Daar is ie weer! Peter 25 april 2018

Plaats hier foto's van je eigen collectie modelauto's. Ook kun je je eigen website hier promoten mits het over je eigen collectie modelauto's gaat natuurlijk.
Het is niet de bedoeling hier je 1:1 modellen te promoten.
Gebruikersavatar
Peter Parker
Forumbestuur
Berichten: 8086
Lid geworden op: di 25 mei 2004 22:10
Locatie: Purmerend
Contacteer:

Nieuwste aanwinst Ferrari 550

Bericht door Peter Parker »

Deze Red Line Ferrari 550 heb ik uiteindelijk toch gekocht. Ik heb hem gezien dit jaar op Le Mans. Peter Kox won hiermee in zijn klasse in 2003. Hij is zo mooi, vind ik.Afbeelding

Afbeelding
Laatst gewijzigd door Peter Parker op za 28 aug 2004 12:06, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
jelmer
Berichten: 1371
Lid geworden op: di 25 nov 2003 19:15
Schaal: 1:43
Locatie: Fryslân
Contacteer:

Bericht door jelmer »

Die is idd supermooi!

Wat kost zoiets nou als ik vragen mag? :?
Afbeelding
kwiebje
Berichten: 2579
Lid geworden op: di 21 okt 2003 20:26
Locatie: Leuk dorpje :D
Contacteer:

Bericht door kwiebje »

Het is zeker een mooi model, heb laatst ook een keer bij frank naar een meen redline model staan te kijken van ferrari, heel erg klein en dan nog zo gedetailleerd!! Mooie aanwinst!!
Afbeelding
Gebruikersavatar
Bart
Berichten: 1441
Lid geworden op: zo 12 okt 2003 20:04
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Bericht door Bart »

Echt super, stond er gister nog naast.

Afgezien dat het een Ferrari is, hield alleen de prijs me tegen. :mrgreen:
Gebruikersavatar
Bracer
Berichten: 2450
Lid geworden op: za 18 okt 2003 13:42
Locatie: Maastricht

Bericht door Bracer »

Ik ken t, maareh wel aardig die figuurtjes, ben zelf op zoek naar een universele bestuurder maar die zijn toch vrij moeilijk te vinden :wink:
Afbeelding
Gebruikersavatar
Peter Parker
Forumbestuur
Berichten: 8086
Lid geworden op: di 25 mei 2004 22:10
Locatie: Purmerend
Contacteer:

Bericht door Peter Parker »

Gijs is binnen met zijn nummer 22 van Ebbro. Minicars had vandaag het model voor me klaar staan. Ik had deze geruild voor nummer 21 omdat leden van het forum aangaven dat 21 niet het nummer van Gijs van Lennep was. Met deze werd hij 2e 1n 1974 in Le Mans. Het is een pracht model. Ook bleek mijn handbouw Simtek klaar te staan maar daar heb ik nu de euro's niet voor. Ik mocht hem een maandje laten wachten en dat is plezierig.
Afbeelding
Afbeelding
Gebruikersavatar
Bart
Berichten: 1441
Lid geworden op: zo 12 okt 2003 20:04
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Bericht door Bart »

Ik kwam hem laatst ook tegen. Ze blijven toch wel wat aparts hebben die oude Porsche's.
Gebruikersavatar
St. Paul
Berichten: 3348
Lid geworden op: vr 16 jul 2004 21:57

Bericht door St. Paul »

Peter Parker schreef:Het is een pracht model.


Welke Porsche is dat niet Peter! :D Porsche en Lemans, prachtige combinatie! :dance:
RIP McLaren Formula 1 - 1963 / 2016
Proud Bentley Boy - Bentley Continental GT3 Goliath of GT racing
Remember Boerke - MAF HELD - 30-01-04 / 08-04-09
Wie Ricardo niet eert, is het grote niet weert. :rico:
Gebruikersavatar
Peter Parker
Forumbestuur
Berichten: 8086
Lid geworden op: di 25 mei 2004 22:10
Locatie: Purmerend
Contacteer:

Bericht door Peter Parker »

Dit model kocht ik vandaag 2e hands, het is beschadigd, maar bij te tippen. Het is volgens mij de Parijs Dakar versie van 1986 van Jan de Rooy. Het merk heet Portegies. Omdat ik Nederlandse coureurs spaar, kan hij er bij.

