opschonen privé topics

Op- en/of aanmerkingen op dit forum kun je hier kwijt. Als je een leuke idee voor dit forum hebt dan horen we dat ook graag en hier plaatsen we Nieuws en aankondigingen
Klachten over de forumcrew graag via het contact formulier onderaan het menu..
Gebruikersavatar
model1op43
Berichten: 3224
Lid geworden op: ma 24 nov 2003 09:16
Schaal: 1:43
Locatie: thuis in het groene hart
Contacteer:

opschonen privé topics

Bericht door model1op43 »

Ik zie dat diverse leden hun volledige privé topic hebben laten verwijderen. Ik vind dat een kwalijke zaak :evil:

Niet alleen stonden hierin de modellen van de leden, maar ook honderden reacties van andere leden, waaronder die van mij. En die zijn nu gewoon weggegooid - kennelijk hadden ze geen enkele toegevoegde waarde :shock: :thump_down:
In de tijd dat ik moderator was (nog niet eens zo lang geleden) heb ik verzoeken om een topic leeg te maken categorisch geweigerd. Als je een museum wil met je eigen modellen, moet je een eigen site beginnen. Maar als je geen prijs stelt op reacties van forumleden die 'jouw topic vervuilen' moet je ze niet hier plaatsen.

Mike
Afbeelding
Meer dan 2100 modellen online !!!
Volg deze op http://www.lemans-models.nl, http://www.dakar-models.nl en @lemansmodels
Gebruikersavatar
andre
Berichten: 2940
Lid geworden op: ma 01 nov 2004 22:58
Schaal: 1:50

Bericht door andre »

Ik moet zeggen dat ik het ook erg jammer vind dat dit is gebeurd.
Lees graag eens een keer een topic door van medeforummers
maarja als iedereen zijn topic gaat verwijderen blijft er weinig over
om nog eens een keer door te nemen.
Nu alleen nog maar 1/43 en 1/50 Dakar vrachtwagens in de collectie .
Gebruikersavatar
Ricardo
Moderator
Berichten: 14078
Lid geworden op: za 11 okt 2003 22:08
Schaal: 1:43
Locatie: Groningen
Contacteer:

Bericht door Ricardo »

Ik nu al +/- 5 jaar op het forum. In die 5 jaar is mijn privetopic behoorlijk gegroeid. Het lijkt mij dat weinig leden nog even 150 pagina's gaan doorbladeren om te kijken welke modellen ik in 2004 aangeschaft heb. Daarnaast creeer je op deze manier ook weer enigzins ruimte op de server.

M.a.w. Het is me echt niet te doen om een "museum" van mijn topic te maken. Ik waardeer elke reactie :!:
Gebruikersavatar
Matt Modelautos
Erelid
Berichten: 1763
Lid geworden op: vr 28 nov 2003 17:56
Locatie: Weert
Contacteer:

Bericht door Matt Modelautos »

Ben het volledig met Mike eens.
Gewoon geen compleet privétopic verwijderen. Als een topic tussentijds vervuild wordt bestaat nog altijd de mogelijkheid voor de topicstarter om dit meteen te melden zodat deze berichten verwijderd kunnen worden.

Daarbij is het zo, indien iemand via Google bepaalde info over een model zoekt heel vaak op dit forum terecht komt,...en wat nog belangrijker is: METEEN op de juiste pagina. (Gebruik je de zoekfuntie op dit forum vind je wel het juiste topic, maar als dit topic 150 pagina's groot is wordt het dus wel flink bladeren....)

En van degene die hun topic laten verwijderen vind ik het absoluut NIET netjes dat ze geen rekening houden met de mensen die de moeite hebben genomen om in iemands topic te reageren.

Vergeet niet dat het forum ook een naslagwerk is. Uit een encyclopedie
worden toch ook geen pagina's gescheurd omdat ze geen toegevoegde waarde meer hebben. :thump_down:
Carpe Diem

--Aantal verschillende Nederlandse coureurs: 101
Gebruikersavatar
117ayrton
Berichten: 6967
Lid geworden op: do 14 okt 2004 10:26
Locatie: brugge
Contacteer:

Bericht door 117ayrton »

:D ik waardeer altijd de mening van matt,mike, en andere ten zeerste en het spijt mij indien ik bepaalde mensen heb gekwetst met het verwijderen van mijn vorig topic ,ik dacht na 216 pagina dat het wel eens tijd werd om op te ruimen ,maar ik beloof dit dus niet meer te doen. sorry aan al mijn vrienden .
http://117ayrton.mijnalbums.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikersavatar
Harm-Jan
Beheerder
Berichten: 1767
Lid geworden op: ma 24 mei 2004 18:36
Schaal: 1:43
Locatie: Emmen
Contacteer:

