A1 Grand Prix

Alles over Autosport kun je hier bespreken.
GiRacer
Berichten: 201
Lid geworden op: di 07 okt 2003 22:27
Locatie: Ede
Contacteer:

Bericht door GiRacer »

Wederom een mooie inhaalrace van Jos! Nu kijken of het nog mooier kan worden in de feature race!
Gebruikersavatar
JoostV6
Berichten: 504
Lid geworden op: vr 21 jan 2005 12:48
Locatie: Wageningen
Contacteer:

Bericht door JoostV6 »

Yurinator schreef:Hopelijk wordt het een mooie feature race...please, ik wil nog eens uit mijn dak gaan :).


Jazeker, het gaat zo beginnen :thump_up:
Afbeelding
94x Verstappen: 30x 1:18/4x 1:24/1 x 1:32/57x 1:43/2x 1:64 en nog een paar te gaan....
GiRacer
Berichten: 201
Lid geworden op: di 07 okt 2003 22:27
Locatie: Ede
Contacteer:

Bericht door GiRacer »

Super! 2e plek! mooi resultaat, zat niet meer in!

Sjappo Jos en team NL!
Gebruikersavatar
JoostV6
Berichten: 504
Lid geworden op: vr 21 jan 2005 12:48
Locatie: Wageningen
Contacteer:

Bericht door JoostV6 »

Super gereden :worshippy:
Nu op naar de 3e plek in het algemeen klassement :thump_up:
Afbeelding
94x Verstappen: 30x 1:18/4x 1:24/1 x 1:32/57x 1:43/2x 1:64 en nog een paar te gaan....
Gebruikersavatar
Peter Parker
Forumbestuur
Berichten: 8086
Lid geworden op: di 25 mei 2004 22:10
Locatie: Purmerend
Contacteer:

Bericht door Peter Parker »

Mooi gedaan van Jos en toch denk ik dat ie meer op die power boost had kunnen drukken al was het maar voor een snelle ronde.
Gebruikersavatar
boerke04
Berichten: 1530
Lid geworden op: vr 30 jan 2004 15:46
Locatie: Banholt

Bericht door boerke04 »

Wat kan een zondagavond toch mooi zijn 8) :D . Twee mooie races van Jos en natuurlijk is die tweede plaats helemaal geweldig :dance: :mrgreen: . Het team leverde ook een geweldige pitstop af, waren daar ook maar punten mee te verdienen :wink: .

Die Japanner wou volgens mij kamikazepiloot worden met carnaval :shock: .

De familie Verstappen had sowieso al een topdag, want nadat Max vorig jaar in z'n eerste seizoen karten meteen kampioen werd door alles te winnen wat los en vast zat heeft hij vandaag bij de eerste race van het nieuwe seizoen meteen de tja binnengehaald door 3 manches te winnen :thump_up: .
Afbeelding
Gebruikersavatar
fish88
Berichten: 3176
Lid geworden op: zo 30 jan 2005 19:59
Schaal: 1:43
Locatie: Achter mn computer, hoezo?

Bericht door fish88 »

Echt mooie race van Verstappen, alleen jammer dat die Illigale Fransen ervoor zaten.

En die japanner was wel het hoogtepunt van het weekend :worshippy: , wat een stumper die gast...
Afbeelding
Juan Pablo Montoya: "There are no prisoners. We're not taking any prisoners."
Gebruikersavatar
Yurinator
Berichten: 367
Lid geworden op: zo 25 jan 2004 11:56
Locatie: Antwerpen
Contacteer:

Bericht door Yurinator »

Genoten van de race, en het moment dat Jos uit de pit kwam, onvoorstelbaar close. Frankrijk was weer te snel (niet moeilijk als je team nog een ander team onder handen heeft, zou maar belachelijk zijn...maar kom :) ). Ik vind de Premat toch een lastig kereltje hoor, geeft hij Jos daar even een mooie brake-test.

