Nemo's Collectie: UPDATE 2 Maart: 2 Exoto's: Lotus & Tyrrell

Plaats hier foto's van je eigen collectie modelauto's. Ook kun je je eigen website hier promoten mits het over je eigen collectie modelauto's gaat natuurlijk.
Het is niet de bedoeling hier je 1:1 modellen te promoten.
Gebruikersavatar
Tom_Aston-Martin
Berichten: 4026
Lid geworden op: do 11 okt 2007 16:20
Locatie: Assen

Re: Nemo's Collectie: Update 22 Februari: kort nieuws!!!

Bericht door Tom_Aston-Martin »

gaaf :drool: ben benieuwd naar de foto's!
Afbeelding
Gebruikersavatar
FordMustangGT
Berichten: 5091
Lid geworden op: di 13 feb 2007 20:00
Schaal: 1:18
Locatie: Hoogeveen

Re: Nemo's Collectie: Update 22 Februari: kort nieuws!!!

Bericht door FordMustangGT »

Niet mijn stijl auto's maar het model ziet er zeker god uit, ben benieuwd! :wink:
Afbeelding
Gebruikersavatar
Nemo
Berichten: 105
Lid geworden op: di 04 apr 2006 10:23
Locatie: Hellevoetsluis

Re: Nemo's Collectie: Update 22 Februari: kort nieuws!!!

Bericht door Nemo »

Hier dan eindelijk de beloofde foto's. Ik kan verder geen gedetailleerde informatie vinden over deze uitvoering van de Porsche 917, behalve dat hij heeft deelgenomen aan de 1973 Sudwestpokal op Hockenheim, en bestuurd werd door Vic Elford. Tevens is het de winnaar van de Interserie, de Europese Can-Am van 1973, als mijn bronnen kloppen.

Nou is het over met het geleuter en toon ik u de foto's van de nieuwste telg van mijn racewagen-familie:

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Het model is goed gedetailleerd alleen is helaas duidelijk te zien dat dit een wat oudere mal is. De vorige edities van Minichamps, de Brumos, Bosch en L&M uitvoeringen zijn namelijk met dezelfde mal gemaakt en al enige tijd geleden uitgebracht. Dit is het meest zichtbaar aan het motorblok en aan de koelsleuven boven de voorwielen, welke dicht zijn. Bij een nieuwer Minichamps model had ik ze eigenlijk open verwacht. Dat doet echter geen afbreuk aan de imponerende wagen. Het oranje staat hem erg goed en de decals zitten er uitstekend op. Dit model zorgt er voor dat ik weer ee stapje dichterbij de lijn van 1:18 Porsche 917 die ik wil verzamelen. De overige Minichamps Porsches komen ook nog wel een keer, met uitzondering van de 917-30 welke ik van Exoto wil hebben. Tot zover weer deze update en wellicht tot snel!!!

MZZLS, NEMO :cool:
Current collection: 31 models. Latest addition: Exoto Tyrrell 003, Exoto Lotus 72D, Exoto Porsche 935 Turbo, Exoto Porsche 917-30.
Coming soon: CMC Ferrari Dino 156 "Sharknose" #2 I hope...
Gebruikersavatar
Montezemolo
Berichten: 6320
Lid geworden op: do 09 nov 2006 12:55
Schaal: 1:18
Locatie: Ermelo
Contacteer:

Re: Nemo's Collectie: Update 26-02: Porsche 917-20 foto's!!!

Bericht door Montezemolo »

Absoluut een geweldig model, en lekker strak op de foto gezet :worshippy: :worshippy: :worshippy:

Montezemolo :thump_up:
Modelautoforum: 100% ADH
Gebruikersavatar
Powersprint
Berichten: 4886
Lid geworden op: wo 04 apr 2007 15:09
Schaal: 1:18
Locatie: omgeving Weert

Re: Nemo's Collectie: Update 26-02: Porsche 917-20 foto's!!!

Bericht door Powersprint »

Geweldig kleurtje, dat "Jägermeister"-oranje :thump_up: Dat maakt hem lekker agressief!
Afbeelding
Muscles instead of Powersteering
Gebruikersavatar
117ayrton
Berichten: 6967
Lid geworden op: do 14 okt 2004 10:26
Locatie: brugge
Contacteer:

Re: Nemo's Collectie: Update 26-02: Porsche 917-20 foto's!!!

