Jelmer's Ferrari's (alweer) Terug van Weggeweest

Plaats hier foto's van je eigen collectie modelauto's. Ook kun je je eigen website hier promoten mits het over je eigen collectie modelauto's gaat natuurlijk.
Het is niet de bedoeling hier je 1:1 modellen te promoten.
Gebruikersavatar
rudie20vt
Berichten: 3577
Lid geworden op: vr 25 feb 2005 21:59
Schaal: 1:43
Locatie: Haaksbergen

Re: Jelmer's Ferrari's (alweer) Terug van Weggeweest

Bericht door rudie20vt »

erg mooi gedaan die kasten en welkom terug
Afbeelding
Gebruikersavatar
jonnoT
Berichten: 6779
Lid geworden op: za 23 apr 2005 12:54
Schaal: 1:87
Locatie: sneek

Re: Jelmer's Ferrari's (alweer) Terug van Weggeweest

Bericht door jonnoT »

Goh, is die uithoek van Friesland ook weer op internet aangesloten of is de verbinding zo traaaaaaaaaaagg :mrgreen: :mrgreen:

Gefeliciteerd met de gezinsuitbreiding :thump_up: Bij de volgende up-date zal ze wel afgestudeerd zijn :whistle:
Gebruikersavatar
Ferrari10flrb
Berichten: 2996
Lid geworden op: zo 16 jul 2006 22:40
Schaal: 1:43
Locatie: Eibergen
Contacteer:

Re: Jelmer's Ferrari's (alweer) Terug van Weggeweest

Bericht door Ferrari10flrb »

jelmer schreef:Mooie kast man :thump_up: Hij lijkt ook alweer wat te klein zo te zien. Of heb je er nog één hangen?

De kast was vol. Maar op dit moment nog voor de helft vol. Ik heb vrijwel alle diecast modellen in deze kast verkocht er staan nu alleen F1 handbouwmodellen in en dan alleen de Ferrari wereldkampioenen bij de rijders en constructeurs. Worden er in totaal 20 moet alleen nog de 500 F2 1952 en de 312 T2 1977.

Bedankt voor de info.

Ik heb geen geleidesysteem voor mijn kast. Ik wou geen glasnaad in het zichtveld hebben omdat ik dat gewoon niet mooi vind. Ik pak het hele voorfront er voor weg om bij de modellen te kunnen. Om het stof tegen te gaan heb ik er glasband achter gedaan zodat het helemaal stofdicht is.

Even een paar foto's ter verduidelijking.



Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Gebruikersavatar
jelmer
Berichten: 1371
Lid geworden op: di 25 nov 2003 19:15
Schaal: 1:43
Locatie: Fryslân
Contacteer:

Re: Jelmer's Ferrari's (alweer) Terug van Weggeweest

Bericht door jelmer »

De kast was vol. Maar op dit moment nog voor de helft vol. Ik heb vrijwel alle diecast modellen in deze kast verkocht er staan nu alleen F1 handbouwmodellen in en dan alleen de Ferrari wereldkampioenen bij de rijders en constructeurs. Worden er in totaal 20 moet alleen nog de 500 F2 1952 en de 312 T2 1977.
Nu je het zegt had ik dat al gelezen op F-chat. Handbouw is de must, maar een stuk prijziger. Ik hou het voor nu eerst maar even bij de diecast. Had jij de diecast F1 helemaal compleet?