In ieder geval, Frankrijk kampioen, terecht hoe dan ook. En Zwitserland en Nederland gewoon de rest van de top 3. De rest is te wisselvallig eigenlijk en Jos zit er toch bijna altijd bij (als hij geen Maleisiër tegenkomt natuurlijk :) ).

Ik heb genoten en geniet nog wat verder van die 2e plek. Het is en blijft toch fijn om Jos op zo een podium te zien, zelfs al is die stress van de overwinning nu weg (nog even bij stilstaan en toch weer kippevel :) ) die laatste ronde op P2 deed mijn hart toch weer even stilstaan...1m21 sec ofzo :).
Gebruikersavatar
JoostV6
Berichten: 504
Lid geworden op: vr 21 jan 2005 12:48
Locatie: Wageningen
Contacteer:

Bericht door JoostV6 »

De race van volgende week zondag op Laguna Seca gaat waarschijnlijk niet door :thump_down:

A1GP Laguna Seca gecancelled?
(5/3/2006) Met een 'aan zekerheid grenzende waarschijnlijkheid' wordt de aankomende A1GP op het Laguna Seca circuit in Californië dat voor volgend weekend op het programma staat gecancelled. "Of president Bush en het leger moeten zich er nog mee bemoeien", aldus Jan Lammers, teambaas van Team Netherlands in een korte reactie, daarmee doelend op de actuele staat van het circuit.

Wat is namelijk het geval? Over een paar weken vindt op hetzelfde circuit een motor grand prix plaats. Vooruitlopend daarop is de organisatie al een tijd lang bezig met modificaties van het circuit, zowel op als buiten de baan, met name gericht op de veiligheid van de coureurs. "Het weer is al een tijd slecht", aldus Lammers. "Ook afgelopen week kwam de regen met bakken naar beneden en daardoor lopen de werkzaamheden vertraging op. Zoals het er nu naar uitziet gaan ze her niet redden. Omdat het werk niet af is kan men voor de rijders de veiligheid niet garanderen maar ook de faciliteiten voor de toeschouwers zijn niet op orde. Ik weet niet of ze te laat met de reconstructie begonnen zijn of dat de weersomstandigheden de oorzaak zijn van deze situatie, wellicht een combinatie van beide. Feit is dat het werk niet af is. Dat is balen ja, een deel van ons team is al daar. Ook Jos is al in Amerika."

Wellicht later op de dag een definitieve bevestiging van de organisatie van A1GP.

Bron: Verstappen.nl

Balen :cry: is een mooi circuit en had me er op verheugd Verstappen daar weer op het podium te zien
Afbeelding
94x Verstappen: 30x 1:18/4x 1:24/1 x 1:32/57x 1:43/2x 1:64 en nog een paar te gaan....
GiRacer
Berichten: 201
Lid geworden op: di 07 okt 2003 22:27
Locatie: Ede
Contacteer:

Bericht door GiRacer »

Arghhh.. dat zou slecht nieuws zijn! :(

Ik had me er erg op verheugd!
Gebruikersavatar
St. Paul
Berichten: 3347
Lid geworden op: vr 16 jul 2004 21:57

Bericht door St. Paul »

The A1GP round scheduled for Laguna Seca, USA, next weekend had been called off.

The series organizers are set to confirm officially that constant heavy rain in recent days has flooded and washed away several of the classic California circuit's run off areas, rendering the track unsafe for competitors.

Efforts to restore the damaged areas in time for the race have been hampered by time constraints, with contractors estimating the repairs will take 'several weeks'.

We understand that team representatives were informed of the decision on Saturday night.

Although the season finale will go ahead in Shanghai on March 19th, as planned, the loss of this round means that France are now certain winners of the series.


Zeker weten dat ie niet door gaat dus.
RIP McLaren Formula 1 - 1963 / 2016
Proud Bentley Boy - Bentley Continental GT3 Goliath of GT racing
Remember Boerke - MAF HELD - 30-01-04 / 08-04-09
Wie Ricardo niet eert, is het grote niet weert. :rico:
Gebruikersavatar
fish88
Berichten: 3176
Lid geworden op: zo 30 jan 2005 19:59
Schaal: 1:43
Locatie: Achter mn computer, hoezo?

