Chris001's collectie: update 13 feb, p30 RR Phantom Drophead Coupe Cabrio schaal 1:12

Plaats hier foto's van je eigen collectie modelauto's. Ook kun je je eigen website hier promoten mits het over je eigen collectie modelauto's gaat natuurlijk.
Het is niet de bedoeling hier je 1:1 modellen te promoten.
Gebruikersavatar
chris001
Berichten: 501
Lid geworden op: vr 25 jan 2008 13:20

Chris001's collectie: update 13 feb, p30 RR Phantom Drophead Coupe Cabrio schaal 1:12

Bericht door chris001 »

Hoi, ik ben relatief nieuw op dit forum, en ben er terecht gekomen omdat ik op zoek was naar een VW Phaeton, die ik ook heb gevonden. Mijn collectie is inmiddels al aardig gegroeid, dat gaat snel hoor. Mijn 1e 1:18 BMW kreeg ik ooit van de dealer toen ik mijn nieuwe BMW 1:1 afhaalde. In plaats van een bos bloemen gaf hij me een schaalmodel van mijn auto. Daarna ben ik af en toe wat BMW's gaan bijkopen. Maar ondertussen had ik mijn 1:1 weer ingeruild voor een Audi, en die wilde ik ook wel op schaal hebben. Nu heb ik de Billy in mijn studeerkamer vol staan met auto's. Dit is wat ik tot zover heb verzameld:

1:18
Mercedes CL 500 Autoart
Mercedes R klasse Minichamps
Mercedes 280 SE Norev
Audi A4 3.2 Cabrio Norev
Audi A6 3.2 Avant Norev
Audi Q7 4.2 Kyosho
Audi A8 4.2 TDI Kyosho
Audi A6 3.2 Norev
BMW 3.0 CSI Autoart
BMW 635 CSI Autoart
BMW 645 CSI Kyosho
BMW 850i Maisto
BMW 3 serie Touring Kyosho
BMW 3 serie Coupe Kyosho
BMW Z3 1.9 Cabrio UT Models
BMW 328 Cabrio (nw) Kyosho
BMW M3 Cabrio Kyosho
BMW 325i Cabrio Maisto
BMW 1600 Cabrio Minichamps
BMW X5 3.0 D Kyosho
BMW 5 serie Sedan Kyosho
BMW 5 serie Touring Kyosho
BMW 328i UT Models
BMW 750 IL Kyosho
Porsche Cayenne T Norev
VW Phaeton Autoart
AM V8 Vantage Autoart
Arrows A21 Supertech Minichamps

1:12
BMW Z4 cabrio Kyosho

Er volgen nog 2 Ferrari's (1 van BBR en 1 van CMC) en een VW Samba Bus 1:12, maar daarover binnenkort meer.

Nou ja, tijd voor een paar foto's. Sorry voor de kwaliteit, maar dat maak ik nog wel een keer goed als ik wat meer tijd heb.

Afbeelding
VW Phaeton (blij dat ik die heb)
Afbeelding
BMW 7 serie
Afbeelding
Audi Q7
Afbeelding
BMW Z3 1.9 (heb ik ook 1:1 maar dan een 2.8 :dance: )
Afbeelding
BMW 325i cabrio van Maisto, Baggermodel, maar het dak doet het wel echt :wink:
Afbeelding
Audi A4 cabrio
Afbeelding
Audi Q7 en de R klasse van Mercedes
Afbeelding
Mijn laatste aanwinst, de Mercedes CL 500 hier op het forum gekocht :)
Afbeelding
De Aston Martin (zou ik wel 1:1 willen hebben :P )
Afbeelding
Afbeelding
MB 280 SE, ook mooi
Afbeelding
BMW 1600 cabrio
Afbeelding
BMW 635 CSI

De rest komt binnenkort wel, het is mooi voor nu :wink: Hoewel deze modellen best veel voorkomen en dus niet zo onwijs speciaal zijn ben ik benieuwd naar de reacties. Ik hoop dat de Audi A5 ook gauw 1:18 uitkomt, en dan het liefst van een fatsoenlijke fabrikant (Autoart, Kyosho of zo, en geen Maisto, want die zijn toch minder mooi).

