Bburago 1:18

Plaats hier foto's van je eigen collectie modelauto's. Ook kun je je eigen website hier promoten mits het over je eigen collectie modelauto's gaat natuurlijk.
Het is niet de bedoeling hier je 1:1 modellen te promoten.
Plaats reactie

Bburago laat te weinig van zich horen

Peiling eindigde op za 09 okt 2004 01:03

ja, en ze moeten de website een actueel maken
6
24%
ja, maar dat vind ik niet zo'n probleem
11
44%
nee, Bburago is toch een kl#temerk
8
32%
 
Totaal aantal stemmen: 25

Gebruikersavatar
Peter Parker
Forumbestuur
Berichten: 8086
Lid geworden op: di 25 mei 2004 22:10
Locatie: Purmerend
Contacteer:

Bericht door Peter Parker »

Leuke site en mooie verzameling hoor! :thump_up: :thump_up:
Ik heb niets tegen Burago, het is niet mijn maat, want ik spaar 1:43, maar vele van mijn oude verzameling bestond uit Polistil, Maisto en burago. Het waren geen top gedetailleerde modellen, maar ik vond ze prachtig.
Gebruikersavatar
Bracer
Berichten: 2450
Lid geworden op: za 18 okt 2003 13:42
Locatie: Maastricht

Bericht door Bracer »

Hallo, op zich heb ik niets tegen Bburago (eenderde van mijn collectie bestaat eruit) Maar ik koop ze zo eigenlijk niet meer omdat ze idd vaak net iets te grof zijn afgewerkt. Aan de andere kant zijn ze wel ideaal om te verbouwen 8) . Je site ziet er :thump_up: uit moet ik zeggen, vooral het plaatje van die Corvette die overloopt in een F40 zette me even aan het denken :mrgreen:
Ik zie ook dat je bijna elke Viper van Bb hebt, dat ziet er ook zéér goed uit, die zwarte met zilver strepen die niet helemaal doorlopen had ik graag nog in mn collectie gehad
Zo blijft de variatie er wel in, dus ga vooral zo door zou ik zeggen!!
Afbeelding
Gebruikersavatar
Maarten
Berichten: 161
Lid geworden op: do 27 nov 2003 17:20
Locatie: Wilp

Bericht door Maarten »

Ik heb ook niets tegen Bburago. Ik heb er zelfs 237 van. De laatste tijd vind ik echter dat er te weinig uitkomt. ook kijken ze teveel op de centen. Ze hebben een jaar geleden de Volkswagen Touareg uitgebracht in een zilveren VW verpakking. Deze kon zich meten met een oude autoart. De auto is kort na uitgifte weer verdwenen en een half jaar later kwam de serieuitvoering. Deze is echter tien keer slechter, geen ruiten, geen raamstijlen, plastic interieur, en goedkopere lak. Door die eerste Touareg hebben ze later zien dat ze best in staat zijn om goede autos te maken maar op de een of andere manier verpesten ze het voor zichzelf.
Eind jaren 80 en begin jaren 90 kwamen er nog verschrikkelijk veel speciale edities op de markt die het verzamelen juist interessant maken. Dit doen ze tegenwoordig niet meer, op deze manier zakken ze dan snel af naar het niveau 'kinderspeelgoed' en na kleurvariant 238 is het gewoon niet leuk meer.
Daarom ben ik een jaar geleden overgestapt op UT en autoart, dit wil echter niet zeggen dat de bburagos weg gaan.

Hier is een lijstje met mijn Bburago modellen.

http://www.modelautoforum.nl/viewtopic.php?t=232&postdays=0&postorder=asc&start=0
Gebruikersavatar
///M Power
Berichten: 254
Lid geworden op: za 28 feb 2004 17:50
Locatie: Baak

Bericht door ///M Power »

Ik heb ook een aantal Bburago's en ik heb niets tegen die dingen, toch vind ik ze wel behoorlijk grof afgewerkt enzo waardoor ik liever wat duurdere (maar gedetailleerdere) modellen koop :wink:
Afbeelding
kwiebje
Berichten: 2579
Lid geworden op: di 21 okt 2003 20:26
Locatie: Leuk dorpje :D
Contacteer:

Bericht door kwiebje »

Heej die rick :lol: :lol:

Zoals vermeld heb ik je link op de site gezet en ook die van Bburago. Persoonlijk vind ik ook niks met bburago. Deze kocht in het begin van mijn verzameling. Een tijd geleden ben ik overgestapt naar Autoart, minichamps, en kyosho. Heb je site eventjes bekeken maar ziet er goed uit :thump_up: :thump_up:
Gelukkig kunnen nu ook mijn "oude" modellen bij jou op de site :thump_up: :dance: :dance:
Veel plezier op dit geweldige forum :dance:
Afbeelding
Gebruikersavatar
jelmer
Berichten: 1371
Lid geworden op: di 25 nov 2003 19:15
Schaal: 1:43
Locatie: Fryslân
Contacteer:

Bericht door jelmer »

Burago is op zich een leuk merk. Misschien om mee te beginnen. maar ook om te sparen! Ik heb er ook een paar modellen van burago in m'n vitrine staan.

Maar als er een beter merk is die hetzelfde model ook maakt, dan is er een grote kans bij mij dat de burago weggaat en het andere merk erin komt. Burago is me soms net even iets te grof afgewerkt!
Afbeelding
Gebruikersavatar
Curbstone Models
Berichten: 1282
Lid geworden op: di 24 feb 2004 17:35
Schaal: 1:18
Locatie: Beverwijk
Contacteer:

Bericht door Curbstone Models »

Ik vind Bburago dus helemaal nix.

ik vind het merk opportunistisch. Vrijwel alle modellen worden in een regenboog aan kleuren uitgebracht, of ze er ook mee rondgereden hebben of niet. BBurago maakt het allemaal niet uit..

