Respect en taalgebruik

Op- en/of aanmerkingen op dit forum kun je hier kwijt. Als je een leuke idee voor dit forum hebt dan horen we dat ook graag en hier plaatsen we Nieuws en aankondigingen
Klachten over de forumcrew graag via het contact formulier onderaan het menu..
Gesloten
Gebruikersavatar
Markopolo
Forumbestuur
Berichten: 6149
Lid geworden op: wo 08 okt 2003 09:13
Schaal: 1:43
Locatie: Naast de buren!
Contacteer:

Respect en taalgebruik

Bericht door Markopolo »

Graag even aandacht voor het volgende:
Respecteer de meningen van anderen
Alle berichten op dit forum de meningen en gezichtspunten van de gebruikers, respecteer die dan ook. De gebruiker die inbreuk pleegt op deze regel kan met onmiddellijke ingang op dit forum geweigerd worden. Wij pleiten voor verdraagzaamheid over alle grenzen van meningen, standpunten enz.
Laat iemand in zijn waarde, we zijn met vele en iedereen heeft een ander soort humor, houd daar rekening mee, niet iedereen is gecharmeerd van oorlogsgrapjes of automerken die omgedoopt worden door ziektes (verbastert, dan wel gewoon bij naam), dus denk eerst even na voordat je wat schrijft. Soms kwets je meer dan dat het grappig is.

Als je het ergens niet mee eens bent of valt je iets op wat gewoon niet kan, meldt het dan gewoon en ga niet zelf de politie-agent spelen. Je maakt het er alleen maar erger op.

Schrijf op eeen normale manier
Gebruikers zijn verplicht normaal geschreven teksten te plaatsen in hun bericht of onderwerp. Hieronder wordt verstaan dat een gebruiker geen berichten plaats met alleen maar grote getallen emoticons, alleen maar extreem grote of extreem kleine tekst of berichten volledig in hoofdletters of breezer taal. Tevens wordt het overvloedig gebruik van leestekens niet gewaardeerd. Hieronder wordt verstaan het herhaaldelijk gebruiken van bijv. !! of ?? tekens.
Onder de normale manier van schrijven valt ook het vloeken en de verbasteringen naar vloekwoorden, op elk forum is wel eens iemand die een uitdrukking nodig heeft en er een verbastering van maakt, maar de laatste tijd loopt dat hier een beetje de spuitgaten uit, in de posten op het forum zelf maar ook geregeld in de shoutbox, dus bij deze graag een wat normaler taalgebruik.

Ik heb geen zin om een ellelange lijst te gaan maken waarin alle vloekwoorden en verbasteringen staan, maar als de normale schrijfwijze niet gerespecteerd kan worden zit er niks anders op, ik weet het ook ik maak me er schuldig aan en ben dus niks meer of minder dan jullie dus ook ik moet erop letten.
Het moet een gezellig forum voor iedereen blijven en daarvoor zullen sommige even te teugels aan moeten trekken en anders is het Gilles de la Tourette-forum een uitstekend alternatief.

Hopelijk kan iedereen zich hierin vinden en kunnen we iets minder gaan vloeken of andere uitdagen.
Verbasteringen zijn helemaal niet erg maar het moet wel ergens over gaan en je hoeft niet iemand zomaar voor vuile hond uit te maken.


Namens het Forumbeheer bedankt!
Laatst gewijzigd door Markopolo op vr 26 okt 2007 12:38, 1 keer totaal gewijzigd.
Gesloten