Overzicht forum

Op- en/of aanmerkingen op dit forum kun je hier kwijt. Als je een leuke idee voor dit forum hebt dan horen we dat ook graag en hier plaatsen we Nieuws en aankondigingen
Klachten over de forumcrew graag via het contact formulier onderaan het menu..
Plaats reactie

Moet het forum overzichterlijker worden?

Ja, op dit moment is het overzicht ver te zoeken.
4
13%
Het maakt me weinig uit. De huidige situatie werkt goed, maar ik heb ook geen bezwaar tegen een eventuele verandering.
8
27%
Nee, het huidige systeem is prima, niks aan veranderen.
18
60%
 
Totaal aantal stemmen: 30

Gebruikersavatar
Silverarrow
Berichten: 2942
Lid geworden op: zo 20 apr 2008 16:07
Schaal: 1:43

Overzicht forum

Bericht door Silverarrow »

Een paar weken geleden heb ik me hier geregistreerd en ben dus nog niet zo heel lang lid. Ik ben wel lid geweest van een paar andere fora en in vergelijking met die fora viel me iets op aan dit forum. Ik weet niet in hoeverre de forumbeheerders open staan voor suggesties en/of veranderingen en ik weet ook niet of hier behoefte naar is onder de leden/bezoekers.

Wat me op viel is dat dit forum een bovengemiddeld aantal subforums bevat. Nu is dit op zich niet zo erg, maar het overzicht gaat zo wel verloren. Laatst kwam ik bijv. een interessante topic tegen, die ik een dag erna (zelfs met de zoekfunctie) niet meer terug kon vinden. Daarnaast vind ik het persoonlijk minder om tien subfora af te moeten struinen op zoek naar informatie over een bepaald onderwerp of om te kijken of je niet een topic op start dat al eens in een ander subforum is besproken.

Verder zijn er ook veel subfora die weinig met modelbouw te maken hebben. Ik begrijp uiteraard dat er meer dingen bestaan dan modelbouw, maar om nu speciale subforums aan te maken voor de DTM, LMS, F1, WTCC, WRC, etc. lijkt mij overbodig. Waarom zou dit niet allemaal samengevat kunnen worden onder het café? Net zoals aparte subfora voor de forummeeting van 2007 en fotografie, die imo ook gemakkelijk als topics onder het café kunnen vallen.

Verder is onderscheid in straatversies, auotsportmodellen en overige modelauto's, die op hun beurt weer onderverdeeld zijn in 1:18, 1:43 en overige schalen, en vervolgens weer onderverdeeld zijn per merk, ook niet nodig. Als gewoon alles bij elkaar gegooid wordt en er hoogstens onderscheid gemaakt wordt tussen de types óf de schalen, is het allemaal veel gebruiksvriendelijker. Op die manier kan er trouwens ook voorkomen worden dat er topics/subfora ontstaan waar eens in de zes maanden eens wat gepost wordt en er wordt zo ook sneller op vragen gereageerd.

Wat mij betreft is er een overkill aan subfora, wat voor gebruikers lastig is, maar voor moderators ook onplezierig kan zijn.

Nogmaals, dit is iets wat mij op viel (misschien juist omdat ik nog niet zo lang lid ben) en ik weet niet hoe andere mensen hier over denken, vandaar dit topic.

Ben benieuwd naar de meningen hierover.
Afbeelding
Gebruikersavatar
Ricardo
Moderator
Berichten: 14078
Lid geworden op: za 11 okt 2003 22:08
Schaal: 1:43
Locatie: Groningen
Contacteer:

Re: Overzicht forum

Bericht door Ricardo »

Ik vind het juist heel overzichtelijk. Bij de meeste fora zie ik dor het bomen het bos niet, maar hier weet ik precies waar ik moet zoeken :thump_up:
Gebruikersavatar
andre
Berichten: 2940
Lid geworden op: ma 01 nov 2004 22:58
Schaal: 1:50

Re: Overzicht forum

Bericht door andre »

Vind het ook goed overzichtelijk zoals het nu is , dus niets aan doen
zou ik zeggen , hetgeen wat ik wel mis is dat je voorheen een aantal
topics in je profiel op favorieten kon zetten.
Zodat je als er een tijdje niet meer in gepost was het topic toch makkelijk kon terug
vinden, kan zijn dat deze functie er toch is dan heb ik hem over het hoofd gezien. :oops:
Nu alleen nog maar 1/43 en 1/50 Dakar vrachtwagens in de collectie .
Gebruikersavatar
Harm-Jan
Beheerder
Berichten: 1767
Lid geworden op: ma 24 mei 2004 18:36
Schaal: 1:43
Locatie: Emmen
Contacteer:

