F1 2006

Alles over Autosport kun je hier bespreken.
Gebruikersavatar
Vincent
Berichten: 517
Lid geworden op: za 05 mar 2005 15:32
Locatie: Essen (Belgie)

Bericht door Vincent »

rsh_scuderia schreef:Kimi (wat een pukkelactie, waarmee hij bewijst nooit een grote racer te worden
:shock:

Nochtans vorig jaar tot rijder van het jaar verkozen, en in mijn ogen een groot, héél groot talent in de F1.Hij heeft enkel bitter weinig het geluk aan zijn zijde.
Grab life by the horns.
GiRacer
Berichten: 201
Lid geworden op: di 07 okt 2003 22:27
Locatie: Ede
Contacteer:

Bericht door GiRacer »

Edit.

Mod-edit: Bericht is aangepast, dus deze post ook. Markopolo
Gebruikersavatar
1:18 24/7
Berichten: 2813
Lid geworden op: vr 16 apr 2004 20:12
Schaal: 1:18
Locatie: 47° 53' 19.21", 0° 1' 55.44"

Bericht door 1:18 24/7 »

Zware dag gehad?! :shock:

't is maar een spelletje, geez! :roll:
Better to let people wonder if you are a moron, than to open your mouth and remove all doubt.
Afbeelding

flickr op!
Gebruikersavatar
Markopolo
Forumbestuur
Berichten: 6149
Lid geworden op: wo 08 okt 2003 09:13
Schaal: 1:43
Locatie: Naast de buren!
Contacteer:

Bericht door Markopolo »

Ik heb de race zelf niet live gezien, maar damn! ik heb wel wat gemist zeg :|, Jammer dat Kubica zijn 2 punten in moet leveren een Schumacher daardoor toch weer een puntje krijgt, zonde van de Pitcrew van Alonso om zo'n blunder te maken, zeker omdat hij erg goed op weg was, en al helemaal balen dat Kimi vol op Liuzzi moest klappen :(, maar: Pedro :worshippy: die de McLaren toch weer naar de 2de stek brengt en voor Button die eindelijk even de monden in Engeland kan snoeren :D

fish88 schreef:KIMI RAIKKONEN

MICHEAL SCHUMACHER

FERNANDO ALONSO

LOSERS
:think: Deze bewaar ik even als ik weer eens een mooie NASCAR race gezien heb :twisted:
Kimi (wat een pukkelactie, waarmee hij bewijst nooit een grote racer te worden)
:lol: :lol: Remenber Spa 1998 nog.
Laatst gewijzigd door Markopolo op ma 07 aug 2006 15:18, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
117ayrton
Berichten: 6967
Lid geworden op: do 14 okt 2004 10:26
Locatie: brugge
Contacteer:

Bericht door 117ayrton »

:D het was inderdaad heel goed ,enkel zit ik nu toch weer met een slecht gevoel na de race,hoe kan iemand nu toch 1 punt pakken na dat hij 3 ronden voor het einde uitvalt en zich op de baan weer niet heel netjes gedroeg .het blijft een rare sport de formule 1 .geef dat punt aan monteiro of aan alberts maar toch niet aan schumacher .een persoon schreef zelfs dat schumacher meer verdiende dan wat hij nu kreeg,wel ik vind van niet want schumacher deed de zaterdag iets oerdom door onder de rode vlag wagens voorbij te rijden iets wat helemaal niet mag.en dan maar te zwijgen over zijn gedrag in de race om kost wat kost andere achter hem te houden ;waar hij heel goed wist dat het niet kon.ik denk trouwens dat de formule 1 de enige sport ter wereld is waar iemand uitvalt toch nog punten kan pakken :nuts:
http://117ayrton.mijnalbums.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikersavatar
Jolly Club
Berichten: 4652
Lid geworden op: vr 27 feb 2004 20:55

Bericht door Jolly Club »

1) Senna startte destijds niet zo ver naar achteren dus kon simpelweg minder wagens passeren
2) Senna haalde toppers in terwijl de meneertjes van vandaag ook een aantal duidelijk mindere wagens verschalkten.
1) OK we vertrouwen er dan maar op het talent van Senna, dat met het jaar groter lijkt te worden :shifty: , hem vanaf de 10e plek ook wel naar de leiding had gebracht ... in één rondje :lol:

2) het is dat ik een ochtendhumeur op, anders zou mijn bulderlach tot in het Zuiden hoorbaar zijn... Ik zou Damon Hill en Alain Prost in de regengéén toppers durven noemen Marco. Als ik me niet vergis maakte Williams die race 71 pitstops omdat de heren rijders niet wisten hoe de situatie te 'handlen' :think:

:mrgreen:
Toegevoegd na 12 minuten:
want schumacher deed de zaterdag iets oerdom door onder de rode vlag wagens voorbij te rijden iets wat helemaal niet mag.
De straf die hij daarvoor heeft gekregen, had 'ie zondagmiddag na twee bochten reeds goedgemaakt...

