Tinman's collectie: Prijzen voor verkoop + toch een nieuwe Lambo kast?

Plaats hier foto's van je eigen collectie modelauto's. Ook kun je je eigen website hier promoten mits het over je eigen collectie modelauto's gaat natuurlijk.
Het is niet de bedoeling hier je 1:1 modellen te promoten.
Tinman
Berichten: 481
Lid geworden op: zo 02 mar 2008 11:44
Schaal: 1:18

Tinman's collectie: Prijzen voor verkoop + toch een nieuwe Lambo kast?

Bericht door Tinman »

Een goeiemorgen mensen,

Via het schaalmodellen topic van autoweek ben ik op deze site terechtgekomen. Na een tijdje hier rondgekeken te hebben dan toch maar besloten om mij ook hier aan te melden en mijn groeiende collectie te laten zien.

Vroeger toen ik nog een klein tinmannetje was kreeg ik al 1:18 modellen. Na een lange periode van rust heb ik vorig jaar voor het eerst weer nieuwe modellen gekocht. Ik was in Aken in een grote modellen zaak en daar kocht ik voor het eerst AutoArt modellen. Van kleins af aan kreeg ik Maisto en andere goedkopere merken, dus stof in het interieur etc. was geheel nieuw voor mij. Vanaf toen ben ik weer actief gaan verzamelen.

Afbeelding

Afbeelding

Mijn eerste 2 AutoArt modellen. De Maybach mocht onder in de vitrinekast van mijn pa staan, en de gallardo stond op mijn kamer in de doos, aangezien dit een "open" doos was.

Vanaf toen ben ik ook in het schaalmodellen topic van autoweek gaan kijken, en kwam ik op verschillende internetwinkels terecht. Ik denk dat er hier wel genoeg mensen zijn die mij nu gelijk gaan geven, maar als je al dat schoons ziet dan heb je toch snel de neiging iets te kopen. Vandaar dat ik na een maand o.i.d. een BMW M5 Ring-taxi bestelde(Kyosho). Deze heeft eerst een tijdje zonder doos naast de gallardo gestaan.

Afbeelding

Sinterklaas was weer in het land en wat zou die tinman meenemen. Een fijne vitrinekast! Ik wou graag een vitrinekast met een spiegel als achterwand, waardoor je de auto's van alle kanten kan bekijken, en een lampje. Uiteindelijk een kast gevonden bij Leenbakker. En maar gelijk besteld. In de kast zitten 5 planken, waarop 2 auto's ruim kunnen staan. Aangezien ik pas 3 "mooie" modellen had werd het tijd om iets nieuws te bestellen. Ditmaal een Porsche Carrera GT, ondertussen had ik ook een Lamborghini Murciélago roadster besteld als cadeautje voor mezelf dat ik geslaagd was voor een MBO opleiding. Omdat deze murci 2 maanden levertijd zou hebben had ik deze ook ruim van te voren besteld. De Murciélago zou pas in Januari arriveren, maar hij werd de dag voor pakjesavond al afgeleverd. Hierdoor kreeg ik 2 schaalmodellen (beiden AutoArt) en een kast van die lieve goedheiligman :worshippy:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Graag wou ik nu ook nog het dichte broertje van de murci hebben. En wel de LP640, die ziet er stukken mooier uit in mijn ogen. Helaas maakte AutoArt deze niet, en hadden ze ook geen interesse hierin (had naar hun gemaild). Dus kwam ik uit bij Norev, voor € 30,-- deze maar besteld.

Afbeelding

Na een tijdje alleen maar getwijfeld te hebben wat te kopen kwam uiteindelijk na een kleine omweg terecht bij mijn nieuwste aanwinst, welke ik gisteren pas gekregen heb, de Bentley Continental Flying Spur. Prachtig model, goed gedetaileerd en ook een mooie kleur! Lijkt met weinig licht zwart, maar als het zonnetje erop schijnt blinkt hij mooi donkerblauw.

Afbeelding

Zoals ik al eerder zei er zal me zeer zeker nog wel eens iets aan mijn handen blijven plakken, en vandaag is dan de AutoArt Lamborghini Countach 5000S binnen gekomen. Meer foto´s op pagina 4!

Afbeelding

Vrijwel samen met de Countach besteld maar een weekje later geleverd. Een Lamborghini Miura. Meer foto´s op pagina 5!

