Nieuwe op dit forum -> Picture Resizing

Op- en/of aanmerkingen op dit forum kun je hier kwijt. Als je een leuke idee voor dit forum hebt dan horen we dat ook graag en hier plaatsen we Nieuws en aankondigingen
Klachten over de forumcrew graag via het contact formulier onderaan het menu..
Gebruikersavatar
Muiter
Vriend voor het Leven
Berichten: 1077
Lid geworden op: di 07 okt 2003 21:43
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Bericht door Muiter »

Ben ik met je eens Winno. Helaas is het niet mogelijk om apart in te stellen dat moderators geen berichten mogen verwijderen maar leden wle hyn eigen berichten.
Oprichter van modelautoforum.nl
Gebruikersavatar
Muiter
Vriend voor het Leven
Berichten: 1077
Lid geworden op: di 07 okt 2003 21:43
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Bericht door Muiter »

Bij het plaatsen van een bericht wordt je nu altijd gewezen op de regels die op dit forum gelden. Niemand kan meer een excuus hebben dat ze een regel niet kennen.

Op het forum in de box 'Wie is er Online' je eigen Avator, als je die niet hebt dan staat er het standaard logo.
Oprichter van modelautoforum.nl
Gebruikersavatar
Muiter
Vriend voor het Leven
Berichten: 1077
Lid geworden op: di 07 okt 2003 21:43
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Bericht door Muiter »

Ik heb met Digitalus een leuke deal gemaakt. In ruil voor het plaatsen van een banner op de hoofdpagina hebben we er 75% extra dataverkeer bij gekregen. Dit houdt in dat dit forum op dit moment financieel alleen op de 'Vrienden van het forum' zou kunnen draaien. Wil het echt lekker lopen hebben we natuurlijk meer vrienden nodig :thump_up:
Van de bestaande sponsors verwacht ik daarom bij vernieuwing van het contract geen financiële bijdrage maar een bijdrage in de vorm een actie o.i.d. met grotere voordelen voor de 'Vrienden van het forum'. Dit geld ook voor eventuele nieuwe sponsors.
Oprichter van modelautoforum.nl
kwiebje
Berichten: 2579
Lid geworden op: di 21 okt 2003 20:26
Locatie: Leuk dorpje :D
Contacteer:

Bericht door kwiebje »

Maja van die 75% extra data verkeer maken ook mensen gebruik die geen vriend zijn van het forum. Ik vind dat niet erg maar op zich kan ik me voorstellen dat vrienden van het forum andere kortingen en acties moeten en willen krijgen dan gewone leden. Dan wordt het storten van die bijdrage ook aantrekkelijker....Maargoed het is wel een goede deal muiter! :thump_up: :thump_up:
Afbeelding
Gebruikersavatar
Muiter
Vriend voor het Leven
Berichten: 1077
Lid geworden op: di 07 okt 2003 21:43
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Bericht door Muiter »

kwiebje schreef:Maja van die 75% extra data verkeer maken ook mensen gebruik die geen vriend zijn van het forum.

Dat staat helemaal los van elkaar. Door deze deal betaal ik voorlopig niet voor het overschreiden van het dataverkeer.
Oprichter van modelautoforum.nl
Gebruikersavatar
Matt Modelautos
Erelid
Berichten: 1763
Lid geworden op: vr 28 nov 2003 17:56
Locatie: Weert
Contacteer:

Bericht door Matt Modelautos »

kwiebje schreef:Maja van die 75% extra data verkeer maken ook mensen gebruik die geen vriend zijn van het forum. Ik vind dat niet erg maar op zich kan ik me voorstellen dat vrienden van het forum andere kortingen en acties moeten en willen krijgen dan gewone leden. Dan wordt het storten van die bijdrage ook aantrekkelijker....Maargoed het is wel een goede deal muiter! :thump_up: :thump_up:


Maar "Kwiebje" dat is toch precies wat Muiter wil (en doet).
Door geen financiële bijdrage meer te vragen aan sponsors, maar via kortingen aan "vrienden" het aantrekkelijk te maken om vrienden van het forum te worden. :thump_up:

