Helmich's Modelcars

Plaats hier foto's van je eigen collectie modelauto's. Ook kun je je eigen website hier promoten mits het over je eigen collectie modelauto's gaat natuurlijk.
Het is niet de bedoeling hier je 1:1 modellen te promoten.
Gebruikersavatar
boerke04
Berichten: 1530
Lid geworden op: vr 30 jan 2004 15:46
Locatie: Banholt

Bericht door boerke04 »

Mooie verzameling, vooral de DTM modellen vind ik prachtig. :thump_up:
Afbeelding
kwiebje
Berichten: 2579
Lid geworden op: di 21 okt 2003 20:26
Locatie: Leuk dorpje :D
Contacteer:

Bericht door kwiebje »

Zeer aardige :drool: collectie, had idd al gemerkt dat de server down was..Maar ga vooral door met sparen :thump_up:
Afbeelding
Gebruikersavatar
helmich
Berichten: 17
Lid geworden op: di 27 apr 2004 17:28

Bericht door helmich »

Mijn eerste Audi Rally wagen kwam vandaag binnen. Het is de Audi Quattro die in de zweedse rally in 1982 (jahh... lang geleden :) ) eerste werd. Hier de plaatjes:

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Nog 8 te gaan :D
Ik spaar Minichamps Audi's, schaal 1:43.
Gebruikersavatar
tom
Berichten: 5619
Lid geworden op: za 24 apr 2004 11:49

Bericht door tom »

Schitterend spul! Er komen steeds meer Audi-verzamelaars op het forum, leuk hoor!

Ik heb ook 'een paar' Minichamps-Audi's in de collectie. Helaas zijn de oude DTM V8s (erg mooi) bijna niet meer te vinden. Je kunt inderdaad nog aan de R8-collectie beginnen, als je dit bij elkaar hebt...
Gebruikersavatar
helmich
Berichten: 17
Lid geworden op: di 27 apr 2004 17:28

Bericht door helmich »

Tom zegt:

Ik heb ook 'een paar' Minichamps-Audi's in de collectie. Helaas zijn de oude DTM V8s (erg mooi) bijna niet meer te vinden. Je kunt inderdaad nog aan de R8-collectie beginnen, als je dit bij elkaar hebt...


'een paar' is nogal een understatement of niet :) Volgens mij heb je er wel meer dan een paar :thump_up:

De oude DTM V8's zijn inderdaad vrij zeldzaam. Ben momenteel aan het bieden op een paar V8's maar de prijzen worden me iets te hoog.
http://cgi.ebay.de/ws/eBayISAPI.dll?ViewItem&category=39164&item=6935372687&rd=1
http://cgi.ebay.de/ws/eBayISAPI.dll?ViewItem&category=39164&item=6935373587&rd=1
http://cgi.ebay.de/ws/eBayISAPI.dll?ViewItem&category=39164&item=6935374376&rd=1

Ik denk dat het nog wel even duurt voordag ik mijn collectie bij elkaar heb. Ben eens even aan het inventariseren geweest en ik moet nog zat autotjes.

29 straatauto's
11 DTM wagens (exclusief 2004)
25 STW wagens :?
8 rallywagen
4 Belgian Procar auto's
3 Italian Supertourismo Championship wagens

Dat duurt dus nog wel even :D
Ik spaar Minichamps Audi's, schaal 1:43.
Gebruikersavatar
Markopolo
Forumbestuur
Berichten: 6149
Lid geworden op: wo 08 okt 2003 09:13
Schaal: 1:43
Locatie: Naast de buren!
Contacteer:

Bericht door Markopolo »

Ik mis de Le Mans wagens :?:
Gebruikersavatar
Bart
Berichten: 1441
Lid geworden op: zo 12 okt 2003 20:04
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Bericht door Bart »

Schitterend die Rally wagen :thump_up:
kwiebje
Berichten: 2579
Lid geworden op: di 21 okt 2003 20:26
Locatie: Leuk dorpje :D
Contacteer:

Bericht door kwiebje »

Mooie audi! Veel succes met uitbreiden :thump_up:
Afbeelding
Gebruikersavatar
tom
Berichten: 5619
Lid geworden op: za 24 apr 2004 11:49

Bericht door tom »

helmich schreef:'een paar' is nogal een understatement of niet :) Volgens mij heb je er wel meer dan een paar :thump_up:


:mrgreen: Als je 'een paar' definieert als twee, dan heb ik er wat meer, ja. :)

Ik ben wel opgehouden met het verzamelen van alle kleurvariaties, dat doe ik alleen nog met de Urquattro.

