Leesteken en hoofdletter gebruik!
Re: Leesteken en hoofdletter gebruik!
Dan zal het wel aan mij liggen, maar ik vind het in ieder geval jammer dat er zo streng wordt opgetreden.
"Ik vind, als je je nergens mee bemoeit, dan lukt het je ook niet..."
"De beste besluiten worden niet altijd genomen door de intelligentsten, maar door degene wie de meeste informatie heeft.
"De beste besluiten worden niet altijd genomen door de intelligentsten, maar door degene wie de meeste informatie heeft.
Misschien wordt er soms te streng opgetreden, maar schijnbaar is het nodig om bepaalde mensen er op die manier bewust van te maken het de leesbaarheid van het forum bevorderd.rpi schreef:Dan zal het wel aan mij liggen, maar ik vind het in ieder geval jammer dat er zo streng wordt opgetreden.
Ik ben op andere fora ook wel eens teksten tegengekomen, waar ik de tekst 3 keer moest lezen om te begrijpen wat de auteur bedoelde.

Euh...... blablablablaaa........
Gaat toch om ieders verzameling en niet hoe je dat op-noteert?

- Ricardo
- Moderator
- Schaal: 1:43
- Contacteer:
MartyMB schreef:Euh...... blablablablaaa........

- togicollector
- Schaal: 1:18
Ach, als je het zelf maar begrijpt is het toch goed... Waarom moet een ander het nou ook weer willen lezen...MartyMB schreef:Euh...... blablablablaaa........

Kijk op http://www.mijnalbum.nl/Album=7TPXMNRZ" onclick="window.open(this.href);return false; en op http://www.mijnalbum.nl/Album=SMA8V6VM" onclick="window.open(this.href);return false;
- LittleLeroy
Oke, dus je vind het jammer dat de jeugd de schuld krijgt. Maar nu schuif je de schuld in de schoenen van de 20 tot 30 jarigen. Dat lijkt op het verschuiven van het taalprobleem dat hier wordt besproken. Juist ja.freeroad schreef: ↑di 14 feb 2012 22:03Jij hebt de verkeerde achternaam ingevuld.Maarten Mercedes schreef:Die van jou is afgekort en mist een hoofdletterlambo schreef:
Komt waarschijnlijk omdat zelfs jou username niet juist is geschreven![]()
Vind het een beetje jammer dat je nou de jeugd weer de schuld geeft! Zitten wel een aantal die af en toe even erop moeten letten dat ze geen MSN-taal gebruiken. Maar het merendeel typt gewoon met hoofdletters, leestekens en dergelijken. Nee ik erger me qua hoofdletter en leesteken gebruik eerder aan de generatie 20 tot 30. Die praten vaak de wartaal!
Ik ben bijna 20, en nee, ik voel mij niet aangesproken, maar het lokt mij wel uit om iets van je bericht te zeggen. De taal 'klacht' die hier wordt besproken is al wat ouder, maar taal is nog steeds actueel. Dus ook het taalprobleem zolang dit forum bestaat. Kijk, je zegt dat de meeste 20, 30 jarigen wartaal spreken. Mijn vraag: ken jij elk persoon tussen de 20 en 30? Met alle respect voor je opvating overigens.
Kijk, ik vind het ook lastig leesbaar als men geen hoofdletters en leestekens gebruikt. Ik vind, dat een forum als dit, gemakkelijk leesbaar moet zijn als je lekker lui op de bank ligt. Dus vind ik dat er zeker wel gewezen mag worden op schrijftaal. Maar... is het echt zo dat het merendeel hier zo slecht schrijft? Dat is mij niet opgevallen.
Ook vind ik dat een forum - het is al eerder gezegd - diversiteit mag uitstralen. Als een bericht totaal onleesbaar is snap ik dat het weinig zin heeft om, na 2 x een DM gestuurd te hebben, dat te laten staan. Maar ga je te diep, of wordt je te streng dan ontneem je leden, die de Nederlandse taal minder machtig zijn, het plezier in hun hobbie. En daar draait het om in dit forum; modelauto's.
Ook díé leden horen erbij, toch? Het neigd mij naar een vorm van uitsluiting. Wil je dat als forum uitstralen?
Modelauto's zijn meestal stil en energiezuinig
- LittleLeroy
TS nog even; wederom met respect: Beste forumbeheer,
kijk eens goed naar jullie tekst in 'forum regels,' daarin staan veel fouten, vooral in de zindsopbouw.
kijk eens goed naar jullie tekst in 'forum regels,' daarin staan veel fouten, vooral in de zindsopbouw.
- Schumi28
- Forumbestuur
- Schaal: 1:43
- Contacteer:
Ik denk dat we dat nu niet gaan doen
ik ervaar zelf geen problemen met de regels en ook niet met mensen die zich er niet aan houden
Maar mocht je zin hebben om ze te herschrijven, dan juich ik dat van harte toe
dat is altijd welkom

Maar mocht je zin hebben om ze te herschrijven, dan juich ik dat van harte toe

- LittleLeroy
Deze neem ik aan! Ik heb je een PM gestuurd.