Ciao!
Laatst gewijzigd door chris001 op zo 13 feb 2022 16:43, 52 keer totaal gewijzigd.
MiddleMan
Berichten: 158
Lid geworden op: za 19 jan 2008 21:47
Schaal: 1:18

Re: Chris001's collectie

Bericht door MiddleMan »

Hoi! Welkom! Prachtige collectie! Waarom ben je trouwens zo blij dat je de Phaeton aan je collectie hebt kunnen toevoegen? Heeft die een speciale betekenis? (het blijft natuurlijk een geweldige auto) :)
Instagram: DutchC6
Gebruikersavatar
Faultier
Berichten: 2615
Lid geworden op: do 30 jun 2005 00:50
Schaal: 1:18
Locatie: Germany

Re: Chris001's collectie

Bericht door Faultier »

Hi and welcome :)

great collection :ja:

what models are you going to buy next?
Bye
Faultier
Gebruikersavatar
Smokey
Berichten: 2766
Lid geworden op: di 28 jun 2005 13:23
Locatie: haaksbergen

Re: Chris001's collectie

Bericht door Smokey »

Dat zijn een antal mooie modellen :thump_up: keep them comming. :angel:
Greetz Richard
Hoezo noemen ze het verzamelwoede? ik wordt altijd vrolijk als ik er mee bezig ben!
Gebruikersavatar
Ricardo
Moderator
Berichten: 14078
Lid geworden op: za 11 okt 2003 22:08
Schaal: 1:43
Locatie: Groningen
Contacteer:

Re: Chris001's collectie

Bericht door Ricardo »

:worshippy: Prachtige lijst met modellen :!: Vind de 280 SE :drool:
Gebruikersavatar
Montezemolo
Berichten: 6320
Lid geworden op: do 09 nov 2006 12:55
Schaal: 1:18
Locatie: Ermelo
Contacteer:

Re: Chris001's collectie

Bericht door Montezemolo »

Welkom, en je hebt inderdaad al een indrukwekkende collectie :worshippy: :worshippy: :worshippy:

Montezemolo :thump_up:
Modelautoforum: 100% ADH
Gebruikersavatar
Tom_Aston-Martin
Berichten: 4026
Lid geworden op: do 11 okt 2007 16:20
Locatie: Assen

Re: Chris001's collectie

Bericht door Tom_Aston-Martin »

super gave collectie!!! Die v8 vantage is echt heel erg mooi :drool: :drool: En over die A5, ik heb bij de dealer gevraagd, en hij komt binnenkort zeggen ze.. van Kyosho trouwens.. :thump_up: :thump_up:
Afbeelding
Tommy
Berichten: 112
Lid geworden op: di 14 mar 2006 19:17
Locatie: Kuurne

Re: Chris001's collectie

Bericht door Tommy »

Super Chris!

Het zou evengoed mijn collectie kunnen zijn.

Doe zeker zo verder :mrgreen: :worshippy:
Gebruikersavatar
Diciotto
Berichten: 3270
Lid geworden op: zo 20 aug 2006 19:01
Schaal: 1:43
Locatie: Machelen

Re: Chris001's collectie

Bericht door Diciotto »

Goe bezig !
En direct met foto's... Zo moet dat :dance:
Afbeelding Collectie Porsche in 1/43
Gebruikersavatar
chris001
Berichten: 501
Lid geworden op: vr 25 jan 2008 13:20

Re: Chris001's collectie

Bericht door chris001 »

Faultier schreef:Hi and welcome :)

great collection :ja:

what models are you going to buy next?

I already ordered the F250 GT 1962 from CMC models (scale 1:18), the F 375 1954 Le Mans winner produced by BBR, and the VW Samba bus 1:12 scale by Sun Star. I expect to receive them soon (coming weeks). On my wish list I have the Audi A5 which is not yet available but as Tom Aston_Martin said will be built by Kyosho. There it stops for now. I have to find alternative space with all these cars.
Gebruikersavatar
chris001
Berichten: 501
Lid geworden op: vr 25 jan 2008 13:20

Re: Chris001's collectie

Bericht door chris001 »

MiddleMan schreef:Hoi! Welkom! Prachtige collectie! Waarom ben je trouwens zo blij dat je de Phaeton aan je collectie hebt kunnen toevoegen? Heeft die een speciale betekenis? (het blijft natuurlijk een geweldige auto) :)
Die Phaeton vind ik gewoon 1 van de allermooiste limousines die er gebouwd zijn. Ingetogener dan een Mercedes S klasse of BMW 7 serie en ik vind hem chiquer dan een Audi A8. Als ik het geld had zou ik zo'n auto wel in het echt willen hebben. Raar eigenlijk dat ie in het echt zo slecht loopt (waarschijnlijk vanwege het VW logo). Het was trouwens nog niet makkelijk om er 1 te kopen, want ze worden al een tijdje niet meer gemaakt door Autoart. Hier werd een witte aangeboden maar die bleek naderhand toch niet te koop. Deze blauwe vind ik ook erg mooi.
MiddleMan
Berichten: 158
Lid geworden op: za 19 jan 2008 21:47
Schaal: 1:18