@Jonno Ik zal proberen de updates wat bij te houden, maar straks is het werk ook weer druk, en het voorjaar komt er weer aan, dus dan weer lekker naar buiten en wat minder achter de computer :mrgreen:
Afbeelding
Gebruikersavatar
Ferrari10flrb
Berichten: 2996
Lid geworden op: zo 16 jul 2006 22:40
Schaal: 1:43
Locatie: Eibergen
Contacteer:

Re: Jelmer's Ferrari's (alweer) Terug van Weggeweest

Bericht door Ferrari10flrb »

jelmer schreef:
De kast was vol. Maar op dit moment nog voor de helft vol. Ik heb vrijwel alle diecast modellen in deze kast verkocht er staan nu alleen F1 handbouwmodellen in en dan alleen de Ferrari wereldkampioenen bij de rijders en constructeurs. Worden er in totaal 20 moet alleen nog de 500 F2 1952 en de 312 T2 1977.
Nu je het zegt had ik dat al gelezen op F-chat. Handbouw is de must, maar een stuk prijziger. Ik hou het voor nu eerst maar even bij de diecast. Had jij de diecast F1 helemaal compleet?

Voor mij is handbouw wel zo ongeveer de must. Maar neemt niet weg dat de modellen van Redline en nu ook Fujimi/Truescale ook prima zijn hoor. Ik had in diecast alle Ferrari wereldkampioenen ook de constructeurs, en de teamgenoten die in het betreffende jaar voor Ferrari hebben gereden. Beetje teveel overlappingen. Met de verkoop kon ik weer een deel van de handbouwers financieren. Heb het geluk dat ik een Italiaanse bouwer via Ebay ken die voor bijzondere lage prijzen uitstekend werk afleverd.
Gebruikersavatar
Ferrari10flrb
Berichten: 2996
Lid geworden op: zo 16 jul 2006 22:40
Schaal: 1:43
Locatie: Eibergen
Contacteer:

Re: Jelmer's Ferrari's (alweer) Terug van Weggeweest

Bericht door Ferrari10flrb »

jelmer schreef:
De kast was vol. Maar op dit moment nog voor de helft vol. Ik heb vrijwel alle diecast modellen in deze kast verkocht er staan nu alleen F1 handbouwmodellen in en dan alleen de Ferrari wereldkampioenen bij de rijders en constructeurs. Worden er in totaal 20 moet alleen nog de 500 F2 1952 en de 312 T2 1977.
Nu je het zegt had ik dat al gelezen op F-chat. Handbouw is de must, maar een stuk prijziger. Ik hou het voor nu eerst maar even bij de diecast. Had jij de diecast F1 helemaal compleet?

Voor mij is handbouw wel zo ongeveer de must. Maar neemt niet weg dat de modellen van Redline en nu ook Fujimi/Truescale ook prima zijn hoor. Ik had in diecast alle Ferrari wereldkampioenen ook de constructeurs, en de teamgenoten die in het betreffende jaar voor Ferrari hebben gereden. Beetje teveel overlappingen. Met de verkoop kon ik weer een deel van de handbouwers financieren. Heb het geluk dat ik een Italiaanse bouwer via Ebay ken die voor bijzondere lage prijzen uitstekend werk afleverd.
Gebruikersavatar
St. Paul
Berichten: 3348
Lid geworden op: vr 16 jul 2004 21:57

Re: Jelmer's Ferrari's (alweer) Terug van Weggeweest

Bericht door St. Paul »

Wow.... die had ik even gemist. Wist al wel dat je een kleintje had. Maar nu dus ook een dochtertje. En meneer meldt zich niet ff in de shout. :snooty: Fish meldde zich weer, Jelmer leeft nog.... ik ga het bier koud zetten en de chips pakken, kan nooit lang meer duren voor Boerke m der in knalt. :mrgreen:

Leuk om te zien dat je nog wel verzamelt. :thump_up: Nog steeds wel van de verkeerde kant maar als zelfs homo's bij Ado Den Haag welkom zijn, dan strijk ik mijn hand wel over mijn hart bij Frarifans.... :mrgreen:
RIP McLaren Formula 1 - 1963 / 2016
Proud Bentley Boy - Bentley Continental GT3 Goliath of GT racing
Remember Boerke - MAF HELD - 30-01-04 / 08-04-09
Wie Ricardo niet eert, is het grote niet weert. :rico:
Plaats reactie