Een paar van 2cv's karretjes

Plaats hier foto's van je eigen collectie modelauto's. Ook kun je je eigen website hier promoten mits het over je eigen collectie modelauto's gaat natuurlijk.
Het is niet de bedoeling hier je 1:1 modellen te promoten.
Plaats reactie
2cv
Berichten: 124
Lid geworden op: di 10 feb 2004 23:55
Locatie: Fryslân

Een paar van 2cv's karretjes

Bericht door 2cv »

Hier wat foto's die een professionele fotograaf (mijn vader) laatst even voor mij gemaakt heeft. Niet in een studio, maar gewoon in de tuin.

Afbeelding
Afbeelding
Op de Eend heb ik de kleuren van mijn echte Eend gebaseerd. Alleen mijn Echte Eend heeft wat helderdere kleuren (= mooier). De Eend is in schaal 1:17, de caravan (een Erba Puck) in 1:18. Overigens, het zijn echt 2 verschillende foto's.

Afbeelding
Hier dezelfde caravan, maar dan met een Eend in de juiste schaal. De Eend is een model van de Eend die geprepareerd is voor de rally Parijs-Persepolis-Parijs uit 1971 (afstand: 13500km). Ik heb juist deze Eend er voor gezet omdat die vast (weet ik dus niet zeker) een zwaardere motor heeft en dus meer geschikt is om die caravan te trekken. Dit is namelijk een 'ribbelkapEend' en die hadden lichte(re) motoren dan de laatste Eenden (die hadden een 602cc motor met 33pk). Ik weet de exacte getallen even niet, maar ik kan, indien er interesse in is, wel eens uitvinden wat die zijn.

Afbeelding
Dit is een speelgoedauto (geen model) naar een Eend die in 1978 mee deed aan de Raid Afrique. Ik weet niets van deze rally of deze Eend. Wel weet ik dat op deze foto alles mooier lijkt dan het is ...

Afbeelding
... want hij ligt een beetje uit elkaar :(

Afbeelding
Van rechts naar links: een 2-euro muntstuk (echt, geen vergrote versie, niet nagemaakt, niet mee geklooid), een fout model van een Charleston Eend in 1:87 (Citroën heeft nooit een 2cv in deze kleurstelling uitgebracht) en een zelfgebouwd Dübener Ei in schaal 1:87. Niet een perfect model, het is namelijk van oud papier, een paar spelden en heel veel lijm gebouwd. De kleur grijs is velgenspray, de zwarte lijntjes CD-marker en het witte is Heller modelautoverf. De wielen kunnen overigens echt draaien, de trekstang is van ijzerdraad. Het hele model (inclusief trekstang) is 2,5 cm lang.

Misschien moest ik de foto's maar eens oppoetsen met 1 of ander programmatje ... Iemand tips?

edit: geen van alle Eenden heeft een trekhaak, ik heb wel een trekhaak gekregen bij de Puck, maar die zit er nog niet onder, hij past niet goed. Voor de 1:87 Eend heb ik wel een trekhaak die past. Gemaakt van ijzerdraad en die kan met een plakbandje vastgezet worden. Ik was/ben em alleen een beetje kwijt. Het ding is ook gigantisch groot, dus de onderkant is na montage alvast niet meer om aan te zien.
Gebruikersavatar
1:18 24/7
Berichten: 2813
Lid geworden op: vr 16 apr 2004 20:12
Schaal: 1:18
Locatie: 47° 53' 19.21", 0° 1' 55.44"

Bericht door 1:18 24/7 »

Mooie foto's en leuke modelletjes! Niet helemaal mijn smaak, maar het ziet er absoluut sympathiek en aandoenlijk uit, vooral die blauwe Gauloise Eend ziet er top uit. :thump_up:


...Krijg spontaan zin om weer naar "la belle France" te gaan. :D
Better to let people wonder if you are a moron, than to open your mouth and remove all doubt.
Afbeelding

flickr op!
Gebruikersavatar
Yurinator
Berichten: 367
Lid geworden op: zo 25 jan 2004 11:56
Locatie: Antwerpen
Contacteer:

Bericht door Yurinator »

Inderdaad een zeer geinige collectie. Ik denk niet dat er veel zijn die zoiets hebben.
2cv
Berichten: 124
Lid geworden op: di 10 feb 2004 23:55
Locatie: Fryslân

Bericht door 2cv »

Yurinator schreef:Inderdaad een zeer geinige collectie. Ik denk niet dat er veel zijn die zoiets hebben.


Nou, die onderste caravan is zeker uniek. Van het orgineel rijdt er maar 1 rond in Nederland namelijk.

