alain_1978: Upd 19/07: Porsche 550A Spyder (Schuco 1:18)

Plaats hier foto's van je eigen collectie modelauto's. Ook kun je je eigen website hier promoten mits het over je eigen collectie modelauto's gaat natuurlijk.
Het is niet de bedoeling hier je 1:1 modellen te promoten.
Gebruikersavatar
manowar
Berichten: 3903
Lid geworden op: zo 19 sep 2004 19:29
Schaal: 1:43

Re: alain_1978: Upd 1/02: Lambo Jota SVJ (Kyosho 1:18)

Bericht door manowar »

Schitterend :drool: :drool: :drool:

Een drietal fantastische modellen :worshippy:
Gebruikersavatar
Nelis
Berichten: 3623
Lid geworden op: vr 28 aug 2009 12:22
Schaal: 1:18
Locatie: Tilburg

Re: alain_1978: Upd 1/02: Lambo Jota SVJ (Kyosho 1:18)

Bericht door Nelis »

Hele gave Lambo('s)! :drool:
Gebruikersavatar
Mr. Dj M.
Berichten: 7098
Lid geworden op: za 29 sep 2007 14:47
Schaal: 1:18
Locatie: Nieuwerkerk a/d IJssel

Re: alain_1978: Upd 1/02: Lambo Jota SVJ (Kyosho 1:18)

Bericht door Mr. Dj M. »

Afgezien van de niet te openen tankdop, kan ik eerlijk gezegd geen minpunten ontdekken aan deze nieuwe versie ontdekken.
Hoe dan ook erg geslaagde Miura, als SVJ :thump_up:
Gebruikersavatar
Driver-X
Berichten: 1250
Lid geworden op: ma 22 mar 2010 20:20
Schaal: 1:18
Locatie: Wolvega

Re: alain_1978: Upd 1/02: Lambo Jota SVJ (Kyosho 1:18)

Bericht door Driver-X »

Erg lekkere modellen.
De Jota wil ik ook nog eens op de kop tikken.
Afbeelding
Gebruikersavatar
aficionado
Berichten: 579
Lid geworden op: za 19 okt 2013 08:03
Schaal: 1:18
Locatie: 010

Re: alain_1978: Upd 1/02: Lambo Jota SVJ (Kyosho 1:18)

Bericht door aficionado »

Het verhaal van de Jota kon ik niet. Bedankt en wat een schitterende modellen. De SVJ is toch een bijzonder smaakvol gebeuren zo hoor!
De vergelijking tussen de drie is ook bijzonder, lijkt me.. Zo van de foto's qua afwerking Miura SVJ een 9, Miura P400 een 9,5 en de Jota SVR een 10(kan het nog beter)?

Die drie samen op de foto zou zomaar een geweldige poster kunnen zijn

Ik wil ook een auto met popnagels!!!!
Afbeelding
Gebruikersavatar
Luke
Berichten: 132
Lid geworden op: zo 29 apr 2007 12:00
Locatie: 100 m boven NAP

Re: alain_1978: Upd 1/02: Lambo Jota SVJ (Kyosho 1:18)

Bericht door Luke »

Super collectie!!
Afbeelding
The black series
Gebruikersavatar
Ricardo
Moderator
Berichten: 14078
Lid geworden op: za 11 okt 2003 22:08
Schaal: 1:43
Locatie: Groningen
Contacteer:

Re: alain_1978: Upd 1/02: Lambo Jota SVJ (Kyosho 1:18)

Bericht door Ricardo »

Mooi stukje tekst er ook weer bij. Ik leer hier elke keer weer nieuwe dingen. Het is weer een prachtige aanwinst zeker met zijn broer en zus :P
Gebruikersavatar
peugeot-gek
Berichten: 2345
Lid geworden op: di 13 apr 2010 12:13
Schaal: 1:18
Locatie: Belgie

Re: alain_1978: Upd 1/02: Lambo Jota SVJ (Kyosho 1:18)

Bericht door peugeot-gek »

Wat een waanzinnige update hier,heerlijke modellen om te zien met de nodige info erbij :worshippy: :worshippy: :worshippy: :worshippy:

En natuurlijk zijn de foto's om van te smullen.