Re: Overzicht forum

Bericht door Harm-Jan »

andre schreef:Vind het ook goed overzichtelijk zoals het nu is , dus niets aan doen
zou ik zeggen , hetgeen wat ik wel mis is dat je voorheen een aantal
topics in je profiel op favorieten kon zetten.
Zodat je als er een tijdje niet meer in gepost was het topic toch makkelijk kon terug
vinden, kan zijn dat deze functie er toch is dan heb ik hem over het hoofd gezien. :oops:
Dat zijn nu de bladwijzers, die knop vind je bovenaan elk topic en lijst kun je terug vinden via de knop profiel in de menu balk.
Gebruikersavatar
Montezemolo
Berichten: 6320
Lid geworden op: do 09 nov 2006 12:55
Schaal: 1:18
Locatie: Ermelo
Contacteer:

Re: Overzicht forum

Bericht door Montezemolo »

Ik kan hier prima mijn weg vinden, laten zo dus :thump_up:

Montezemolo :thump_up:
Modelautoforum: 100% ADH
Gebruikersavatar
117ayrton
Berichten: 6967
Lid geworden op: do 14 okt 2004 10:26
Locatie: brugge
Contacteer:

Re: Overzicht forum

Bericht door 117ayrton »

Montezemolo schreef:Ik kan hier prima mijn weg vinden, laten zo dus :thump_up:

Montezemolo :thump_up:
ben het hier volkomen mee eens :thump_up:
http://117ayrton.mijnalbums.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikersavatar
Autofan
Berichten: 2911
Lid geworden op: vr 25 mei 2007 10:19
Schaal: 1:18
Locatie: Ridderkerk

Re: Overzicht forum

Bericht door Autofan »

Ik ook. :thump_up:
Afbeelding
Gebruikersavatar
Jolly Club
Berichten: 4652
Lid geworden op: vr 27 feb 2004 20:55

Re: Overzicht forum

Bericht door Jolly Club »

Silverarrow schreef:Een paar weken geleden heb ik me hier geregistreerd en ben dus nog niet zo heel lang lid. Ik ben wel lid geweest van een paar andere fora en in vergelijking met die fora viel me iets op aan dit forum. Ik weet niet in hoeverre de forumbeheerders open staan voor suggesties en/of veranderingen en ik weet ook niet of hier behoefte naar is onder de leden/bezoekers.

Wat me op viel is dat dit forum een bovengemiddeld aantal subforums bevat. Nu is dit op zich niet zo erg, maar het overzicht gaat zo wel verloren. Laatst kwam ik bijv. een interessante topic tegen, die ik een dag erna (zelfs met de zoekfunctie) niet meer terug kon vinden. Daarnaast vind ik het persoonlijk minder om tien subfora af te moeten struinen op zoek naar informatie over een bepaald onderwerp of om te kijken of je niet een topic op start dat al eens in een ander subforum is besproken.

Verder zijn er ook veel subfora die weinig met modelbouw te maken hebben. Ik begrijp uiteraard dat er meer dingen bestaan dan modelbouw, maar om nu speciale subforums aan te maken voor de DTM, LMS, F1, WTCC, WRC, etc. lijkt mij overbodig. Waarom zou dit niet allemaal samengevat kunnen worden onder het café? Net zoals aparte subfora voor de forummeeting van 2007 en fotografie, die imo ook gemakkelijk als topics onder het café kunnen vallen.

Verder is onderscheid in straatversies, auotsportmodellen en overige modelauto's, die op hun beurt weer onderverdeeld zijn in 1:18, 1:43 en overige schalen, en vervolgens weer onderverdeeld zijn per merk, ook niet nodig. Als gewoon alles bij elkaar gegooid wordt en er hoogstens onderscheid gemaakt wordt tussen de types óf de schalen, is het allemaal veel gebruiksvriendelijker. Op die manier kan er trouwens ook voorkomen worden dat er topics/subfora ontstaan waar eens in de zes maanden eens wat gepost wordt en er wordt zo ook sneller op vragen gereageerd.

