2015 krijgt een budget plafond. Ja daar is ie weer!
Gebruikersavatar
Jolly Club
Berichten: 4652
Lid geworden op: vr 27 feb 2004 20:55

Re: Formule 1 2014

Bericht door Jolly Club »

Wie won de laatste race dit jaar?

- I'm not interested in facts, I find they tend to cloud my judgement. -
Gebruikersavatar
model1op43
Berichten: 3224
Lid geworden op: ma 24 nov 2003 09:16
Schaal: 1:43
Locatie: thuis in het groene hart
Contacteer:

Re: Formule 1 2014

Bericht door model1op43 »

Peter Parker schreef:D
-Vaste nummers voor iedere coureur. De wereldkampioen mag zelf kiezen om met nummer 1 of zijn eigen nummer te blijven rijden. Vroeger had je Villeneuve, de vader van Jacques, met nummer 27 en Nigel Mansell met zijn Red 5. Wel grappig, maar of het nu heel belangrijk is.
Vind ik wel leuk, net als motoGP en NASCAR. Ik hoop dan wel dat die nummers wat prominenter op de auto staan, want nu zijn ze niet te vinden. Ja, achteraf op de foto, maar niet als die auto met 200+ voorbij komt. :doh:

Suggesties iemand?

69 voor Maldonado, kan je het ook lezen als hij ondersteboven ligt ... :eh: 88 mag ook :P
32 voor Raikonnen (32 graden F = 0 graden C = vriespunt)
Afbeelding
Meer dan 2100 modellen online !!!
Volg deze op http://www.lemans-models.nl, http://www.dakar-models.nl en @lemansmodels
Gebruikersavatar
St. Paul
Berichten: 3347
Lid geworden op: vr 16 jul 2004 21:57

Re: Formule 1 2014

Bericht door St. Paul »

Vettel kampioen? Is 2013 al verreden? In 10 jaar van midden in de nacht Adelaide kijken tot niet eens meer weten of het seizoen al begonnen of geëindigd is. Eigenlijk wel triest, maar het kan me echt niet meer bekoren. Toevallig laatst wel weer de F1 pagina van Mclaren geliked omdat je een bezoekje MTC kon winnen. Maar kijk zelfs de F1 niet meer voor mijn favo team. :?
RIP McLaren Formula 1 - 1963 / 2016
Proud Bentley Boy - Bentley Continental GT3 Goliath of GT racing
Remember Boerke - MAF HELD - 30-01-04 / 08-04-09
Wie Ricardo niet eert, is het grote niet weert. :rico:
Gebruikersavatar
gerardduinkerken
Berichten: 229
Lid geworden op: wo 30 okt 2013 17:25
Schaal: 1:18

Re: Formule 1 2014

Bericht door gerardduinkerken »

kijk wint vettel nou in het nieuwe jaar ook alle grand prixes dan zeg ik oke.
maar om 1 man die echt net als schumi vroeger alles gewoon wint vind ik het een flauwe regel.
ze hadden die dubbele punten beter toe moeten lichten, nu lijkt het net of ze vettel terug willen pakken omdat hij gewoon zo goed rijd./ en de beste auto van het team heeft.

Verder stop n go vind ik nergens op slaan. laat elkaar maar is raken., sommige races val je bijna in slaap,. aangezien ze gewoon rondjes achter elkaar aan rijden., bah beetje meer actie en af en toe een raar race incident is wel leuk.

maar goed dat zal wel nooit meer gebeuren.
Gebruikersavatar
Jolly Club
Berichten: 4652
Lid geworden op: vr 27 feb 2004 20:55

Re: Formule 1 2014

Bericht door Jolly Club »

gerardduinkerken schreef:kijk wint vettel nou in het nieuwe jaar ook alle grand prixes dan zeg ik oke.
Snap je redenering niet. Vettel won dit jaar de laatste race ook met overmacht, dus zijn voorsprong in de einduitslag zou er alleen maar groter door zijn geweest.

FIA denkt coureurs tot betere prestaties te kunnen aansporen door ze meer punten in het vooruitzicht te stellen. Als het spelletje werkelijk zo zou werken kun je beter elke race bonuspunten gaan geven. 9 van de 10 keer zullen bonuspunten een dominante leider alleen maar in de kaart spelen.

