Tom's Audi's en meer- een quattro van Atlas

Plaats hier foto's van je eigen collectie modelauto's. Ook kun je je eigen website hier promoten mits het over je eigen collectie modelauto's gaat natuurlijk.
Het is niet de bedoeling hier je 1:1 modellen te promoten.
Gebruikersavatar
Bracer
Berichten: 2450
Lid geworden op: za 18 okt 2003 13:42
Locatie: Maastricht

Bericht door Bracer »

heel niet slecht idd :thump_up: iig stukken beter dan wat je normaal hier kunt krijgen van dat model en ja jammer van de wielen maar dat zou ik dan op de koop toe nemen :D
Afbeelding
Gebruikersavatar
Ricardo
Moderator
Berichten: 14078
Lid geworden op: za 11 okt 2003 22:08
Schaal: 1:43
Locatie: Groningen
Contacteer:

Bericht door Ricardo »

Zeer leuk model om te zien moet ik zeggen en idd jammer dat de banden tever naar binnen staan.
Gebruikersavatar
tom
Berichten: 5619
Lid geworden op: za 24 apr 2004 11:49

Bericht door tom »

Bart schreef:Een heel leuk model. De auto staat zelfs in de versnelling :mrgreen:


De pook beweegt zelfs netjes zoals de echte. Echt waanzinnig wat ze tegenwoordig in 1:18 doen qua detaillering. Als ik dat vergelijk met mijn eerste 1:18s, die destijds toch ook niet echt goedkoop waren...
Gebruikersavatar
Bart
Berichten: 1441
Lid geworden op: zo 12 okt 2003 20:04
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Bericht door Bart »

Nog even, en hij maakt zelfs het orginele motorgeluid :mrgreen:

Het wordt inderdaad steeds gekker maar aan de andere kant tegelijk ook weer leuker.
Gebruikersavatar
tom
Berichten: 5619
Lid geworden op: za 24 apr 2004 11:49

Bericht door tom »

Vitrinekast vol nagelende dieselmodellen... :shock:
Gebruikersavatar
Executive
Berichten: 174
Lid geworden op: vr 21 jan 2005 18:03
Locatie: Utrecht

Bericht door Executive »

Ik vind die grill toch echt niet mooi. Beetje een te hoog plastic gehalte! Voor een 1:18 audi is het echter een plaatje. Voor een Audi verzamelaar een mooie aanwinst... Veel plezier ermee!
Afbeelding
Gebruikersavatar
Franx
Berichten: 45
Lid geworden op: wo 12 jan 2005 15:33

Bericht door Franx »

Wow Tom..voor het eerst iets gezien van je totale verzameling! :shock: :shock:

Respect voor je jarenlange toewijding aan je verzameling Audi's in alle schalen hoor!!! :thump_up:

Kom ik aan met m'n pakweg 75 audi-modelletjes...pffff (long way to go :eh: )
Gebruikersavatar
Droes
Berichten: 1234
Lid geworden op: vr 28 jan 2005 17:46
Schaal: 1:18
Locatie: België

Bericht door Droes »

Heb ik ff dit topic doorgelezen (zag het voor het eerst ;))
Mooie Audi's heb je man, tis eens wat anders.. BMW & Ferrari zie je hier zoveel maar Audi minder, maakt het nog wat specialer (vind ik)
Ga vooral door en hou ons op de hoogte! :dance:
:worshippy:
Gebruikersavatar
tom
Berichten: 5619
Lid geworden op: za 24 apr 2004 11:49

Bericht door tom »

Dank, dank...

Binnenkort nieuw in de verzameling: de zilveren uitvoering van de A4 hierboven (d@mn, zo zie je er geen een, zo word je ermee overspoeld!), de beroemde V8 DTM-bak (kwijl!) en eindelijk een Audi 80 van de tweede generatie, de 80 quattro uit 1983, handbouw van AAM Boyer.
Oh ja, en de Wanderer W25 Roadster van Ricko, had ik me ooit laten ontglippen.
Gebruikersavatar
ferrari expert
Berichten: 215
Lid geworden op: do 17 feb 2005 17:04
Schaal: 1:18
Contacteer:

Bericht door ferrari expert »

wat een :thump_up: verzameling, waar heb je trouwens de nuvolari vandaan?
Ford Focus RS, de ultieme Hot Hatch :)

Nieuw BMW M3 GTR Carbon Black 1:18 & Subaru Impreza WRC 2006 Plain Body White 1:18

http://www.rallyspots.nl
Gebruikersavatar
tom
Berichten: 5619
Lid geworden op: za 24 apr 2004 11:49

Bericht door tom »

Besteld bij een mede-clublid van de Audiclub. Hij haalt ze in grotere hoeveelheden bij de fabrikant. scheelt in de verzendkosten.

Op de NAMAC-beurs kom je ze ook nog wel eens tegen, hoewel het snel minder wordt.
Gebruikersavatar
Wim83
Berichten: 447
Lid geworden op: za 19 feb 2005 16:53
Locatie: Mechelen
Contacteer:

Bericht door Wim83 »

vette collectie!!

afgelopen week, terwijl er een audi voor mij reed, vroeg ik mij ineens af of er eigenlijk veel audi-modellen op de markt zijn... Had eigenlijk nog niet veel audi's gezien (buiten de 1/18 R8R 1999 die ik zelf had). Je komt als geroepen... knappe bakken!!
Gebruikersavatar
tom
Berichten: 5619
Lid geworden op: za 24 apr 2004 11:49

Bericht door tom »

Merci!