Wat mij betreft is er een overkill aan subfora, wat voor gebruikers lastig is, maar voor moderators ook onplezierig kan zijn.

Nogmaals, dit is iets wat mij op viel (misschien juist omdat ik nog niet zo lang lid ben) en ik weet niet hoe andere mensen hier over denken, vandaar dit topic.

Ben benieuwd naar de meningen hierover.
Aangezien je koud veertien dagen binnen bent hiero denk ik dat je de weg misschien nog een beetje moet vinden !?

Voor mij hoeft er aan de indeling van de diverse subfori niets te gebeuren, die kleine lettertjes daarentegen blijven me een doorn in het spreekwoordelijke oog !! :mrgreen:

- I'm not interested in facts, I find they tend to cloud my judgement. -
Gebruikersavatar
Vortec
Berichten: 376
Lid geworden op: vr 04 jan 2008 01:36
Locatie: Twente

Re: Overzicht forum

Bericht door Vortec »

Van mij mag het zo blijven. Ik vind de weg wel!:P
Afbeelding
HUMMER-Teller: 100!
Gebruikersavatar
Silverarrow
Berichten: 2942
Lid geworden op: zo 20 apr 2008 16:07
Schaal: 1:43

Re: Overzicht forum

Bericht door Silverarrow »

Aangezien je koud veertien dagen binnen bent hiero denk ik dat je de weg misschien nog een beetje moet vinden !?
Dat is zeker het geval, en dat zou volgens mij een stuk sneller gaan als er minder subfora zijn :twisted: .
Blijkbaar went het :thump_up: , maar voor nieuwe leden is het minder gemakkelijk.
Afbeelding
Gebruikersavatar
Markopolo
Forumbestuur
Berichten: 6149
Lid geworden op: wo 08 okt 2003 09:13
Schaal: 1:43
Locatie: Naast de buren!
Contacteer:

Re: Overzicht forum

Bericht door Markopolo »

Even wat onderbouwend reageren :mrgreen:
Silverarrow schreef:Een paar weken geleden heb ik me hier geregistreerd en ben dus nog niet zo heel lang lid. Ik ben wel lid geweest van een paar andere fora en in vergelijking met die fora viel me iets op aan dit forum. Ik weet niet in hoeverre de forumbeheerders open staan voor suggesties en/of veranderingen en ik weet ook niet of hier behoefte naar is onder de leden/bezoekers.
We staan natuurlijk altijd open voor suggesties :thump_up:
Silverarrow schreef:Wat me op viel is dat dit forum een bovengemiddeld aantal subforums bevat. Nu is dit op zich niet zo erg, maar het overzicht gaat zo wel verloren. Laatst kwam ik bijv. een interessante topic tegen, die ik een dag erna (zelfs met de zoekfunctie) niet meer terug kon vinden. Daarnaast vind ik het persoonlijk minder om tien subfora af te moeten struinen op zoek naar informatie over een bepaald onderwerp of om te kijken of je niet een topic op start dat al eens in een ander subforum is besproken.
Het lijkt me sterk dat je het met de zoekfunctie niet kan vinden, je zal eerder teveel info krijgen dan helemaal niet.
Silverarrow schreef:Verder zijn er ook veel subfora die weinig met modelbouw te maken hebben. Ik begrijp uiteraard dat er meer dingen bestaan dan modelbouw, maar om nu speciale subforums aan te maken voor de DTM, LMS, F1, WTCC, WRC, etc. lijkt mij overbodig. Waarom zou dit niet allemaal samengevat kunnen worden onder het café? Net zoals aparte subfora voor de forummeeting van 2007 en fotografie, die imo ook gemakkelijk als topics onder het café kunnen vallen.
Autosport hebben we erin gezet omdat vele van ons deze wagens in model verzamelen en dan natuurlijk graag over het 1:1 willen praten, en alles in het cafe plempen wordt juist helemaal onoverzichtelijk + het feit dat alles wat in het cafe staat en 60 dagen geen reactie heeft gehad automatisch verwijderd wordt, dus hier kan je al je niet gerelateerde dingen kwijt, en aangezien autosport nauw aan de meeste modellen staat heeft deze een apart plekje gekregen.
Silverarrow schreef:Verder is onderscheid in straatversies, auotsportmodellen en overige modelauto's, die op hun beurt weer onderverdeeld zijn in 1:18, 1:43 en overige schalen, en vervolgens weer onderverdeeld zijn per merk, ook niet nodig. Als gewoon alles bij elkaar gegooid wordt en er hoogstens onderscheid gemaakt wordt tussen de types óf de schalen, is het allemaal veel gebruiksvriendelijker. Op die manier kan er trouwens ook voorkomen worden dat er topics/subfora ontstaan waar eens in de zes maanden eens wat gepost wordt en er wordt zo ook sneller op vragen gereageerd.
Dit hebben we gedaan omdat voorheen (en dat geldt voor het autosport-subforum ook) er 25 verschillende topics geopend werden met nieuws omtrent bv. één AutoArt model, erg onoverzichtelijk.
Daarom maken we nu onderscheid door deze verdeling qua schaal en dan merk, zodat je in 1 oogopslag ziet dat er nieuws is van 1 van de groote leveranciers.
Silverarrow schreef:Wat mij betreft is er een overkill aan subfora, wat voor gebruikers lastig is, maar voor moderators ook onplezierig kan zijn.
Misschien een overkill, maar het kan ook zijn dat je het niet gewend bent ;) Nu zijn sommige dingen veel makelijker te vinden, als je bv. iets nieuws weet over een Minichamps model dan hoef je niet het hele sub-forum door te struinen of er ergens al niet een topic van de Minichamps staat, en het scheelt voor ons mod's ook een hele hoop verplaatsen toevoegen, samenvoegen, enz.
Gebruikersavatar
Silverarrow
Berichten: 2942
Lid geworden op: zo 20 apr 2008 16:07
Schaal: 1:43