Bericht door 117ayrton »

knap :thump_up:
http://117ayrton.mijnalbums.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikersavatar
Diciotto
Berichten: 3270
Lid geworden op: zo 20 aug 2006 19:01
Schaal: 1:43
Locatie: Machelen

Re: Nemo's Collectie: Update 26-02: Porsche 917-20 foto's!!!

Bericht door Diciotto »

Knappe racer :thump_up2:
Afbeelding Collectie Porsche in 1/43
Gebruikersavatar
ViperArry
Berichten: 1030
Lid geworden op: ma 24 apr 2006 12:37
Locatie: omg. Arnhem

Re: Nemo's Collectie: Update 26-02: Porsche 917-20 foto's!!!

Bericht door ViperArry »

Wow, erg mooi!

Ik kwam van de week een site tegen waar je je 917 kon voorzien van een willekeurige kit en kon ombouwen tot een juweeltje.
Je kon m ook laten bouwen.... kostte iets van 425 euro!
Gebruikersavatar
Nemo
Berichten: 105
Lid geworden op: di 04 apr 2006 10:23
Locatie: Hellevoetsluis

Re: Nemo's Collectie: Update 26-02: Porsche 917-20 foto's!!!

Bericht door Nemo »

Heb je daar toevallig een link van ofzo???

MZZLS, NEMO :cool:
Current collection: 31 models. Latest addition: Exoto Tyrrell 003, Exoto Lotus 72D, Exoto Porsche 935 Turbo, Exoto Porsche 917-30.
Coming soon: CMC Ferrari Dino 156 "Sharknose" #2 I hope...
Gebruikersavatar
Smokey
Berichten: 2766
Lid geworden op: di 28 jun 2005 13:23
Locatie: haaksbergen

Re: Nemo's Collectie: Update 26-02: Porsche 917-20 foto's!!!

Bericht door Smokey »

Jagermeister.......alleen als ie ijs en ijs koud is......(zeggen ze dan)
Maar van zo`n model krijg je het best warm :wink:
Greetz Richard
Hoezo noemen ze het verzamelwoede? ik wordt altijd vrolijk als ik er mee bezig ben!
Gebruikersavatar
Marc540i
Berichten: 1814
Lid geworden op: do 17 jan 2008 00:23
Schaal: 1:18
Locatie: Coriovallum (L)

Re: Nemo's Collectie: Update 26-02: Porsche 917-20 foto's!!!

Bericht door Marc540i »

Hele mooie "ijskoude" renner. :shock:

Erg mooi model :thump_up:

Grtz Marc
BMW = FREUDE AM SAMMELN !!!!! // HELP !! Ik heb bijna geen plaats meer !
Modellenteller, (1:18) BMW . . . . . 391 BMW (1:12) . . 3X
Modellenteller, (1:18) Overige . . . 142
TOTAAL aantal Modellen 1:18 . . . . 533
Gebruikersavatar
FordMustangGT
Berichten: 5091
Lid geworden op: di 13 feb 2007 20:00
Schaal: 1:18
Locatie: Hoogeveen

Re: Nemo's Collectie: Update 26-02: Porsche 917-20 foto's!!!

Bericht door FordMustangGT »

Stoer model met mooie details :thump_up: :worshippy:
Afbeelding
Gebruikersavatar
ViperArry
Berichten: 1030
Lid geworden op: ma 24 apr 2006 12:37
Locatie: omg. Arnhem

Re: Nemo's Collectie: Update 26-02: Porsche 917-20 foto's!!!

Bericht door ViperArry »

T was even zoeken, maar je vindt de site hier.

http://www.scalemodeller.de/A_startpage ... eframe.htm

Je gaat met een transkit
Afbeelding
Van dit.....
Afbeelding

Naar dit.....
Afbeelding

Checkout het detail.
Afbeelding

Afbeelding
Gebruikersavatar
117ayrton
Berichten: 6967
Lid geworden op: do 14 okt 2004 10:26
Locatie: brugge
Contacteer:

Re: Nemo's Collectie: Update 26-02: Porsche 917-20 foto's!!!

Bericht door 117ayrton »

mooi gedaan :thump_up:
http://117ayrton.mijnalbums.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikersavatar
Nemo
Berichten: 105
Lid geworden op: di 04 apr 2006 10:23
Locatie: Hellevoetsluis

Re: Nemo's Collectie: Update 26-02: Porsche 917-20 foto's!!!