Greetz :wink:
Wat zijn oude wagens toch leuk.
Gebruikersavatar
OTF'er
Berichten: 3381
Lid geworden op: wo 16 dec 2009 20:03
Schaal: 1:18
Locatie: Belgica

Re: alain_1978: Upd 1/02: Lambo Jota SVJ (Kyosho 1:18)

Bericht door OTF'er »

Een leuk en fraai gedetailleerd Miura-trio, knap werk van Kyosho.
Afbeelding
Gebruikersavatar
exit
Berichten: 1865
Lid geworden op: za 06 dec 2008 10:52
Locatie: Antarctica
Contacteer:

Re: alain_1978: Upd 1/02: Lambo Jota SVJ (Kyosho 1:18)

Bericht door exit »

die klinknagels vallen wel lekker op :drool:

zijn en blijven mooie wagens!
The exit is here or @ http://www.samexit.be
Teller: +69x x 1/18 - 6 x 1/12 - +100 x 1/43
Gebruikersavatar
Marc540i
Berichten: 1814
Lid geworden op: do 17 jan 2008 00:23
Schaal: 1:18
Locatie: Coriovallum (L)

Re: alain_1978: Upd 1/02: Lambo Jota SVJ (Kyosho 1:18)

Bericht door Marc540i »

Mooie aanwinst. :thump_up:

Wat een gaaf gedetailleerd model die Lambo, klasse !! :worshippy:

Ook mooie foto's, zekers met die 3 stuks bij elkaar. :dance:

Grtz Marc.
BMW = FREUDE AM SAMMELN !!!!! // HELP !! Ik heb bijna geen plaats meer !
Modellenteller, (1:18) BMW . . . . . 391 BMW (1:12) . . 3X
Modellenteller, (1:18) Overige . . . 142
TOTAAL aantal Modellen 1:18 . . . . 533
Gebruikersavatar
alain_1978
Berichten: 2951
Lid geworden op: zo 23 nov 2008 19:16
Schaal: 1:18
Locatie: Tropico

Re: alain_1978: Upd 16/02: Ferrari 250GT Breadvan (Fujimi 1:

Bericht door alain_1978 »

Eerst en vooral bedankt voor de leuke reacties op de vorige update :thump_up:

Voor de volgende update blijven we nog even in Italië maar verruilen we stierenstal voor een paardestal namelijk Ferrari.
Het is zeker en vast niet de mooiste Ferrari ooit gemaakt maar wel een hele speciale waar een heel verhaal aan vast hangt en dat boeit me altijd.

De 250 GT Breadvan is een coachbuilt racewagen op basis van een Ferrari 250 GT SWB uit 1961 en dus niet van een 250 GTO zoals velen denken. Ze danken wel allebei hun bestaan aan dezelfde persoon: Bizzarrini. De Franse pers noemde dit model bij het verschijnen aan de start van Le Mans 1962 “La Cammionette” vanwege de stationwagon-achtige achterkant. De Engelsen noemden de vreemde auto ‘Breadvan’.
Dit model was ontwikkeld om op Le Mans de strijd aan te gaan met de gloednieuwe Ferrari 250 GTO. Uit wraak want na de zoveelste ruzie over de 250 GTO tussen Enzo Ferrari en een heleboel technici, waaronder Giotto Bizzarrini en coureur Phill Hill zelf, was het genoeg geweest en stapten zij op.
Bizzarrini voltooide de ontwikkeling van ‘zijn’ 250 GTO dus niet. Scaglietti gaf de GTO de definitieve vorm en Mauro Forghieri werkte de auto technisch verder af. Samen met Carlo Chiti en met financiële steun van Graaf Volpi, richtte Bizzarrini het bedrijf ATS (Automobili Turismo Sport) op. Enzo Ferrari was daar niet blij mee want ATS werd een concurrent op de circuits. Het is overigens niet de eerste keer dat Ferrari concurrentie kreeg als gevolg van flinke ruzies want ook Ferruccio Lamborghini besloot de strijd met Ferrari aan te gaan na een zoveelste ruzie met Enzo over de slechte kwaliteit van zijn Ferrari.
Bizzarrini nam een 250 GT SWB (#2819 GT) en plaatste de V12-motor 12 cm verder achterwaarts dan bij de 250 GTO en dankzij een dry sump smering kon het blok ook lager gemonteerd worden. De carrosserie werd met aanwijzingen van Bizzarrini door Piero Drogo gemaakt en het totaal was uiteindelijk zo’n 100 kg lichter dan de GTO. De topsnelheid op het lange rechte stuk van Mulsanne was zo’n 7 km/u hoger dan die van de GTO’s, wat geheel te danken is aan de betere aerodynamica.
Bang voor de grote potentie van de Breadvan, gebruikten Enzo Ferrari en Luigi Chinetti (destijds USA importeur) hun invloed bij de organisatie van Le Mans om de Breadvan te weren uit de race. Na een paar mislukte pogingen van de organisatie om de Breadvan te verbannen (onder andere door het verplichten een achterste ruitenwisser te monteren) werd de Breadvan uiteindelijk ingedeeld in de prototypeklasse. De Breadvan was duidelijk sneller dan de GTO's op Le Mans. Hij heeft het uiteindelijk 4 uren volgehouden maar is dan uitgevallen met versnellingsbakproblemen en een gebroken drijstang.
Later dat jaar won de Breadvan twee GT-klasse overwinningen (o.a. in Brands Hatch) en zette hij zelfs nog een ronderecord.
Erg bijzonder allemaal voor een auto die in slechts 14 dagen gebouwd was en geen testprogramma had kunnen afwerken.
De Breadvan is niet door Ferrari officieel erkend en de auto droeg destijds geen Ferrari-logo’s maar is wel in de Ferrari-historieboeken opgenomen...