Een paar stickers op een lamborghini en je hebt een Disney model (hoewel de wagens met Disney figuren erin wel weer leuk waren).
Zelfs wagens die helemaal niet bestaan hebben, maar door Bburago zelf ontwikkeld brengen ze op de markt... schamen moesten ze zich :naughty:

Vroeger brachten ze leuke innovatieve modellen uit, maar tegenwoordig...... :thump_down:

Detaillering is passend voor de prijs, dus daar hoor je mij niet over.
Gebruikersavatar
Jolly Club
Berichten: 4652
Lid geworden op: vr 27 feb 2004 20:55

Bericht door Jolly Club »

Ik ben het wel een beetje met Curbstone eens.

Het aantal varianten en nietszeggende uitvoeringen zijn vervelende Bburago kwalen. Het lijkt er tegenwoordig op dat ze in Italie het gevoel voor realiteit een beetje uit het oog verliezen.

Als ik de Focus WRC Martini als voorbeeld mag nemen, die heeft een wit/blauw kleurschema. Bburago presteert het doodleuk om zelfklevende blauwe stickers te gebruiken met kieren van een centimeter d'r tussen zodat het wit mooi zichtbaar blijft. :thump_down:

Afbeelding

Voor maar een paar Euro meer koop je een Solido WRC model met (nagenoeg) perfecte bedrukking.

De 1/18 Mini Cooper in Monte Carlo uitvoering is bij lange na niet gedetailleerd genoeg om een aanschafprijs van 25 Euro te rechtvaardigen :(

ik vind het wel jammer dat het merk dat mij aan het verzamelen heeft gekregen zo afglijdt......

- I'm not interested in facts, I find they tend to cloud my judgement. -
Gebruikersavatar
Schumi28
Forumbestuur
Berichten: 5180
Lid geworden op: wo 08 okt 2003 17:11
Schaal: 1:43
Locatie: Noord-Holland
Contacteer:

Bericht door Schumi28 »

Ik heb maar een paar burago's en dat zijn er twee van Ferrari's jubuleum, was dat ze een scheet en een knikker kostte. Meer zullen er nooit bij mij inkomen :mrgreen:

Dus wat dat betreft sluit ik me aan bij de vorige twee posters.


Maar je hebt al aardig wat modellen verzameld zie ik op je mooie site :thump_up:
Afbeelding
Gebruikersavatar
Harm-Jan
Beheerder
Berichten: 1767
Lid geworden op: ma 24 mei 2004 18:36
Schaal: 1:43
Locatie: Emmen
Contacteer:

Bericht door Harm-Jan »

Ik heb 6 Bburago's, en ik denk dat er ook niet veel meer bij zullen komen, ik ga nu meer voor Maisto en Solido modellen.
Gebruikersavatar
Frans
Berichten: 1076
Lid geworden op: do 11 dec 2003 13:23
Locatie: Antwerpen / België
Contacteer:

Bericht door Frans »

Ik vind de Burago modellen ook niet om over naar huis te roepen, ik heb er ook wel een paar staan,meestal oudere modellen omdat ze toen niet door een ander merk gemaakt werden, maar als ik kan kiezen dan neem ik toch een model van een ander merk (beter afgewerkt)
Afbeelding

Forza Ferrari
Gebruikersavatar
tom
Berichten: 5619
Lid geworden op: za 24 apr 2004 11:49

Bericht door tom »

Ze waren (één van?) de eerste(n) die met 1:18 begonnen, als ik me niet vergis met de R-R Camargue. Die was overigens meer in een soort standaardmaat om in een 1:18-doos te passen, maar goed... ik vond het destijds (eind jaren '70) een prachtig model, heb 'm trouwens nog steeds. Helaas is de kwaliteit en detaillering min of meer stil blijven staan en de modelkeuze is enigszins voorspelbaar, met veel duplicaten. Toch zijn ze niet slecht, zeker niet voor de prijs.

Er is nog zoveel wat niet als schaalmodel is verschenen (je zult maar modellen van Japanse auto's uit de jaren '60, '70 of '80 verzamelen) dus het lijkt me niet moeilijk om een originele keuze te maken. Uiteindelijk is er voor vrijwel alles een markt en als je de keuze hebt tussen een aantal modellen van dezelfde auto ga je meestal voor de beste... en da's helaas meestal niet Bb.

Maar ik koester de Bb-modellen in mijn verzameling, want ze staan allemaal voor een bepaald tijdperk en er hangen allerlei herinneringen aan...

Tom
Gebruikersavatar
Herman
Berichten: 269
Lid geworden op: vr 10 okt 2003 13:03
Locatie: Reeuwijk
Contacteer:

Bericht door Herman »

Bburago heeft mij aan het verzamelen gekregen. Merken als Polistil, Maisto en Solido liepen destijds qua detaillering ver achter.

Nu is dat omgedraaid. Erg jammer van de geweldigde verkoopkanalen die in die tijd zijn opgebouwd.

De Rolls Royce Camargue heb ik trouwens gekocht in de metrogangen van Parijs. Bij zo'n halve bedelaar... :P
Gebruikersavatar
tuningrulez
Berichten: 33
Lid geworden op: wo 07 jul 2004 14:09
Locatie: Dongen

Bburago ???

Bericht door tuningrulez »

Byna de helft van mijn modelauto's zijn van bburago, sommige ben ik heel tevreden over. Een groot nadeel vind ik dat er geen veertjes inzitten, ik haal ze er soms uit, ziet er toch wel wat stoerder uit. Maar die stickers zijn soms echt heel erg krom. Ik hoe het toch liever op Amerikaanse musclecars, Dan heb ik niks aan Bburago meer.
Plaats reactie