Daar is ie weer! Peter 25 april 2018

Plaats hier foto's van je eigen collectie modelauto's. Ook kun je je eigen website hier promoten mits het over je eigen collectie modelauto's gaat natuurlijk.
Het is niet de bedoeling hier je 1:1 modellen te promoten.
Gebruikersavatar
Peter Parker
Forumbestuur
Berichten: 8086
Lid geworden op: di 25 mei 2004 22:10
Locatie: Purmerend
Contacteer:

Bericht door Peter Parker »

Le Mans en Dinky Toys zijn mijn hoofdonderwerp, maar er is zoveel moois, dat ik wel eens afdwaal. Ik ben op zoek naar de Porsche 936 van Ickx en van Lennep. Ik weet dat Starter hem heeft, maar ik zoek een goedkopere versie van die mooie Le Mans winnaar 1976.
Gebruikersavatar
model1op43
Berichten: 3224
Lid geworden op: ma 24 nov 2003 09:16
Schaal: 1:43
Locatie: thuis in het groene hart
Contacteer:

Bericht door model1op43 »

Peter Parker schreef:Le Mans en Dinky Toys zijn mijn hoofdonderwerp, maar er is zoveel moois, dat ik wel eens afdwaal. Ik ben op zoek naar de Porsche 936 van Ickx en van Lennep. Ik weet dat Starter hem heeft, maar ik zoek een goedkopere versie van die mooie Le Mans winnaar 1976.


Ik zoek de winnaar van LM 1976 ook nog steeds, maar volgens mij is Starter de enige die hem heeft, en meestal kom je 'm dan tegen als ongebouwde kit van Provence Moulage...
Afbeelding
Meer dan 2100 modellen online !!!
Volg deze op http://www.lemans-models.nl, http://www.dakar-models.nl en @lemansmodels
Gebruikersavatar
Peter Parker
Forumbestuur
Berichten: 8086
Lid geworden op: di 25 mei 2004 22:10
Locatie: Purmerend
Contacteer:

Bericht door Peter Parker »

Afbeelding
Deze Porsche 904 had ik gezien in het Le Mans museum. Hij is tegelijk gebouwd met de 911 rond 1964 meen ik. Vitesse heeft dit mooie model gemaakt in 1:43 met opengewerkte motor en losse kap ernaast.
Gebruikersavatar
Peter Parker
Forumbestuur
Berichten: 8086
Lid geworden op: di 25 mei 2004 22:10
Locatie: Purmerend
Contacteer:

Corgi modellen

Bericht door Peter Parker »

Afbeelding
Afbeelding

Dit zijn de Dino's van de automodellen en deze 2 heb ik vandaag gekocht in Amsterdam. Vele van jullie zullen ze misschien te grof vinden of meer speelgoed dan model, maar ik ben er naast de andere modellen helemaal weg van. De eerste is een Shadow Ford van Jackie Oliver en de 2e natuurlijk de JPS. Allebei van Corgi. Ik heb ook nog de Surtees Ford van deze serie. Ze zijn 1/36.

Afbeelding
Gebruikersavatar
Jolly Club
Berichten: 4652
Lid geworden op: vr 27 feb 2004 20:55

Bericht door Jolly Club »

Don't worry Peter :wink:

Ik vind vooral de UOP Shadow erg mooi :thump_up:

Het is juist de verscheidenheid aan merken, schalen en soorten die het Forum zo boeiend maakt, vind ik.

Vorige week vroeg ik een hoeraatje voor Bburago voor het 'uitvinden' van schaal 1 op 18, ik denk dat Corgi en Dinky dè merken zijn die de kleine schalen groot gemaakt hebben.