Bericht door Nemo »

Hey mensen,

Allemaal ERG bedankt voor de leuke reacties! Doet een verzamelaar altijd goed :thump_up: Maar ik heb alweer de volgende nieuwtjes: een Autoart Porsche 917K Martini "Psychedelic" en een Autoart Toyota TS020 (GT One), beide in 1:18. Deze twee modellen heb ik al een hele tijd op het oog, en nu voor een hele mooie prijs over kunnen nemen. De Porsche is de derde van de 917k's van Autoart in mijn collectie, nou hoef ik er niet zo veel meer. Het leuke aan dit model is de aparte livery, wat hem erg goed staat mag ik zeggen.
Wanneer ik de Toyota naast de Porsche zet zie je pas goed hoe snel de ontwikkelingen gegaan zijn in de racerij. Er zit ongeveer 30 jaar tussen deze modellen, en de vooruitgang die geboekt is is gewoon verbluffend. De TS020 heb ik altijd een schitterende racewagen gevonden, maar helaas kist hij een beetje roem in zijn carriëre. Het beste wat behaalt werd in Le Mans was een tweede plaats. Het lijkt dat Japanse creaties het net niet kunnen bolwerken op het wereldberoemde circuit, met uitzondering van de 787B van Mazda. (komt hier ook nog een keer van AA)

Wederom genoeg ge****, hier de foto's: First-up is de Porsche. Dit is de derde 917K van Autoart die ik aan mijn collectie toevoeg. Zijn broertjes staan gezellig op dezelfde plank in mijn vitrine en krijgen dus een nieuwe telg erbij. De Porsche 917 behoeft eigenlijk geen introductie: tweevoudig Le Mans winnaar, Can-Am kampioen, en talloze andere overwinningen dragen bij aan de historie van Porsche, een van mijn favoriete merken. Deze versie is kwalitatief beter dan de eerste twee. De lak ziet er nog superstrak uit, voor een ouder model als dit. De decals zijn dik in orde, en het aparte spiegeltje op het dak doet het leuk!

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

en met zijn twee broertjes, let op de minieme detailverschillen tussen de modellen. (spoilertje achterop, spiegel op het dak, knipperlichten)

Afbeelding
Afbeelding

En nog even het ruitje met spiegel op het dak, om toch iets te zien!

Afbeelding

Dan nu over naar de Toyota. Zoals gezegd, als beste resultaat een tweede plaats. Dat is precies de uitvoering die ik heb, met startnummer 3. Het mooie aan deze bolide vind ik het aalgladde achterdek, de zwarte 'behuizing' van de luchtdoorvoer ter hoogte van de deuren. Hier loopt namelijk een luchtkoker doorheen, welke onderbroken wordt wanneer men de deur opent. Maar het meest aparte vind ik toch wel de opengewerkte wielkasten vooraan. Geeft de wagen net dat beetje extra uitstraling! Het model is verder zeer goed, strakke lak, geen schade en dergelijke. De decals zitten er erg goed op en zijn ook allemaal goed te lezen wat ik erg belangrijk vind. Oordel uiteraard zelf als u de foto's heeft gezien!

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Hier de opengewerkte wielkast van de TS020:

Afbeelding

Tot slot vandaag ook nog wat anders interessants gekocht: "Uit de archieven van... Porsche"
Ik kwam hem toevallig tegen toen ik een sigarenboer inliep, op zoek naar wat leesvoer. Dat is een glossy magazine van de makers van het magazine "Onschatbare Klassiekers". Hierin staat de geschiedenis van voor naar achter van Porsche, met schitterende foto's van allerlei unieke modellen! Voor de autofanaat zeker de moeite waard! Er komen in totaal 4 veries dit jaar: Ferrari, Porsche, Mercedes (alledrie reeds verschenen) en Jaguar (komt nog). De andere uitgiftes heb ik nog niet kunnen bekijken, maar hier de cover van degene over Porsche:

Afbeelding

Ik hoop dat ik jullie niet verveeld heb met mijn ellenlange verhaal. Ik kan, zoals jullie zien, heel makkelijk doorratelen over auto's, schaalmodellen, historie, racerij en nog veel meer! Denk trouwens wel dat het de foto's en de posts net iets interessanter maakt, of heb ik het mis???

Anyway, goodbye for now and leave a message if you like!

MZZLS, NEMO :cool:
Current collection: 31 models. Latest addition: Exoto Tyrrell 003, Exoto Lotus 72D, Exoto Porsche 935 Turbo, Exoto Porsche 917-30.
Coming soon: CMC Ferrari Dino 156 "Sharknose" #2 I hope...
Plaats reactie