Bericht door fish88 »

Hier kan de organisatie niet veel aan doen denk ik, maar toch onprofessioneel. Dit jaar gaan er dus al 2 race weekenden niet door.
Afbeelding
Juan Pablo Montoya: "There are no prisoners. We're not taking any prisoners."
rsh_scuderia
Moderator
Berichten: 7309
Lid geworden op: di 19 apr 2005 00:08
Schaal: 1:18

Bericht door rsh_scuderia »

Slecht voor het aanzien van de serie... :thump_down:

De organisatie wist dat ze werkzaamheden deden aan de baan. Je kan daardoor ook weten dat het niet goed kan zijn. Dit hoeft niet, maar kan wel.

Volgend jaar goede banen met een zekerheid dat het doorgaat.
Of ligt het aan de VS, die geen autosport steunt dat van buiten het eigen land komt... :mrgreen:
GiRacer
Berichten: 201
Lid geworden op: di 07 okt 2003 22:27
Locatie: Ede
Contacteer:

Bericht door GiRacer »

Vanochtend het bericht gelezen dat de A1GP wel doorgaat!

http://www.verstappen.nl
(6/3/2006) De organisatie van de A1GP series heeft bevestigd dat de Grand Prix op het circuit van Mazda Raceway Laguna Seca in Californië komend weekend gewoon doorgaat. Men heeft de verzekering gekregen dat de officials van het circuit er alles aan zullen doen op het complex op tijd klaar te hebben. "Ondanks het slechte weer is men ervan overtuigd dat men aan de eisen van A1GP kan voldoen," aldus woordvoerder David Clare van A1GP. Of president Bush en het leger hierbij ingeschakeld zijn, zoals Jan Lammers gisteren opperde, werd in het persbericht niet vermeld... Jos Verstappen, die momenteel in Orlando verblijft met zijn gezin, hoeft dus niet onverrichterzake naar huis maar kan zich gaan voorbereiden op de een-na-laatste race om een aanval te doen op de derde plek in het eindklassement.


Officieel persbericht vanaf het circuit zelf:
http://www.laguna-seca.com/PressReleases/index.cfm?ID=204

Nu hopen dat ze de boel op tijd afkrijgen.....
Gebruikersavatar
Wouter
Berichten: 2262
Lid geworden op: do 02 feb 2006 17:13
Schaal: 1:43
Locatie: Wijchen

Bericht door Wouter »

ja het is eindelijk gelukt A1GP komt naar zandvoort
De kans dat de A1 Grand Prix klasse dit najaar naar Circuit Park Zandvoort zal komen is uiterst groot. Al eerder werd bekend gemaakt dat het circuit een datum vrij had gehouden, 15 oktober, om een evenement te organiseren. Duizenden A1 Grand Prix en Jos Verstappen fans kunnen hun hart ophalen.

In de “Kamer Krant” van de Kamer van Koophandel vertelt circuit directeur Hans Ernst dat het heel bijzonder is dat zij de A1 Grand Prix in huis hebben kunnen halen. Er zullen naar verwachting drie races in Europa worden gehouden, ééntje in Groot-Brittannië in september; Duitsland begin oktober en Zandvoort een week later.

“Het is een enorme publiekstrekker en een opsteker voor het bedrijfsleven in en om Zandvoort waar in oktober het toeristenseizoen afloopt. Daarnaast trekt de race over de gehele wereld miljoenen televisiekijkers; een geweldige promotie voor het circuit en Zandvoort,” aldus Hans Ernst.

Tot afgelopen 25 februari hebben instanties bezwaar kunnen maken tegen de uitbreiding van het aantal geluidsdagen voor het circuit. Hans Ernst staat hier positief tegenover: “De overheid heeft al een vergunning afgegeven voor het evenement. Wel is er bezwaar gemaakt vanwege geluidsoverlast, maar ik acht de kans buitengewoon klein dat de Raad van State in april de vergunning intrekt.”
ik heb er zin in :mrgreen: :dance: :angel:
Plaats reactie