Nieuwe op dit forum -> Picture Resizing

Op- en/of aanmerkingen op dit forum kun je hier kwijt. Als je een leuke idee voor dit forum hebt dan horen we dat ook graag en hier plaatsen we Nieuws en aankondigingen
Klachten over de forumcrew graag via het contact formulier onderaan het menu..
BU
Berichten: 950
Lid geworden op: vr 24 okt 2003 21:17
Locatie: Mierlo, Noord-Brabant, NL
Contacteer:

Bericht door BU »

Goed idee! Ik zt er al op te wachten :shifty:.
Gebruikersavatar
St. Paul
Berichten: 3348
Lid geworden op: vr 16 jul 2004 21:57

Bericht door St. Paul »

Muiter schreef:Ik heb het aangepast naar 640 pixels maar ik zie het probleem niet. Als je nu een foto van 700 pixels breed plaatst wordt hij automatisch 640, er kan dan op geklikt worden voor het zien van het originele formaat.


Had ik toestemming gegeven voor een foto van 1 van onze buitenverblijven? :mrgreen:

640 is een standaard maat. Scheelt wel in laadtijd per pagina als niet al die foto's naar 600 verkleind moeten worden. Aangezien er toch meerdere mensen die standaard maat aanhouden denk ik wel dat het handig is om idd die standaard maat aan te houden. Verder wel een goede optie. Foto's blijven ook goed van kwaliteit. :thump_up:
Gebruikersavatar
Bracer
Berichten: 2450
Lid geworden op: za 18 okt 2003 13:42
Locatie: Maastricht

Bericht door Bracer »

Super idee!! :thump_up: wel zo handig in plaats van steeds moeten kiezen voor resizen of thumbnails posten. Mark, bedankt :worshippy:
Afbeelding
Gebruikersavatar
Schumi28
Forumbestuur
Berichten: 5180
Lid geworden op: wo 08 okt 2003 17:11
Schaal: 1:43
Locatie: Noord-Holland
Contacteer:

Bericht door Schumi28 »

:think:

Ik lees op de pagina van Nedstat dat 94,6% een groter beeldformaat heeft dan 800*600. Waarvoor heb je dan eigenlijk gekozen voor 640 en niet voor 800 (of net een ietsie pietsie minder? Want zo wordt het forum ook niet te breed
Afbeelding
Gebruikersavatar
Markopolo
Forumbestuur
Berichten: 6149
Lid geworden op: wo 08 okt 2003 09:13
Schaal: 1:43
Locatie: Naast de buren!
Contacteer:

Bericht door Markopolo »

Mark, het volgende (even van onder naar boven lezen ;))

Wat men in de Shoutbox schreef:25 03 2005 09:12:17
Ricardo:
ligt ook aan de grote van de foto 4 foto's van 45kb zijn sneller dan 1 foto van 2 mb

25 03 2005 09:10:59
Jp-cars:
kheb dat probleem ook, tis alleen raar dat het niet bij alle paginas is, op sommige waar veel foto's op staan gaat het snel, en waar minder op staat duurt het weer lanf

25 03 2005 09:09:44
Ricardo:
idd ben ik het helemaal mee eens

25 03 2005 09:09:06
droomautoos:
jullie hebben niks te klagen, van uit tilburg zitten we via een telefoonlijn op de citrix server op het hoofdkantoor, de fotograaf is nog sneeler met afdrukken van foto's als dat ik ze op m'n pc in beeld krijg

25 03 2005 09:08:45
Markopolo:
Muiter had beter een progje kunnen aanbieden om je foto's makelijk te verkleinen dan het progje wat nu zijn werk doet

25 03 2005 09:07:45
Markopolo:
ik vraag me af of dit ook geen extra dataverkeer kost?

