opschonen privé topics

Op- en/of aanmerkingen op dit forum kun je hier kwijt. Als je een leuke idee voor dit forum hebt dan horen we dat ook graag en hier plaatsen we Nieuws en aankondigingen
Klachten over de forumcrew graag via het contact formulier onderaan het menu..
Gebruikersavatar
Harm-Jan
Beheerder
Berichten: 1767
Lid geworden op: ma 24 mei 2004 18:36
Schaal: 1:43
Locatie: Emmen
Contacteer:

Re: opschonen privé topics

Bericht door Harm-Jan »

jonnoT schreef:Oeps, dan is mijn topic aan de beurt. Wordt alleen opgeschoond na aanvraag van de wie de topic is of doen jullie dat gewoon?
Je moet zelf aangeven of je het wilt, alleen je eigen prive topic natuurlijk.
Aanvraag kan bij Matt, en het is niet verplicht ;)

jonnoT schreef: :doh: Moet dus nog creativer in mijn reacties worden :mrgreen:
:oops:
Gebruikersavatar
1:18 24/7
Berichten: 2813
Lid geworden op: vr 16 apr 2004 20:12
Schaal: 1:18
Locatie: 47° 53' 19.21", 0° 1' 55.44"

Re: opschonen privé topics

Bericht door 1:18 24/7 »

ViperArry schreef: "Ik vraag me af wanneer de SRT-C uitkomt" reacties. :wink:
Ja, wanneer komt 'ie eindelijk?! :mrgreen: :evil:

ff mijn mening spuien, kort en bondig:

Privétopics: lijkt me nu wel in kannen en kruiken.
Modelnieuws: stickies bovenaan, zoals nu en daar streng alle non info naar een bijbehorend discussie/vragen topic bonjouren.
Reviews: wil je een review maken, graag, maar dat kan prima in je privétopic (doen mensens al min of meer). Betreft het een model met nieuwswaarde, dan kan je een linkje naar je review in de modelnieuwsthread posten.

:thump_up:
Better to let people wonder if you are a moron, than to open your mouth and remove all doubt.
Afbeelding

flickr op!
Gebruikersavatar
ViperArry
Berichten: 1030
Lid geworden op: ma 24 apr 2006 12:37
Locatie: omg. Arnhem

Re: opschonen privé topics

Bericht door ViperArry »

Goed voorstel! :thump_up:
Gebruikersavatar
Muiter
Vriend voor het Leven
Berichten: 1077
Lid geworden op: di 07 okt 2003 21:43
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: opschonen privé topics

Bericht door Muiter »

Ricardo schreef:Wat is er trouwens met het hele idee gebeurt om een encyclopedie op te bouwen? Waar Muiter ooit zelfs 1/ 2 stagiares heeft naar laten kijken :?:
Dat is waarschijnlijk over boord gegooid ondanks dat de enige stap nog was aanbrengen van een watermerk in de foto's de rest werkte perfect.
Oprichter van modelautoforum.nl
Gebruikersavatar
Ricardo
Moderator
Berichten: 14078
Lid geworden op: za 11 okt 2003 22:08
Schaal: 1:43
Locatie: Groningen
Contacteer:

Re: opschonen privé topics

Bericht door Ricardo »

Muiter schreef:Dat is waarschijnlijk over boord gegooid ondanks dat de enige stap nog was aanbrengen van een watermerk in de foto's de rest werkte perfect.
Erg jammer. :!: Op zich had je daarmee een leuke encyclopedie kunnen opbouwen
Tinman
Berichten: 481
Lid geworden op: zo 02 mar 2008 11:44
Schaal: 1:18

Re: opschonen privé topics

Bericht door Tinman »

Hallo en sorry dat ik op een wat ouder topic reageer. Maar ik wou toch even hier plaatsen hoe ik van plan ben om mijn privé topic te onderhouden. Naar mijn mening zou hiermee het topic vrijwel nooit gesloten te hoeven worden hoe groot het ook is.

