Ferdi's 1:18 HE Ferrari verzameling: 250Gt Nembo

Plaats hier foto's van je eigen collectie modelauto's. Ook kun je je eigen website hier promoten mits het over je eigen collectie modelauto's gaat natuurlijk.
Het is niet de bedoeling hier je 1:1 modellen te promoten.
Gebruikersavatar
Ferrarifan
Berichten: 2979
Lid geworden op: wo 27 mei 2009 14:25
Schaal: 1:18
Locatie: Raalte
Contacteer:

Re: Ferdi's 1:18 HE Ferrari verzameling; Binnenkort...

Bericht door Ferrarifan »

Binnenkort een mega update vanwege mijn 10 jarige jubileum hier op het forum, met een stukje geschiedenis :D , maar liefst 4 nieuwe modellen waaronder een prachtige 275 GTB Nart spider, mooie groepsfoto's en buitenfoto's, overzicht foto's en nog veel meer. Houd dit topic in de gaten en komt dat zien :dance:
Nieuw in de collectie:.340/375MM (BBR)........250 TDF (BBR)................750 Monza (Techno models)

Mijn website: http://www.ferdi-sferraricollectie.webnode.nl

Het forum voor de Ferrari verzamelaar:
ferrarimodelcha.forum2go.nl
Gebruikersavatar
Johan
Berichten: 3103
Lid geworden op: di 27 jul 2010 17:36
Schaal: 1:43
Locatie: Dordrecht

Re: Ferdi's 1:18 HE Ferrari verzameling; Binnenkort...

Bericht door Johan »

We wachten rustig af op wat komen gaat. :D
nieuw in collectie: Ferrari SF90 Stradale -- Nismo GT-R R35 N Attack Package -- Alfa Romeo Giulia GTAM -- Ferrari LaFerrari Aperta -- Ferrari FXXK -- Commer 8 CWT Van -- Maserati MC20
Mijn site: www.auto43.nl
Gebruikersavatar
Ferrarifan
Berichten: 2979
Lid geworden op: wo 27 mei 2009 14:25
Schaal: 1:18
Locatie: Raalte
Contacteer:

Re: Jubileumupdate!!

Bericht door Ferrarifan »

Wat gaat de tijd toch snel, alweer 10 jaar op het MAF. Ik denk dat ik in die 10 jaar bijna elke dag wel een keertje op MAF heb gezeten, op de vakanties na. Ik heb genoten van alle collecties van mede verzamelaars, maar ook van het zelf plaatsen van update's, zodat jullie op de hoogte bleven van de ontwikkelingen binnen mijn collectie. Ik kreeg altijd een goed gevoel van het forum en op momenten dat ik het moeilijk had was het forum altijd een steun voor me. Ik heb veel gehad aan het MAF en wil daarom mijn jubileum niet zomaar voorbij laten gaan (ondanks dat waarschijnlijk niet veel mensen het meer zullen lezen).
Maar wat is er in de loop van de jaren toch veel verandert op het Forum. Ik weet nog goed dat ik hier mijn eerste update plaatste. Ik had mijn topic nog niet geplaatst of kreeg direct al reacties van o.a Scuderia en Mercedes fan, echt motiverend om door te gaan. Veel mensen hebben me welkom geheten. In die tijd was het gebruikelijk dat je op een update minstens 7 reacties kreeg van mede-verzamelaars. En elke keer als je ging inloggen, zaten er minimaal 3 medegebruikers op het forum. Er waren die hards die bijna de hele dag op het forum te vinden waren en leden kenden elkaar goed, maar toch ook weer niet. Er waren veel leden die standaard op mijn update's reageerden. Als je een week geen update's plaatste, was je topic alweer weggezakt naar pagina 4. Maar tijden zijn verandert. Plaats je nu een jaar geen update's, is je topic nog steeds op pagina 1 te vinden. Naar mijn mening kwam de grote ommekeer medio 2011. Veel leden hebben het forum inmiddels verlaten om elders hun heil te zoeken.Ik merkte dat steeds meer leden geen zin meer hadden om op update's te reageren of om zelf nog update's te plaatsen. Het waarom blijft toch een beetje een mysterie.Waarschijnlijk krijgen andere internettoepassingen de voorkeur. Het kost nou eenmaal wat tijd en energie om een update met foto's te plaatsen, maar voor mij is het altijd de moeite waard geweest. Je merkt misschien al dat ik een beetje in de verleden tijd spreek. Ik was namelijk van plan om precies met 10 jaar afscheid van het MAF te nemen, maar heb besloten toch nog maar door te gaan, alhoewel ik niet meer zo actief ben als in de afgelopen jaren en niet zoveel voldoening meer haal uit het plaatsen van een update. Ik zit inmiddels ook alweer een aantal jaren op een forum speciaal voor Ferrari verzamelaars. Ook daar is het niet heel erg druk, maar wel stabiel.
Voor de Ferrari liefhebbers, neem er eens een kijkje of join the club :thump_up2:

https://ferrarimodelcha.forum2go.nl/

Geniet van mijn mega update met maar liefst 4 nieuwe modellen (overzicht foto's houd je nog te goed). Er is er ook nog 1 onder weg. Het gaat om de volgende modellen:
Ferrari 250 GT Berlinetta (CMR)
Ferrari 275 GTS Pininfarina (KK-scale)
Ferrari 275 NART (KK-scale)
Ferrari 330 GTC (CMR)

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Laatst gewijzigd door Ferrarifan op za 11 dec 2021 13:45, 9 keer totaal gewijzigd.
Nieuw in de collectie:.340/375MM (BBR)........250 TDF (BBR)................750 Monza (Techno models)

Mijn website: http://www.ferdi-sferraricollectie.webnode.nl

Het forum voor de Ferrari verzamelaar:
ferrarimodelcha.forum2go.nl
Derovere
Berichten: 174
Lid geworden op: di 02 feb 2016 12:53
Schaal: 1:43
Locatie: Holland

Re: Jubileumupdate!!

Bericht door Derovere »

:worshippy: Proficiat met jouw jubileum :worshippy:
Gebruikersavatar
Johan
Berichten: 3103
Lid geworden op: di 27 jul 2010 17:36
Schaal: 1:43
Locatie: Dordrecht

Re: Jubileumupdate!!

Bericht door Johan »

10 jaar is inderdaad altijd wel iets om bij stil te staan en begrijp ook helemaal de vraag van 'wat nu'.
De reacties blijven inderdaad uit de laatste tijd hoewel er voor zover ik weet toch nog wel redelijk wat bezoekers op het forum komen. Juist daarom is het misschien goed dat een klein groepje toch nog wel een beetje actief blijf ook al is het wellicht niet dagelijks.
Jammer is het uiteraard wel maar helaas is dit forum niet het enige waar dit zich voordoet. Hoe dan ook fijn om te lezen dat je nog niet helemaal heb opgegeven hier op het MAF.
Ikzelf kijk toch nog vrijwel dagelijks even rond hier, gewoon even ontspannen en kom altijd weer tot rust om even met de hobby bezig te zijn. Net als dat ik sites bezoek van mijn andere hobby, beeld en geluid in huis. Vanaf pakweg mijn 10 jaar ben ik al zeer actief bezig met muziek luisteren en dan ook de kwaliteit van de weergave ervan.
Ook daar vind ik mijn rust in om daar een beetje in weg te zinken met je gedachten evenals mijn fotografie hobby.

Dan je updates, dat zijn stuk voor stuk weer plaatjes.
Wat me wel opvalt zijn de banden bij de laatste twee Ferrari's, zijn net een beetje ballonnen. Is dit in werkelijkheid ook zo.

Benieuwd naar het model wat nog onderweg is en leuk te zien dat je na 10 jaar niet vertrekt. Geniet nog steeds van je updates. :thump_up:
nieuw in collectie: Ferrari SF90 Stradale -- Nismo GT-R R35 N Attack Package -- Alfa Romeo Giulia GTAM -- Ferrari LaFerrari Aperta -- Ferrari FXXK -- Commer 8 CWT Van -- Maserati MC20
Mijn site: www.auto43.nl
Gebruikersavatar
Ricardo
Moderator
Berichten: 14078
Lid geworden op: za 11 okt 2003 22:08
Schaal: 1:43
Locatie: Groningen
Contacteer:

Re: Jubileumupdate!!