Het ( extra) data verkeer moet je meer zien als vaste lasten voor Muiter, en die worden steeds hoger naar mate het aantal bezoekers stijgt. Dat er mensen zijn die géén vriend zijn, er ook van profiteren is niks meer als normaal. Ook degene die toevallig als passant het forum bereiken, tellen mee aan data.!!! Maar hoemeer "toevallige" bezoekers, hoe groter de kans op meer "vrienden".
Carpe Diem

--Aantal verschillende Nederlandse coureurs: 101
Gebruikersavatar
Muiter
Vriend voor het Leven
Berichten: 1077
Lid geworden op: di 07 okt 2003 21:43
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Bericht door Muiter »

Dankzij GiRacer staat er nu een adressenlijst omline met daarop de adressen van modelautowinkels in Nederland. De lijst is te vinden via de link op de portal.
Als er iemand een aanvulling heeft dan hoor ik dat graag.

Ook staan nu alle verkiezingen op één pagina.
Oprichter van modelautoforum.nl
Gebruikersavatar
model1op43
Berichten: 3224
Lid geworden op: ma 24 nov 2003 09:16
Schaal: 1:43
Locatie: thuis in het groene hart
Contacteer:

Bericht door model1op43 »

Super, die adressenlijst. Maar bovenaan de lijst staat "Geschiedenis van het forum". Even aanpassen nog :wink:
Afbeelding
Meer dan 2100 modellen online !!!
Volg deze op http://www.lemans-models.nl, http://www.dakar-models.nl en @lemansmodels
Gebruikersavatar
Muiter
Vriend voor het Leven
Berichten: 1077
Lid geworden op: di 07 okt 2003 21:43
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Bericht door Muiter »

model1op43 schreef:Super, die adressenlijst. Maar bovenaan de lijst staat "Geschiedenis van het forum". Even aanpassen nog :wink:

Details, details :mrgreen:
Oprichter van modelautoforum.nl
Gebruikersavatar
jelmer
Berichten: 1371
Lid geworden op: di 25 nov 2003 19:15
Schaal: 1:43
Locatie: Fryslân
Contacteer:

Bericht door jelmer »

Hobby Car R Kranenburgpln 15 5042MA Tilburg 013 4639142 http://www.hobbycar.nl/

Hobbycar modelauto's Roelof Kranenburgplein 15 5042 MA Tilburg http://www.hobbycar.nl/

Deze staat dubbel in de adressenlijst...

En deze stond er nog niet bij:

DOKKUM


dp toys

Oranjewal 14-18
9101 JV DOKKUM
TEL: 0519-292676
FAX: 0519-223676
Mail: info@dptoys.nl

ze hebben geen internet site...

en in Drachten zit er nog één, daar zal ik de gegevens nog wel even van opzoeken...
Afbeelding
Jos
Berichten: 1192
Lid geworden op: za 08 nov 2003 13:16
Schaal: 1:43
Locatie: Swalmen

Bericht door Jos »

Nog een toevoeging:

Naam winkel: Patricks Minicars c/o Disco limburg
Adres: Hamstraat 28
Postcode: 6041 HB
Plaats: Roermond
Land: Nederland

Telefoon: 0475-316282 en 06-24216816
Fax: 0475-310116
E-mail: timma033@planet.nl
Gebruikersavatar
St. Paul
Berichten: 3348
Lid geworden op: vr 16 jul 2004 21:57

Bericht door St. Paul »

Matt Modelautos schreef:Dat er mensen zijn die géén vriend zijn, er ook van profiteren is niks meer als normaal. Ook degene die toevallig als passant het forum bereiken, tellen mee aan data.!!! Maar hoemeer "toevallige" bezoekers, hoe groter de kans op meer "vrienden".