Jouw redenering volgend was een overwinning van Alonso dus ook geen heldendaad geweest, want die had vrijdag al iets gedaan wat niet mocht :eh:

Zonder de bekende gekleurde bril had jij waarschijnlijk ook een Schumacher gezien dat voor elke positie knokte, terwijl hij misschien verstandiger was geweest sommige posities gewoon te laten.

@RSH...
Jammer dat het ongelukje van Fisico niet duidelijk in beeld is gekomen. Zou me niks verbazen als zijn band lek was door het tikje van Oberstumfuhrer SSchumi.
Daarnaast die chicane afsneiden en mensen de baan af willen rammen. Het wordt tijd voor of pensioen, wat een vreselijke sukkel!
Je weet dat Fisichella in de geel/blauwe wagen rijdt en Schumacher in de rode hè....wel op blijven letten hoor :!: :thump_up:

Toegevoegd na 9 minuten:
Remenber Spa 1998 nog. Of mag ik nu ook door een rietje gaan ademen
Wedden dat je toen ook smakelijk om de Meister gelachen hebt Bor ?
Nou die is nu terugbetaald hoor...ik heb de ogen net weer droog :lol:

- I'm not interested in facts, I find they tend to cloud my judgement. -
Gebruikersavatar
117ayrton
Berichten: 6967
Lid geworden op: do 14 okt 2004 10:26
Locatie: brugge
Contacteer:

Bericht door 117ayrton »

:D ik had er inderdaad geen probleem mee gehad had schumacher 1 punt of 2 of 3 had gepakt als hij die andere rijders op een faire manier had laten passeren.over de straf van alonso kan je redetwisten ,over wat schumacher deed niet.trouwens vond dat zowel alonso als schumacher heel goed reden ,spijtig dat hij weer eens te rood begon te zien toen het duidelijk was dat hij de 8 punten niet kon houden ,had verstandig moeten rijden enzo 2 of 3 punten pakken ,daar had ik dan niets op aan te brengen .geef toe het is toch te gek 1 punt aan iemand te geven die door zijn eigen rijstijl op 3 ronden aan de kant moet.trouwens ik heb geen formule 1 bril op want wat kimi deed was ook niet van het slimste.
http://117ayrton.mijnalbums.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikersavatar
fish88
Berichten: 3176
Lid geworden op: zo 30 jan 2005 19:59
Schaal: 1:43
Locatie: Achter mn computer, hoezo?

Bericht door fish88 »

Yoepie de saaie sukkels gaan de F1 de komende tijd roeleren
Villeneuve weg bij BMW, NASCAR toont interesse
Jacques Villeneuve zal de rest van het seizoen niet meer in actie komen voor het Formule 1-team van BMW Sauber. Dat heeft de Zwitserse renstal zojuistfoto bekendgemaakt. De bekendmaking volgt op een stroom geruchten dat de Canadese coureur over zou zijn gestapt naar de NASCAR-klasse.
bron http://www.racefreaks.nl

Ach ja nog een reden om haast te zetten om een zender te zoeken die NASCAR uitzend.
Afbeelding
Juan Pablo Montoya: "There are no prisoners. We're not taking any prisoners."
Gebruikersavatar
vivado ferrari collection
Berichten: 1154
Lid geworden op: do 11 nov 2004 12:20
Locatie: Purmerend
Contacteer:

Bericht door vivado ferrari collection »

Ik hoor niemand over de superstart van Schumacher..... :?
Gebruikersavatar
Jolly Club
Berichten: 4652
Lid geworden op: vr 27 feb 2004 20:55

Bericht door Jolly Club »

model1op43 schreef:
Quote:
Weergaloze eerste ronde van Schumacher en Alonso.

