Tom's Audi's en meer- een quattro van Atlas

Plaats hier foto's van je eigen collectie modelauto's. Ook kun je je eigen website hier promoten mits het over je eigen collectie modelauto's gaat natuurlijk.
Het is niet de bedoeling hier je 1:1 modellen te promoten.
Gebruikersavatar
tom
Berichten: 5619
Lid geworden op: za 24 apr 2004 11:49

Bericht door tom »

Komen er een paar...

[disclaimer]ik kan veel beter fotograferen, heb zelfs een portable mini-studio speciaal voor modelauto's, maar nu even niet. Betere foto's volgen.[/disclaimer]

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Dit zijn wat opnamen van mijn overvolle Audi-vitrinetje (er staan nog drie of vier keer zoveel modellen te wachten op een plaatsje), een deeltje van mijn oudere verzameling van diverse merken, Audi-modellen boven op de vitrine opgestapeld, staan te wachten op ruimte achter glas, de oude verzameling 1:18 modellen (tenminste: een klein deeltje ervan, een slordige schatting is dat ik ongeveer 150 1:18-modellen heb) en een paar van de laatste aanwinsten: de Audi Rosemeyer en Nuvolari proto's, Audi 80 GLS en GTE van '76, '77, Audi 100 Crayford Convertible, Audi 100 Avant van 1979, Audi RS2 Avant van '93. De meeste van deze 1:43 handbouwmodellen zijn van AAM Boyer en in samenwerking met Audi AG gemaakt, de Rosemeyer is van Inmocar, de Nuvolari van LookSmart.

Tom
Laatst gewijzigd door tom op zo 31 jan 2010 18:10, 2 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Bracer
Berichten: 2450
Lid geworden op: za 18 okt 2003 13:42
Locatie: Maastricht

Bericht door Bracer »

Dat ziet er al flink uitgebreid uit ja :thump_up:
Kan aan mij liggen, maar volgens mij mag er wel eens een stofdoekje doorheen he :P
Hier en daar een mooie uitzondering behalve audi's, ook niet mis hoor
Afbeelding
Gebruikersavatar
tom
Berichten: 5619
Lid geworden op: za 24 apr 2004 11:49

Bericht door tom »

Ja, aan afstoffen heb ik een hekel. Dit gebeurt over het algemeen alleen maar als ik de boel weer eens opnieuw inricht, maar da's makkelijk anderhalf jaar geleden nu. Als ik weer eens wat tijd had...

Er is een vitrine met alleen Audi, twee met vanalles in 1:18, twee met vanalles in 1:43 en een met Brits spul van na 1945. Ik ben erg benieuwd hoeveel plaats alles in gaat nemen als ik het uitpak.

Tom
Gebruikersavatar
Ricardo
Moderator
Berichten: 14078
Lid geworden op: za 11 okt 2003 22:08
Schaal: 1:43
Locatie: Groningen
Contacteer:

Bericht door Ricardo »

Moet echt zeggen dat het nogal een indrukwekkende verzameling is. Ben niet jaloers ofzo :lol: Welkom op het forum.
Gebruikersavatar
DeProfessor
Berichten: 109
Lid geworden op: do 09 okt 2003 14:27
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Bericht door DeProfessor »

Dat is een Looksmart in 1:43, kost circa 90 euro. 8) Hier kun je nog wat informatie vinden:
http://www.looksmartmodels.com/eng/main.htm
http://www.alpimodel.com/lsm/ls041.html
Gebruikersavatar
tom
Berichten: 5619
Lid geworden op: za 24 apr 2004 11:49

Bericht door tom »

urquattro83 schreef:He Tom!

De audi nuvolari, van welke fabrikant is die? Is een 1:18 model of niet? Hoeveel koste deze?


Hee Simon, jij ook hier?

Klopt, inderdaad een Looksmart, kostte een eurootje of 90 (handbouw)

Tom
Gebruikersavatar
tom
Berichten: 5619
Lid geworden op: za 24 apr 2004 11:49

Bericht door tom »

Afgelopen zaterdag weer NAMAC!

Voor het eerst in jaren beetje offtopic gegaan, er stond zoveel moois voor idiote prijzen...

-AutoArt VW Phaeton 1:18 in dealerdoos voor 15 euro!
-Schuco(?) VW Golf V 3-deurs in dealerdoos 8 euro!!
-Schuco 1:10 NSU Max motorfiets (OK, beetje Audi...) 6 euro
-1:18 Golf 1 Cabrio wit/wit/wit (US-uitvoering), SunStar, 8 euro
-AutoArt 1:18 Audi quattro 25 euro!