Maar het is natuurlijk wel oppassen voor mensen die op het forum leuke plaatjes zien en vervolgens op een eigen site die foto via een link naar dat plaatje plaatsen. Elke keer dat hun site geladen wordt kost dat het forum data verkeer omdat het originele plaatje op Muiters server staat.
RIP McLaren Formula 1 - 1963 / 2016
Proud Bentley Boy - Bentley Continental GT3 Goliath of GT racing
Remember Boerke - MAF HELD - 30-01-04 / 08-04-09
Wie Ricardo niet eert, is het grote niet weert. :rico:
Gebruikersavatar
Matt Modelautos
Erelid
Berichten: 1763
Lid geworden op: vr 28 nov 2003 17:56
Locatie: Weert
Contacteer:

Bericht door Matt Modelautos »

St. Paul schreef:
Matt Modelautos schreef:Dat er mensen zijn die géén vriend zijn, er ook van profiteren is niks meer als normaal. Ook degene die toevallig als passant het forum bereiken, tellen mee aan data.!!! Maar hoemeer "toevallige" bezoekers, hoe groter de kans op meer "vrienden".


Maar het is natuurlijk wel oppassen voor mensen die op het forum leuke plaatjes zien en vervolgens op een eigen site die foto via een link naar dat plaatje plaatsen. Elke keer dat hun site geladen wordt kost dat het forum data verkeer omdat het originele plaatje op Muiters server staat.


Klopt,...maar ik denk niet dat Muiter er wakker van zal liggen van die hoeveelheid dataverkeer.
Anders wordt het natuurlijk als een professionele site die duizenden bezoekers per dag trekt er gebruik van zou gaan maken. Maar dat zou aan te pakken zijn via bescherming copyright. Al zie ik het zover niet komen, zo'n webmaster zorgt zelf wel voor fatsoenlijke foto's.
Carpe Diem

--Aantal verschillende Nederlandse coureurs: 101
Gebruikersavatar
St. Paul
Berichten: 3348
Lid geworden op: vr 16 jul 2004 21:57

Bericht door St. Paul »

Matt Modelautos schreef:Klopt,...maar ik denk niet dat Muiter er wakker van zal liggen van die hoeveelheid dataverkeer.
Anders wordt het natuurlijk als een professionele site die duizenden bezoekers per dag trekt er gebruik van zou gaan maken. Maar dat zou aan te pakken zijn via bescherming copyright. Al zie ik het zover niet komen, zo'n webmaster zorgt zelf wel voor fatsoenlijke foto's.


Ik heb een weblog met 3 andere vrienden bij http://www.web-log.nl. En ik weet hoe makkelijk wij dit soort dingen doen. :oops: Niet van dit forum omdat het log gericht is op andere dingen dan modelauto's maar wel via een hoop andere sites. En vervolgens zijn er 3 of 4 andere webloggers die dezelfde link ook nog ff copieren. Kan uiteindelijk best snel gaan en dat is erg vervelend als jij de bron bent.
RIP McLaren Formula 1 - 1963 / 2016
Proud Bentley Boy - Bentley Continental GT3 Goliath of GT racing
Remember Boerke - MAF HELD - 30-01-04 / 08-04-09
Wie Ricardo niet eert, is het grote niet weert. :rico:
Gebruikersavatar
Matt Modelautos
Erelid
Berichten: 1763
Lid geworden op: vr 28 nov 2003 17:56
Locatie: Weert
Contacteer:

Bericht door Matt Modelautos »

Klopt, ben ik helemaal met je eens.
Maar weten jullie ook dat je dan volgens de letter der wet ( zoals dat zo mooi heet ) strafbaar zijn.
Nou zal het niet zo gauw gebeuren, maar als de "bron" dit niet pikt, heb je wél serieus problemen :( .

Ik kom ook regelmatig foto's tegen die ik zelf gemaakt heb, maar zie dit een beetje als erkenning waar ik best trots op ben. ( Ben maar een amateurtje ). Maar zodra ik mijn foto's tegenkom op een commerciële site, ga ik wél mijn recht halen, en reken er maar op dat ik dan aan het langste eind trek. :mrgreen:
Je maakt wel degelijk inbreuk op iemands auteursrecht. Ik zou de onderstaande site toch maar eens bezoeken.

http://www.heinpragt.com/copyright/copyright.php#Deel1
Carpe Diem

--Aantal verschillende Nederlandse coureurs: 101
Gesloten