Nemo's Collectie: UPDATE 2 Maart: 2 Exoto's: Lotus & Tyrrell

Plaats hier foto's van je eigen collectie modelauto's. Ook kun je je eigen website hier promoten mits het over je eigen collectie modelauto's gaat natuurlijk.
Het is niet de bedoeling hier je 1:1 modellen te promoten.
Gebruikersavatar
Markopolo
Forumbestuur
Berichten: 6149
Lid geworden op: wo 08 okt 2003 09:13
Schaal: 1:43
Locatie: Naast de buren!
Contacteer:

Re: Nemo's Collectie!!! Update 28 dec. Knallend het jaar IN!!!

Bericht door Markopolo »

Kneitergave 917's :worshippy:

Maar wat voor soort plekjes zitten er dan eigenlijk op :?:
Gebruikersavatar
rpi
Berichten: 2395
Lid geworden op: do 01 nov 2007 21:26
Schaal: 1:18
Locatie: Willemstad

Re: Nemo's Collectie!!! Update 28 dec. Knallend het jaar IN!!!

Bericht door rpi »

De buitenkant van de 917's is prachtig, maar onder de motorkap vallen ze me tegen helaas.

De mercedes.... wie snapt er nou dat iemand daarmee gaat racen??? Maar een leuk model in ieder geval.
Gebruikersavatar
Nemo
Berichten: 105
Lid geworden op: di 04 apr 2006 10:23
Locatie: Hellevoetsluis

Re: Nemo's Collectie!!! Update 28 dec. Knallend het jaar IN!!!

Bericht door Nemo »

Om even antwoord te geven op de vragen:

@Vortec: Die vitrine is zelf gemaakt door mij. Men neme twee Duraline XL4 planken van 1.20m, (verkrijgbaar bij de gamma e.d.) en bevestigt daar twee stukken plexiglas op, in een kunststof h-profiel. Hierdoor kunnen de platen erin en eruit geschoven worden. De enige kier die dan overblijft is waar de twee stukken plexiglas haaks op elkaar staan. Het ligt aan hoe nauwkeurig je de stukken af meet en op maat laat maken. Ik moet zeggen, het was mijn eerste poging, en het resultaat was prima! Moet ook zeggen dat de mate van het buiten houden van stpf uitstekend is!

@Markopolo: Er zitten op de Gulf- Porsche hier en daar een klein putje in de lak, en soms wat vuiligheid in bijvoorbeeld de deurlijsten. Dit moet ik nog schoonmaken, de putjes in de lak (zijn dr twee ofzo) krijg ik er natuurlijk niet uitgepoetst.

Even algemeen over de 917K's van Autoart, ze zijn inderdaad niet heel super gedetailleerd, al moet ik zeggen dat de originele versies dit ook niet echt waren. Een kaal glasfiber dashboard en dergelijke is nou niet echt flitsend te noemen. Houd ook in je achterhoofd dat het al wat oudere modellen van Autoart zijn, en dus niet te vergelijken met bv. de MAzda 787b of iets dergelijks.

MZZLS, NEMO :cool:
Current collection: 31 models. Latest addition: Exoto Tyrrell 003, Exoto Lotus 72D, Exoto Porsche 935 Turbo, Exoto Porsche 917-30.
Coming soon: CMC Ferrari Dino 156 "Sharknose" #2 I hope...
Gebruikersavatar
Wouter
Berichten: 2262
Lid geworden op: do 02 feb 2006 17:13
Schaal: 1:43
Locatie: Wijchen

Re: Nemo's Collectie!!! Update 28 dec. Knallend het jaar IN!!!

Bericht door Wouter »

Heerlijke Porsche's :drool:
Gebruikersavatar
rpi
Berichten: 2395
Lid geworden op: do 01 nov 2007 21:26
Schaal: 1:18
Locatie: Willemstad

Re: Nemo's Collectie!!! Update 28 dec. Knallend het jaar IN!!!

Bericht door rpi »

Ik zie nu pas het eerste bericht in je topic, maar wat een modellen :drool:

Geweldig :worshippy:

Heb gisteren de Exoto Sauber C9 ontvangen die ik ook in jouw vitrine zie staan. De Porsches zijn allemaal :drool:
Gebruikersavatar
chummy dj
Berichten: 4704
Lid geworden op: di 24 jul 2007 13:10
Locatie: Belgie

Re: Nemo's Collectie!!! Update 28 dec. Knallend het jaar IN!!!

Bericht door chummy dj »

zeer speciale collectie heb je... :shock:
die rode mercedes sel AMG is wel knap :thump_up:
Gebruikersavatar
Nemo
Berichten: 105
Lid geworden op: di 04 apr 2006 10:23
Locatie: Hellevoetsluis

Re: Nemo's Collectie!!! Update 09 Februari: Oh My GOD!!!

Bericht door Nemo »

Hey mensen!!! Gister naar de NAMAC geweest in Houten, samen met een vriend van me. Samen drie modellen mee naar huis genomen tegen zéér aantrekkelijke prijzen!!! Allereerst kan ik melden dat degene met wie ik was een CMC MClaren SLR heeft aangeschaft, een heel mooi model met supergave details.