Afbeelding
Afbeelding
Gebruikersavatar
St. Paul
Berichten: 3348
Lid geworden op: vr 16 jul 2004 21:57

Bericht door St. Paul »

Ik weet het wel zeker Peter. :D Kijk maar naar de foto. Deze zijn van mijn vader. Zeer goede aankoop vind ik want je ziet dit model niet meer. Helaas hebben mijn ouders me, destijds vond ik dat wel een geslaagd idee, met de wagens laten spelen. Gelukkig was ik niet al te wild en zijn de schades te overzien.

Jan de Rooi was destijds heer en meester met deze wagen. Zelfs de gewone wagens hadden moeite om ze bij te houden. Ze eindigde wel eens 7e in het veld van de gewone wagens. :worshippy: Ik heb ook ergens nog een promo video liggen. Kijken of ik die keer kan omzetten naar cd. Als je meer wilt weten pb of mail me maar even.

Afbeelding
RIP McLaren Formula 1 - 1963 / 2016
Proud Bentley Boy - Bentley Continental GT3 Goliath of GT racing
Remember Boerke - MAF HELD - 30-01-04 / 08-04-09
Wie Ricardo niet eert, is het grote niet weert. :rico:
Gebruikersavatar
Jolly Club
Berichten: 4652
Lid geworden op: vr 27 feb 2004 20:55

Bericht door Jolly Club »

Haha wat een feest van herkenning. :dance:

De Parijs-Dakar Daf's waren zo'n beetje mijn kennismaking met het verzamelen, eerst Trucks, toen Ferrari's toen Ford d'r bij en via Ford op rally uitgekomen.....

Gelukkig verzamel ik geen Rally-Raid modellen, anders had ik nog spijt gekregen dat ik al mijn vrachtwagentjes, en deze Parijs Dakar monsters in het bijzonder allemaal heb verkocht :mrgreen:

Wel leuk om ze weer eens tegen te komen :thump_up:

Trouwens Peter, het is niet alleen bij'tippen' die Turbo-Twin, zo te zien is er ook 1 van de 2 luchtfiltertjes boven de motoren afgebroken :(

- I'm not interested in facts, I find they tend to cloud my judgement. -
Gebruikersavatar
Peter Parker
Forumbestuur
Berichten: 8086
Lid geworden op: di 25 mei 2004 22:10
Locatie: Purmerend
Contacteer:

Bericht door Peter Parker »

Je hebt helemaal gelijk eens kijken of zo'n mastermind pinnetje erin past. :doh:
kwiebje
Berichten: 2579
Lid geworden op: di 21 okt 2003 20:26
Locatie: Leuk dorpje :D
Contacteer:

Bericht door kwiebje »

Heb de truck van jan de rooi pas in actie gezien op het eurocircuit in valkenswaard waar rally report ook was. Wat een machtig ding is dat, ze hebben een versie van 600 en van 750 pk. Leuk om daar een keer een modelletje van te zien!! :thump_up:
Afbeelding
Gebruikersavatar
model1op43
Berichten: 3224
Lid geworden op: ma 24 nov 2003 09:16
Schaal: 1:43
Locatie: thuis in het groene hart
Contacteer:

Bericht door model1op43 »

Ik heb zo'n De Rooy truck ooit zien rijden in de proloog van "Le Dakar" in de Parijse voorstad Cergy-Pontoise. Daar brulde hij, grote zwarte rookwolken uitbrakend, over een besneeuwd parcours. Iedereen had ontzag voor dat bakbeest! :worshippy:
Onvergetelijk! :P
Afbeelding
Meer dan 2100 modellen online !!!
Volg deze op http://www.lemans-models.nl, http://www.dakar-models.nl en @lemansmodels
Gebruikersavatar
Peter Parker
Forumbestuur
Berichten: 8086
Lid geworden op: di 25 mei 2004 22:10
Locatie: Purmerend
Contacteer:

Schuco kleintjes van de DTM

Bericht door Peter Parker »

Van de serie 2003 heeft Schuco een serie uitgebracht met DTM wagens. Met deze verzameling wil ik een startveldje maken en een klein diorama b.v. in een nagebouwd gedeelte van de Tarzanbocht.

Afbeelding

Verder heb ik deze Ferrari 355 gekocht van Bang 1:43 van de rijder Michel Oprey. Ik heb wat geexperimenteerd met een foto van alle kanten in een plaatje.

Afbeelding
Plaats reactie