De wilde suggesties die de FIA de laatste jaren doet, tekenen de miserabele staat waarin de autosport zich momenteel bevindt. Er is immers praktisch niet één serie de moeite waard om naar te kijken. In WRC wilde men rally's tot de laatste proef interessant houden voor het publiek, door het geven van bonuspunten in de laatste proef van de rally; de Power Stage.
Dit jaar zijn er rally's geweest waar de Power Stage op de eerste dag al werd verreden, soms op de tweede, soms op de laatste. Ogier werd wereldkampioen door bonuspunten in de eerste proef van een rally, en hoefde de wedstrijd feitelijk niet eens uit te rijden om zijn titel veilig te stellen. Saillant detail, Ogier won niet alleen 9 van de 14 rally's dit jaar, maar verdiende (uiteraard) ook de meeste bonuspunten. :lol:

Berust u allen in de gedachte dat autosport nooit meer spannend en legendarisch gaat worden. Autosport was leuk om te kijken omdat auto's leuk waren. Maar hoeveel toekomstige klassiekers komen er hedentendage nog op de markt? Als milieugekte en bijtellingsontduiking de doorslaggevende "koop"argumenten zijn, kun je toch rustig stellen dat 'de Auto' niet meer sexy is. :idea: Nu nog de autonoom rijdende auto verkoopklaar maken, en we kunnen autorijden, maar zeker ook autosport, als plezierig tijdverdrijf defintief begraven. We hebben er toch een dikke eeuw lol van gehad! :worshippy:

- I'm not interested in facts, I find they tend to cloud my judgement. -
Gebruikersavatar
Peter Parker
Forumbestuur
Berichten: 8086
Lid geworden op: di 25 mei 2004 22:10
Locatie: Purmerend
Contacteer:

Re: Formule 1 2014

Bericht door Peter Parker »

Nou zo somber ben ik niet over de F1. Afgelopen jaren waren er spannende seizoenen, waar er meerdere kanshebbers waren voor de pot. Vettel en Red Bull zijn dit jaar niet bij te houden en dat is ook met Schumacher en Ferrari wel geweest. Toch blijf ik het een gave sport vinden. Ben ook benieuwd hoe ze in 2014 het voor elkaar hebben met de motoren. Gaat het ze lukken? Wie heeft de beste ontwikkeling doorgemaakt?
rsh_scuderia
Moderator
Berichten: 7309
Lid geworden op: di 19 apr 2005 00:08
Schaal: 1:18

Re: Formule 1 2014

Bericht door rsh_scuderia »

Beetje gekunsteld, wat mij betreft.
Past wel in het straatje van de F1. Steeds nieuwe regels, zodat echte innovatie op bestaande technieken wordt dichtgetimmerd.

Kan er niet meer ingehaald worden onder de huidige regelgeving? Doen we toch iets met DRS?
Kan er alleen nog maar gewonnen worden in de pitstraat? Doen we toch iets aan de pitstops?
Vallen er teams om, doordat de sport te duur wordt? Gaan we toch nieuwe motoren lanceren waardoor er extra geïnvesteerd moet worden. O wacht, dat is niet handig.
Kan er niet meer op mooie banen gereden worden in Europa, verkopen we toch alles aan de hoogste bieder op een Tilke-ontworpen baan waar tribunes op 1500 meter afstand staan? Kijken mensen lekker naar gekleurd asfalt. Vinden ze vast leuk.

Persoonlijk kijk ik al een paar seizoenen geen F1 meer. De coureurs vind ik niet aansprekend, doordat ze meer bezig zijn meer oorbellen, "Vesjon", zingende meisjes die al lang over de houdbaarheidsdatum heen zijn, reclame maken voor shampoo en belbedrijven, klagen dat ze worden ingehaald en het opsteken van vingers.

De sport is te veilig, te berekenend, te voorspelbaar en bovenal te afstandelijk geworden om mij persoonlijk te kunnen boeien.
Maar de Chinezen, Indiers en Amerikanen zullen het vast wel leuk vinden. :thump_up:
Gebruikersavatar
Powersprint
Berichten: 4886
Lid geworden op: wo 04 apr 2007 15:09
Schaal: 1:18
Locatie: omgeving Weert

Re: Formule 1 2014

Bericht door Powersprint »

rsh_scuderia schreef:Beetje gekunsteld, wat mij betreft.
Past wel in het straatje van de F1. Steeds nieuwe regels, zodat echte innovatie op bestaande technieken wordt dichtgetimmerd.

Kan er niet meer ingehaald worden onder de huidige regelgeving? Doen we toch iets met DRS?
Kan er alleen nog maar gewonnen worden in de pitstraat? Doen we toch iets aan de pitstops?
Vallen er teams om, doordat de sport te duur wordt? Gaan we toch nieuwe motoren lanceren waardoor er extra geïnvesteerd moet worden. O wacht, dat is niet handig.
Kan er niet meer op mooie banen gereden worden in Europa, verkopen we toch alles aan de hoogste bieder op een Tilke-ontworpen baan waar tribunes op 1500 meter afstand staan? Kijken mensen lekker naar gekleurd asfalt. Vinden ze vast leuk.

