1 Juli Cookie wetgeving

Op- en/of aanmerkingen op dit forum kun je hier kwijt. Als je een leuke idee voor dit forum hebt dan horen we dat ook graag en hier plaatsen we Nieuws en aankondigingen
Klachten over de forumcrew graag via het contact formulier onderaan het menu..
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Harm-Jan
Beheerder
Berichten: 1767
Lid geworden op: ma 24 mei 2004 18:36
Schaal: 1:43
Locatie: Emmen
Contacteer:

1 Juli Cookie wetgeving

Bericht door Harm-Jan »

Beste gasten en leden,

Vanaf 5 juni jl. is een nieuwe wetgeving van kracht gegaan voor het gebruik van cookies.

Ook wij moeten ons hier aan houden en zullen vanaf 1 juli een pagina tonen bij het eerste bezoek waarin we toestemming zullen vragen voor het plaatsen van cookies.

De wet die doorgevoerd is, is helaas niet heel duidelijk, ministers die de vóór de wet hebben gestemd, hebben hun eigen site niet eens aangepast of spreken elkaar tegen met wat wel of niet mag.

Wil je na 1 juli gebruik maken van de site zul je de cookies moeten accepteren (Dit gebeurde altijd al, alleen moet er nu bewust voor gekozen worden) accepteer je de cookies niet zul je geen toegang krijgen.

Waarom geen toegang:
Wij kunnen niet garanderen dat er absoluut geen cookies worden geplaatst. YouTube plaatst bv bij het kijken naar een filmpje ook een cookie. Zouden wij als beheerders toegang verlenen aan gebruikers die geen cookies accepteren en er worden door derden wel cookies geplaatst zijn wij verantwoordelijk en kunnen wij bestraft worden door de OPTA.

Hopelijk wordt deze wet snel aangepast. De EU verplicht een systeem waarbij iedereen zich kan afmelden. NL is weer eens door geschoten en voert een systeem in waarbij iedereen zich moet aanmelden.

Afbeelding
Gebruikersavatar
Ricardo
Moderator
Berichten: 14078
Lid geworden op: za 11 okt 2003 22:08
Schaal: 1:43
Locatie: Groningen
Contacteer:

Re: 1 Juli Cookie wetgeving

Bericht door Ricardo »

:doh: Al die regelgeving ook.
Gebruikersavatar
Autofan
Berichten: 2911
Lid geworden op: vr 25 mei 2007 10:19
Schaal: 1:18
Locatie: Ridderkerk

Re: 1 Juli Cookie wetgeving

Bericht door Autofan »

:doh: Zijn die kloothommels weer bezig? Die fijne combi Den Haag - Brussel heeft me al bijna mn baan gekost. Kan ik 12 september niet stemmen op helemaal geen politiek ofzo? :mrgreen:
Op naar Brussel:
Afbeelding

En Den haag:
Afbeelding
Afbeelding
Gebruikersavatar
Jolly Club
Berichten: 4652
Lid geworden op: vr 27 feb 2004 20:55

Re: 1 Juli Cookie wetgeving

Bericht door Jolly Club »

Als dit nu eens Nederlands' grootste probleem was.. misschien zou ik me er dan ook zo druk over maken! :lol:

- I'm not interested in facts, I find they tend to cloud my judgement. -
Gebruikersavatar
Harm-Jan
Beheerder
Berichten: 1767
Lid geworden op: ma 24 mei 2004 18:36
Schaal: 1:43
Locatie: Emmen
Contacteer:

Re: 1 Juli Cookie wetgeving

Bericht door Harm-Jan »

Ach ja, 1 klik op groen en je hebt er een jaar geen last van ;) (tenzij je cookies weggooit of privacy modus aan hebt, maar dat zou ik alleen aanzetten als je je Platinum Abo gaat gebruiken ;))
Gebruikersavatar
Mr. Dj M.
Berichten: 7098
Lid geworden op: za 29 sep 2007 14:47
Schaal: 1:18
Locatie: Nieuwerkerk a/d IJssel

Re: 1 Juli Cookie wetgeving

Bericht door Mr. Dj M. »

Ach ja een keertje drukken dan maar....
Lijkt me overigens wel logischer dan het afmelden, want ongewenste info heb je anders al verstrekt zullen we maar zeggen. Nu denk ik niet dat je er onder uit komt, de cookies zijn vaak echt nodig op een website, maar geen van beide methodes lijken me echt de oplossing. Je moet of bij alle sites dadelijk ja gaan drukken, of je moet je in het geval dat je het niet wilt, heel druk gaan maken om het te stoppen.
Tja zeg het maar, wat is een betere oplossing :eh:
Gebruikersavatar
jonnoT
Berichten: 6779
Lid geworden op: za 23 apr 2005 12:54
Schaal: 1:87
Locatie: sneek

Re: 1 Juli Cookie wetgeving

Bericht door jonnoT »

In traditie van het forum zijn het toch wel ROZE cookies ? :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
Gebruikersavatar
Straetos
Berichten: 970
Lid geworden op: do 26 aug 2010 15:34
Schaal: 1:18
Locatie: Ammerzoden

Re: 1 Juli Cookie wetgeving

Bericht door Straetos »

jonnoT schreef:In traditie van het forum zijn het toch wel ROZE cookies ? :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
Whahahahaha :thump_up2:
Wild wild horses couldn't drag me away
Gebruikersavatar
antoine
Berichten: 551
Lid geworden op: di 24 mar 2009 11:41
Schaal: 1:43

Re: 1 Juli Cookie wetgeving

Bericht door antoine »

Wanneer krijgen wij dit scherm te zien? Is dit wanneer je gaat naar http://www.modelautoforum.nl" onclick="window.open(this.href);return false;?


Kan je mij vertellen hoe je die pagina gemaakt hebt, eventueel een link?
Gebruikersavatar
schuifelhoofd
Berichten: 1031
Lid geworden op: wo 26 mei 2010 08:16
Locatie: Aarschot, Belgie
Contacteer:

Re: 1 Juli Cookie wetgeving

Bericht door schuifelhoofd »

Surf op het werk altijd in private modus, of Chrome incognito.
Mij maakt dat extra klikje niet uit, maar is inderdaad veel te bemoeizuchtig.
Lijkt wel op Windows Vista: "uw toestemming word gevraagd" :P
Gebruikersavatar
Autofan
Berichten: 2911
Lid geworden op: vr 25 mei 2007 10:19
Schaal: 1:18
Locatie: Ridderkerk

Re: 1 Juli Cookie wetgeving

Bericht door Autofan »

Grom, kom er niet meer op vanaf mn werk. Denk door die naam cookielaw dat Bloxx de site blokkeert.:(
Afbeelding
Plaats reactie