Overigens, mijn collectie is nog een pietsie groter, ik heb zo'n 30 à 35 modellen.
Gebruikersavatar
jelmer
Berichten: 1371
Lid geworden op: di 25 nov 2003 19:15
Schaal: 1:43
Locatie: Fryslân
Contacteer:

Bericht door jelmer »

ziet er heel leuk uit.. Leuke autootjes met die caravans. Hoever ben je eigenlijk met die grotere caravan. Of zou je die niet zelf bouwen?
Gebruikersavatar
Bart
Berichten: 1441
Lid geworden op: zo 12 okt 2003 20:04
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Bericht door Bart »

Zeer mooie foto's. Nu zie ik pas dat het verzamelen van "eenden" ook leuk en varrierend kan zijn. :mrgreen:
kwiebje
Berichten: 2579
Lid geworden op: di 21 okt 2003 20:26
Locatie: Leuk dorpje :D
Contacteer:

Bericht door kwiebje »

Ondanks het niet mijn type autootjes zijn, ziet het er allemaal leuk uit. Vooral dat ene fotootje met die 2 euro munt is zeer creatief :)
Veel plezier nog met het verzamelen van eendjes.
Afbeelding
2cv
Berichten: 124
Lid geworden op: di 10 feb 2004 23:55
Locatie: Fryslân

Bericht door 2cv »

jelmer schreef:ziet er heel leuk uit.. Leuke autootjes met die caravans. Hoever ben je eigenlijk met die grotere caravan. Of zou je die niet zelf bouwen?


Die zou ik zeker zelf bouwen, ik de maten van het enige orginele exemplaar dat in Nederland rondrijdt nog even opmeten ...

Bart schreef:Zeer mooie foto's. Nu zie ik pas dat het verzamelen van "eenden" ook leuk en varrierend kan zijn. :mrgreen:


Als je eens wist hoeveel verschillende typen Eenden waren ... :drool:

kwiebje schreef:Ondanks het niet mijn type autootjes zijn, ziet het er allemaal leuk uit. Vooral dat ene fotootje met die 2 euro munt is zeer creatief :)
Veel plezier nog met het verzamelen van eendjes.


Zenx! Dat Dübener Ei kostte me 2 of 3 dagen bouwen. Ben alleen de achterlichten vergeten :doh: :oops: :wall: :shifty:
Gebruikersavatar
Bracer
Berichten: 2450
Lid geworden op: za 18 okt 2003 13:42
Locatie: Maastricht

Bericht door Bracer »

:thump_up: geinige foto's inderdaad, wanneer komt de rest??
Een eigen touch geven aan je modellen kan ik alleen maar aanmoedigen :P vooral doorgaan!!
Afbeelding
2cv
Berichten: 124
Lid geworden op: di 10 feb 2004 23:55
Locatie: Fryslân

Bericht door 2cv »

Een eigen touch? Ik bouw complete caravans ;)

Maar wanneer er meer komt is nog niet bekend.
Gebruikersavatar
boerke04
Berichten: 1530
Lid geworden op: vr 30 jan 2004 15:46
Locatie: Banholt

Bericht door boerke04 »

Dat ziet er goed uit 2CV, leuke modellen :thump_up:
Gebruikersavatar
Bracer
Berichten: 2450
Lid geworden op: za 18 okt 2003 13:42
Locatie: Maastricht

Bericht door Bracer »

2cv schreef:Een eigen touch? Ik bouw complete caravans ;)

Maar wanneer er meer komt is nog niet bekend.


:P ja ok, bedoelde eigenlijk verzameling te zeggen ipv modellen, maar ook die woorden heb k weer mogen terugnemen na het zien van die mishandelde Enzo :?

Maar toch, nu ben k toch wel benieuwd naar de rest :P
Afbeelding
Gebruikersavatar
Markopolo
Forumbestuur
Berichten: 6149
Lid geworden op: wo 08 okt 2003 09:13
Schaal: 1:43
Locatie: Naast de buren!
Contacteer:

Bericht door Markopolo »

Grappige modelletjes :thump_up:
2cv
Berichten: 124
Lid geworden op: di 10 feb 2004 23:55
Locatie: Fryslân

Bericht door 2cv »

Bracer schreef:
2cv schreef:Een eigen touch? Ik bouw complete caravans ;)

Maar wanneer er meer komt is nog niet bekend.


:P ja ok, bedoelde eigenlijk verzameling te zeggen ipv modellen, maar ook die woorden heb k weer mogen terugnemen na het zien van die mishandelde Enzo :?

Maar toch, nu ben k toch wel benieuwd naar de rest :P


Ik heb de Enzo gezien. Ik heb er geen verstand van, maar ik geloof jullie op je woord dat dat mishandeling was.

Als ik mijn modellen ga verbouwen, doe ik dat naar voorbeeld van auto's die in het echt ook rondrijden, dus geen fantasiewagens. Ik heb nog heel wat plannen met mijn Eend, en misschien dat ik ooit een model neem en die helemaal verbouw zodat het net mijn grote Eend is, maar dan in het klein.

Ik wil best nog meer foto's maken, maar het probleem is dat ik daar niet echt een geschikte camera voor heb. Ik ben dus afhankelijk van pa.

Voor de rest: bedankt voor de complimenten, ik had niet verwacht dat deze foto's zo in de smaak zouden vallen :D Het zijn tenslotte allemaal een beetje vreemde Eenden in de bijt :wink:
Plaats reactie