Afbeelding

En alweer mijn volgende aanwinst. De Dodge Charger uit 1969. Meer foto's op Blz 8!
Afbeelding

En eindelijk na lang wachten de eerste van twee Veyrons in ontvangst kunnen nemen. Dit is de Zwart/rode productieversie :cool: Meer foto's op pagina 9!
Afbeelding

En veel eerder dan verwacht ook de Pearl/Blue Veyron binnen gekregen!
Meer foto's op Pagina 13...

Afbeelding

Voor Sinterklaas in 2008 de Lamborghini Gallardo Polizia gekregen, Lamborghini nummero 6 alweer. Foto's blz 15

Afbeelding

Mijn zevende Lamborghini alweer, de Lamborghini Diablo 6.0
Foto's op blz 15

Afbeelding

En we blijven nog even bij Lamborghini's, nu de Lamborghini Espada aan de verzameling kunnen toevoegen. Meer foto's op Blz 20!

Afbeelding

En dan voor mijn 21ste verjaardag weer 2 modellen. De Lamborghini Murcielago 40th anniversary (gelimiteerd tot 2000 stuks) en de Lamborghini Reventon. Beide van AutoArt. Meer foto's op blz 21

Afbeelding

Sinterklaas bracht in 2009 ook weer een modelletje mee. Dit keer de Lamborghini Gallardo Superleggera van, surprise surprise, AutoArt ;)
Meer foto's op blz 23
Afbeelding

Monterey Blue Gallardo LP570-4
Meer foto's op blz 25
Afbeelding

Matzwarte Lamborghini LP670-4 & LP570-4 Polizia
Meer foto's op blz 25

Afbeelding

Lamborghini LP700-4 Aventador
Meer foto's op BLZ 27
Afbeelding

Lamborghini LP570-4 Superleggera
Meer foto's op BLZ 27
Afbeelding


Tinman
Laatst gewijzigd door Tinman op do 07 jan 2021 13:49, 47 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Powersprint
Berichten: 4886
Lid geworden op: wo 04 apr 2007 15:09
Schaal: 1:18
Locatie: omgeving Weert

Re: Tinman's collectie

Bericht door Powersprint »

Vind het juist een erg leuk verhaaltje om te lezen Tinman :thump_up: Welkom hier, en succes met het verzamelen!

Groetjes Arno
Afbeelding
Muscles instead of Powersteering
Gebruikersavatar
Smokey
Berichten: 2766
Lid geworden op: di 28 jun 2005 13:23
Locatie: haaksbergen

Re: Tinman's collectie

Bericht door Smokey »

Over lange verhalen wordt niet geklaagd zolang er maar foto`s tussen staan voor de afwisseling.
Je hebt al een aantal hele mooie modellen :worshippy: En als ik je toekomstplannen hierboven zie staan kan ik niet wachten op de volgende updates. Keep `m comming :dance:

Greetz Richard
Hoezo noemen ze het verzamelwoede? ik wordt altijd vrolijk als ik er mee bezig ben!
Gebruikersavatar
Montezemolo
Berichten: 6320
Lid geworden op: do 09 nov 2006 12:55
Schaal: 1:18
Locatie: Ermelo
Contacteer:

Re: Tinman's collectie

Bericht door Montezemolo »

Mooie collectie, en je hebt een goede smaak :worshippy: :worshippy: :worshippy:

Montezemolo :thump_up:
Modelautoforum: 100% ADH
Gebruikersavatar
BasPlankgas
Berichten: 673
Lid geworden op: ma 18 feb 2008 16:05
Schaal: 1:18
Locatie: Capelle aan den IJssel

Re: Tinman's collectie

Bericht door BasPlankgas »

welkom tinman, en zoals ik op aw al had gezegt, mooie verzameling! :thump_up:
Terug van weggeweest!
Collectie
Tinman
Berichten: 481
Lid geworden op: zo 02 mar 2008 11:44
Schaal: 1:18

Re: Tinman's collectie

Bericht door Tinman »

Bedankt voor de reacties allemaal!
Ik zal nu nog even een foto maken van de vitrinekast. Zie net ook nog dat ik 2 belangrijke modellen vergeten ben! :shock:

Afbeelding

De vitrinekast.