Vervolgens kan ik melden dat IK 's werelds meest succesvolle racewagen ooit gebouwd mag toevoegen aan mijn collectie: de CMC Bugatti Type 35. Deze racewagen behaalde in slechts een jaar of zes meer dan 1800 (!) geregistreerde overwinningen!!! En ik moet zeggen, OH MIJN GOD wat is dát ding mooi zeg!!! Wat een detail en wat een heeft CMC schitterende features aangebracht zeg! Het model is vrij licht en behoorlijk klein maar dat komt overeen met de werkelijkheid. Foto's heb ik nog geen tijd voor gehad maar die komen denk ik morgen.

Het tweede model wat ik heb aangeschaft is de Autoart Toyota 2000 GT welke een tweede plaats heeft behaald in de 24 uren van Fuji in 1968. Wederom een heel mooi gedetailleerd model. Heb een leuke korting gehad omdat er een onderdeel van het motorblok aan één kant los zat, maar dat is inmiddels alweer verholpen. Leuk megenomen dus!!!

Al met al was het een geslaagde dag, erg veel moois mogen bewonderen en twee fantastische modellen tegen twee even zo mooie prijzen mee mogen nemen!!!

Tot slot: de foto's van beide modellen volgen spoedig!!! Jullie zullen dus nog even geduld moeten hebben!!!

MZZLS, NEMO :cool:
Current collection: 31 models. Latest addition: Exoto Tyrrell 003, Exoto Lotus 72D, Exoto Porsche 935 Turbo, Exoto Porsche 917-30.
Coming soon: CMC Ferrari Dino 156 "Sharknose" #2 I hope...
Gebruikersavatar
rpi
Berichten: 2395
Lid geworden op: do 01 nov 2007 21:26
Schaal: 1:18
Locatie: Willemstad

Re: Nemo's Collectie!!! Update 09 Februari: OH MY GOD!!!

Bericht door rpi »

Nemo schreef:Jullie zullen dus nog even geduld moeten hebben!!!
Gefeliciteerd met je aankopen, topstukken.

Maaruh, dat geduld heb ik dus niet, kom maar op met die foto's. Ben helemaal verknocht aan CMC en Exoto inmiddels, veroorzaakt door dit forum waarop ik vorig jaar oktober belandde via Google... :x

Op foto's is het een supermodel, de Bugatti. Heb hem nog niet in het echt gezien helaas.
Gebruikersavatar
Tom_Aston-Martin
Berichten: 4026
Lid geworden op: do 11 okt 2007 16:20
Locatie: Assen

Re: Nemo's Collectie!!! Update 09 Februari: OH MY GOD!!!

Bericht door Tom_Aston-Martin »

kijk nu al uit nr de foto's!! :D Wil je misschien ook een foto van die SLR erbij plaatsen :angel: :?: :worshippy:
Afbeelding
Gebruikersavatar
Powersprint
Berichten: 4886
Lid geworden op: wo 04 apr 2007 15:09
Schaal: 1:18
Locatie: omgeving Weert

Re: Nemo's Collectie!!! Update 09 Februari: OH MY GOD!!!

Bericht door Powersprint »

Ben ook benieuwd naar de foto's van dit geweld!
Afbeelding
Muscles instead of Powersteering
Gebruikersavatar
Nemo
Berichten: 105
Lid geworden op: di 04 apr 2006 10:23
Locatie: Hellevoetsluis

Re: Nemo's Collectie!!! Update 09 Februari: OH MY GOD!!!

Bericht door Nemo »

Tromgeroffel alstublieft!!! Hier zijn dan de foto's van de Autoart Toyota 2000 GT, en de CMC Bugatti Type 35. En ik zou zeggen, get ready to be amazed want die laatste is wel zo verschrikkelijk gaaf!!!

Ik start met de Toyota, een opwarmertje maar absoluut niet de minste!!!

Sinds ik deze wagen ken, ben ik al gefacineerd van dit model. Autoart had al lange tijd een 1:18 model uit van deze schitterende Japanse coupé maar pas sinds kort een aantal raceversies. De versie die ik jullie toon is degene die een twee plaats behaalde in de 24 uren van Fuji, in 1967.
Helaas was startnummer 1 niet te vinden op de NAMAC en toen ik deze met een leuke korting kon meenemen vanwege een loszittend motoronderdeel heb ik niet getwijfeld. Dat doet immers geen afbreuk aan het model.

Even over het model. De details zijn hier zeer goed uitgewerkt. De meest kenmerkende feature zijn de koplampen die door middel van een hendeltje aan de onderzijde van de auto geopend kunnen worden. Verder verschilt deze uitvoering met andere 2000 GT's van AA qua koplampen (hij heeft er twee bijgekregen), achterlichten (zitten nu in een zwarte behuizing), extra verlichting boven het startnummer op de rechterzijde van de auto, een rolkooi en een ietwat gestript interieur.