Telkens als ik een nieuw model binnen krijg is het de bedoeling dat ik hiervan 2 foto's plaats in de openingspost, 1 van de voor en 1 van de achterkant. Onder de foto's wil ik dan een link plaatsen naar de pagina waarop meer foto's staan en mijn mening over het model.

Op deze manier hoef je maar te kijken in de openingspost welke modellen ik heb en via de link kun je dan naar de pagina waar dit model besproken wordt. Naar mijn mening zou dit al genoeg moeten zijn om mensen ervoor te behoeden om zo'n 100 - 150 pagina's door te lezen. Al zal het nog even duren voordat mijn topic zoveel pagina's heeft :lol:
Gebruikersavatar
Matt Modelautos
Erelid
Berichten: 1763
Lid geworden op: vr 28 nov 2003 17:56
Locatie: Weert
Contacteer:

Re: opschonen privé topics

Bericht door Matt Modelautos »

Even als eerste, een topic wordt NIET gesloten ongeacht zijn grootte.

Ten tweede is het ook niet echt aan te bevelen om van al je modellen een paar foto's in je eerste post te plaatsen. Er komen dan op een gegeven moment zoveel foto's in te staan dat de laadtijd veel en veel te lang wordt. En je neemt dan het risico dat iemand meer de moeite om ellelang te wachten totdat de eerste pagina is geladen.
Hieronder de meest acceptabele oplossing

Harm-Jan schreef:Een apparte pagina hebben we het als bestuur over gehad, er kwam naar voren dat er slechte ervaringen mee zijn. daarom is besloten om dit niet te doen en de keuze te geven tot het opschonen van het topic.

Samen met Matt is tot een (in onze ogen) betere oplossing gekomen :wink:

Opschonen privétopics

-Privétopic dient uit minimaal 50 pagina’s te bestaan.

-Opschonen van topic tot berichten van een half jaar en ouder.

-Alleen berichten met alléén smileys, “mooi, schitterend”, missing links, etc worden verwijderd. Alle aanverwante (en in topic besproken) info blijft staan. Veel info (ook van modellen die NIET meer in bezit zijn) is, zo is gebleken toch van grote waarde voor veel mede forumleden.!

Ik hoop dat jullie je daar in kunnen vinden.

Matt wil het wel voor jullie opschonen, PB's dus ook aan hem ;)
Carpe Diem

--Aantal verschillende Nederlandse coureurs: 101
Gebruikersavatar
Markopolo
Forumbestuur
Berichten: 6149
Lid geworden op: wo 08 okt 2003 09:13
Schaal: 1:43
Locatie: Naast de buren!
Contacteer:

Re: opschonen privé topics

Bericht door Markopolo »

Tinman schreef:Telkens als ik een nieuw model binnen krijg is het de bedoeling dat ik hiervan 2 foto's plaats in de openingspost, 1 van de voor en 1 van de achterkant. Onder de foto's wil ik dan een link plaatsen naar de pagina waarop meer foto's staan en mijn mening over het model.

Op deze manier hoef je maar te kijken in de openingspost welke modellen ik heb en via de link kun je dan naar de pagina waar dit model besproken wordt. Naar mijn mening zou dit al genoeg moeten zijn om mensen ervoor te behoeden om zo'n 100 - 150 pagina's door te lezen. Al zal het nog even duren voordat mijn topic zoveel pagina's heeft :lol:
Het idee is leuk, maar sommige hier zitten over de 500 auto's en als je dan van elk 2 foto's heb zijn dat 1000 foto's die upgeload moeten worden, en ik denk niet dat iedereen gaat zitten wachten tot deze alle 1000 zichbaar zijn. ;)
Tinman
Berichten: 481
Lid geworden op: zo 02 mar 2008 11:44
Schaal: 1:18

Re: opschonen privé topics

Bericht door Tinman »

Markopolo schreef:
Tinman schreef:Telkens als ik een nieuw model binnen krijg is het de bedoeling dat ik hiervan 2 foto's plaats in de openingspost, 1 van de voor en 1 van de achterkant. Onder de foto's wil ik dan een link plaatsen naar de pagina waarop meer foto's staan en mijn mening over het model.