Afbeelding

De belangrijke modellen :mrgreen: De peugeot kreeg ik bij de LP640. En de mini had ik van vrienden kregen voor mijn verjaardag.
Gebruikersavatar
FordMustangGT
Berichten: 5091
Lid geworden op: di 13 feb 2007 20:00
Schaal: 1:18
Locatie: Hoogeveen

Re: Tinman's collectie

Bericht door FordMustangGT »

Ha Tinman, ook al hier :lol: :thump_up:

Mooie collectie heb je al, ziet er goed uit en je laatste aanwinst was super :worshippy:
Afbeelding
MiddleMan
Berichten: 158
Lid geworden op: za 19 jan 2008 21:47
Schaal: 1:18

Re: Tinman's collectie

Bericht door MiddleMan »

Leuk verhaal om te lezen! :)
Mooie modellen heb je uitgezocht! :worshippy:
Instagram: DutchC6
Gebruikersavatar
Ricardo
Moderator
Berichten: 14078
Lid geworden op: za 11 okt 2003 22:08
Schaal: 1:43
Locatie: Groningen
Contacteer:

Re: Tinman's collectie

Bericht door Ricardo »

:worshippy: Die Flying Spur, hoop deze volgende week ook te ontvangen samen met de GTC. Leuk verhaal ook. Klinkt erg herkenbaar :mrgreen: Voor je het weet ben je toe aan een tweede vitrine :doh:
Gebruikersavatar
schumifan
Berichten: 538
Lid geworden op: vr 25 jun 2004 10:44
Locatie: Vuren

Re: Tinman's collectie

Bericht door schumifan »

welkom,

mooie collectie hoor :thump_up:
SCHUMI, THANKS FOR ALL THOSE YEARS

CHAMPION 1994 - 1995 - 2000 - 2001 - 2002 - 2003 - 2004
Gebruikersavatar
chris001
Berichten: 501
Lid geworden op: vr 25 jan 2008 13:20

Re: Tinman's collectie

Bericht door chris001 »

Welkom op het forum. Mooie collectie van exclusieve auto's heb je. :worshippy: :worshippy: :worshippy: Die Bentley is erg mooi, ach, ze zijn allemaal fantastisch! :) :thump_up:
Gebruikersavatar
117ayrton
Berichten: 6967
Lid geworden op: do 14 okt 2004 10:26
Locatie: brugge
Contacteer:

Re: Tinman's collectie

Bericht door 117ayrton »

welkom op het forum,mooie verzameling :thump_up:
http://117ayrton.mijnalbums.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
Tinman
Berichten: 481
Lid geworden op: zo 02 mar 2008 11:44
Schaal: 1:18

Re: Tinman's collectie

Bericht door Tinman »

Bedankt voor de welkoms en reacties allemaal!
Ricardo schreef: Klinkt erg herkenbaar :mrgreen: Voor je het weet ben je toe aan een tweede vitrine :doh:
Ja inderdaad, zoals je ziet heb ik nog maar 3 plaatsen vrij in de vitrinekast, en aangezien ik al 4 modellen zowiezo wil hebben wordt dat al moeilijk :cry: Maar aangezien de planken ver uit elkaar staan in de kast kan ik daar nog wel wat planken tussen maken. Maar dan wil ik wel natuurlijk ook glazen planken hebben. En dat moet dan weer dezelfde maat etc. hebben... Maar dat duurt nog wel even, eerst wachten tot AutoArt die modellen eindelijk gemaakt heeft :drool:
Porsche Gek
Berichten: 92
Lid geworden op: do 17 mei 2007 20:21
Locatie: Purmerend
Contacteer:

Re: Tinman's collectie

Bericht door Porsche Gek »

Mooie collectie al Tinman. En ik zie het nu pas: Jij hebt dezelfde vitrinekast als ik! :lol:
Begin Porsche 1:18 verzameling is gestart! Verwacht:
993 911 GT2 - Zilver - UT Models
Nieuw: 996 Turbo AA en 993 GT2 UT Models race met design livery.
Gezocht: Porsche 911 996 GT2 zilver - AutoArt!! GRAAG PM!
Zie mijn verzameling HIER.
Gebruikersavatar
Mercedes_Freak
Berichten: 508
Lid geworden op: ma 09 apr 2007 14:42
Schaal: 1:18
Locatie: Belgica
Contacteer:

Re: Tinman's collectie

Bericht door Mercedes_Freak »

proficiat met je nieuwe aanwinst... prima smaak heb je!

die Flying Spur moet hier ook nog komen, mooi naast men andere bentley's!

grtz
Plaats reactie