Persoonlijk kijk ik al een paar seizoenen geen F1 meer. De coureurs vind ik niet aansprekend, doordat ze meer bezig zijn meer oorbellen, "Vesjon", zingende meisjes die al lang over de houdbaarheidsdatum heen zijn, reclame maken voor shampoo en belbedrijven, klagen dat ze worden ingehaald en het opsteken van vingers.

De sport is te veilig, te berekenend, te voorspelbaar en bovenal te afstandelijk geworden om mij persoonlijk te kunnen boeien.
Maar de Chinezen, Indiers en Amerikanen zullen het vast wel leuk vinden. :thump_up:
Beter kon ik het niet verwoorden. Precies waarom ik F1 ook links laat liggen. Zoals St. Paul ook al aangeeft: Normaal stond ik op om een F1-race te bekijken, maar nu ga ik nog liever naar de Ikea. Wat een amateuristisch gedoe is het de laatste tijd geworden. What's next? Bananenschillen? Olievlekken? Shooting turtles? Power boosts (ow nee, die hebben ze al)? Mario kart is er niets bij... Bye Bye, Zwaai Zwaai "konings"klasse :zwaai: :snooty:
Afbeelding
Muscles instead of Powersteering
Gebruikersavatar
TestaRossa
Berichten: 2087
Lid geworden op: zo 09 mar 2008 09:03
Schaal: 1:43
Locatie: Delft
Contacteer:

Re: Formule 1 2014

Bericht door TestaRossa »

Ieder z'n ding natuurlijk, maar ik ben weer van de partij :D

Ik kijk zoveel mogelijk en ik volg waar mogelijk alles wat betreft F1. Iedere winterstop heb ik ontwenningsverschijnselen.

Ja beste mensen, ik ben nog altijd een grote F1 fan :thump_up:

:rico:
#testarossa1980modelcarcollection ( op Instagram en Twitter ) #MV33 http://www.modelautoforum.nl/viewtopic.php?f=21&t=14803
Gebruikersavatar
Autofan
Berichten: 2911
Lid geworden op: vr 25 mei 2007 10:19
Schaal: 1:18
Locatie: Ridderkerk

Re: Formule 1 2014

Bericht door Autofan »

rsh_scuderia schreef:Beetje gekunsteld, wat mij betreft.
Past wel in het straatje van de F1. Steeds nieuwe regels, zodat echte innovatie op bestaande technieken wordt dichtgetimmerd.

Kan er niet meer ingehaald worden onder de huidige regelgeving? Doen we toch iets met DRS?
Kan er alleen nog maar gewonnen worden in de pitstraat? Doen we toch iets aan de pitstops?
Vallen er teams om, doordat de sport te duur wordt? Gaan we toch nieuwe motoren lanceren waardoor er extra geïnvesteerd moet worden. O wacht, dat is niet handig.
Kan er niet meer op mooie banen gereden worden in Europa, verkopen we toch alles aan de hoogste bieder op een Tilke-ontworpen baan waar tribunes op 1500 meter afstand staan? Kijken mensen lekker naar gekleurd asfalt. Vinden ze vast leuk.

Persoonlijk kijk ik al een paar seizoenen geen F1 meer. De coureurs vind ik niet aansprekend, doordat ze meer bezig zijn meer oorbellen, "Vesjon", zingende meisjes die al lang over de houdbaarheidsdatum heen zijn, reclame maken voor shampoo en belbedrijven, klagen dat ze worden ingehaald en het opsteken van vingers.

De sport is te veilig, te berekenend, te voorspelbaar en bovenal te afstandelijk geworden om mij persoonlijk te kunnen boeien.
Maar de Chinezen, Indiers en Amerikanen zullen het vast wel leuk vinden. :thump_up:
NIks meer aan toe te voegen. :thump_up: Was al een paar jaar dat ik hooguit keek als het goed uit kwam, maar dat werd steeds minder en dankzij de decoders ben ik er helemaal uit. En eerlijk gezegd mis ik er niks aan.
Afbeelding
formulafreak
Berichten: 33
Lid geworden op: vr 07 dec 2012 22:14
Schaal: 1:43