Ik zit al jaren te wachten op een mooi model van de Breadvan. Zoals je kan zien op het internet zijn er vroeger ettelijke 250 GTO's van Bburago moeten aan geloven maar de vormgeving komt niet in de buurt van een echte Breadvan carrosserie, om nog maar te zwijgen over het gedrocht dat Rosso Models ooit uitgebracht heeft. Na vele jaren met echt lelijke ombouwsels is er nu eindelijk eens een deftig 1:18 model gemaakt van deze opmerkelijke Ferrari. Dit allemaal dankzij Fujimi die nu een resin model uitbrengen van de Breadvan in de versie die deelgenomen heeft aan de Guards Trophy race op Brands Hatch in 1962. Hij is uiteindelijk op de 4de plaats geëindigd en als 1ste in zijn klasse. Bestuurder was Carlo Maria Abate.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Fujimi heeft ook vele details aangebracht. Echt mooi gedaan.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Niki lauda was ook nieuwsgierig naar deze speciale Ferrari en wilde er wel eens mee rijden :) (Niki Lauda figuurtje is van True Scale Miniatures)
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

De echte wagen
Afbeelding

Afbeelding
Afbeelding
James May: 'Did I just hear you, Jeremy Clarkson, say that you'd like a bit less power?' Jeremy: 'Yes you did.'
Gebruikersavatar
Johan
Berichten: 3103
Lid geworden op: di 27 jul 2010 17:36
Schaal: 1:43
Locatie: Dordrecht

Re: alain_1978: Upd 16/02: Ferrari 250GT Breadvan (Fujimi 1:

Bericht door Johan »

Apart model, lelijk maar zo gaaf. :thump_up:
nieuw in collectie: Ferrari SF90 Stradale -- Nismo GT-R R35 N Attack Package -- Alfa Romeo Giulia GTAM -- Ferrari LaFerrari Aperta -- Ferrari FXXK -- Commer 8 CWT Van -- Maserati MC20
Mijn site: www.auto43.nl
Gebruikersavatar
NetForce84
Moderator
Berichten: 2661
Lid geworden op: zo 06 mei 2012 16:18
Schaal: 1:18
Locatie: Geraardsbergen

Re: alain_1978: Upd 16/02: Ferrari 250GT Breadvan (Fujimi 1:

Bericht door NetForce84 »

Zeer apart maar heel tof model.
Knappe aanwinst.
Ik heb al de eer en de première gehad om dit model van alain in het echt te mogen bewonderen :D
Zeer knap in detail afgewerkt :thump_up:
Gebruikersavatar
marco71
Berichten: 1111
Lid geworden op: za 10 jan 2009 00:11
Locatie: rotterdam ( HOOGVLIET )

Re: alain_1978: Upd 16/02: Ferrari 250GT Breadvan (Fujimi 1:

Bericht door marco71 »

wist wel dat hij aangekondigd was maar had hem nog niet in het echt gezien
mooi model dan fujimi
ik heb zelf de f50 hier staan en moet eerlijk toegeven dat het merk mij wel bevalt

super mooi :thump_up:
Afbeelding
sport and supercars forever
Plaats reactie