Er zit nog flink wat VW in mijn verzameling dus dat wordt nu een beetje uitgebreid. mooi spul allemaal.
Veel minder goedkoop, maar ook nog de Minichamps limited edition Audi Pi kes Peak quattro proto (500 ex.) aangeschaft. Prachtig model!
Oh, en voor een paar euro een doos vol baanstukken voor Scalextric, zal nu eindelijk eens een baan aanleggen voor mijn Audi-racers...

Tom
Laatst gewijzigd door tom op vr 10 nov 2006 00:06, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Bart
Berichten: 1441
Lid geworden op: zo 12 okt 2003 20:04
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Bericht door Bart »

Wordt toch eens tijd dat ik ook naar de beurs ga. Goeie keus Tom dat je de Audo Quatrro hebt gekocht. Die moet ik ook nog een zien te krijgen :mrgreen:
Gebruikersavatar
Schumi28
Forumbestuur
Berichten: 5180
Lid geworden op: wo 08 okt 2003 17:11
Schaal: 1:43
Locatie: Noord-Holland
Contacteer:

Bericht door Schumi28 »

Tom, jij als fervent Audiverzamelaar kan mij het volgende vast wel vertellen.

Is er een beetje een knap schaalmodel van de audi 80 bouwjaar 1988 :?:
Afbeelding
Gebruikersavatar
tom
Berichten: 5619
Lid geworden op: za 24 apr 2004 11:49

Bericht door tom »

Wordt wat lastig, toen waren de modellen natuurlijk nog niet zo mooi als wat Minichamps ons tegenwoordig voorschotelt...

Schabak en Gama hadden redelijke 1:43s die je nog wel eens tegenkomt op de NAMAC-beurs, voor niet al te veel geld. De Schabak had geen spiegels en geen deurframes op de (opengaande) voorportieren. De Gama had ook geen frames maar wel spiegels. De Gama lijkt wat uit model, staat te hoog op zijn wielen.

In 1:24 was er Fujimi, die een fraaie kit maakte. Die kun je nog hier en daar vinden, als 80 of 90.

Over een paar jaar is de 'type 89' klassiek, dan krijgen we mooi spul. :)

Tom
Gebruikersavatar
tom
Berichten: 5619
Lid geworden op: za 24 apr 2004 11:49

Bericht door tom »

Deze week nog een achtergebleven Minichamps RS4 aangeschaft in het geel, zeldzaam inmiddels!

Verder zit ik met spanning te wachten op de AutoArt Sport quattro, heb 'm in bestelling staan.

Tom
kwiebje
Berichten: 2579
Lid geworden op: di 21 okt 2003 20:26
Locatie: Leuk dorpje :D
Contacteer:

Bericht door kwiebje »

Mooie wagentjes heb je weer toegevoegd aan je collectie Tom :thump_up: :thump_up:
Hopelijk zien we snel wat fotootjes ervan..... :dance:
Afbeelding
Gebruikersavatar
DeProfessor
Berichten: 109
Lid geworden op: do 09 okt 2003 14:27
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Bericht door DeProfessor »

Leuk! Waar heb je die RS4 gekocht? Ik heb er inmiddels ook drie gevonden de laatste tijd, waarvan één verkocht en één overgelaten voor een Luxemburgse vriend die 'm zocht... :wink: De derde hou ik maar zelf want ik vind 'm toch wel vet :mrgreen:
Gebruikersavatar
Bart
Berichten: 1441
Lid geworden op: zo 12 okt 2003 20:04
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Bericht door Bart »

Hij is echt vet de gele RS4. Die prijzen die lijken daarvan ook met de dag te stijgen.
Gebruikersavatar
tom
Berichten: 5619
Lid geworden op: za 24 apr 2004 11:49

Bericht door tom »

Mijn RS4 stond gewoon bij een Audi-dealer in de vitrine geel te wezen... had 'm een tijdje genegeerd maar dat lukte niet meer. :)

Verder gisteren mijn Malachitgrüne Sport quattro van AutoArt binnen gekregen (kwijl! Tot in elk detail perfect!) en de twee SunStar rally-quattro's die vanzelfsprekend niet van AutoArt-kwaliteit zijn (lijkt me ook moeilijk, voor een derde van de AA-prijs) maar zeer zeker fraai staan in de collectie!

Ik zal inderdaad eens wat foto's maken maar word gehinderd door het feit dat ik geen ruimte heb om het nieuwe spul op te stellen en een chronisch tijdgebrek, ben namelijk net begonnen met de restauratie van een echte auto...

Tom
Laatst gewijzigd door tom op vr 10 nov 2006 00:07, 1 keer totaal gewijzigd.
Gesloten