Gisteren een fraaie aanwinst in de collectie (is al langer uit: Wanderer W25K Roadster van Ricko in 1:18 ) en meteen een teleurstelling: de Audi 80 quattro uit 1983 van AAM Boyer.

De 80 met als fabriekscode 'type 81' is een model wat al jaren in de collecties van alle Audiverzamelaars ontbreekt. Vervelend, als je bedenkt dat er van de vier generaties Audi 80 van de andere drie uitstekende modellen zijn. Raar ook, want er zijn veel van deze auto's in 1:1 verkocht en het model heeft gelopen van 1979 tot 1987, met een lichte facelift in 1984.
Nu zijn er twee modelmakers die dit model eindelijk hebben aangekondigd: AAM Boyer (zie meer foto's in deze topic, onder andere de oude Audi 100 Avant en de nog oudere Audi 80) en Scala43.
AAM was de eerste, ik kende zijn kwaliteit dus dit model werd besteld. EUR 100 voor een handbouwmodel is redelijk, maar toen ik gisteren het model kreeg, verschoot ik van kleur.

Lakkwaliteit is mooi, de kleur (lichtgroen metallic) ook erg geslaagd. Daarmee is het positieve wel gezegd.
-De stootstrips op de flanken zijn te hoog gemonteerd, waardoor de hele verhoudingen zoek zijn
-De maker twijfelde tussen twee types- enkele koplampen met richtingaanwijzers ernaast, of dubbele lampen met richtingaanwijzers in de bumpers. Dit model heeft dus VIER richtingaanwijzers.
-De mistlampen zitten maar lukraak op de bumper geplakt en zijn niet meer dan plaatjes metaal, geen detail
-Ruitenwissers staan lomp middenop de ruit
-Buitenspiegels zijn verkeerd gemaakt en zitten dus scheef
-Wielen lijken nergens op, plat en lomp gemaakt, zijn een karikatuur van de originele velgen. Vijf in plaats van vier wielmoeren. Banden lijken meer op 275 dan op 175-loopvlak
-Skirt onder de achterbumper ontbreekt, plaatmateriaal in die regionen lijkt nergens op
-Veel te dikke uitlaat
-Roosters in de motorkap zijn onterecht zwart gemaakt
-Hele vorm klopt niet echt, hier te vierkant en daar te plat
-Als je 'm recht van achteren bekijkt is het meer een BMW 5 van 1985 dan een Audi 80.

Ik heb wat fotootjes geschoten om dit te ondersteunen, zal ze dinsdag even uploaden.

Ik ga mijn klachten maar eens even in een Duitstalig mailtje naar de fabrikant (of beter gezegd: leverancier- deze modellen worden voor Boyer gemaakt door een onbekend bedrijf) gieten en eens kijken wat zijn reactie is. Voor 100 euro verwacht ik wel een wat beter model, vooral omdat de foto van het prototype op de site een stuk beter lijkt (vooral wat betreft de koplampen, één van mijn twee ergste klachten).
Mijn hoop is eigenlijk dat er een tweede serie komt en dat kopers van de eerste serie een flinke korting of een gratis ruil krijgen, maar waarschijnlijk is dat ijdele hoop.

Wat een teleurstelling na al die jaren wachten. Nou maar eens naar Scala43 kijken, ook die modellen kloppen niet helemaal maar het schijnt er wel meer op te lijken. Probleem van Scala is alleen -zoals veel kleinseriefabrikanten- dat ze bestellingen zeeeeer langzaam vervullen.
Ik wacht driekwart jaar op de Audi 200 van Scala43, alweer een model zonder concurrentie... :(

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Gebruikersavatar
tom
Berichten: 5619
Lid geworden op: za 24 apr 2004 11:49

Even off-topic (geen Audi)

Bericht door tom »

Dit hoort niet echt in mijn Audi verzamelings-topic... dus even een nieuwe topic.

[MOD-EDIT model1op43] Sorry Tom, maar ik voeg dit topic toch samen met de rest van je verzameling, hij maakt tenslotte deel uit van jouw verzameling. Anders begint iedereen die meerdere verzamelonderwerpen heeft straks met extra topics en is het eind zoek want waar moet je dan de grens leggen ..?

Uit 'vroeger tijden' heb ik nog een paar vitrines staan met vanalles erin. Daarbij hoort ook een rijtje Corvettes (heb altijd een zwak gehad voor deze mooie auto) van verschillende generaties. Iedereen kent wel de Corvette van Bburago, het model ('56?) met enkele koplampen. Nou vind ik al jaren het daarop volgende model met de dubbele koplampen een stuk mooier, dus toen ik bij de Lidl een zeer goede aanbieding vond van 1:18 kits van MotorMax van de '58er heb ik niet lang geaarzeld. Het model heeft een tijdje in zijn doos gestaan, gelukkig waren er de paasdagen met wat tijd om te bouwen.
Afbeelding
Afbeelding
Het is op zich best een aardig model, hoewel niet veel verfijnder dan de Bburago. Wel leuk om 'm eindelijk in de collectie te hebben...
Gebruikersavatar
ferrari expert
Berichten: 215
Lid geworden op: do 17 feb 2005 17:04
Schaal: 1:18
Contacteer:

Bericht door ferrari expert »

echt mooi strak autootje :thump_up:
Ford Focus RS, de ultieme Hot Hatch :)

Nieuw BMW M3 GTR Carbon Black 1:18 & Subaru Impreza WRC 2006 Plain Body White 1:18

http://www.rallyspots.nl
Gesloten