Mr. Dj M. --> 1:18 Porsche 550 Spyder + VW T1 Renntransporter + bonus!

Plaats hier foto's van je eigen collectie modelauto's. Ook kun je je eigen website hier promoten mits het over je eigen collectie modelauto's gaat natuurlijk.
Het is niet de bedoeling hier je 1:1 modellen te promoten.
Gebruikersavatar
St. Paul
Berichten: 3347
Lid geworden op: vr 16 jul 2004 21:57

Re: Mr. Dj M. --> Porsche 991 Carrera 4S (GT-Spirit)

Bericht door St. Paul »

Die laatste foto is über. :worshippy:
RIP McLaren Formula 1 - 1963 / 2016
Proud Bentley Boy - Bentley Continental GT3 Goliath of GT racing
Remember Boerke - MAF HELD - 30-01-04 / 08-04-09
Wie Ricardo niet eert, is het grote niet weert. :rico:
rsh_scuderia
Moderator
Berichten: 7309
Lid geworden op: di 19 apr 2005 00:08
Schaal: 1:18

Re: Mr. Dj M. --> Porsche 991 Carrera 4S (GT-Spirit)

Bericht door rsh_scuderia »

Vergeet die Porsches, wat een fijne 75 :worshippy:
Wat zit er op de middenconsole, alcantara?
Gebruikersavatar
Mr. Dj M.
Berichten: 7098
Lid geworden op: za 29 sep 2007 14:47
Schaal: 1:18
Locatie: Nieuwerkerk a/d IJssel

Re: Mr. Dj M. --> Porsche 991 Carrera 4S (GT-Spirit)

Bericht door Mr. Dj M. »

Thanks guys!
Heb gewacht op de juiste belichting en een lekker tijdje de camera in de hand gehad :thump_up:
rsh_scuderia schreef:Vergeet die Porsches, wat een fijne 75 :worshippy:
Wat zit er op de middenconsole, alcantara?
Ja mooi spul, al weet ik niet of ik het grijs laat. Er komt nog zwart deze kant op, om de A stijlen van de TF te bekleden en het teller koepeltje. Wellicht dat ik dan nog besluit de boel weer rustiger te stijlen en alles zwart te beplakken. Kost je wel weer even een dagje, het spul is makkelijk overal langs te plakken maar moeilijk om strak te krijgen aangezien het zo dun is, maar het houd je lekker van de straat :oops:
Gebruikersavatar
Faultier
Berichten: 2615
Lid geworden op: do 30 jun 2005 00:50
Schaal: 1:18
Locatie: Germany

Re: Mr. Dj M. --> Porsche 991 Carrera 4S (GT-Spirit)

Bericht door Faultier »

Nice Browny and great pics :worshippy:
Bye
Faultier
Gebruikersavatar
OTF'er
Berichten: 3381
Lid geworden op: wo 16 dec 2009 20:03
Schaal: 1:18
Locatie: Belgica

Re: Mr. Dj M. --> Porsche 991 Carrera 4S (GT-Spirit)

Bericht door OTF'er »

Het grijze alcantara staat de middenconsole wel, het combineert nog mooi met de houtinleg.
Is de einddemper toevallig van een MG ZT?
De 997 oogt eigenlijk wel vrij verouderd als hij zo naast de 991 geplaatst is, misschien ligt dat wat aan het saaiere grijs.
Mooie foto's :thump_up:
Afbeelding
Gebruikersavatar
Jaap
Berichten: 4013
Lid geworden op: za 02 jun 2007 21:15
Schaal: 1:18
Locatie: Elspeet
Contacteer:

Re: Mr. Dj M. --> Porsche 991 Carrera 4S (GT-Spirit)

Bericht door Jaap »

Mooi model, en nette foto's! :thump_up:
Gebruikersavatar
Mr. Dj M.
Berichten: 7098
Lid geworden op: za 29 sep 2007 14:47
Schaal: 1:18
Locatie: Nieuwerkerk a/d IJssel