Bericht door Ricardo »

10 jaar! Het is in de loop van de jaren inderdaad een stuk rustiger geworden. Dat mag de pret uiteraard niet drukken. Ik ben blij dat je niet bij je besluit bent gebleven om afscheid te nemen. Altijd leuk om de updates voorbij te zien komen. :D
Gebruikersavatar
Jeffrey1985
Berichten: 866
Lid geworden op: za 07 aug 2010 20:58
Schaal: 1:43
Contacteer:

Re: Jubileumupdate!!

Bericht door Jeffrey1985 »

Mooi jubileum met fraaie modellen voor de verzameling. Op naar de volgende 10 jaar! :thump_up:
Privecollectie: http://modelautoforum.nl/viewtopic.php? ... 3cd82883a3 :idea:

Zie ook mijn instagram page @jeffrey_modelcars
Gebruikersavatar
Ferrarifan
Berichten: 2979
Lid geworden op: wo 27 mei 2009 14:25
Schaal: 1:18
Locatie: Raalte
Contacteer:

Re: Jubileumupdate!!

Bericht door Ferrarifan »

Bedankt mensen. Ik heb m'n hart even lekker kunnen luchten :lol:
Nieuw in de collectie:.340/375MM (BBR)........250 TDF (BBR)................750 Monza (Techno models)

Mijn website: http://www.ferdi-sferraricollectie.webnode.nl

Het forum voor de Ferrari verzamelaar:
ferrarimodelcha.forum2go.nl
daniel1984
Berichten: 1436
Lid geworden op: do 03 okt 2013 22:01
Schaal: 1:43

Re: Jubileumupdate!!

Bericht door daniel1984 »

Mooie jubileum modellen.

Ik denk dat er tegenwoordig mensen meer actief zijn in de verschillende Facebook groepen.
Daardoor is het hier op het forum erg rustig met mensen.
Erg jammer.
Gebruikersavatar
Ferrarifan
Berichten: 2979
Lid geworden op: wo 27 mei 2009 14:25
Schaal: 1:18
Locatie: Raalte
Contacteer:

Re: Jubileumupdate!!

Bericht door Ferrarifan »

Brimbrammer schreef:10 jaar is inderdaad altijd wel iets om bij stil te staan en begrijp ook helemaal de vraag van 'wat nu'.
De reacties blijven inderdaad uit de laatste tijd hoewel er voor zover ik weet toch nog wel redelijk wat bezoekers op het forum komen. Juist daarom is het misschien goed dat een klein groepje toch nog wel een beetje actief blijf ook al is het wellicht niet dagelijks.
Jammer is het uiteraard wel maar helaas is dit forum niet het enige waar dit zich voordoet. Hoe dan ook fijn om te lezen dat je nog niet helemaal heb opgegeven hier op het MAF.
Ikzelf kijk toch nog vrijwel dagelijks even rond hier, gewoon even ontspannen en kom altijd weer tot rust om even met de hobby bezig te zijn. Net als dat ik sites bezoek van mijn andere hobby, beeld en geluid in huis. Vanaf pakweg mijn 10 jaar ben ik al zeer actief bezig met muziek luisteren en dan ook de kwaliteit van de weergave ervan.
Ook daar vind ik mijn rust in om daar een beetje in weg te zinken met je gedachten evenals mijn fotografie hobby.

Dan je updates, dat zijn stuk voor stuk weer plaatjes.
Wat me wel opvalt zijn de banden bij de laatste twee Ferrari's, zijn net een beetje ballonnen. Is dit in werkelijkheid ook zo.

Benieuwd naar het model wat nog onderweg is en leuk te zien dat je na 10 jaar niet vertrekt. Geniet nog steeds van je updates. :thump_up:
Dank voor je reactie. De banden zijn inderdaad een zwakke plek. Zowel KK-Scale als CMR hebben het helaas niet helemaal begrepen.
Nieuw in de collectie:.340/375MM (BBR)........250 TDF (BBR)................750 Monza (Techno models)

Mijn website: http://www.ferdi-sferraricollectie.webnode.nl

Het forum voor de Ferrari verzamelaar:
ferrarimodelcha.forum2go.nl
Gebruikersavatar
Ferrarifan
Berichten: 2979
Lid geworden op: wo 27 mei 2009 14:25
Schaal: 1:18
Locatie: Raalte
Contacteer:

Re: Ferdi's 1:18 HE Ferrari verzameling; 250 GT bertone

Bericht door Ferrarifan »