Op deze manier hoef je maar te kijken in de openingspost welke modellen ik heb en via de link kun je dan naar de pagina waar dit model besproken wordt. Naar mijn mening zou dit al genoeg moeten zijn om mensen ervoor te behoeden om zo'n 100 - 150 pagina's door te lezen. Al zal het nog even duren voordat mijn topic zoveel pagina's heeft :lol:
Het idee is leuk, maar sommige hier zitten over de 500 auto's en als je dan van elk 2 foto's heb zijn dat 1000 foto's die upgeload moeten worden, en ik denk niet dat iedereen gaat zitten wachten tot deze alle 1000 zichbaar zijn. ;)

Tegen de tijd dat ik bij de 500 modellen zit ben ik vermoord door mijn vriendin, dus dan zal ik de modellen ook niet meer hier kunnen plaatsen :lol:

Maar zolang het aantal modellen nog binnen de perken blijft vind ik dat de leukste oplossing!
Gebruikersavatar
the_stig
Berichten: 3716
Lid geworden op: do 15 feb 2007 20:39
Locatie: Heusden-Zolder
Contacteer:

Re: opschonen privé topics

Bericht door the_stig »

Je kan ook gewoon thumbnails naast elkaar plaatsen.
Zo maak je maximaal gebruik van de forum-grootte.
Afbeelding
Tinman
Berichten: 481
Lid geworden op: zo 02 mar 2008 11:44
Schaal: 1:18

Re: opschonen privé topics

Bericht door Tinman »

the_stig schreef:Je kan ook gewoon thumbnails naast elkaar plaatsen.
Zo maak je maximaal gebruik van de forum-grootte.
Dat is natuurlijk ook nog een goede oplossing ja! ;)
Gebruikersavatar
Smokey
Berichten: 2766
Lid geworden op: di 28 jun 2005 13:23
Locatie: haaksbergen

Re: opschonen privé topics

Bericht door Smokey »

Ik had zelf een tijd geleden ook het idee om elke auto toe te voegen op de eerste pagina. Maar de heren hebben gelijk dat het een overdaad wordt na een tijdje. Wat er een tijdje geleden op stond blijft staan maar ik voeg ze nu inderdaad niet meer toe. ik zet alleen het pagina nummer met onderwerp van de update nu bij de eerste post in. dat is alleen tekst dus minder belastend. (bijv. pag 6. BMW update)

Greetz Richard
Hoezo noemen ze het verzamelwoede? ik wordt altijd vrolijk als ik er mee bezig ben!
Gebruikersavatar
schumifan
Berichten: 538
Lid geworden op: vr 25 jun 2004 10:44
Locatie: Vuren

Re: opschonen privé topics

Bericht door schumifan »

Smokey schreef:Ik had zelf een tijd geleden ook het idee om elke auto toe te voegen op de eerste pagina. Maar de heren hebben gelijk dat het een overdaad wordt na een tijdje. Wat er een tijdje geleden op stond blijft staan maar ik voeg ze nu inderdaad niet meer toe. ik zet alleen het pagina nummer met onderwerp van de update nu bij de eerste post in. dat is alleen tekst dus minder belastend. (bijv. pag 6. BMW update)

Greetz Richard
Ik zie dit bij steeds meer mensen en dat is vrij handig. Want als je een paar dagen ient gekeken hebt, dan heb je gelijk de goede pagina om dan vanaf daar te gaan lezen.
SCHUMI, THANKS FOR ALL THOSE YEARS

CHAMPION 1994 - 1995 - 2000 - 2001 - 2002 - 2003 - 2004
Plaats reactie