Nelis update: 18-1 F&F 7 Plymouth Roadrunner 1970

Plaats hier foto's van je eigen collectie modelauto's. Ook kun je je eigen website hier promoten mits het over je eigen collectie modelauto's gaat natuurlijk.
Het is niet de bedoeling hier je 1:1 modellen te promoten.
Gebruikersavatar
Ricardo
Moderator
Berichten: 14078
Lid geworden op: za 11 okt 2003 22:08
Schaal: 1:43
Locatie: Groningen
Contacteer:

Re: Nelis update: Dodge Charger '69 (zwarte General Lee)

Bericht door Ricardo »

Weer een prima aanwinst :thump_up: Had hem nog niet eerder gezien in het zwart.
Gebruikersavatar
Nelis
Berichten: 3623
Lid geworden op: vr 28 aug 2009 12:22
Schaal: 1:18
Locatie: Tilburg

Re: Nelis update: Dubio; stoppen of doorgaan...

Bericht door Nelis »

Eerst nog bedankt voor bovenstaande reacties! :)

Het is even geleden dat ik op het forum ben geweest. Dit door prive omstandigheden en simpelweg omdat er niets meer is bijgekomen. Er staan modellen in bestelling die erg lang
op zich laten wachten helaas. Verder weinig tijd gehad om het net af te speuren naar potentiele nieuwe aanwinsten.

Nu zit ik te twijfelen of ik door wil gaan met de verzameling. De modellen zijn inmiddels aardig wat waard en ik wil volgend jaar gaan kijken voor een grotere woning...
Verkoop van de modellen zal aardig wat geld in het laatje brengen. Van de andere kant vind ik het zonde omdat ik al zeker 20 jaar aan het verzamelen ben en ik vele
modellen uit de verzameling nooit meer zal kunnen vinden. Een moeilijke keuze dus.
Gebruikersavatar
Jolly Club
Berichten: 4652
Lid geworden op: vr 27 feb 2004 20:55

Re: Nelis update: Dubio; stoppen of doorgaan...

Bericht door Jolly Club »

Mijn ervaring leert, zolang je nog twijfelt; Niet doen.

Zet het spul eens weg in dozen, en stapel ze midden in je huiskamer. Als je ze na 6 maanden mist pak je ze weer uit en ga je door. Als je je daarentegen na pakweg 2 dagen begint te storen aan de bende in huis is het tijd om ze weg te doen. :idea: :D

- I'm not interested in facts, I find they tend to cloud my judgement. -
Gebruikersavatar
Nelis
Berichten: 3623
Lid geworden op: vr 28 aug 2009 12:22
Schaal: 1:18
Locatie: Tilburg

Re: Nelis update: Dubio; stoppen of doorgaan...

Bericht door Nelis »

Dat is een goede Jolly! :lol:
Gebruikersavatar
Svenson1983
Berichten: 430
Lid geworden op: zo 09 feb 2014 15:48
Schaal: 1:18
Locatie: België

Re: Nelis update: Dubio; stoppen of doorgaan...

Bericht door Svenson1983 »

Hey, welkom terug.

Je collectie is echt uniek in z'n soort, dus zou ik 't wel zonde vinden als je ze van de hand zou doen.

Er gaan ook weer enkele machtige modellen uitkomen (o.a. de Autoworld 1968 Dodge Charger uit de
film Christine, de 1970 Road Runners van GMP, of n°3 uit de Dr. Olds reeks van ACME, ). Als je 't zo
bekijkt, is je verzameling nog niet volledig. En een grotere woonst betekent ook meer plaats om ze
uit te stallen natuurlijk.

Grtz
Laatst gewijzigd door Svenson1983 op zo 21 feb 2016 11:58, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
a vd winkel
Berichten: 291
Lid geworden op: vr 10 sep 2004 07:08
Locatie: best

Re: Nelis update: Dubio; stoppen of doorgaan...

Bericht door a vd winkel »

Verkoop kan je wel eens behoorlijke teleurstellingen opleveren, de markt is op verschillende vlakken verzadigt, mensen 'sparen' het eerst op verzamelen, de doelgroep is slechts klein, opkopers genoeg maar tegen ramsj-prijzen... weet goed wat je doet. Modelauto's zijn geen beleggingsobject (meer), hoewel zeer bijzondere modellen vaak nog wel behoorlijke opbrengst hebben, maar toch...door de bank genomen is het geen vetpot!
rsh_scuderia
Moderator
Berichten: 7309
Lid geworden op: di 19 apr 2005 00:08
Schaal: 1:18

Re: Nelis update: Dubio; stoppen of doorgaan...

Bericht door rsh_scuderia »

Heb zelf ook voor deze keuze gestaan.
De modellen die mij nog echt iets doen en raken heb ik gehouden.
Modellen waar er nieuwere en betere versies van uit gaan komen heb ik verkocht, samen met modellen die mij niet meer zo veel deden als jaren er voor.

Succes met de keuze Nelis :thump_up:
Gebruikersavatar
Johan
Berichten: 3103
Lid geworden op: di 27 jul 2010 17:36
Schaal: 1:43
Locatie: Dordrecht

Re: Nelis update: Dubio; stoppen of doorgaan...