Na mijn feestelijke jubileum update weer back to basic:
Mijn eerste ervaring met Matrix: Ferrari 250 Gt Berlinetta Passo Corto Lusso Bertone uit 1962 met z'n unieke Amerikaans aandoende neus. Een heel verfijnd model met mooie details. Erg realistisch. Voor z'n prijsklasse vind ik de doos erg goedkoop en vind ik het ontbreken van een mooi onder plaatje wel wat minder. Maar niks dan lof over het schaalmodel.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Laatst gewijzigd door Ferrarifan op vr 27 dec 2019 16:43, 1 keer totaal gewijzigd.
Nieuw in de collectie:.340/375MM (BBR)........250 TDF (BBR)................750 Monza (Techno models)

Mijn website: http://www.ferdi-sferraricollectie.webnode.nl

Het forum voor de Ferrari verzamelaar:
ferrarimodelcha.forum2go.nl
Gebruikersavatar
Johan
Berichten: 3103
Lid geworden op: di 27 jul 2010 17:36
Schaal: 1:43
Locatie: Dordrecht

Re: Ferdi's 1:18 HE Ferrari verzameling; 250 GT bertone

Bericht door Johan »

Puur toevallig zat ik dit model van de week te bekijken, leuk model.
Jammer dat er dan geen fatsoenlijke onderplaat bij zit maar gelukkig dat je dan weer wel te spreken ben over de kwaliteit van het model zelf.
Mooie aanwinst. :thump_up:
nieuw in collectie: Ferrari SF90 Stradale -- Nismo GT-R R35 N Attack Package -- Alfa Romeo Giulia GTAM -- Ferrari LaFerrari Aperta -- Ferrari FXXK -- Commer 8 CWT Van -- Maserati MC20
Mijn site: www.auto43.nl
Gebruikersavatar
Svenson1983
Berichten: 430
Lid geworden op: zo 09 feb 2014 15:48
Schaal: 1:18
Locatie: België

Re: Ferdi's 1:18 HE Ferrari verzameling; 250 GT bertone

Bericht door Svenson1983 »

Geen enkel ander automerk spreekt zo tot de verbeelding als Ferrari :cool:.

Prachtige modellen die je met ons deelt :thump_up:. De 330 GTC springt er voor mij
persoonlijk uit, al had er gerust wat lucht uit de banden gelaten worden.

De 62er Bertone is echt een plaatje. Lijkt me één der vele Ferrari-modellen
waarvan het aantal geproduceerde wagens op 1 hand kan geteld worden.

Knappe update :worshippy:.
Gebruikersavatar
Ferrarifan
Berichten: 2979
Lid geworden op: wo 27 mei 2009 14:25
Schaal: 1:18
Locatie: Raalte
Contacteer:

Re: Ferdi's 1:18 HE Ferrari verzameling; 250 GT bertone

Bericht door Ferrarifan »

Svenson1983 schreef:Geen enkel ander automerk spreekt zo tot de verbeelding als Ferrari :cool:.

Prachtige modellen die je met ons deelt :thump_up:. De 330 GTC springt er voor mij
persoonlijk uit, al had er gerust wat lucht uit de banden gelaten worden.

De 62er Bertone is echt een plaatje. Lijkt me één der vele Ferrari-modellen
waarvan het aantal geproduceerde wagens op 1 hand kan geteld worden.

Knappe update :worshippy:.
Dank je! De 330 GTC is inderdaad een van de mooiere modellen die NIET uit de legendarische 250 "serie" komen.
Nieuw in de collectie:.340/375MM (BBR)........250 TDF (BBR)................750 Monza (Techno models)

Mijn website: http://www.ferdi-sferraricollectie.webnode.nl

Het forum voor de Ferrari verzamelaar:
ferrarimodelcha.forum2go.nl
Gebruikersavatar
Ricardo
Moderator
Berichten: 14078
Lid geworden op: za 11 okt 2003 22:08
Schaal: 1:43
Locatie: Groningen
Contacteer:

Re: Ferdi's 1:18 HE Ferrari verzameling; 250 GT bertone

Bericht door Ricardo »

Volgens mij een prima model zo op de foto's. Spaakwielen zien er ook erg gaaf uit :drool:
Plaats reactie