Bericht door Harm-Jan »

Ik waardeer altijd de berichtjes die in mij prive topic zijn geplaatst, maar na zoveel pagina's vond ik het zelf wel tijd voor een fris topic. waar het weer opnieuw kon beginnen.

en tja wat iemand met zijn prive topic wil doen mag ie zelf weten vind ik.
Wil je het niet, doe het dan niet.
Gebruikersavatar
andre
Berichten: 2940
Lid geworden op: ma 01 nov 2004 22:58
Schaal: 1:50

Bericht door andre »

Ricardo schreef: Het lijkt mij dat weinig leden nog even 150 pagina's gaan doorbladeren om te kijken welke modellen ik in 2004 aangeschaft heb.
Geef die kleine hoeveelheid leden dan ook wel de kans om
een dergelijk topic door te bladeren.
Als ik een model zoek waar ik wat foto's van wil zien kan ik meestal
op het forum wel terecht voor goede detail foto's ervan als een model bijvoorbeeld al niet meer nieuw gemaakt wordt of al ouder is.
Ik vind het persoonlijk nogal een mooi naslagwerk hiervoor.

En als er een nieuw lid bij komt , en die wil kijken bij de prive collectie's
dan komt deze ook bedrogen uit omdat ze er niet meer zijn.

Mijn meing is dan ook , dat het geen goede zaak is om prive topic's
te verwijderen van het forum, het is niet voor niets een MODELAUTOFORUM
Er zijn genoeg andere " onzin" topics die verwijderd kunnen worden. :wink:
Laatst gewijzigd door andre op zo 23 dec 2007 12:22, 1 keer totaal gewijzigd.
Nu alleen nog maar 1/43 en 1/50 Dakar vrachtwagens in de collectie .
Gebruikersavatar
Las Vegas
Berichten: 105
Lid geworden op: zo 10 dec 2006 15:19

Bericht door Las Vegas »

Helemaal met André eens! Dankzij zijn topic ben ik in de eerste plaats modelauto's gaan verzamelen. Dankzij de grote verzameltopics kun je goed modellen zoeken, mooie foto's zien en veel info vinden. Als iedereen die opeens gaat verwijderen is er niks meer aan...
Gebruikersavatar
Matt Modelautos
Erelid
Berichten: 1763
Lid geworden op: vr 28 nov 2003 17:56
Locatie: Weert
Contacteer:

Bericht door Matt Modelautos »

Harm-Jan schreef:en tja wat iemand met zijn prive topic wil doen mag ie zelf weten vind ik.
Wil je het niet, doe het dan niet.
Interresante diskussie :thump_up: ,...maar helaas heb ik toch een andere mening.

Ik zie het als volgt:
-Een topicstarter kan ten alle tijden berichten laten verwijderen die zijn/haar topic vervuilen.

-Ten tweede is dit een FORUM waar toevallig ook privécollecties zijn toegestaan en waarover gediscussieerd moet en kan worden. Veel van deze berichten zijn oprecht geplaatst. Dat ze dan verwijderd worden vind ik gewoonweg NIET kunnen. De privécollectie staat tenslotte op een forum en niet op een eigen website.

-Wat zou eigenlijk nog het nut zijn van reageren op privétopic indien het maar afwachten is of en hoelang de reacties blijven staan.?

-Vergeet ook niet dat het door vele mensen als database gebruikt wordt. :!:

-En tenslotte,...als we nu al de verwijderde privétopics bij elkaar tellen zijn er al vele, vele honderden berichten/reacties verwijderd en vele tienduizenden hits van deze topics. Dit is toch doodzonde.

Jullie mogen me altijd afschieten :mrgreen: , maar dit is toch iets waar ik een uitgesproken mening over heb.
Carpe Diem

--Aantal verschillende Nederlandse coureurs: 101
Gebruikersavatar
Harm-Jan
Beheerder
Berichten: 1767
Lid geworden op: ma 24 mei 2004 18:36
Schaal: 1:43
Locatie: Emmen
Contacteer:

Bericht door Harm-Jan »

Matt Modelautos schreef:
Harm-Jan schreef:en tja wat iemand met zijn prive topic wil doen mag ie zelf weten vind ik.
Wil je het niet, doe het dan niet.
Interresante diskussie :thump_up: ,...maar helaas heb ik toch een andere mening.
Dus eigenlijk moeten we het gewoon: Algemeen Topic van ... noemen :?:

Veel discussie is er niet in de prive topics.