Re: Chris001's collectie

Bericht door MiddleMan »

chris001 schreef:
MiddleMan schreef:Hoi! Welkom! Prachtige collectie! Waarom ben je trouwens zo blij dat je de Phaeton aan je collectie hebt kunnen toevoegen? Heeft die een speciale betekenis? (het blijft natuurlijk een geweldige auto) :)
Die Phaeton vind ik gewoon 1 van de allermooiste limousines die er gebouwd zijn. Ingetogener dan een Mercedes S klasse of BMW 7 serie en ik vind hem chiquer dan een Audi A8. Als ik het geld had zou ik zo'n auto wel in het echt willen hebben. Raar eigenlijk dat ie in het echt zo slecht loopt (waarschijnlijk vanwege het VW logo). Het was trouwens nog niet makkelijk om er 1 te kopen, want ze worden al een tijdje niet meer gemaakt door Autoart. Hier werd een witte aangeboden maar die bleek naderhand toch niet te koop. Deze blauwe vind ik ook erg mooi.
Ik ben het helemaal met je eens! Het is een schitterende auto, ik heb ook nooit begrepen waarom hij niet goed is verkocht. Het zal inderdaad wel aan het vw logo liggen. Ik heb hem iig liever dan een 7 serie of een A8. Daar hangt op de een of andere manier toch een bepaald imago aan. :eh:

Op Ebay worden ze hier en daar nog wel aangeboden, ik heb er laatst nog 1 nieuw in doos gewonnen (ook een blauwe!) voor 26 euro. :)
Het witte exemplaar was volgens mij zelf gespoten (heel mooi gedaan trouwens!) Zwart vind ik zelf het mooiste, zeker bij een luxe limo als deze. :) :cool:
Instagram: DutchC6
Gebruikersavatar
fish88
Berichten: 3176
Lid geworden op: zo 30 jan 2005 19:59
Schaal: 1:43
Locatie: Achter mn computer, hoezo?

Re: Chris001's collectie

Bericht door fish88 »

Welkom :thump_up:
Afbeelding
Juan Pablo Montoya: "There are no prisoners. We're not taking any prisoners."
Gebruikersavatar
chris001
Berichten: 501
Lid geworden op: vr 25 jan 2008 13:20

Re: Chris001's collectie

Bericht door chris001 »

Hier nog een paar foto's van mijn collectie waar ik gisteren niet meer aan toe ben gekomen. Zoals gezegd, ik spaar hoofdzakelijk straatmodellen. Rally uitvoeringen en race auto's boeien me niet zo. Ook hoef ik niet per se een hele serie compleet te hebben. Ik koop alleen de auto's die ik mooi vind. Ik ben gek op de details, en hoe meer er kan bewegen en open kan, hoe beter (vandaar de VW bus op mijn verlanglijstje, wat daar allemaal mee kan is echt niet te geloven. Het enige wat ie niet kan is starten). Have fun!
Afbeelding
A6 Avant, mooi model van Norev
Afbeelding
A6 3.2 quattro. Deze heb ik 1:1 (van de zaak) maar dan de 2.4 automaat multitronic (met flippers aan het stuur)
Afbeelding
A8, vreselijk mooie bak vind ik zelf
Afbeelding
Hier is mijn verzameling mee begonnen :D
Afbeelding
5 Serie sedan
Afbeelding
En de Touring
Afbeelding
Cayenne Turbo (jammer dat de achterdeurtjes niet open kunnen)
Afbeelding
X5, ben er in het echt niet zo kapot van, vind de Q7 veeeel mooier
Afbeelding
3 Serie cabrio van Maisto. Zoals gezegd goedkope rotzooi, maar het leuke van deze is wel dat het dak echt open kan. Daarom mag ie blijven :P
Afbeelding
Afbeelding
De Z3. Mijn 1:1 is veel mooier al zeg ik het zelf. British Racing Green met beige lederen stoelen (alles electrisch natuurlijk) :)
Afbeelding
Afbeelding
3 Serie Cabrio, erg mooi model die natuurlijk niet mag ontbreken in de verzameling
Afbeelding
En de Coupe
Afbeelding
6 Serie, mooie proletenbak :D
Afbeelding
Z'n voorganger de 850i. Heb hem voor 5 euro gekocht en heb er maar ff een NL kenteken op gezet.
Afbeelding
Hier was ik als puber helemaal gek van: de 635 CSI
Afbeelding
de 3.0 CSI, 1 van mijn mooiste modellen vind ik zelf
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Kijk eens naar die scharnieren van de motorkap....
Afbeelding
3 Serie Touring, ook mooi
Afbeelding
Z4 schaal 1:12 gekocht bij een BMW dealer
Afbeelding
En topless :P
Afbeelding
En de enige F1 racewagen uit mijn collectie (heb ik ooit gekregen)

Dat was het. Tot de volgende update.
Gebruikersavatar
Powersprint
Berichten: 4886
Lid geworden op: wo 04 apr 2007 15:09
Schaal: 1:18
Locatie: omgeving Weert

Re: Chris001's collectie

Bericht door Powersprint »

Erg mooie collectie hoor. En nog maar even welkom hier :thump_up: Vooral die 1:12 Z4 is erg tof :worshippy:
Afbeelding
Muscles instead of Powersteering
Plaats reactie