De prijzen van die V8s zijn inderdaad volkomen overtrokken de laatste tijd, ik weet nog goed dat ze die Belga's aan de straatstenen niet kwijt konden en dat ze voor 5 gulden(!) weg gingen op de NAMAC-beurs. Ook die lijden onder de euro-inflatie... plus nog wat meer.

Er was ook een tijd dat ik de enige Audi-verzamelaar op de beurs was, tegenwoordig zijn er zoveel dat de spoeling wat dun wordt. Ik denk dat de populariteit van Audi als verzamelmerk is gestegen met de populariteit als automerk. Van 'suffe VW' naar sexy merk, als het ware.
Gebruikersavatar
helmich
Berichten: 17
Lid geworden op: di 27 apr 2004 17:28

Bericht door helmich »

Markopolo zegt:
Ik mis de Le Mans wagens


Ja dat klopt. Eigenlijk omdat ik het overzicht van al die R8's een beetje kwijt ben. Volgens mij zijn dat er zoveel. Moet ook eerlijk zeggen dat de Audi R8's mij niet echt aanspreken, al zitten er wel wat leuke uitvoeringen tussen. Misschien komt het nog een keer zover dat ik ook de Audi R8's ga sparen.

Tom zegt:
Ik ben wel opgehouden met het verzamelen van alle kleurvariaties, dat doe ik alleen nog met de Urquattro.


Ik verzamel ook alleen maar auto's in 1 kleur. Al zou ik toch ook wel graag de Audi RS4 in het geel willen hebben, ondanks dat ik die al in het zwart heb. Maarja, die is ook niet zo makkelijk te krijgen :lol:
Ik spaar Minichamps Audi's, schaal 1:43.
Gebruikersavatar
tom
Berichten: 5619
Lid geworden op: za 24 apr 2004 11:49

Bericht door tom »

Als je twijfelt over die R8's, koop dan nu maar vast een R8C. Die hebben maar één jaar gereden en de modellen zijn nu al zeer zeldzaam, maar nog niet te duur. Ik kocht er in Houten een voor 10 euro.

Mocht je later besluiten toch geen R8s te gaan verzamelen, dan is dit een goede investering. Ik vermoed dat de R8C straks door iedereen gezocht gaat worden.
Gebruikersavatar
helmich
Berichten: 17
Lid geworden op: di 27 apr 2004 17:28

Bericht door helmich »

Heb weer wat nieuwe modellen. 2 Vorige week met de post gekregen en 3 vorige week vrijdag in Essen gekocht. Niet echt zeldzame modellen, maar laat ze toch maar even zien :D

Deze 2 heb ik met de post gehad. De Audi A6 Avant 2001 (facelift) en de Audi A4 uit 2001.
Afbeelding

En deze modellen heb ik in Essen gehaald.

Audi A2
Afbeelding

Audi Allroad Quattro
Afbeelding

Audi TT Roadster 2000 (met spoiler)
Afbeelding

En de volgende modellen zijn nog onderweg.

Audi A3 (5drs) 1999 Rood

Audi A4 Avant 1996 Rood
Audi A4 1999 Blauw
Audi A4 Avant 1999 Groen

Audi A6 Avant 2004 Zilver

Audi TT Roadster 1999 (zonder spoiler) Groen

Hoop ze snel binnen te krijgen. Jullie zien het wel :D
Ik spaar Minichamps Audi's, schaal 1:43.
Gebruikersavatar
Bart
Berichten: 1441
Lid geworden op: zo 12 okt 2003 20:04
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Bericht door Bart »

Wat is zo'n Audi A2 toch gigantisch lelijk om te zien :thump_down:

Rest ziet er leuk uit. Vooral de A6 Allroad Quattro
kwiebje
Berichten: 2579
Lid geworden op: di 21 okt 2003 20:26
Locatie: Leuk dorpje :D
Contacteer:

Bericht door kwiebje »

Zeer mooie uitbreiding :thump_up: :dance:
Afbeelding
Plaats reactie