Re: Overzicht forum

Bericht door Silverarrow »

Het lijkt me sterk dat je het met de zoekfunctie niet kan vinden, je zal eerder teveel info krijgen dan helemaal niet.
Precies, dat was inderdaad het probleem.
Dit hebben we gedaan omdat voorheen (en dat geldt voor het autosport-subforum ook) er 25 verschillende topics geopend werden met nieuws omtrent bv. één AutoArt model, erg onoverzichtelijk.
Daarom maken we nu onderscheid door deze verdeling qua schaal en dan merk, zodat je in 1 oogopslag ziet dat er nieuws is van 1 van de groote leveranciers.
En toch kan ik van een aantal merken meerde topics aanwijzen. O.A. van AutoArt (1:18 2008).
Misschien een overkill, maar het kan ook zijn dat je het niet gewend bent ;) Nu zijn sommige dingen veel makelijker te vinden, als je bv. iets nieuws weet over een Minichamps model dan hoef je niet het hele sub-forum door te struinen of er ergens al niet een topic van de Minichamps staat, en het scheelt voor ons mod's ook een hele hoop verplaatsen toevoegen, samenvoegen, enz.
Ik ben het waarschijnlijk inderdaad niet gewend :thump_up: . Maar... in plaats van dat er nu één subforum moet worden afgestruind, moet je in sommige gevallen in de huidige situatie 2 of meer af struinen.

Maar goed, zoals al meerdere keren gezegd is, het zal wel wennen (zo blijkt wel uit de poll) :thump_up: .
Afbeelding
Gebruikersavatar
Legodoos
Berichten: 108
Lid geworden op: di 05 jun 2007 15:32

Re: Overzicht forum

Bericht door Legodoos »

Even een nieuwe reactie in dit oude topic...
Wat een heerlijk overzichtelijk forum is dit nu...
Breng (als meisje) nogal wat tijd door op echte "meisjes"forums/fora en over het algemeen maken die er echt een zooitje van...
Complimenten heren! :)
Wacht op mij, ik moet ook mee!
Gebruikersavatar
Autofan
Berichten: 2911
Lid geworden op: vr 25 mei 2007 10:19
Schaal: 1:18
Locatie: Ridderkerk

Re: Overzicht forum

Bericht door Autofan »

Legodoos schreef:Even een nieuwe reactie in dit oude topic...
Wat een heerlijk overzichtelijk forum is dit nu...
Breng (als meisje) nogal wat tijd door op echte "meisjes"forums/fora en over het algemeen maken die er echt een zooitje van...
Complimenten heren! :)
Tsja, das vrouwelijk... :angel:
Afbeelding
Plaats reactie