Ik hecht geen waarde aan mijn eigen postcount, of ik nu 100000 posts heb geplaatst of 100, maakt mij niks uit.
Gebruikersavatar
model1op43
Berichten: 3224
Lid geworden op: ma 24 nov 2003 09:16
Schaal: 1:43
Locatie: thuis in het groene hart
Contacteer:

Bericht door model1op43 »

Harm-Jan schreef:en tja wat iemand met zijn prive topic wil doen mag ie zelf weten vind ik.
Het is niet iemands privé-topic, als dat zo was zou hij zelf beheerrechten hebben. Het is een topic over iemands privé-collectie. En daarin mag iedereen zijn mening plaatsen en zolang die niet kwestend of off-topic is maakt die gewoon deel uit van dit forum. Dus afblijven, zeg ik :hand:

@ Matt: Ik ben het 100% met je eens :worshippy:
Afbeelding
Meer dan 2100 modellen online !!!
Volg deze op http://www.lemans-models.nl, http://www.dakar-models.nl en @lemansmodels
Porsche
Berichten: 4032
Lid geworden op: zo 13 mar 2005 19:39

Bericht door Porsche »

:oops: Het enige positieve is dat er een bewijs is dat dit forum nog leeft :worshippy:
Gebruikersavatar
Matt Modelautos
Erelid
Berichten: 1763
Lid geworden op: vr 28 nov 2003 17:56
Locatie: Weert
Contacteer:

Bericht door Matt Modelautos »

Harm-Jan schreef:Ik hecht geen waarde aan mijn eigen postcount, of ik nu 100000 posts heb geplaatst of 100, maakt mij niks uit.
Dit doet helemaal niet terzake en is de diskussie ook niet. Het gaat erom dat iemand zijn privétopic helemaal wil laten verwijderen, inclusief alle reacties van MEDEFORUMLEDEN.!!!
Ik zou het dan ook NIET beter kunnen verwoorden dan model1op43 hier onder omschrijft. :thump_up:
model1op43 schreef:Het is niet iemands privé-topic, als dat zo was zou hij zelf beheerrechten hebben. Het is een topic over iemands privé-collectie.
Daarbij,....geldt dat recht van verwijderen dan voor iedereen.?
Theoretisch gezien zou dan iedereen b.v. vanaf 1 januari 2008 zijn gehele privétopic kunnen laten verwijderen en een nieuwe frisse start maken....dan hou je weinig forum meer over vrees ik. Oké het is wel zwart/wit gezien....maar niet onmogelijk.

Nee,..sorry, ik vind dit echt een tijdbom.
Carpe Diem

--Aantal verschillende Nederlandse coureurs: 101
Gebruikersavatar
boerke04
Berichten: 1530
Lid geworden op: vr 30 jan 2004 15:46
Locatie: Banholt

Bericht door boerke04 »

Een hele poos geleden heb ik Plo ook m'n privetopic laten verwijderen, vrijwel alle modellen die erin stonden had ik inmiddels niet meer, dus vond ik het nutteloos om dit te laten staan. Ik zie het hele probleem dan ook niet om eerlijk te zijn :eh: .
Afbeelding
Gebruikersavatar
Ricardo
Moderator
Berichten: 14078
Lid geworden op: za 11 okt 2003 22:08
Schaal: 1:43
Locatie: Groningen
Contacteer:

Bericht door Ricardo »

Ik moet zeggen dat ik het met beide partijen eens ben, na het lezen van de reacties tot nu toe.

Uiteraard zijn de privetopics een mooi naslagwerk, mist alle foto's en dergelijke het wel doen :mrgreen:
Maar zit je er dan om te springen om jezelf eerst door tig pagina's reacties heen te worstelen, die vaak niet langer zijn dan 1 zin, uitzonderingen daargelaten uiteraard.

Wat betreft de andere kant, de meningen; ik stoor mij er persoonlijk niet aan dat iemand mijn mening in de prullenbak kiepert. Bij mezelf weet ik wat ik van een model vind, en als iemand mij vraagt wat mijn mening is over een model die bijvoorbeeld HJ 3 jaar geleden heeft aangeschaft, dan zou ik het echt niet meer weten. Daarom begrijp ik niet waarom iedereen dat zo stoort :?:
Plaats reactie