Tja...beiden haalden in de eerste ronde méér wagens in dan die 'levende' legende op Donington in 1993, maar jammer voor de heren zal het eerste rondje Hungaroring 2006 pas de status krijgen die het verdient als ze diep onder de groene zoden liggen 8)
Niet alléén Schumacher Vivado...Ook Alonso was reeds genoemd :wink:

- I'm not interested in facts, I find they tend to cloud my judgement. -
Gebruikersavatar
boerke04
Berichten: 1530
Lid geworden op: vr 30 jan 2004 15:46
Locatie: Banholt

Bericht door boerke04 »

Jolly Club schreef:
1) Senna startte destijds niet zo ver naar achteren dus kon simpelweg minder wagens passeren
2) Senna haalde toppers in terwijl de meneertjes van vandaag ook een aantal duidelijk mindere wagens verschalkten.
1) OK we vertrouwen er dan maar op het talent van Senna, dat met het jaar groter lijkt te worden :shifty: , hem vanaf de 10e plek ook wel naar de leiding had gebracht ... in één rondje :lol:

2) het is dat ik een ochtendhumeur op, anders zou mijn bulderlach tot in het Zuiden hoorbaar zijn... Ik zou Damon Hill en Alain Prost in de regengéén toppers durven noemen Marco. Als ik me niet vergis maakte Williams die race 71 pitstops omdat de heren rijders niet wisten hoe de situatie te 'handlen' :think:
Of ze toppers waren in de regen of niet maakt me niks uit, ze reden wel in wagens die stukken sterker waren dan Senna z'n Mac. In de snelste wagen van het veld mindere wagens passeren is nog altijd makkelijker dan "geen toppers" in een topwagen. Zelfs in de regen. Oh ja, voor ik 't vergeet, in Donington reed Senna zelfs de "king of rain" kinderlijk eenvoudig voorbij :whistle: .

En om nu te zeggen dat de "king of rain" gisteren na de eerste ronde nou nog zoveel indruk maakte op een natte baan :lol: :wink: .

Btw, laat je bulderlach maar horen, van jou kan ik 't hebben :wink: :mrgreen: .
Afbeelding
GiRacer
Berichten: 201
Lid geworden op: di 07 okt 2003 22:27
Locatie: Ede
Contacteer:

Bericht door GiRacer »

En om nu te zeggen dat de "king of rain" gisteren na de eerste ronde nou nog zoveel indruk maakte op een natte baan .
Ach, het bekende appels en peren verhaal :) Dan denk ik liever aan Barcelona 1996, iedereen zelfde banden, in een slechte ferrari en iedereen op meer dan 45 seconden rijden. :)
Gebruikersavatar
hanzjepanzje
Berichten: 962
Lid geworden op: zo 08 mei 2005 21:22
Locatie: Emmen

Bericht door hanzjepanzje »

Teams set to use 2006 engines next season

07 August 2006

Formula One engine development will be effectively frozen from this October, the FIA announced on Monday. According to the sport's governing body, whatever engine design the teams run at the 2006 Chinese Grand Prix will then be used until at least 2009.
Wat houdt dit exact in? Betekent dit dat Ferrari en Renault t/m 2009 de snelsten zullen zijn? In hoeverre is doorontwikkeling van individuele onderdelen mogelijk?

Het lijkt me dan een paar grote onderdelen hetzelfde moeten blijven (en rpm, pk en top) maar het kan toch niet zo zijn dat er ook totaal geen doorontwikkeling kan plaatsvinden? Anders kijken we dit seizoen naar de volgende 3 seizoenen...:S
Groeten, Hans

--

F93a Alesi, F575GTC Kyosho
GiRacer
Berichten: 201
Lid geworden op: di 07 okt 2003 22:27
Locatie: Ede
Contacteer:

Bericht door GiRacer »

Dat lijkt er wel op.

Dies bedeutet, dass die Teams anschließend keine Entwicklungsarbeit mehr an ihren Motoren vornehmen dürfen mit der Ausnahme von Anpassungsarbeiten, die notwendig werden, um das vereinbarte Drehzahllimit von 19.000 Umdrehungen in der Minute einhalten zu können.
(f1total.com)

Dit zou gelden voor 2007 en 2008. En ja, dan lijkt het me ook dat ferrari en renault de beste motoren houden.
Gebruikersavatar
JoostV6
Berichten: 504
Lid geworden op: vr 21 jan 2005 12:48
Locatie: Wageningen
Contacteer:

Bericht door JoostV6 »

hanzjepanzje schreef:
Teams set to use 2006 engines next season

07 August 2006

Formula One engine development will be effectively frozen from this October, the FIA announced on Monday. According to the sport's governing body, whatever engine design the teams run at the 2006 Chinese Grand Prix will then be used until at least 2009.
Echt belachelijk zeg :thump_down: Hoe haal je de sport naar beneden.

Het zijn toch al zulke saaie races tegenwoordig (op gisteren na dan :drool: )
Afbeelding
94x Verstappen: 30x 1:18/4x 1:24/1 x 1:32/57x 1:43/2x 1:64 en nog een paar te gaan....
Gesloten