vind ik leuk

Op- en/of aanmerkingen op dit forum kun je hier kwijt. Als je een leuke idee voor dit forum hebt dan horen we dat ook graag en hier plaatsen we Nieuws en aankondigingen
Klachten over de forumcrew graag via het contact formulier onderaan het menu..
Gebruikersavatar
Curbstone Models
Berichten: 1282
Lid geworden op: di 24 feb 2004 17:35
Schaal: 1:18
Locatie: Beverwijk
Contacteer:

vind ik leuk

Bericht door Curbstone Models »

Misschien is het al eens gevraagd of zo, maar waarom heeft dit forum eigenlijk geen buttons om een post te "uppen" of te "downen". Eigenlijk een beetje als facebooks "vind ik leuk"

Ik zie wel een "meldt dit" button, maar geen "vind ik leuk","vind ik niet leuk","vind ik jammer" buttons.

Zijn er meer mensen die deze snelle button wel handig zouden vinden om een post te waarderen.
Gebruikersavatar
Ricardo
Moderator
Berichten: 14078
Lid geworden op: za 11 okt 2003 22:08
Schaal: 1:43
Locatie: Groningen
Contacteer:

Re: vind ik leuk

Bericht door Ricardo »

Ik zou het een leuke aanvulling vinden. Geen idee of dat technisch mogelijk is. :mrgreen:
Gebruikersavatar
NetForce84
Moderator
Berichten: 2661
Lid geworden op: zo 06 mei 2012 16:18
Schaal: 1:18
Locatie: Geraardsbergen

Re: vind ik leuk

Bericht door NetForce84 »

Mja eigenlijk geen slecht idee
Gebruikersavatar
Peter Parker
Forumbestuur
Berichten: 8086
Lid geworden op: di 25 mei 2004 22:10
Locatie: Purmerend
Contacteer:

Re: vind ik leuk

Bericht door Peter Parker »

:thump_up:
ge-flopt
Berichten: 229
Lid geworden op: di 22 feb 2005 14:40
Schaal: 1:43
Locatie: tilburg
Contacteer:

Re: vind ik leuk

Bericht door ge-flopt »

Er bestaat een plugin voor phpbb, maar geen ervaring mee:
https://www.phpbb.com/community/viewtop ... &t=2113726
Gebruikersavatar
Autofan
Berichten: 2911
Lid geworden op: vr 25 mei 2007 10:19
Schaal: 1:18
Locatie: Ridderkerk

Re: vind ik leuk

Bericht door Autofan »

Ik weet niet of ik er wel zo gelukkig mee moet zijn. Heb het totaal niet op al dat ge-vind-ik-leuk enzo.
Afbeelding
Gebruikersavatar
exit
Berichten: 1865
Lid geworden op: za 06 dec 2008 10:52
Locatie: Antarctica
Contacteer:

Re: vind ik leuk

Bericht door exit »

Autofan schreef:Ik weet niet of ik er wel zo gelukkig mee moet zijn. Heb het totaal niet op al dat ge-vind-ik-leuk enzo.
daar ben ik het mee eens.
zie niet direct een meerwaarde hiervoor
behalve de 'kudde' volgen en dat overal doen ...
The exit is here or @ http://www.samexit.be
Teller: +69x x 1/18 - 6 x 1/12 - +100 x 1/43
rsh_scuderia
Moderator
Berichten: 7309
Lid geworden op: di 19 apr 2005 00:08
Schaal: 1:18

Re: vind ik leuk

Bericht door rsh_scuderia »

Ik krijg er een beetje een Autoweek gevoel bij.
Daar gebruiken ze het ook bij berichten en maar zelden zie ik dat het daadwerkelijke iets bij te dragen heeft.
Het heeft zelfs iets Groenlinksigs, als je niet oppast heb je een negatieve reactie aan je broek hangen omdat je een reactie plaatst die niet in het straatje past van sommige mensen die vinden dat zij het alleenrecht hebben op moreel.
Gebruikersavatar
Curbstone Models
Berichten: 1282
Lid geworden op: di 24 feb 2004 17:35
Schaal: 1:18
Locatie: Beverwijk
Contacteer:

Re: vind ik leuk

Bericht door Curbstone Models »

rsh_scuderia schreef:Ik krijg er een beetje een Autoweek gevoel bij.
Daar gebruiken ze het ook bij berichten en maar zelden zie ik dat het daadwerkelijke iets bij te dragen heeft.
Het heeft zelfs iets Groenlinksigs, als je niet oppast heb je een negatieve reactie aan je broek hangen omdat je een reactie plaatst die niet in het straatje past van sommige mensen die vinden dat zij het alleenrecht hebben op moreel.
maar die negatieve nergens op slaande reactie kan je dan ook weer downen.. het is een beetje een zelfreguleren iets..

Ik zit ook op fora waar topics worden beoordeeld op "draagt iets bij" of "draagt niets bij", en in mensen hun profiel staat dan hoe vaak ze dat doen. Ik hecht meer waarde aan de "downer" van iemand die dat zelden doet en 1000+ uppers geeft in andere topics. Doet mij dan een beetje nadenken over wat ik er neer gezet hebt.