Dus zeker het verzamelen waard :thump_up:

- I'm not interested in facts, I find they tend to cloud my judgement. -
Gebruikersavatar
Peter Parker
Forumbestuur
Berichten: 8086
Lid geworden op: di 25 mei 2004 22:10
Locatie: Purmerend
Contacteer:

Bericht door Peter Parker »

Ja die UOP Shadow vind ik het mooist van het setje. Ik was inderdaad wat voorzichtig omdat ik me afvroeg of Corgi en Dinky wel op de site thuis hoorden. Maar hun modellen vind ik ook mooi. :thump_up:
Gebruikersavatar
Bart
Berichten: 1441
Lid geworden op: zo 12 okt 2003 20:04
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Bericht door Bart »

Vindt het mooie modellen. :thump_up:

Zijn dit nu oude modellen, of nieuwe.
Gebruikersavatar
Peter Parker
Forumbestuur
Berichten: 8086
Lid geworden op: di 25 mei 2004 22:10
Locatie: Purmerend
Contacteer:

Bericht door Peter Parker »

Dit zijn oude modellen, maar in Purmerend kan je ze nog wel krijgen bij Modelplaza. Daar hebben ze een Corgi verzameling en veel gouwe ouwe.
Gebruikersavatar
Peter Parker
Forumbestuur
Berichten: 8086
Lid geworden op: di 25 mei 2004 22:10
Locatie: Purmerend
Contacteer:

Bericht door Peter Parker »

Afbeelding

Dit is mijn 1 na oudste model van Dinky Toys. Een Cooper Bristol. Zo mooi!

In dit mooie model, reed Gijs van Lennep zijn Formule 1 en Roelof Wunderink heeft er ook in gereden. Het beveiligings bedrijf de gebroeders hoogeboom waren hun sponsers. Zij waren gekker op Roelof dan op Gijs gek genoeg.

Afbeelding

MOD-EDIT: foto verkleind - model1op43
Gebruikersavatar
Peter Parker
Forumbestuur
Berichten: 8086
Lid geworden op: di 25 mei 2004 22:10
Locatie: Purmerend
Contacteer:

Bericht door Peter Parker »

Afbeelding

Dit vind ik mijn allermooiste en ik heb er indertijd veel voor betaald. Het is een handbouw Tameo kit, gebouwd door Minicars te Zaandam. Zelf ben ik niet precies genoeg voor handbouw in 1:43.
Jan Lammers reed in deze auto, opvallend zijn de schoorstenen opzij, waarmee de McLaren een paar jaar terug debuteerde. Toen waren ze er dus ook. Het is geen kampioenswagen, maar de Samson leeuw was prachtig.

MOD-EDIT: foto verkleind - model1op43
Gebruikersavatar
Bart
Berichten: 1441
Lid geworden op: zo 12 okt 2003 20:04
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Bericht door Bart »

Vindt het mooi om te zien, dat er steeds meer oude Formule 1 wagens uitkomen. Die van Lammers is echt :thump_up:
kwiebje
Berichten: 2579
Lid geworden op: di 21 okt 2003 20:26
Locatie: Leuk dorpje :D
Contacteer:

Bericht door kwiebje »

Ik vind die oude racewagens van exoto ook helemaal te gek.....alleen je betaalt er wel heel dik voor. Maja detaillering is dan ook helemaal super :!: :!: Zoals bart zei: mooi om te zien dat er steeds meer oude racewagens uitkomen :thump_up: :thump_up:
Afbeelding
Gebruikersavatar
///M Power
Berichten: 254
Lid geworden op: za 28 feb 2004 17:50
Locatie: Baak

Bericht door ///M Power »

kwiebje schreef:Ik vind die oude racewagens van exoto ook helemaal te gek

:?: :?: Dit is een Tameo kit en geen Exoto, daarboven staan Corgi's en een Dinky Toy... :roll:
Afbeelding
kwiebje
Berichten: 2579
Lid geworden op: di 21 okt 2003 20:26
Locatie: Leuk dorpje :D
Contacteer:

Bericht door kwiebje »

Ja, ik weet dat het geen exoto is maar ik reageerde op de reactie van Bart waarin hij zei dat hij het ook mooi vond om oude racewagens te zien.....Natuurlijk is er een verschil tussen een kit en een Exoto... 8)
Afbeelding
Gebruikersavatar
///M Power
Berichten: 254
Lid geworden op: za 28 feb 2004 17:50
Locatie: Baak

Bericht door ///M Power »

Aah ik dacht al :thump_up: Fout begrepen postje :oops: :whistle:
Afbeelding
Plaats reactie