25 03 2005 09:06:41
motorhead:
Idd of niet zoveel foto's in een topic

25 03 2005 09:06:22
Ricardo:
idd en zit hier echt met een leuke verbinding op het werk zijn aangesloten op het netwerk van de Universiteit dus dat moet geen probleem zijn

25 03 2005 09:05:17
Markopolo:
Ben dus niet de enige, zit hier af en toe ook te wachten alsof ik een 28k modem heb

25 03 2005 09:04:18
Ricardo:
wordt ook tijd volgens mij dat mensen hun foto's wat kleiner maken me pc hier op het werk slaat op tilt

25 03 2005 09:04:17


Ricardo schreef:leuk programma (gratis) Ifran view zo te downloaden via download.com is nog geen mb groot


We horen je reactie wel
Gebruikersavatar
1:18 24/7
Berichten: 2813
Lid geworden op: vr 16 apr 2004 20:12
Schaal: 1:18
Locatie: 47° 53' 19.21", 0° 1' 55.44"

Bericht door 1:18 24/7 »

Dan ben ik dus niet de enige die hier last van heeft. De verbinding is bij mij niet echt het probleem, maar soms zit ik op een pagina met veel grote foto's en begeeft m'n werkgeheugen het zowat!

Het enige nut van de functie zoals die er nu is is voor mensen met een lage resolutie, de bestandsgrootte blijft helaas ongewijzigd.
Mensen die lui zijn of gewoon nog niet zo goed weten hoe ze moeten resizen, gooien hun foto's rechtstreeks vanuit de camera op het net en dan zorgt het forum wel dat de layout niet verneukt wordt.

Het zou inderdaad ideaal zijn als het forum alle plaatjes automatisch kan veranderen in 640*480 resolutie en bestandsgrootte iets van 50kb ofzo, maar ik ben bang dat zoiets niet bestaat.
Meer haalbaar zal denk ik zijn dat er een regel komt omtrent resolutie en bestandsgrootte waar steeds naar verwezen kan worden als iemand zich er niet aan houd.
Zo is dat enkele maanden geleden ook op diecastexchange ingevoerd, in eerste instantie draaiden de modjes overuren, maar ik krijg inmiddels het idee dat veel mensen zich aan de regels houden en geleerd hebben hoe te resizen.
Gebruikersavatar
Markopolo
Forumbestuur
Berichten: 6149
Lid geworden op: wo 08 okt 2003 09:13
Schaal: 1:43
Locatie: Naast de buren!
Contacteer:

Bericht door Markopolo »

1:18 24/7 schreef:Meer haalbaar zal denk ik zijn dat er een regel komt omtrent resolutie en bestandsgrootte waar steeds naar verwezen kan worden als iemand zich er niet aan houd.
Zo is dat enkele maanden geleden ook op diecastexchange ingevoerd, in eerste instantie draaiden de modjes overuren, maar ik krijg inmiddels het idee dat veel mensen zich aan de regels houden en geleerd hebben hoe te resizen.


Dit hebben we (red. mods) in het begin ook gewoon gedaan, was de foto te groot, dan werd er gewoon een link van gemaakt, minder leuk als je je modellen wilt showen, dus gingen de meeste hun foto's wel aanpassen, nieuw is het dus voor ons niet en ik denk dat het alleen de laadtijd voor het forum maar te goede komt, een ergenis voorkomt.
Gebruikersavatar
Muiter
Vriend voor het Leven
Berichten: 1077
Lid geworden op: di 07 okt 2003 21:43
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Bericht door Muiter »

Ik zal dit probleem meenemen in de volgende versie van dit forum waaraan op dit moment gewerkt wordt.
Oprichter van modelautoforum.nl
Gebruikersavatar
Markopolo
Forumbestuur
Berichten: 6149
Lid geworden op: wo 08 okt 2003 09:13
Schaal: 1:43
Locatie: Naast de buren!
Contacteer:

Bericht door Markopolo »

En waarneer komt deze dan? Want ondertussen blijven de veldvullende foto's hun intrede op het forum doen.
Gebruikersavatar
Muiter
Vriend voor het Leven
Berichten: 1077
Lid geworden op: di 07 okt 2003 21:43
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Bericht door Muiter »

Markopolo schreef:En waarneer komt deze dan? Want ondertussen blijven de veldvullende foto's hun intrede op het forum doen.

De regel bestaat nog steeds dat de foto's niet te groot mogen zijn.
De functie die er nu is is alleen bedoeld als er leden zijn die toch te groet foto's plaatsen. De moderators kunnen naar eigen inzien ingrijpen.
Oprichter van modelautoforum.nl
Gesloten