Het model voelt lekker zwaar aan en overtuigt eigenlijk direct. Scherpe lijnen en goedsluitende plaatwerkdelen zijn aanwezig. Sponsoring is netjes geplaatst, lak is goed verzorgd, motorruimte is zeer mooi gedetaillerd. Al met al het aankoopbedrag méér dan waard! Ik kan dit model dan ook iedereen aanraden welke is gecharmeerd van klassieke, al dan niet racewagens of Japanners. Dan volgen nu de foto's:

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Dan nu over tot de Piéce de Resistance!!! De CMC Bugatti Type 35. Voor degene die het nog niet van mij gehoord hebben, dit is 's werelds meest succesvolle racewagen ooit gebouwd! Ik heb het al vaak benadrukt maar meld het nog een keer: 1841 overwinningen in ongeveer 5 jaar. Op het hoogtepunt behaalde deze wagen over de hele wereld 14 overwinningen per week.

het model van CMC voelt aan de lichte kant wanneer men het in de doos beethoud. Dat komt omdat je onbewust een gewicht aan het formaat van de doos hangt. Als ik het vergelijk met de AA Toyota 2000 GT dan is deze denk ik (minstens) tweemaal zo zwaar. Wanneer men vervolgens het wonder uit de doos haalt valt het allemaal reuze mee en is hij lekker van gewicht. Als eerste vallen de vele louvres in de body op, ze zitten werkelijkwaar overal en het zijn ook allemaal openingen in het bodywork! Vervolgens verbaasde ik me over de camber die deze auto heeft, ik wist dat er positief camber op de echte én op het model zat maar het is een raar gezicht. Desalniettemin draagt het wel bij aan het unieke uiterlijk van de Bugatti. De bijgeleverde pincet, stofdoek, as-steunen en de knock-off hamer zijn altijd leuke details.De detaillering in het interieur en onder de motorkap zijn werkelijk verbluffend! Foto's doen het eigenlijk weingi recht: you've got to see it to believe it!!! Dan nu over naar de foto's:

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

En tot slot nog iets om jullie jaloers te maken: een demo van het remsysteem. Enjoy!!!

Afbeelding

Tot zover mijn update van de NAMAC. Als iemand mij trouwens kan vertellen of ik in de toekomst met thumbnails kan werken en vooral hoe, dan hoor ik dat graag. Scheelt namelijk laadtijd denk ik zo...

MZZLS, NEMO :cool:
Current collection: 31 models. Latest addition: Exoto Tyrrell 003, Exoto Lotus 72D, Exoto Porsche 935 Turbo, Exoto Porsche 917-30.
Coming soon: CMC Ferrari Dino 156 "Sharknose" #2 I hope...
Gebruikersavatar
Montezemolo
Berichten: 6320
Lid geworden op: do 09 nov 2006 12:55
Schaal: 1:18
Locatie: Ermelo
Contacteer:

Re: Nemo's Collectie: Update 9 Feb: OH MY GOD!!! The pictures!!!

Bericht door Montezemolo »

Die Toyota is erg mooi :thump_up: Maar die Bugatti is absoluut de mooiste wagen die ik de laatste tijd op het forum ben tegengekomen :worshippy: :worshippy: De details zijn inderdaad verbluffend, en het is ook zeker de moeite waard het filmpje te bekijken, dan krijg je een idee hoever CMC gaat in zijn detailering :worshippy: :worshippy: :worshippy:

Montezemolo :thump_up:
Modelautoforum: 100% ADH
Gebruikersavatar
Kyoshofan
Berichten: 4005
Lid geworden op: za 17 jun 2006 20:59
Schaal: 1:18

Re: Nemo's Collectie: Update 9 Feb: OH MY GOD!!! The pictures!!!

Bericht door Kyoshofan »

Erg prachtige Bugatti :thump_up: :shock:
Ook erg mooi filmpje gemaakt, en wat een details :angel: :shock:
1:18 Verzamelaar
Volkswagen Golf MK2 & MK4 1:1
Gebruikersavatar
Tom_Aston-Martin
Berichten: 4026
Lid geworden op: do 11 okt 2007 16:20
Locatie: Assen

Re: Nemo's Collectie: Update 9 Feb: OH MY GOD!!! The pictures!!!

Bericht door Tom_Aston-Martin »

ongelovelijk :drool: :thump_up: Wat een details heeft die Bugatti, en dat remsysteem :drool: :worshippy: Zoo mooi! En ook grappig dat de wieltjes naar binnen staan! Alsof het zo krakkemikkig als de pest is :thump_up: :dance: :worshippy:
Afbeelding
Gebruikersavatar
boerke04
Berichten: 1530
Lid geworden op: vr 30 jan 2004 15:46
Locatie: Banholt

Re: Nemo's Collectie: Update 9 Feb: OH MY GOD!!! The pictures!!!

Bericht door boerke04 »

Mooie aanwinsten, vooral de Bugatti is een prachmodel, wat een details... :worshippy: .
Afbeelding
Plaats reactie