Re: Mr. Dj M. --> Porsche 991 Carrera 4S (GT-Spirit)

Bericht door Mr. Dj M. »

OTF'er schreef:Is de einddemper toevallig van een MG ZT?
Ja en nee, het is een aftermarket einddemper maar met OEM specs (klopt niet helemaal, maar het is geen herriemaker) en voor een ZT inderdaad. Plaatje op ebay was alleen met rechte pijpjes zoals het hoort. Ik kreeg hem met pijpjes naar links. Dat kan dus helemaal niet en is nooit gemaakt. Het is bij de 75 of één pijpje naar beneden (voor de 1.8L) of twee met dikkere motorisering, bij de ZT is het of twee recht of twee krom bij een diesel. Dan hebben we de V8 modellen nog, voor de 75 twee kromme pijpjes aan beide zijden en twee dubbele rechte voor de ZT.
Dat werd dus de zaag er in, gelukkig niet erg ook, want de eindstukken had ik al gepland en die zijn toch te dik om te passen als de pijpjes zo dicht naast elkaar doorlopen.
Gebruikersavatar
Mr. Dj M.
Berichten: 7098
Lid geworden op: za 29 sep 2007 14:47
Schaal: 1:18
Locatie: Nieuwerkerk a/d IJssel

Re: Mr. Dj M. --> 1:18 Rover P5b Coupé (BoS)

Bericht door Mr. Dj M. »

Bedankt voor de positieve commentaren allemaal!

Tijd om weer eens iets te posten van al het nieuws dat hier blijft komen.
Dit keer een speciaaltje die ik wel aan de Engelse verzameling moest toevoegen. Een in mijn ogen schitterend model en in de basis geen verkeerd schaalmodel met veel mooie foto-ets delen. Toch was het qua bouwkwaliteit weer een flop bij deze BoS. Ramen niet goed vast en een bumper lag er af, door de niet correct gemaakte piepschuim binnen verpakking. Ook is de tekst op de achterklep niet helemaal recht geplaatst en dat geld eigenlijk ook voor de grille als ik goed kijk. :thump_down:
Het is dat de keuze voor sommige modellen bij BoS mij aanspreekt, de bouwkwaliteit heeft dat bij nog geen één maal gedaan van de tot nog toe drie modellen in de verzameling en veel positieve comments van andere op het web zijn er ook al niet!

Gelukkig heb ik twee rechterhanden zullen we maar zeggen en heb ik de tijd genomen om hem een waardige toevoeging aan de verzameling te laten zijn.
Zo zijn de ramen vast gezet en de gaten tussen raam en carrosserie zwart gemaakt. Tevens zijn de randen rondom het zwarte dak ook met zwarte verf strak afgewerkt, is het zilver waar nodig bijgeverfd, de kunststof antenne vervangen door een metalen, de speling op de assen verholpen en een set kentekenplaten gemaakt. Flink wat uren later is dit het resultaat :cool:


---- Rover P5b Coupé (BoS) ----

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Gebruikersavatar
Mr. Dj M.
Berichten: 7098
Lid geworden op: za 29 sep 2007 14:47
Schaal: 1:18
Locatie: Nieuwerkerk a/d IJssel

Re: Mr. Dj M. --> 1:18 Kuifje figuren

Bericht door Mr. Dj M. »

In april vond ik op de rommelmarkt twee schaakstukken met een figuurtje op de juiste schaal:

Afbeelding

Afbeelding

Het duurde even, maar eindelijk meer info gevonden over de stukken. Het blijkt een serie van het Franse merk Hachette die in Frankrijk (en België?) is uitgegeven (Franstalig blad met info over het stuk en hoe te schaken) en waarbij de introductie met Kuifje en Haddock wel in meerdere landen overal in winkels was te vinden. Er is niet echt makkelijk aan te komen maar heel toevallig twee weken terug een flink aantal op Ebay gevonden bij iemand uit Frankrijk en een deel van de veilingen gewonnen!
Resultaat is 14 nieuwe toevoegingen. Binnenkort ga ik ze van hun voetje ontdoen. Een aantal zullen heel lastig worden met hun brede voet en dus veel contact en lijm vlak.
Het zal dus nog wel even duren voordat het gelukt is.