Je zou het gewoon kunnen proberen, als het niet bevalt kan je het altijd na een jaartje weer uit zetten. In andere fora merk ik wel dat mensen voorzichtig met hun negatieve mening omgaan omdat ze anders door andere op hun post een "draagt niets bij" krijgen.
Gebruikersavatar
alain_1978
Berichten: 2951
Lid geworden op: zo 23 nov 2008 19:16
Schaal: 1:18
Locatie: Tropico

Re: vind ik leuk

Bericht door alain_1978 »

Dit is misschien een goed idee op van die fora vol met van die agressieve posters en waar niemand respect heeft voor mekaar en
waar er een sport van wordt gemaakt om iemand zo snel mogelijk de grond in te boren.
Aangezien dit forum veel meer waardigheid en vriendelijke mensen meedraagt dan het gemiddelde forum op het internet, vind ik het hier niet nodig.
Heb afgelopen zondag op de forummeeting genoeg toffe mensen gezien.
Ik heb er ook geen zin in om de reacties hier te gaan beoordelen. En iedereen draagt zijn steentje hier bij op zijn manier.
En wat voor de ene een interessante reactie is, is dat voor de andere niet want we zijn allemaal verschillende mensen. Dus wie ben ik om een reactie van iemand te beoordelen?
En iemand die het varken hier begint uit te hangen, wordt toch geblokkeerd door de moderator dus dan is het probleem ook ineens opgelost.
Afbeelding
James May: 'Did I just hear you, Jeremy Clarkson, say that you'd like a bit less power?' Jeremy: 'Yes you did.'
Gebruikersavatar
goededag
Berichten: 1376
Lid geworden op: zo 11 jul 2010 20:42
Schaal: 1:18
Locatie: hall

Re: vind ik leuk

Bericht door goededag »

Ik denk niet dat het iets bijdraagt. Volgens mij krijg je dan helemaal geen reacties meer in privetopics. Een likeje als iemand een nieuw model voorsteld, is veel makkelijker
Gebruikersavatar
Jolly Club
Berichten: 4652
Lid geworden op: vr 27 feb 2004 20:55

Re: vind ik leuk

Bericht door Jolly Club »

Er wordt mij persoonlijk al veel te weinig gediscussieerd op het forum de laatste tijd. Kennelijk is het ook een beetje een tendens dat tegengas niet wordt gewaardeerd.
Als we nog verder vervallen in het simpelweg heen en weer gooien van +1 en -1 tjes denk ik dat er van echte interactie helemaal weinig sprake meer zal zijn..

Kortom: :thump_down:

- I'm not interested in facts, I find they tend to cloud my judgement. -
Gebruikersavatar
Curbstone Models
Berichten: 1282
Lid geworden op: di 24 feb 2004 17:35
Schaal: 1:18
Locatie: Beverwijk
Contacteer:

Re: vind ik leuk

Bericht door Curbstone Models »

Je hoeft er ook niet aan mee te doen, maar nu zien we dat veel mensen best we een "vind ik leuk" zouden willen achterlaten, maar geen zin hebben om een tekst in te gaan tikken.

Misschien best eens iets om een paar dagen te laten sudderen en over na te denken.

En ik vind stackoverlow nou niet echt een forum met aggresieve posters die elkaar alleen maar afbranden. Het helpt juist om mensen ervan bewust te maken van wat je post en hoe dat op anderen overkomt. En dat met één klik.
Gebruikersavatar
Curbstone Models
Berichten: 1282
Lid geworden op: di 24 feb 2004 17:35
Schaal: 1:18
Locatie: Beverwijk
Contacteer:

Re: vind ik leuk

Bericht door Curbstone Models »

Jolly Club schreef:Er wordt mij persoonlijk al veel te weinig gediscussieerd op het forum de laatste tijd. Kennelijk is het ook een beetje een tendens dat tegengas niet wordt gewaardeerd.
Als we nog verder vervallen in het simpelweg heen en weer gooien van +1 en -1 tjes denk ik dat er van echte interactie helemaal weinig sprake meer zal zijn..

Kortom: :thump_down:
kortom :thump_up: want nu wordt er geen tegengas gegeven en sommige mensen denken daardoor dat ze
a. heel leuk zijn
b. beter zijn dan een ander

Juist een methode om tegengas te geven zonder jezelf te hoeven verdedigen kan heel verfrissend werken.
Gebruikersavatar
hanske10
Berichten: 731
Lid geworden op: wo 02 mei 2012 10:12
Schaal: 1:18

Re: vind ik leuk

Bericht door hanske10 »

Curbstone Models schreef:
Jolly Club schreef:Er wordt mij persoonlijk al veel te weinig gediscussieerd op het forum de laatste tijd. Kennelijk is het ook een beetje een tendens dat tegengas niet wordt gewaardeerd.
Als we nog verder vervallen in het simpelweg heen en weer gooien van +1 en -1 tjes denk ik dat er van echte interactie helemaal weinig sprake meer zal zijn..

Kortom: :thump_down:
kortom :thump_up: want nu wordt er geen tegengas gegeven en sommige mensen denken daardoor dat ze
a. heel leuk zijn
b. beter zijn dan een ander

Juist een methode om tegengas te geven zonder jezelf te hoeven verdedigen kan heel verfrissend werken.
wat bedoel je met a heel leuk zijn
b beter zijn dan een ander .

waar baseer je dit op ??


ik vind een persoonlijk tekst :D beter dan een vind ik leuk knop of niet leuk knop :x
dan zie de persoon in z,n topic wat er mensen van vinden van zijn update.of het nou mooi is of ander,s of niet tof is



en ja men moet dan even tijd voor nemen om een tekst te typen.. nou en
is dat al teveel moeite ? :thump_down:
Plaats reactie