Re: Formule 1 2014

Bericht door formulafreak »

volledig eens wat rsh_scuderia zegt :!:
Tribunes op 1500 m afstand, als piloten elkaar raken drive-trough ,straftijd terwijl fans zelfs niet weten waarom, als er
een band afvliegt safety-car, die moderne nieuwe cicuits(uitgerekend Singapore) welk spectakel geven die ons :?:
De grote verrassing voor 2014 zou wel eens het geluid kunnen zijn.. met de turbo-motoren vrees ik dat het prachtige
geluid van weleer (zeker met de 10 cylinders uit 2005 bv & de 12 cylinders uit jaren 70) wel eens zou tuimelen :thump_down: wat ik persoonlijk rampzalig zou vinden :x
+waar is de tijd van al die mooie oude circuits : Zolder,Zandvoort,Nordshleife,Brands-Hatch,Clermont-Ferrand...de kombaan
in Monza..
Toch blijf ik zeker en vast F1-fan ,de passie.. en blijf ik volgen op tv en mn jaarlijkse GP in Spa-Francorchamps :)
Gebruikersavatar
Markopolo
Forumbestuur
Berichten: 6149
Lid geworden op: wo 08 okt 2003 09:13
Schaal: 1:43
Locatie: Naast de buren!
Contacteer:

Re: Formule 1 2014

Bericht door Markopolo »

Jolly Club schreef:Berust u allen in de gedachte dat autosport nooit meer spannend en legendarisch gaat worden. Autosport was leuk om te kijken omdat auto's leuk waren. Maar hoeveel toekomstige klassiekers komen er hedentendage nog op de markt? Als milieugekte en bijtellingsontduiking de doorslaggevende "koop"argumenten zijn, kun je toch rustig stellen dat 'de Auto' niet meer sexy is. :idea: Nu nog de autonoom rijdende auto verkoopklaar maken, en we kunnen autorijden, maar zeker ook autosport, als plezierig tijdverdrijf defintief begraven. We hebben er toch een dikke eeuw lol van gehad! :worshippy:
Ik mag toch hopen dat je hier refereerd aan het Formule 1 circus? Want dan nodig ik je toch eens uit om de V8 supercars, ALMS/GrandAm (Wordt dus USCC) en onze europese GT kampioenschappen te bekijken, want nu praat je alsof er niks anders is. En als echt autosport liefhebber zit je hier nog wel op het puntje van je stoel (of soms wel op de grond :D )
Legendarische races, auto's en mensen worden nog steeds gemaakt, alleen zien de meeste dit niet omdat men zich blindstaart op een 83-jarig paard met wit/grijze manen...
Klein voorbeeldje: Bernd Schneider, is 2008 eigenlijk gestopt met racen, dik aan de ontwikkelingen met de MB SLS AMG GT3 en wil zelf toch nog wel weer een beetje rijden en rijdt in 2013 Abu Dhabi (24h), Bathurst (12h), Nurburgring (24h), Spa (24h) en Dubai (2x 6h) de SLS als eerste over de streep. :worshippy:
En wat te bedenken van onze eigen rijders als een Jeroen Bleekemolen en Max Verstappen (Yep, ik zei Verstappen ja.) Zijn toch poppetjes die we straks ook in de geschiedenisboeken tegen gaan komen.

Olaf Manthey die zijn op zijn duimpje kennende achtertuin verruild voor een pitoresk Frans dorpje om daar in het eerste jaar ook met het hoogst haalbare weg te gaan.



Wel grappig om te zien dat het dubbele puntensysteem maar voor 1 team de laatste jaren in zijn voordeel had gewerkt :lol:

Formule 1....... Alles begint altijd met 1, daarna gaan we verder. :thump_up: :D
Gebruikersavatar
hanske10
Berichten: 731
Lid geworden op: wo 02 mei 2012 10:12
Schaal: 1:18

Re: Formule 1 2014

Bericht door hanske10 »

Want dan nodig ik je toch eens uit om de V8 supercars, ALMS/GrandAm (Wordt dus USCC) en onze europese GT kampioenschappen te bekijken, want nu praat je alsof er niks anders is. En als echt autosport liefhebber zit je hier nog wel op het puntje van je stoel (of soms wel op de grond :D )


deze race,s zijn zeer het bekijken waard . altijd spektakel :drool: ik kijk er naar uit na volgend seizoen.
het formule 1 is zeer sterk achteruit gegaan wat het bekijken waard is. :evil:
waar zijn de tijden van juan pablo montoya eddi ervine jacque villneuve om er wat te noemen :cry:

helaas denk niet dat die tijden terug komen. :zwaai:
Gebruikersavatar
v8-vette
Berichten: 3044
Lid geworden op: wo 30 dec 2009 19:47
Schaal: 1:18

Re: Formule 1 2014

Bericht door v8-vette »

TestaRossa schreef:Ieder z'n ding natuurlijk, maar ik ben weer van de partij :D

Ik kijk zoveel mogelijk en ik volg waar mogelijk alles wat betreft F1. Iedere winterstop heb ik ontwenningsverschijnselen.

Ja beste mensen, ik ben nog altijd een grote F1 fan :thump_up:

:rico:
Helemaal mee eensch! :yes:

Ook ik ben nog altijd groot F1 FAN!
Plaats reactie