Afbeelding

Afbeelding

Nu alleen nog een keer één van de Jansen en Jansens zien te vinden, die past goed bij de hierboven geplaatste Rover :mrgreen:
Gebruikersavatar
Johan
Berichten: 3103
Lid geworden op: di 27 jul 2010 17:36
Schaal: 1:43
Locatie: Dordrecht

Re: Mr. Dj M. --> Porsche 991 Carrera 4S (GT-Spirit)

Bericht door Johan »

Leuke figuurtjes en die Rover is een heel fraai model.
nieuw in collectie: Ferrari SF90 Stradale -- Nismo GT-R R35 N Attack Package -- Alfa Romeo Giulia GTAM -- Ferrari LaFerrari Aperta -- Ferrari FXXK -- Commer 8 CWT Van -- Maserati MC20
Mijn site: www.auto43.nl
Gebruikersavatar
Svenson1983
Berichten: 430
Lid geworden op: zo 09 feb 2014 15:48
Schaal: 1:18
Locatie: België

Re: Mr. Dj M. --> Porsche 991 Carrera 4S (GT-Spirit)

Bericht door Svenson1983 »

Erg mooie Rover, in een fraaie kleurstelling ook.
Gebruikersavatar
Nelis
Berichten: 3623
Lid geworden op: vr 28 aug 2009 12:22
Schaal: 1:18
Locatie: Tilburg

Re: Mr. Dj M. --> 1:18 Rover P5b Coupé (BoS)

Bericht door Nelis »

Leuk model. Toevallig laatst bij Wheeler Dealers op Discovery gezien! :thump_up:
Gebruikersavatar
Mr. Dj M.
Berichten: 7098
Lid geworden op: za 29 sep 2007 14:47
Schaal: 1:18
Locatie: Nieuwerkerk a/d IJssel

Re: Mr. Dj M. --> 1:18 Rover P5b Coupé (BoS)

Bericht door Mr. Dj M. »

Nelis schreef: Toevallig laatst bij Wheeler Dealers op Discovery gezien! :thump_up:
Die ga ik snel maar eens kijken!
Gebruikersavatar
OTF'er
Berichten: 3381
Lid geworden op: wo 16 dec 2009 20:03
Schaal: 1:18
Locatie: Belgica

Re: Mr. Dj M. --> 1:18 Rover P5b Coupé (BoS)

Bericht door OTF'er »

Het concept van de CLS in deze 60's, deze P5b Coupé!
De keuze van BoS vind ik de fraai, de kwaliteit minder.
Ook stoort mij eigenlijk de prijszetting: voor de Corsa A GSi (waar ik wel interesse in heb) kan ik ook de Mercedes-Benz O319 aanschaffen die veel complexer is...
Leuke figuren tevens van een legendarische stripreeks :thump_up:
Afbeelding
Gebruikersavatar
Mr. Dj M.
Berichten: 7098
Lid geworden op: za 29 sep 2007 14:47
Schaal: 1:18
Locatie: Nieuwerkerk a/d IJssel

Re: Mr. Dj M. --> 1:18 Rover P5b Coupé (BoS)

Bericht door Mr. Dj M. »

OTF'er schreef:De keuze van BoS vind ik de fraai, de kwaliteit minder.
Sommige modellen zijn simpelere dan andere, een standaard prijs net zoals Otto en GtS doen, kan ik echter wel waarderen. Het gaat mij meer om het feit dat niet alles tip/top in orde is qua fabricage fouten en de detaillering (qua (hoeveelheid) details en verfijning van mallen) ook nog eens niet altijd op het level zit van de meeste nieuwe Otto's.
Plaats reactie