Bericht door Johan »

Verkopen is een grote stap. Persoonlijk zal ik het niet doen maar de boel voorlopig laten rusten. Weg is weg en zoals jezelf al zei, bepaalde modellen kun je gewoon niet meer aan komen.
nieuw in collectie: Ferrari SF90 Stradale -- Nismo GT-R R35 N Attack Package -- Alfa Romeo Giulia GTAM -- Ferrari LaFerrari Aperta -- Ferrari FXXK -- Commer 8 CWT Van -- Maserati MC20
Mijn site: www.auto43.nl
ronde3
Berichten: 461
Lid geworden op: za 09 okt 2010 11:29
Schaal: 1:87

Re: Nelis update: Dubio; stoppen of doorgaan...

Bericht door ronde3 »

Met de meeste hierboven eens, een pauze inlassen of als het echt nodig is stoppen, maar verkopen zou ik niet doen om dezelfde redenen als hierboven, ik mag dan niet echt meer actief zijn op het forum, maar de 300+ tellende 1:18 Porsche's heb ik samen met de Hot Wheels collectie nog altijd in huis staan :P en die gaan nergens heen ook al komt er waarschijnlijk ook vrijwel niets meer bij...
Autotjezz
Gebruikersavatar
Nelis
Berichten: 3623
Lid geworden op: vr 28 aug 2009 12:22
Schaal: 1:18
Locatie: Tilburg

Re: Nelis update: Dubio; stoppen of doorgaan...

Bericht door Nelis »

De waarde komt op een aanzienlijk bedrag uit. Maar het is wel zonde. Als je 10 jaar wacht is het alleen nog maar meer waard. Op Ebay reizen voor sommige modellen de prijzen de pan uit. Juist omdat er nu weer nieuwe kleuren en varianten worden uitgebracht, willen mensen die eerdere uitgaven daar ook bij hebben lijkt het wel. Ik ben wel bang dat als ik alles verkoop ik er spijt van ga krijgen.
Gebruikersavatar
St. Paul
Berichten: 3348
Lid geworden op: vr 16 jul 2004 21:57

Re: Nelis update: Dubio; stoppen of doorgaan...

Bericht door St. Paul »

Of je doet een gedeelte er uit en behoudt de modellen waar je echt iets mee hebt, vervolgens verzamel je alleen nog modellen waar een verhaal bij komt, bv gekocht tijdens een evenement of vakantie oid. Ik koop elke lemans waar ik geweest ben de 10 mooiste modellen. Af en toe een Porsche bij bv Porschemuseum of Meilenwerk. :thump_up: blijft het behapbaarder, tenzij je 40 keer per jaar op vakantie bent, en je modellen hebben vaak iets extra's.
RIP McLaren Formula 1 - 1963 / 2016
Proud Bentley Boy - Bentley Continental GT3 Goliath of GT racing
Remember Boerke - MAF HELD - 30-01-04 / 08-04-09
Wie Ricardo niet eert, is het grote niet weert. :rico:
Gebruikersavatar
Mr. Dj M.
Berichten: 7098
Lid geworden op: za 29 sep 2007 14:47
Schaal: 1:18
Locatie: Nieuwerkerk a/d IJssel

Re: Nelis update: Dubio; stoppen of doorgaan...

Bericht door Mr. Dj M. »

Verkopen zou ik persoonlijk nooit doen, je krijgt in de toekomst nooit meer alles bij elkaar en zeker niet voor hetzelfde geld als het gaat om kwalitatief goede modellen (geen Maisto e.d.). Ook levert de verkoop in één keer waarschijnlijk bij lange na niet het geinvesteerde op en daarbij verkoop je ook nog iets waar je jaren over gedaan hebt en jou als persoon toch een beetje vertegenwoordigd.
Een deel verkopen, omdat het niet meer helemaal in een verzamelrichting past kan ik mij nog voorstellen. Of de verkoop van dubbele kleuren e.d.
Gebruikersavatar
Nelis
Berichten: 3623
Lid geworden op: vr 28 aug 2009 12:22
Schaal: 1:18
Locatie: Tilburg

Re: Nelis update: Dubio; stoppen of doorgaan...

Bericht door Nelis »

Denk ook niet dat ik ze weg kan doen. Er is zelfs nog een model onderweg. En als ik verhuist ben dan kan ik misschien nog wel meer kwijt...
Eerst maar eens een huis vinden en vooral sparen.
Gebruikersavatar
Nelis
Berichten: 3623
Lid geworden op: vr 28 aug 2009 12:22
Schaal: 1:18
Locatie: Tilburg

Re: Nelis update: 11-9 We gaan door: Something green...

Bericht door Nelis »

Hier dan weer een update. Na een paar stille maanden (veel in pre-order) eindelijk weer eens wat nieuws:

En wel een Dodge Charger R/T uit 1970 met een HEMI motor en in de prachtige kleur Go Green. Er zijn er 1002 van gemaakt.
Wat dit model enigsinds bijzonder maakt is dat dit model de eerste is met de nieuwe tooling voor de wielen, deze zien er een stuk beter uit dan de oude.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Al met al weer een flitsende toevoeging aan de verzameling! :cool:
Laatst gewijzigd door Nelis op vr 11 sep 2015 21:56, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Svenson1983
Berichten: 430
Lid geworden op: zo 09 feb 2014 15:48
Schaal: 1:18
Locatie: België

Re: Nelis update: 11-9 We gaan door: Something green...

Bericht door Svenson1983 »

Leuk te horen dat je besloten hebt om door te gaan, en direct uit te pakken met zo'n update.

Een niet-alledaags kleurtje voor een Dodge Charger, maar het gaat de wagen wel goed af vind ik.

Het wordt tijd dat ik me ook eens 'n Charger van Autoworld aanschaf, die ontbreken tot op heden
nog in de verzameling.

Toffe update :thump_up:
Plaats reactie